Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään ruokana grillitassuja ja jo valmiiksi pelottaa

Vierailija
02.08.2015 |

Tänään on semmoinen päivä, että eineksillä mennään. Ostin tuossa viikko sitten pakkaseen grillitassuja, kun olivat halpoja K-Supermarketissa. Mun mielestä ne on maultaan ihan hyviä, mutta mikä kumma siinä on että aina just mulle sattuu niistä semmoinen ikävä suutuntuma. Semmoinen kova narskepala tulee vastaan, ja silloin menee ruokahalu. Tiedän, että nuo tehdään ties mistä jätteistä mutta miksi nuo kovat (ruston?)palat jää sinne kokonaisena ylläriksi. JOS tälläkin kertaa tulee semmoinen vastaan, niin en osta enää ikinä. Eikä tää ole pelkästään grillitassujen ongelma, samaan törmää monessa muussakin eineksessä :(

Tiedän, että ongelma ratkeaa laittamalla ruoan itse aidoista aineksista. Joskus vaan pitää oikaista, ja kysymykseni koskeekin sitä että miksi ei einesten laatuun panosteta. Ja joo, lapsia ei täällä ole niin eivät joudu mahdollisista rustoista kärsimään :)

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luovuttiin pari vuotta sitten kaikista eineksistä, siis ihan kaikista. Koko perheen suolistot toimivat paremmin eikä pierutkaan haise enää märältä messingiltä.

Vierailija
42/53 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:52"]

vaikkapa paistaa pihvin ja tekee salaatin ja kiehautta uudet perunat. 

[/quote]

Eihän sitä pihviä voi heittää kylmänä pannulle, vaan sen pitää ottaa huoneenlämpöön hyvissä ajoin. Ei riitä 15 min.

[/quote]

Miksei voi ottaa? Miksi tämäkin urbaanilegenda jaksaa elää, samaten kuin se että "paistetaan lihan pinta kiinni". Kumpikaan ei pidä paikkaansa, on ihan tieteellisesti tutkittu.

Ainoa mikä merkkaa on pannun lämpötila ja pannun lämmönvarauskyky. Pihvin voi lätkästä ihan jääkaappikylmänä pannulle ja tulee jopa parempi kuin pöydällä lätkytetty versio. Edellytys vain one että pannu on tarpeeksi kuuma ja siihen on varautunut tarpeeksi lämpöä. eli halvalla ja kevyellä teflonpannulla ei ikinä saa kunnon pihviä.

[/quote]

Tuo tutkimushan oli ihan susi, pihvit oli kypsennetty uunissa, johon siihenkin btw meni 45 minuuttia. http://yle.fi/uutiset/professori_tyrmaa_vanhat_opit__liha_kannattaa_heittaa_pannulle_suoraan_jaakaapista/7760717

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:07"]Miksi ruoka pitää saada tehtyä äärimmäisen nopeasti sunnuntaina, jopa nopeammin kuin 15 minuutissa? [/quote] joillakin voi olla sunnuntaisinkin töitä...

[/quote

Lähden kohta töihin ja aivan hyvin ehdin valmistaa ison salaatin, paistaa pihvit broilerista, keitin uusia perunoita ja tein kasvislisukkeen pilkotuista kesäkurpitsan, porkkanoitten, punasipulin ja parsakaalin paloista.

Vierailija
44/53 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:38"]

4 lisää: Koskaan ei tarvitse oikaista. Hyvän ruoan tekemiseen itse menee vain 15 min.

[/quote]

Minkä hyvän ruoan tekee itse vartissa?

[/quote]

vaikkapa paistaa pihvin ja tekee salaatin ja kiehautta uudet perunat. 

[/quote]

Eihän sitä pihviä voi heittää kylmänä pannulle, vaan sen pitää ottaa huoneenlämpöön hyvissä ajoin. Ei riitä 15 min.
[/quote]

On se vaikeeta ottaa liha lämpimään

Vierailija
45/53 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:47"]

Onhan niitä eineksiä muutakin kuin grillitassut. Nehän on ihan epämäärästä mössöä. Kivikylän lihapullissakin on sentään lihaa.

