Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset käy töissä, opiskelee, harrastaa ja elämänsä pidettyä kasassa?

Vierailija
05.03.2022 |

Miten riittää energia ja aika kaikkeen. Mä voin elää terveellisesti ja liikkua, mutta sitten opinnot ja työt jää tekemättä. Ja jos teen töitä tai opiskelen niin sitten en jaksa tai ei ole enää aikaa harrastamiseen. :(

Kommentit (528)

Vierailija
21/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen, pyöritän yritystoimintaa, harrastan aktiivisesti ja hoidan lapseperheen arkea samaan aikaan.

Mulla on valtava intohimo kaikkea kohtaan, mitä teen. Lisäksi ihana mies ja hyvät tukiverkostot. Vaatii järjestelmällisyyttä ja aikatauluttamista, mutta onnistuu.

Joo teidänlaiset tiedetään. Muut opiskelukaverit tekee kaikki ryhmätyöt, mies hoitaa lapset ja yritys on joku sellainen joka pyörii itsestään. Itse käyt vain salilla ja otat kuvia instaan.

Vierailija
22/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen, pyöritän yritystoimintaa, harrastan aktiivisesti ja hoidan lapseperheen arkea samaan aikaan.

Mulla on valtava intohimo kaikkea kohtaan, mitä teen. Lisäksi ihana mies ja hyvät tukiverkostot. Vaatii järjestelmällisyyttä ja aikatauluttamista, mutta onnistuu.

n Joopa joo. Varmaan uskotaan. Sen lisäksi harrastat vielä aktiivisesti vauvapalstailua, kun ehdit tähänkin ketjuun vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen lähihoitajana kolmivuorotyötä 80% työajalla ja kahtena päivänä viikossa opiskelen sairaanhoitajaksi. Ehdin myös harrastamaan. Opiskelu ei todellakaan ole mitään helppoa vaan todella paljon itsenäistä opiskelua, isoja tehtäviä, anatomian opiskelua jne. 

Vierailija
24/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelliset elämäntavat on pohja, jonka päälle rakennetaan. Suunnittele ajankäyttösi ensin vaikka viikoksi kerrallaan.

Ensin päivärytmi: uni, ruoka ja hygienia, ehkä 8 h uni + 2 h näitä muita. Sitten toimeentulo eli työ, 8 h + matkaan kuluva aika. Joka arkipäivään jää vähintään 4 h aikaa tehdä mitä tahansa kivaa. Mieti, mitä se voisi olla, kaverit, kirja, kahvila tms. Tämä on se perusarki.

Sitten otat opiskelutavoitteen. Minkä tuntimäärän tarvitset viikossa opintoihin, jotta saat suoritukset ajallaan? Jaa tuo aika esim. kahdelle arki-illalle 2 x 4 h ja toiselle viikonlopun päivälle esim 6 h. Jätä muuhun vapaa-aikaan niitä aiempia mielekkäitä juttuja.

Vierailija
25/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo teidänlaiset tiedetään. Muut opiskelukaverit tekee kaikki ryhmätyöt, mies hoitaa lapset ja yritys on joku sellainen joka pyörii itsestään. Itse käyt vain salilla ja otat kuvia instaan.

Vai niin:) Ei kai mulla tähän mitään vastaanväittämistä ole, luulin vain, että täällä kysyttiin miten tällaiseen pystyy.

Ja vastaus oli intohimo. Halu olla hyvä kaikessa, mihin ryhtyy. Opiskelu ja yritystoiminta on helppo osin yhdistää. Samoin lapset otan monesti harrastamaan mukaan.

Mutta onnea vain teille valitsemallanne tiellä.

Vierailija
26/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n Joopa joo. Varmaan uskotaan. Sen lisäksi harrastat vielä aktiivisesti vauvapalstailua, kun ehdit tähänkin ketjuun vastata.

Kauhean katkeraa tekstiä. Ja siis kyllä, käyn melkein joka ilta täällä, jäi tavaksi vauvavuosista, niistäkin jo pieni ikuisuus:D

Vierailija
27/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan käydä töissä, hoitaa itseäni ja kotini. Lapset myös, kun olivat alaikäisiä. Tarvitsen myös lepoa ja hiljaisuutta. En tapaa ihmisiä usein vapaalla. Työni on sosiaalista. Ikää, kun on tullut. Jaan asiat eri päiville.

