Onko sun mielestä naisen vaatekoko 48 jättimäisen suuri?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se xl, mutta ei mikään jättimäinen. 58 on sitten se jättimäinen.
42 on XL, 44 on XXL jne, joten 48 on 4XL.
Kannattaa olla hiljaa, jos ei tiedä mitään.
No mikset sitten ole hiljaa? Googlesta näet nopeasti ettei tuo oma systeemisi ainakaan pidä paikkaansa. On näissä kyllä hieman vaihteluja riippuen vaatemerkistä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 15 kg ylipainoinen ja käytän kokoa 40-42. Onhan se jo aika rehevän naisen koko, ehkä olisi hyvä funtsata terveysasioita tarkemmin. Itsekin mietin niitä, vaikka terveyteni ja kuntoni ovat todella hyvät ja paremmaksi menevät, kun kiloja tässä pikkuhiljaa olen pois saamassa.
Kyllä ne kilot kohta karisee kun suomessakin alkaa sota.
25 vuotta syönyt vararavintoa, niin antaa tulla vaan!
Mutta kestääkö laihtuminenkin sen 25 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40/42 on L googlaa..
48 on xxl ja onhan se iso
Siis kolme x:ää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40/42 on L googlaa..
48 on xxl ja onhan se iso
Huutista 40/42 L. Aina 42 on ollut xl.
Voitteko urpot lopettaa noitten väärien kokotaulukoiden jatkuvan spämmäämisen? Ei voi olla noin vaikeaa googlettaa. Eri merkeillä vaihtelee koot mutta tuo 38 = M, 40 = L, 42 = XL systeemi ei todellakaan pidä paikkaansa.
No onhan se omissa silmissäni kun olen ollut koko elämäni kokoa 36-38. Hukkuisin tuon kokoiseen vaatteeseen.
Onko numerokoot jotenkin pienentyneet?Itse olen M,mutta sitten myös 40 vaatteessa...Ennenvanhaa 36 oli M...Ja 40 oli ainakin L.Eli tuolla logiikalla se 48 on se XL,joka on iso muttei nyt valtava kuitenkaan.
Minulla oli hyvin tukala olo jo 44-kokoisena, vaikka olen pitkä.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se omissa silmissäni kun olen ollut koko elämäni kokoa 36-38. Hukkuisin tuon kokoiseen vaatteeseen.
Sama. Enkä ole edes mitenkään pienikokoinen vaan pitkä ja lihaksikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole XXL?
Pistä pari extraa vielä. Ainakin siis jos nämä koot menee kuten ennen.
34 XS
36 S
38 M
40 L
42 XL
44 XXL
46 XXXL
48 XXXXL
Ei ne mene Suomessa noin. Ei täällä myydä mitään 4xl jne. Koot loppuu aina xxxl kokoon. Ja minä olen kokoa 54 ollut 20 vuotta, ja kaappi on täynnä vaatteita jotka mahtuu päälle. Niissä on koot joko xxl, xxxl tai 54/56.
Koot menee oikeasti niin että 46-50 on xl, 52-54 on xxl, ja loput pitää mahtua xxxl kokoon vaikka olisi kokoa 64.
Kun painoin lähemmäs 100kg mulle mahtui koko 48, ja silloin olin vielä suht ihmisen näköinen. Toki nytkään kaikki ei usko että painan lähemmäs 130kg kun olen kuitenkin suht pitkä, ja kuvittelevat mielessään satakiloisen mun näköiseksi ja 130 kiloiset saman näköiseksi kuin tohtori Nown asiakkaat eli 300kg.
Vierailija kirjoitti:
Onko numerokoot jotenkin pienentyneet?Itse olen M,mutta sitten myös 40 vaatteessa...Ennenvanhaa 36 oli M...Ja 40 oli ainakin L.Eli tuolla logiikalla se 48 on se XL,joka on iso muttei nyt valtava kuitenkaan.
Ei 36 ole koskaan ollut M, se on ollut kokoni koko ikäni enkä taatusti ole medium kokoinen, aina ollut S-koko.
Vierailija kirjoitti:
On se. Terveisin kokoa 32-34.
Sinä olet pikkulapsen kokoinen, joten varmasti kaikki näyttää sun mielestä jättämäiseltä oli 40 tai 60 koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole XXL?
Pistä pari extraa vielä. Ainakin siis jos nämä koot menee kuten ennen.
34 XS
36 S
38 M
40 L
42 XL
44 XXL
46 XXXL
48 XXXXL
Nämä on oikein, mutta monelle näköjään tulee paha mieli. Toki moni firma haluaa pyöristää ja muokata noita että esim. 40/42 olisi M tms, jotta naisten ei tarvitse myöntää itselleen ostavan isompaa kokoa. 48 on sairaalloisen ylipainoisen koko, vaikka miten haluaisi kaunistella.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset akat levinneet pullajalkoja mahaa takapuolta. Nuorina jo kauheita tolppajalkoja. Kauheita läskejä.
Onneks miehet ei. 🤣🤣🤣
Itse olen UK-kokoa 18-20, eli ilmeisesti EU-kokoa 46-48.
Olen ylipainoinen, mutta en todellakaan huomiota herättävän ylipainoinen.
Enemmänkin vaikuttaa onko tuota kokoa käyttävä 150cm vai 180cm kuinka isolta tuo koko näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo 38 ole jo XXL?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo 38 ole jo XXL?
...48 siis, ei 38 tietenkään, herranjestas. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole XXL?
Ei ole. Koot 50-54 ovat XXXL eli 3XL, joten oletan että 56 on sitten XXXXL eli 4XL.
Ja se koko 48 on XXL.
Riippuu vähän vaatteesta ja valmistajasta.
Olen 40-46 vaatekoossa ja kirjainkoossa S-L.
XL on jo liian suuri, saumat ja leikkaukset ei osu oikeisiin kohtiin. Mutta esim. jossain housuissa on pakko olla 46, että pakarat mahtuu maharöllykän kanssa, mutta vyön tarttee vyötärölle. Ja rinnat vaatii usein sen L-koon, vaikka muuten menisi M.
Mutta jos on vaate, jossa on rinnoille tilaa, menee S:kin.
Mulla on siis ongelmavartalo: tiimalasi.