Tänään ruokana grillitassuja ja jo valmiiksi pelottaa
Tänään on semmoinen päivä, että eineksillä mennään. Ostin tuossa viikko sitten pakkaseen grillitassuja, kun olivat halpoja K-Supermarketissa. Mun mielestä ne on maultaan ihan hyviä, mutta mikä kumma siinä on että aina just mulle sattuu niistä semmoinen ikävä suutuntuma. Semmoinen kova narskepala tulee vastaan, ja silloin menee ruokahalu. Tiedän, että nuo tehdään ties mistä jätteistä mutta miksi nuo kovat (ruston?)palat jää sinne kokonaisena ylläriksi. JOS tälläkin kertaa tulee semmoinen vastaan, niin en osta enää ikinä. Eikä tää ole pelkästään grillitassujen ongelma, samaan törmää monessa muussakin eineksessä :(
Tiedän, että ongelma ratkeaa laittamalla ruoan itse aidoista aineksista. Joskus vaan pitää oikaista, ja kysymykseni koskeekin sitä että miksi ei einesten laatuun panosteta. Ja joo, lapsia ei täällä ole niin eivät joudu mahdollisista rustoista kärsimään :)
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:34"]Tänään on semmoinen päivä, että eineksillä mennään. Ostin tuossa viikko sitten pakkaseen grillitassuja, kun olivat halpoja K-Supermarketissa. Mun mielestä ne on maultaan ihan hyviä, mutta mikä kumma siinä on että aina just mulle sattuu niistä semmoinen ikävä suutuntuma. Semmoinen kova narskepala tulee vastaan, ja silloin menee ruokahalu. Tiedän, että nuo tehdään ties mistä jätteistä mutta miksi nuo kovat (ruston?)palat jää sinne kokonaisena ylläriksi. JOS tälläkin kertaa tulee semmoinen vastaan, niin en osta enää ikinä. Eikä tää ole pelkästään grillitassujen ongelma, samaan törmää monessa muussakin eineksessä :(
Tiedän, että ongelma ratkeaa laittamalla ruoan itse aidoista aineksista. Joskus vaan pitää oikaista, ja kysymykseni koskeekin sitä että miksi ei einesten laatuun panosteta. Ja joo, lapsia ei täällä ole niin eivät joudu mahdollisista rustoista kärsimään :)
[/quote] taloudellista on hyötykäyttää kaikki ruhon osat. Onneksi eineksiin, niin muut lihatuotteet on sitten halvempia.
Olen inhonnut grillitassuja 80-luvulta saakka. Miksi kukaan viitsii ostaa moista *skaa?
4 lisää: Koskaan ei tarvitse oikaista. Hyvän ruoan tekemiseen itse menee vain 15 min.
Eikä tarvitse oikaista ostamalla huonoja lihatuotteita. Voisit ihan hyvin samalla rahalla ostaa vaikka pakastealtaasta kalaruokia. Mantelikala ainakin uppoaa kuin kuumille kiville meillä.
En ole koskaan syönyt grillitassuja, koska ne ovat vastemielisen näköisiä. Joskus olen kuitenkin joutunut ostamaan valmiiksi marinoitua lihaa. Sen saa paremman makuiseksi, kun marinadin pesee heti kaupasta tullessa pois ja laittaa oman marinadin tai mausteet. Samalla voi etsiä ja poistaa lihasta rustot ja muut vastenmieliset palat?
Ap, kun seuraavan kerran näet että marketin tuoretiskissä on tarjouksessa vaikka talouskyljyksiä tai lohta, osta niitä. Muutakin halpaa lihaa löytyy, kun uusavuttomat eivät osaa tehdä kuin sisä- tai ulkofileetä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:38"]
4 lisää: Koskaan ei tarvitse oikaista. Hyvän ruoan tekemiseen itse menee vain 15 min.
[/quote]
Minkä hyvän ruoan tekee itse vartissa?
Mantelikala on ihanaa mielestäni. Ostinpa nyt pitkästä aikaa noita grillitassuja, kun olivat niin halpoja. Tein tästä aloituksenkin, tais olla juhannuksen aikaan 2013, koskien just noita rustoja. Saapa nähdä, ovatko nyt parantuneet. Ja toki itse tehty ruoka on paljon parempaa, tietää ainakin mitä saa. Meillä kyllä mies laittaa ruoat (on paljon parempi ja rohkeampi maustamaan), mä imuroin. Mielestäni Kokkikartano on ainoa, joka osaa valmistaa kelvolliset einekset. Einesteollisuuden kannattaisi panostaa laatuun, "äitien tekemä ruoka" on usein kamalaa. Eli vaikka kaikki ruhonosat voikin hyödyntää, niin ei saa olla rustopaukkuja.
Ap
Miksi lapseton pariskunta turvautuu grillitassuihin? Miksi ette tosiaan voi sitä ruokaa tehdä itse perusaineksista?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:49"]
[/quote]
[/quote]
vaikkapa paistaa pihvin ja tekee salaatin ja kiehautta uudet perunat.
[/quote]
[/quote]
Tarkoitatko valmisteluaikaa vai koko aterian tekoon käytettyä aikaa? Ihan minkä tahansa, vaikka keitetyt perunat ja jauhelihakastkkeen. Hellahan hoitaa loput, kun ruoka on pilkottu ja paistettu kattiloihin.
ohis
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:34"]
Tänään on semmoinen päivä, että eineksillä mennään. Ostin tuossa viikko sitten pakkaseen grillitassuja, kun olivat halpoja K-Supermarketissa. Mun mielestä ne on maultaan ihan hyviä, mutta mikä kumma siinä on että aina just mulle sattuu niistä semmoinen ikävä suutuntuma. Semmoinen kova narskepala tulee vastaan, ja silloin menee ruokahalu. Tiedän, että nuo tehdään ties mistä jätteistä mutta miksi nuo kovat (ruston?)palat jää sinne kokonaisena ylläriksi. JOS tälläkin kertaa tulee semmoinen vastaan, niin en osta enää ikinä. Eikä tää ole pelkästään grillitassujen ongelma, samaan törmää monessa muussakin eineksessä :(
[/quote]
Makuhan niissä on juuri se hirveä ja seuraavana päivänä kyllä huomaa kakan hajusta, mitä on syöty.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:34"]
[/quote]
Mie en enää olekaan pitkään aikaan niitä ostanu, kun laatu on menny tosi heikoks. Niitä rustoja on tosi paljon ja maku ei enää ole entisensä.
M39
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:51"]
Miksi lapseton pariskunta turvautuu grillitassuihin? Miksi ette tosiaan voi sitä ruokaa tehdä itse perusaineksista?
[/quote]
Olemme jo vanhempi pariskunta. Etkö sinä itse ole koskaan syönyt eineksiä, et kertaakaan? Ketä varten, miksi niitä sitten valmistetaan ja on kaupoissa? Noi tassut maksoivat 1,50 euroa/4 kpl, joten ostin pakastimeen niitä. Samalla uuninlämmityksellä mieheni valmistaa jauhelihakiusauksen, jota otan huomenna töihin evääksi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:38"]4 lisää: Koskaan ei tarvitse oikaista. Hyvän ruoan tekemiseen itse menee vain 15 min.
[/quote]
No en kyllä esim. sairaana ala laittaa mitään mikä vaatii enemmän kuin uuniin ja tarjolle.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:52"]
[/quote]
[/quote]
Tarkoitatko valmisteluaikaa vai koko aterian tekoon käytettyä aikaa? Ihan minkä tahansa, vaikka keitetyt perunat ja jauhelihakastkkeen. Hellahan hoitaa loput, kun ruoka on pilkottu ja paistettu kattiloihin.
ohis
[/quote]
Koko aterian tekoon menevää aikaa. Eihän se ruoka ole vartissa tehty, jos kypsentämiseen menee vartti ja esivalmisteluihin toinen mokoma.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:49"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] jo pottujen kiehuminen vie kauemmin kuin vartin.
Mutta täytyyhän se grillitassu lämmittää jotenkin, eli ihan samalla vaivalla paistaisit minkä tahansa muun lihan. Vaikka wienerleikkeen tai kanafileen tms. Ja jos pitää halvalla syödä, niin jättäisin mielummin sen lihan kokonsa pois ja söisin kasvisaterian.
Olen tietenkin syönyt eineksiä! Mutta silloin kun niitä käytän, ostan sellaista josta tykkään :D Omia suosikkejani ovat erilaiset kasvistuotteet Hälsans Kök-tuotteista. Vaikka olisikin hyvin halpaa, en ostaisi ruokaa, joka inhottaa noin paljon.
Ajan säästöä eineksistä saa aika vähän, koska monet ruuat tosiaan valmistaa siinä vartissa. Vaikka savulohisalaatin. Tai katkarapusalaatin. Perunat ja paistetun kalan. Riisin ja kastikkeen. Paistetut nuudelit ja kastikkeen. Wokkiruuat (ihan vaikka niistä pakastepusseista, jotka ovat halpoja)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eihän sitä pihviä voi heittää kylmänä pannulle, vaan sen pitää ottaa huoneenlämpöön hyvissä ajoin. Ei riitä 15 min.
Ei ne rustot, vaan ne väkevät ilmavaivat..