[/quote]

On toki, aloitukseni pointti ei ollutkaan itse tassut. Vaan einesten huono laatu. Kuten jo aiemmin kirjoitin, ne olivat tarjouksessa: 1,50 euroa paketti. En ole niitä syönyt juhannuksen 2013 jälkeen, kun törmäsin niihin rustoihin. Ja kuten joku jo kirjoitti, niistä tulee ilmavaivoja jne. Mutta syöhän niitä kerran.Sille joka kirjoitti että maistoi niitä 1980-luvulla sanoisin, että muistaakseni noi tuli vasta 2000-luvulla ja voitti jonkin palkinnon (?) Anyway, pointtini on se, että einesvalmistajien tulisi kiinnittää laatuunkin huomiota. Jotta jos  vaikka hinta oliskin tyyliin 20 senttiä halvempi kuin kilpailijalla mutta pullat rustoisia niin arvatkaa kumpaako kuluttaja ostaa ;)

Tänään täällä syödään siis noita tassuja, huomenna työevääksi mieheni valmistamaa jauhelihakiusausta. Taatusti tiedän, kumpi on parempaa.

Ap
[/quote]

Kiusaus perunoista vai pakastepuristeesta?

Vierailija
46/53 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:52"] [quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:49"] [quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:38"] 4 lisää: Koskaan ei tarvitse oikaista. Hyvän ruoan tekemiseen itse menee vain 15 min. [/quote]   Minkä hyvän ruoan tekee itse vartissa? [/quote] vaikkapa paistaa pihvin ja tekee salaatin ja kiehautta uudet perunat.  [/quote] Eihän sitä pihviä voi heittää kylmänä pannulle, vaan sen pitää ottaa huoneenlämpöön hyvissä ajoin. Ei riitä 15 min. [/quote] On se vaikeeta ottaa liha lämpimään

[/quote]

On se silloin vaikeaa, jos ei ole kotona ottamassa sitä lihaa lämpenemään ajoissa.

Vierailija
47/53 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli traumat kun joskus söin ja suuhun tuli kova pallo, en ole sen jälkeen koskenutkaan kyseisiin tassuihin.

Vierailija
48/53 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:38"]

4 lisää: Koskaan ei tarvitse oikaista. Hyvän ruoan tekemiseen itse menee vain 15 min.

[/quote]

Minkä hyvän ruoan tekee itse vartissa?

[/quote]

Esim papuwokki.

Vierailija
49/53 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim pastan kiehuessa tekee siihen monenlaista kastiketta. Näin kesällä tuoretomaatteja, uutta sipulia, pinaattia, basilikaa, kapriksia freesattuna hyvässä öljyssä, lisätään valkkaria ja vartissa valmis. Päälle parmesanlastuja ja mustapippuria. Tai kylmäsavulohikastike tai avokadopasta tai sitruunapasta yms. Jos on apukokki, saa tehtyä salaatinkin siinä vartissa. Välillä en ymmärrä miten jotkut saavat ruuanlaitosta niin kauhean vaikeaa.

Uudet perunat kiehuvat hetkessä ja kalafileen paistaa nopeammin kuin ehtii sanoa grillitassu. OT mutta en tajua myöskään mikä helvetin ruoka on jauhelihakiusaus? Eikö kaikkien tuoreiden vihannesten sesonkiaikana keksi mitään muuta kuin perunaa (pakaste?), jauhelihaa ja kermaa?

Vierailija
50/53 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006165092.html

https://www.hs.fi/talous/art-2000003475385.html

Jalostaja toi ensimmäiset grillitassut kauppaan vuonna 1984. Grillitassujen kehittämiseen liittyi suomalaisten kasvanut grilli-innostus. Haluttiin pakastetuote, joka voitiin ottaa mahdollisimman helposti grillikäyttöön. Vuonna 1995 Saarioinen Oy osti Jalostajalta pääosan tuoreruokatuotannosta. Muun muassa mikrokeittoja, grillitassu- ja kebakkotuotteita valmistetaan vastedes Saarioisten Sahalahden ja Valkeakoseken tuotantolaitoksilla.

Vierailija
51/53 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena en tykännyt makkarasta. Juhannuksena mä söin grillitassuja, kun muu perhe söi makkaraa.

Vierailija
52/53 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006165092.html

https://www.hs.fi/talous/art-2000003475385.html

Jalostaja toi ensimmäiset grillitassut kauppaan vuonna 1984. Grillitassujen kehittämiseen liittyi suomalaisten kasvanut grilli-innostus. Haluttiin pakastetuote, joka voitiin ottaa mahdollisimman helposti grillikäyttöön. Vuonna 1995 Saarioinen Oy osti Jalostajalta pääosan tuoreruokatuotannosta. Muun muassa mikrokeittoja, grillitassu- ja kebakkotuotteita valmistetaan vastedes Saarioisten Sahalahden ja Valkeakoseken tuotantolaitoksilla.

Samaa halpaa rustopaskaa ne on edelleen kuin silloin kahdeksan vuotta sitten kun aloitus on tehty.

Vierailija
53/53 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään grillitassuja, nam nam.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi