Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sun mielestä naisen vaatekoko 48 jättimäisen suuri?

Vierailija
05.03.2022 |

Kyllä vai ei?

Onko sun mielestä naisen vaatekoko 48 jättimäisen suuri?

Vaihtoehdot

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokojen välillä on muutenkin vain parin sentin erot mitoissa. 48 voi kuulostaa tosi isolta, mutta sitä käyttaä ehkä 70-80-kiloiset ja oikeasti lihavat tarvii paljon isomman koon.

No ei käytä paitsi, jos vaatemerkki on italialainen. Mulla on italialainen takki kokoa 50 ja se vastaa Saksan kokoa 44. Saksan koot vastaa suomalaista. Painan 88 kiloa.

Vierailija
62/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se iso kun normaalipainoiselle keskimittaiselle naiselle 38 on yleensä sopiva vaatekoko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime viikolla hiihtohousut kokoa 46 ja ovat juuri sopivat. Kävin hiihtämässä 7 km tänään eikä palellut. Painoa pitäisi tiputtaa vielä.

Vierailija
64/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mahtunut kokoon 38 edes 45-kiloisena.

ihmiset kun on eri muotosia.

Vierailija
65/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokojen välillä on muutenkin vain parin sentin erot mitoissa. 48 voi kuulostaa tosi isolta, mutta sitä käyttaä ehkä 70-80-kiloiset ja oikeasti lihavat tarvii paljon isomman koon.

No ei käytä paitsi, jos vaatemerkki on italialainen. Mulla on italialainen takki kokoa 50 ja se vastaa Saksan kokoa 44. Saksan koot vastaa suomalaista. Painan 88 kiloa.

jos ihminen on jotain 150-160cm niin toi 70/80 kg voi olla oikea

Vierailija
66/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten naisten vaatekoko on nykyään keskimäärin joku 42, joten ei 48 siihen verrattuna oo iso

Vierailija
67/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta 48 ei ole vielä jäätävän iso, vain isohko. Mä olen normaalipainoinen, pitkä ja päärynävartaloinen, niin mulla itselläni on koon 46 housuja. Mutta vaatekoot ei muutenkaan oo enää mitenkään järjellisiä, kaapissa on xs-xl vaatteita.

Vierailija
68/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se iso kun normaalipainoiselle keskimittaiselle naiselle 38 on yleensä sopiva vaatekoko.

Ihmiset on nykyään kookkaampia kuin ennen, joten normaali keskimittainen nainen ei ole kokoa 38.

Asiayhteys on tärkeä.

Vierailija
69/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on todella suuri! Ketä luulette huijaavanne, kun sanotte ettei ole? Itse olen kokoa S, samoin siskoni. Äitinikään ei ole ikinä ollut suurempi kuin koko M. Siis en muista, että olisin edes koskaan nähnyt noin isoa vaatetta. Omassa maailmassa vaatteet on siis aina olleet kokoa 34-38 eikä ole tosiaan tullut edes mieleen, että totta, tuollaisia telttojahan lihavat käyttää.

Jos 48 on kokoa XXXL, niin silloinhan se on extra extra extra extra LARGE!! Eli todellakin todella suuri!!

Vierailija
70/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaanko vaiheeksi miesten vyötärön ympäryksestä?

Vierailija
71/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on todella suuri! Ketä luulette huijaavanne, kun sanotte ettei ole? Itse olen kokoa S, samoin siskoni. Äitinikään ei ole ikinä ollut suurempi kuin koko M. Siis en muista, että olisin edes koskaan nähnyt noin isoa vaatetta. Omassa maailmassa vaatteet on siis aina olleet kokoa 34-38 eikä ole tosiaan tullut edes mieleen, että totta, tuollaisia telttojahan lihavat käyttää.

Jos 48 on kokoa XXXL, niin silloinhan se on extra extra extra extra LARGE!! Eli todellakin todella suuri!!

Ai? Et ole koskaan nähnyt lihavaa ihmistä? Missä maailmassa sä oikein elät?

Kokoa 48 olevat ei paina edes sataa kiloa.

Vierailija
72/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sokkona kuljet vaatekaupoissakin.. provo!

Vierailija
73/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 179cm pitkä ja joulun alla sovitin numero 46 mekkoa ja se oli aivan liian pieni ja hihoihin ja helmaan olisi pitänyt saada pituutta ainakin 10cm ja hartioista aivan liian pieni. Tuskin olisi riittänyt 48 koko.

Ostin sitten suomalaisen suunnitteleman mekon ja kotimaassa valmistetun ja koko 40 oli oikein sopiva.

Vaatteen koko numeroon vaikuttavat materiaali, malli ja valmistusmaa. Esim. Aasiassa pienet koot ja vastaavasti Saksassa isot.

Vierailija
74/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se xl, mutta ei mikään jättimäinen. 58 on sitten se jättimäinen.

42 on XL, 44 on XXL jne, joten 48 on 4XL.

Kannattaa olla hiljaa, jos ei tiedä mitään.

No mikset sitten ole hiljaa? Googlesta näet nopeasti ettei tuo oma systeemisi ainakaan pidä paikkaansa. On näissä kyllä hieman vaihteluja riippuen vaatemerkistä jne. 

https://www2.hm.com/fi_fi/customer-service/sizeguide/ladies.html H&M:N koot 48 ja 50 vastaavat XL-kokoa.

Vierailija
75/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan ihmisestä. Jos on lyhyt ja hoikka, niin varmasti on vaatteessa runsaasti "itäistä pituutta ja läntistä leveyttä. Jos puolestaan on pituutta, painoakin, on skrodempi, harteikkaampi, rintavampi, niin kappas vaan - vaate onkin kantajalleen sopiva!

Mitä väliä, mitä numeroita lapussa lukee - kunhan saa ja löytää itselleen vaatteita, joissa viihtyy. Toki jos itseään rupee asia närästämään, että onpas viime aikoina koko lappu muuttunut ja huomaa itsessään, että olisi aika muutokselle ihan oman jaksamisen ja terveyden kannalta, niin sitten ottamaan askeleita ja muuttamaan toimintatapoja oman itsensä parhaaksi.

Vierailija
76/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta tuo koko olisi minulle oikea, täytyisi ylipainoa olla varmaan ainakin 30 kiloa, eli merkittävän ylipainon puolella. Ehkä joku isoluisempi voi olla vähän vähemmän ylipainoinen, mutta kukaan normaalipainoinen ei käytä kokoa 48.

Minusta on tärkeämpää ajatella tältä kannalta eri terveyden näkökulmasta kuin että onko se "jättimäisen suuri" koko vai ei.

Vierailija
77/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomalaisten naisten vaatekoko on nykyään keskimäärin joku 42, joten ei 48 siihen verrattuna oo iso

Ja suomalaiset naiset ovat pitkiä, rintavia ja hartioitakin löytyy, toisin kuin aasialaisilla naisilla.

Vierailija
78/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko numerokoot jotenkin pienentyneet?Itse olen M,mutta sitten myös 40 vaatteessa...Ennenvanhaa 36 oli M...Ja 40 oli ainakin L.Eli tuolla logiikalla se 48 on se XL,joka on iso muttei nyt valtava kuitenkaan.

Ei 36 ole koskaan ollut M, se on ollut kokoni koko ikäni enkä taatusti ole medium kokoinen, aina ollut S-koko.

https://kokotaulukko.info/naisten-vaatteet/

M =36/38.

Mielestäni vaatteiden koot taas on isontuneet.

Teininä (20v sitten, huhhuh) käytin kokoa M.

Nyt mulla on päällä xs-koon treenileggarit ja vaatetus suurimmaksi osaksi on kokoa (x)xs/s, jopa alaosasta, vaikka omaan hurjan muhkeat reidet. Juuri ostin sopivat alushousut, jotka oli lasten kokoa 150 :D henkkamaukassa mahdun 12-vuotiaiden vaatteisiin.

En mitenkään jaksa uskoa, että olen vuosien varrella kahta kokoa mystisesti timmiytynyt. Vaikka lihastakin on enemmän, niin on myös reittä ja persettä ja painoa ylipäätään. Isoimmat sopivat housuni taisi olla silloin teininä kokoa 40/42.

Vaateteollisuus on lisännyt vaatteiden kokoa ja laittaa niihin pienemmän koko lapun, koska tietää että jokainen nainen haluaa mahtua siihen pienempään kokoon.

Vierailija
79/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ihan helvetin suuri. Naisten normaali vaatekoko on 34-38.

Minä en mahtunut tuohon kokoon sairaaloisen laihana, kun bmi oli alle viidentoista.

48 on suurehko, mutta moni rintava joutuu sitä kuitenkin käyttämään suhteellisen normaalipainoisena.

Vierailija
80/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 179cm pitkä ja joulun alla sovitin numero 46 mekkoa ja se oli aivan liian pieni ja hihoihin ja helmaan olisi pitänyt saada pituutta ainakin 10cm ja hartioista aivan liian pieni. Tuskin olisi riittänyt 48 koko.

Ostin sitten suomalaisen suunnitteleman mekon ja kotimaassa valmistetun ja koko 40 oli oikein sopiva.

Vaatteen koko numeroon vaikuttavat materiaali, malli ja valmistusmaa. Esim. Aasiassa pienet koot ja vastaavasti Saksassa isot.

Saksan kokonumerointi on sama kuin Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi