Kuinka kauan teillä on kestänyt keuhkojen toipuminen koronasta?
Monilla tutuilla lievät oireet, mutta silti keuhkot menneet huonoon kuntoon ja hengittäminen ja hapenotto pitkään huonoa.
Millaisia kokemuksia teillä on?
Kommentit (32)
Eli pieninoirein sairastaneet, raskaskin liikunta on onnistunut heti paranemisen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
vähän reilu viikko siihen meni.
Niin minäkin luulin, mutta nyt 3kk:n päästä kun piti puhaltaa lapselle ilmapalloja niin olipa vaikeaa, joten ei vieläkään ole palautunut täysin.
Vierailija kirjoitti:
Miten toivuitte töihin takaisin? Siis jos työ muuta kuin koneen äärellä istumista/maksamista?
Hyvin toivuin. 5 päivää saikulla ja sitten taas normaalisti hommiin.
7 päivää oli treenikalenterin mukaan taukoa harjoittelusta. Mukaanlukien siis itse sairaspäivät alussa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lampaat ihmetelee kun keuhkoja puristaa :D oisko se hyytymäherkkä veri piikeistä se joka teillä sielä kehkoissakin vaivaa. Kannattiko myrkyttää ittensä ? Ei ois kannattanut
Ei lapsipieni, se ei ole mikään veri mikä siellä puristaa. Kannattaa vähän perehtyä keuhkojen toimintaan.
Hyvä ja tarpeellinen aloitus. Pohdin tätä itse kauan. Noin kuukausi kesti palautua, tänään kävin reippaalla hiihtolenkillä ilman minkäänlaisia koronaoireita. Uskomattoman kiitollinen olp terveydestä!
Nyt on kestänyt vajaa kaksi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lampaat ihmetelee kun keuhkoja puristaa :D oisko se hyytymäherkkä veri piikeistä se joka teillä sielä kehkoissakin vaivaa. Kannattiko myrkyttää ittensä ? Ei ois kannattanut
Minä rokotettu,kaveri rokottamaton. Arvaapa kummalla tauti otti keuhkoihin ja kovaa?
Sun logiikalla arvaat väärin.
Uusilla ohjeilla esim. nuoret urheilevat voivat palata täysipainoiseen harjoitteluun vasta 17 päivää parantumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään rokotetta en ottanut ja silti koronaoireet ja keuhkot oli puoliteholla reilun viikon.
3kk kesti, sairauslomalla olin 4kk. Vieläkin tuntuu oikein kovassa rasituksessa. Ja sellainen epämääräinen väsymys on jäänyt, keho ja mieli kuormittuu paljon herkemmin. Mietin jo, että ei tässä varmaan ikinä palata entiseen tilaan.
Mulla kesti yskä reilu 2vk. En tuntenut hengenahdistusta. Rokottamaton N45