Vierailija
28/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki omasta päivästäni:

6-7-30 lenkki ja aamupala

8-16 töitä (töissä lounas ja pieni välipala)

17-18 päivällinen

18-20/21 opiskelu ja jumppa

21-22 telkkaria, nettiä tms.

viimeistään 23 nukkumaan 

Milloin haet lapset päuvänodista, autat läksyissä, leikit, teet heikke ruokaa ja laitat nukkumaan? Tässä puhuttiin aikuisista, ei teineistä. Ilmeisesti huolehdit vain itsestäsi? Sitten mikään ei ongelma hyvänen aika etkä tiedä kiireestä mitään

Mitä leikkiä ehdotat 16- ja 19-vuotiaiden poikien kanssa leikittäväksi? Entä, missä on päiväkoteja, joissa on tuon ikäisiä lapsia hoidossa?

t. opiskeleva ja työssäkäyvä äiti

Vierailija
29/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vetää varmaan jotain piristeitä. Ainakin yhdellä aina energisellä tutulla on usein valtavat pupillit. Jotain on selvästi ottanut. 

Vierailija
30/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää valita mihin keskittyy. Aika harva tekee noi kaikki sata lasissa.

Näinhän se on. Itse olen sen verran perfektionisti että en pysty tekemään montaa asiaa yhtä aikaa, koska haluan tehdä kaiken mahdollisimman hyvin.

Prioriteettini ovat opiskelu, urheilu, terveelliset elintavat ja instrumentin soittaminen.

Jos lisäisin tähän yhtälöön työt niin joutuisin karsimaan kaikesta muusta, en sen takia että minulla olisi ajankäytössä tai järjestelmällisyydessä ongelmia, vaan koska kuormittuisin niin että energiani ei riittäisi 100% noihin kaikkiin.

Esim. työpäivän jälkeen aivoni ovat sen verran väsyneet että se vaikuttaa opiskeluun ja huippusuorituksiin on vaikeampi päästä.

Olen huomannut että työssäkäynti verottaa myös opiskelukavereideni koulumenestystä, vaikka he ovatkin tunnollisia ja järjestelmällisiä, eivätkä tuhlaa aikaansa turhaan prokrastinointiin.

Eli he eivät yllä tasolleni, mutta heillä onkin eri prioriteetit.

On sitten niitä joille on ok tehdä monta asiaa juosten kusten kalenteri täynnä. Äitini on tällainen ja hänen touhuamistaan sivusta seuranneena en halua toimia samoin.

Vierailija
31/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki omasta päivästäni:

6-7-30 lenkki ja aamupala

8-16 töitä (töissä lounas ja pieni välipala)

17-18 päivällinen

18-20/21 opiskelu ja jumppa

21-22 telkkaria, nettiä tms.

viimeistään 23 nukkumaan 

AIKATAULU OTETAN VAAN HALTUN. EI JÄÄ TURHIEN ASIOIDEN MURHEHTIMISEN AIKAA.ON PALJON ONELISEMPI SILLOIN KUN HALITSEE AJAN KÄYTÖN.

Vierailija
32/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää valita mihin keskittyy. Aika harva tekee noi kaikki sata lasissa.

Näinhän se on. Itse olen sen verran perfektionisti että en pysty tekemään montaa asiaa yhtä aikaa, koska haluan tehdä kaiken mahdollisimman hyvin.

Prioriteettini ovat opiskelu, urheilu, terveelliset elintavat ja instrumentin soittaminen.

Jos lisäisin tähän yhtälöön työt niin joutuisin karsimaan kaikesta muusta, en sen takia että minulla olisi ajankäytössä tai järjestelmällisyydessä ongelmia, vaan koska kuormittuisin niin että energiani ei riittäisi 100% noihin kaikkiin.

Esim. työpäivän jälkeen aivoni ovat sen verran väsyneet että se vaikuttaa opiskeluun ja huippusuorituksiin on vaikeampi päästä.

Olen huomannut että työssäkäynti verottaa myös opiskelukavereideni koulumenestystä, vaikka he ovatkin tunnollisia ja järjestelmällisiä, eivätkä tuhlaa aikaansa turhaan prokrastinointiin.
Eli he eivät yllä tasolleni, mutta heillä onkin eri prioriteetit.

On sitten niitä joille on ok tehdä monta asiaa juosten kusten kalenteri täynnä. Äitini on tällainen ja hänen touhuamistaan sivusta seuranneena en halua toimia samoin.

Kai tajuat, että ketään ei niiden opintojen jälkeen kiinnosta saitko kurssista 5 vai 3? Eli niiden opiskelukavereiden ei edes tarvitse yltää sinne sinun suuruutesi tasolle. Työkokemus on arvokas lisä koulutuksen ohelle, joten työllistymismahdollisuudet heillä todennäköisesti paremmat kuin sinulla, jolla ilmeisesti 0 päivää työkokemusta. 

Vierailija
33/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäynti on Suomessa helppoa ja halpaa, kun on kunnallisia päiväkoteja ja jopa iltapäiväkerhoja. Kaikki eivät ole yksinhuoltajiakaan. Kaikki aika on ihan itse järjestettävissä.

Vierailija
34/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Päivässä saa tehtyä jonkun ihan pikkujutun. Tyyliin pestyä pyykit tai tehtyä ihan pienen osan opiskelutyöstä ja siihen se energia sitten loppuikin ja kohta aikakin. Energiajuomiakin olen kokeillut, mutta ei piristä mua. Viimeksi eilen koitin olla reipas ja listasin itselleni, että koitan samana päivänä käydä kirjastossa, kävellen marketissa ruokaostoksilla, imuroida kämpän ja pestä kaksi koneellista pyykkiä. No vaikka pysyin koko päivän liikkeessä, niin noita pyykkejä en ehtinyt enää pesemään. Kello oli jo 22. Tämä päivä onkin sitten mennyt levähtäessä, kun eilinen vei kaikki energiat. 

Vierailija
35/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on päävastuussa arkipäivien ruuanlaitosta, harrastuskyydeistä yms. joten minulle jää hyvin aikaa opiskella töiden jälkeen. Työni ei ole kuormittavaa, joten energiaakin riittää. 

Vierailija
36/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Päivässä saa tehtyä jonkun ihan pikkujutun. Tyyliin pestyä pyykit tai tehtyä ihan pienen osan opiskelutyöstä ja siihen se energia sitten loppuikin ja kohta aikakin. Energiajuomiakin olen kokeillut, mutta ei piristä mua. Viimeksi eilen koitin olla reipas ja listasin itselleni, että koitan samana päivänä käydä kirjastossa, kävellen marketissa ruokaostoksilla, imuroida kämpän ja pestä kaksi koneellista pyykkiä. No vaikka pysyin koko päivän liikkeessä, niin noita pyykkejä en ehtinyt enää pesemään. Kello oli jo 22. Tämä päivä onkin sitten mennyt levähtäessä, kun eilinen vei kaikki energiat. 

Sinulla meni siis kirjastoon, ruokaostoksiin ja imurointiin koko päivä? Miten se on edes mahdollista? Päivässä kuitenkin keskimäärin 16 hereilläolotuntia. 

Vierailija
37/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla meni siis kirjastoon, ruokaostoksiin ja imurointiin koko päivä? Miten se on edes mahdollista? Päivässä kuitenkin keskimäärin 16 hereilläolotuntia. 

Sitä itsekin ihmettelen. Aika vain menee mulle ihan hirveää kyytiä. En edes somessa käynyt eilen, eli sitäkään ei vois syyttää. Yleensä en ehdi päivässä kuin sen yhden pikkujutun, eilinen oli poikkeuksellisen tehokas. Kai mulla on sitten joku ADD, kun sitä on jotkut kaverit ehdotelleet ja ajan kulun nopeus johtuu siitä. 

Vierailija
38/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on päävastuussa arkipäivien ruuanlaitosta, harrastuskyydeistä yms. joten minulle jää hyvin aikaa opiskella töiden jälkeen. Työni ei ole kuormittavaa, joten energiaakin riittää. 

Ja tässä oli alapeukutettavaa, mikä? Sekö, että en marttyyrina uhraudu, vaan annan miehen ottaa vastuuta :D

Vierailija
39/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä itsekin ihmettelen. Aika vain menee mulle ihan hirveää kyytiä. En edes somessa käynyt eilen, eli sitäkään ei vois syyttää. Yleensä en ehdi päivässä kuin sen yhden pikkujutun, eilinen oli poikkeuksellisen tehokas. Kai mulla on sitten joku ADD, kun sitä on jotkut kaverit ehdotelleet ja ajan kulun nopeus johtuu siitä. 

Mitä sinä teit sen lopun 12 tuntia? Maksimiaika mainittuihin asioihin on noin 4 tuntia ellei sitten kävele johonkin 20km päähän kauppaan ja vietä koko päivää siellä kirjastossa. 

Vierailija
40/528 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ystävä hyvä.

Hae apua ennen,kun romahdat.

Masennus on jännä,kun itse en ainakaan millään ymmärtänyt,että olen todellakin sairastunut masennukseen.

Vasta terapiassa ymmärsin.

Väsymys,tyhjyys,aloitekyvyttömyys...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän