Pahin loukkaus, joka ulkonäöstäsi on sanottu?
Mul on pari aika hyvää: olit ennen ruma ja läski, nyt vaan ruma ! ( he he) ja "näytöt ihan tuksulta" ota noista selvää... ps. Oon ihan normaalinätti, ainaki mielestäni??!!! :D
Kommentit (191)
Mulle on kans sanottu mulkasun jälkeen, että "Hyi vittu!"
Yleensä nuo tuntemattomat haukkujat on teinipoikia. Miten te niitä oikein kasvatatte?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:48"]
"Iso perse!" Tuota ovat toistelleet niin tutut kuin tuntemattomat ollessani teini. Perseeni herätti huomiota. Nykyään käytän vain mekkoja ja hameita. Housuissa perse on törkeän näköinen.
[/quote]
Mullekin on sanottu näin, otin kohteliaisuutena.
Olen saanut kuulla omistavani länkisääret (ylläni oli polvipituinen hame ja ohikulkenut hieman humalainen mies totesi että länkisääret naisella). Lisäksi on moitittu pieniä rintoja. Nuorena minua haukuttiin rumaksi noin yleisesti. Olen kyllä aikuisiällä saanut myös paljon kehuja ulkäöstä (paitsi nuo länkisääret ja pienet rinnat).
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:02"]Mulle on kans sanottu mulkasun jälkeen, että "Hyi vittu!"
[/quote]
Tuo on näköään tosi yleistä, juurikin miesten/poikien suusta. Keväällä olin keskustassa lenkillä, oli tosi kirkas keli eli ihon virheet näkyy hyvin jne. Mulla on leveät kasvot joten tiukaksi vedetty ponnari ei imartele kasvonpiirteitäni ollenkaan. No niin olin kuitenkin hiukseni laittanut enkä akneani ollut jaksanut peittää ja joku nuori mies sitt käveli vastaan ja tosi pitkän tuijotuksen jälkeen ohdallani tokaisi "hyi vittu"
Minua sanottiin kauniiksi, kun olin n 20. Se vaivasi todella kauan. Onneksi sain arpia pitkin naamaa myöhemmin. Olen mies.
"Sulla on ihan vauvan hiukset". Mulla on ohuet hiukset.
Näytän mieheltä. Joskus pienempänä sanottu..
Mun entinen paras kaveri ala-asteajoilta: "sillonku mä näkkiin sut ekan kerran, katoin vaa sun naamaa, et mikä vitun ruskia läikkä sun naamalla on"
Tosiaan, mun kasvoilla oikealla puolella suupielestä pari senttiä vähän vinoon alaspäin on semmonen luomi. Ei semmonen, joka heti pistää silmään, kun mua kattoo, vaik aika iso onki. Ärsyynnyin tosta kommentista, mut ei mua ulkonäön takia oo haukuttu. Lähinnä kansalaisuudesta..
Tätä harrastavat myös ihan aikuiset, täyspäiset, elämässään menestyneet ja koulutetut ihmiset. Hyvä esimerkki siitä, ettei koulutus kerro ihmisestä mitään. Tai menestys. Kun kuvittelisi, että ihmisellä itsellään on kaikki hyvin, mutta ulkonäkö -möläyttely paljastaa, ettei olekaan. On jokin tarve alistaa toinen ihminen.
Mieleeni on jäänyt myös päinvastainen esimerkki, nuorena. Ihana tuntematon mies, ilman mitään iskemisyritystä, eikä ollut humalassa, aivan tavallinen ihminen, minua kuitenkin vanhempi. Olin kastunut sateessa, hiukset märät ja olo kuin uitetulla koiralla. Juoksin katoksen alle pitämään sadetta. Mies katseli minua etäältä, tuli luokseni ja sanoi ystävällisesti, että olen kaunis. Hymyili lämpimästi ja käveli pois. Ehkä hän näki kaikki ne haavat, jotka minulla oli aiemmista kommenteista, ja huonon itsetuntoni. Tuota miestä muistelen aina joskus, hänellä oli sydän kullasta ja puhdas sielu. Ainakin sillä hetkellä.
"Etsä kaunis ole ainakaan."
"Lehmä! Huoralehmä!"
:\
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:48"]
"Iso perse!" Tuota ovat toistelleet niin tutut kuin tuntemattomat ollessani teini. Perseeni herätti huomiota. Nykyään käytän vain mekkoja ja hameita. Housuissa perse on törkeän näköinen.
[/quote]
Mullekin on sanottu näin, otin kohteliaisuutena.
[/quote]
80-luvulla iso perse ei ollut kenenkään mielestä hyvännäköinen. Persevillitys on tullut vasta 2000-luvulla.
En tosiaankaan ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka haukkuu toisten ulkonäköä varsinkaan noin hirveillä sanoilla päin naamaa. Jotain täytyy olla pahasti pielessä ihmisellä itsellään kun pitää toista loukata. En vaan ymmärrä.
Ex-poikaystävä sanoi mulle jotenkin niin, että "sun kanssa oon oppinut ymmärtämään, ettei ulkonäkö ole naisessa tärkeintä". Oli varmaankin tarkoitettu kohteliaisuudeksi, mutta olihan se melkonen sammakko. Olin tuolloin ihan normaalin nätti 20+ nuori nainen.
Seurustelin yhden pojan kanssa ja näytin hänelle vanhan kuvani. Siihen hän totesi viestillä " onneksi et enää näytä tuolta "
Miehen ystävän silloinen vaimo tuli katsomaan vauvaani kun olin noin viikko sitten synnyttänyt.
Totesi minulle että "näytät ihan juuri siltä kuin olisin just synnytyänyt, mitäpä sitä kaunistelemaan" !!
Joo voi olla että varmaan näytin kun painoakin tuli reippaasti raskausaikana mutta voisi sen suun silti pitää supussa ja kehua vaikka kohteliaisuudesta vauvaa. :/
Myös kun olin lenkillä lippis päässä hikisenä pudottamassa vauvakiloja niin joku mamu teini katsoi aiheekseen tokaista tuon kuuluisan "hyi vittu" :D Koomista tässä on se että sama teinilauma vislaili perääni puolen vuoden päästä tuosta!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:13"]
Mul on pari aika hyvää: olit ennen ruma ja läski, nyt vaan ruma ! ( he he) ja "näytöt ihan tuksulta" ota noista selvää... ps. Oon ihan normaalinätti, ainaki mielestäni??!!! :D
[/quote]
"Sä oot ihan vitun ruma" Olin just muuttanu lasten kotiin. Ja tulin rähmät silmillä tukkasekasin silmät itkusta turvonneena pieruhousuissa aamupalalle ekaa kertaa. Sitten meni 3 viikkoa pääsin näppäämään takasin ku samanen jätkä yritti iskeä mua totesin vain hymyillen että ei käy koska oot vittuakin rumempi.
Mieheni haukkui vitun lehmäksi ja kohta olinkin vitun ruma mursu. Eipä mulla ylipainoa ollut, satuin vaan olemaan raskaana rv 32. Mieleen jäi ja ikuisiksi ajoiksi. Ja ilmeisesti tämä oli hänen rehellinen mielipide koska ei ole edes hipaissut mua puoleen vuoteen.
"Läski"
"no kunhan säkin laihduttat ja hankit töitä niin saatat saada miehen" (olen opiskelija)
"syyläkäsi" (??)
"oisit niin kaunis jos olisit laihempi"
"läski"
sanoinko jo että läski?
Olen ylipainoinen joo, mutta kyllä noita läskikommentteja on saanut kuunnella silloinkin kun olin omasta mielestä normimitoissakin (172/75). Itse en ole lihavuudestani kärsinyt kovin paljoa. Muiden ihmisten kommentit on ne jotka tappaa sisältä..