Vierailu toisten kesämökillä
Mitä viette mukana? Ette suinkaan kahvipakettia tai paria viinipulloa. Ottakaa mitaksi se, mitä maksaisi jos sauisitte hotellissa pari yötä.Ruoka ja muut menot.
Itselle tuli tuttava taas kerran. Hain hänet asemalta kuten tavallista.
-Oi, en ole ostanut mukaan ruokaa. Voimmeko käydä kaupassa?
Kassalla sanoi että oli unohtanut kukkaron kotiin.
Tämän reissun jälkeen möin kesäpaikan !Niin rupes suututtamaan nämä ilmaisvieraat!
Kommentit (31)
Viedään itsemme mukanamme. Mökkiläisten tehtävä on meidän viihtyvyys.
Muka nerokas trolli tämä on. Normaali ihminen ei mene myymään kesämökkiään sentakia kun sinne tulee vieraita.
Viimekesän helteiden aikaan meidän mökille tuli monta sukulaisperhettä yrittäen jäädä yöksi. Useimmat lähtivät kahvien jälkeen jatkamaansa matkaa kun olin koko ajan munasilteni ja olut kädessä. Moni yritti tarjota pyyhettä ja ties mitä housuja, mutta sanoin että on liian kuuma keli nyt pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vieras on vieraana eikä maksa euroakaan, ei tuo mukanaan kahvia tai ruokaa. Jos kutsun käymään, en laskuta.
Rahvaanomainen vieras ei vie mitään mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vieras on vieraana eikä maksa euroakaan, ei tuo mukanaan kahvia tai ruokaa. Jos kutsun käymään, en laskuta.
Ei se ole laskutusta jos kohteliaana vie kahvipaketin, kahvipullaa, grillattavaa ja jotain palan painike juotavaa.
Puolisollani oli tämmöisiä sukulaisia jotka kutsuivat itse itsensä kylään eikä niillä ollut mitään syötävää eikä juotavaa mukana muuta kuin matka kassit täynnä vaihtovaatteita ja hygienia tarvikkeita. Kyllä ihmettelin että mitä tämmöiset vieraat oikein ovat. Meidän suvussa ei koskaan menty kylään tyhjin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Porvoon puolen mökkeilyä ilmeisesti ap:llä. Sellaista tarinaa tänään. Aika väsynyt aloitus.
Iltapaskassa oli juttu, siitä ap sai idean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole laskutusta jos kohteliaana vie kahvipaketin, kahvipullaa, grillattavaa ja jotain palan painike juotavaa.
Puolisollani oli tämmöisiä sukulaisia jotka kutsuivat itse itsensä kylään eikä niillä ollut mitään syötävää eikä juotavaa mukana muuta kuin matka kassit täynnä vaihtovaatteita ja hygienia tarvikkeita. Kyllä ihmettelin että mitä tämmöiset vieraat oikein ovat. Meidän suvussa ei koskaan menty kylään tyhjin käsin.
Olisipa matka kassissa ollut edes jollakin yhdys sana opas ja lahjoittanut se sinulle, tiedä vaikka olisit oppinut kirjoittamaan yhdyssanat oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukutellaan kaikki vaan yksinämme, eikä enää tavata toisiamme. Heti alkaa selän takana haukkuminen kun vieraat pääsee autoon.
Ei ole siitä kysymys. Kutsumattomat vieraat ne ovat hyötyjiä. Kumma että ne joka viikonloppu vääntyvät kun on niin kaunis ilma ! Itse keittiössä ja sänkyjä petaamassa mm. Lomaste ei tietoakaan.
Jos oiskin että vuoroin vieraissa käydään.
Aseellako ne sinut sinne keittiöön pakottaa. Ilmoita poliisille.
Teen aina niinkuin on etukäteen sovittu. En menisi lainkaan sellaisten ihmisten mökille, jotka luulee muiden osaavan lukea ajatuksiaan - siinä voi sivullisetkin olla vaarassa.
En kutsuttunakaan kehtaisi mennä tyhjin käsin. Kyllä se silti antaa fiksun kuvan vieraasta että jotain on antaa isäntä pariskunnalle. Äitini mökille teen aamulla eväät, termariin kahvit ja hyvät grillimakkarat tekevät aina kauppansa ja ovat suosituimpia kuten huomasin ettei minun eväsleivät kelvanneet vaan ne makkarat vietiin käsistä :D