Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sun mielestä naisen vaatekoko 48 jättimäisen suuri?

Vierailija
05.03.2022 |

Kyllä vai ei?

Onko sun mielestä naisen vaatekoko 48 jättimäisen suuri?

Vaihtoehdot

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on todella suuri! Ketä luulette huijaavanne, kun sanotte ettei ole? Itse olen kokoa S, samoin siskoni. Äitinikään ei ole ikinä ollut suurempi kuin koko M. Siis en muista, että olisin edes koskaan nähnyt noin isoa vaatetta. Omassa maailmassa vaatteet on siis aina olleet kokoa 34-38 eikä ole tosiaan tullut edes mieleen, että totta, tuollaisia telttojahan lihavat käyttää.

Jos 48 on kokoa XXXL, niin silloinhan se on extra extra extra extra LARGE!! Eli todellakin todella suuri!!

Ne geenit. Ja todennäköisesti teidän suvun naiset ovat lyhyitä ja pieni rintaisia.

Suurin osa suomalaisista naisista on yli 176cm ja rintavia. Tämä näkyy myös rintaliivien kuppikoossa.

Vierailija
82/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan n 52-54 ja käytän enimmäkseen kokoa 34 (onko se XS vai s?).

Kyllä tuo minusta on jo aika jättimäinen. Eli nyky-suomeksi "rehevä ja muodokas".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo mielestäni jättimäisen suuri, mutta onko niillä muiden mielipiteellä väliäkään. Rohkeasti vaan, kaiken kokoiset! 😊

Vierailija
84/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu ihan ihmisestä. Jos on lyhyt ja hoikka, niin varmasti on vaatteessa runsaasti "itäistä pituutta ja läntistä leveyttä. Jos puolestaan on pituutta, painoakin, on skrodempi, harteikkaampi, rintavampi, niin kappas vaan - vaate onkin kantajalleen sopiva!

Mitä väliä, mitä numeroita lapussa lukee - kunhan saa ja löytää itselleen vaatteita, joissa viihtyy. Toki jos itseään rupee asia närästämään, että onpas viime aikoina koko lappu muuttunut ja huomaa itsessään, että olisi aika muutokselle ihan oman jaksamisen ja terveyden kannalta, niin sitten ottamaan askeleita ja muuttamaan toimintatapoja oman itsensä parhaaksi.

Tämä. Ja tämän ymmärtää ja tietää jotka ompelevat vaatteita. Niissä numeroissa ei ole paljon eroa - eri kokojen välillä 0.3-3cm. eli vaikka olisi 50 numeron kaava, siitä helposti pystyy muokkaamaan 36 kaavan. Puhutaan milleistä ja senteistä. Jossakin hihakaaressa

eroa muutama milli.

Ja siksi juuri pystytään myymään vaatteita halvalla, kun lähes samalla kaavalla voi ommella vaatteita 160cm tai yli 180 cm naiselle ja paino voi olla 45kg tai 100kg, malli ja materiaali ratkaisee.

Ja sitä koko numeroa ei kannata tuijottaa, vaan mieluimmin vaatteen mallia.

Vierailija
85/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta tuo koko olisi minulle oikea, täytyisi ylipainoa olla varmaan ainakin 30 kiloa, eli merkittävän ylipainon puolella. Ehkä joku isoluisempi voi olla vähän vähemmän ylipainoinen, mutta kukaan normaalipainoinen ei käytä kokoa 48.

Minusta on tärkeämpää ajatella tältä kannalta eri terveyden näkökulmasta kuin että onko se "jättimäisen suuri" koko vai ei.

Mulla n 10 ylipainoa riittää jo siihen.

Vierailija
86/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painan n 52-54 ja käytän enimmäkseen kokoa 34 (onko se XS vai s?).

Kyllä tuo minusta on jo aika jättimäinen. Eli nyky-suomeksi "rehevä ja muodokas".

Mulle meni vasta 40 kiloisena koon 34 housut ja olin silloin merkittävän alipainoinen.

Vierailija
87/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

on iso, muttei järkyttävän iso.

pientä tosta ei saa millään.

Vierailija
88/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella kaavoituksen salat. Ei se ole rakettitiedettä. Ja tosiaan, eri kokojen eroissa voidaan puhua milleistä ja senteistä. Ja siksi juuri harvoin tusina vaatteet istuvat kantajansa päällä.

Vierailija
89/89 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se iso kun normaalipainoiselle keskimittaiselle naiselle 38 on yleensä sopiva vaatekoko.

Olen mielestäni normaalipainoinen ja keskimittainen ja käytän kokoa 34.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän