Tein viikon ruokalistan ja mies sanoi sen olevan täyttä p*skaa.
Tekisi mieli syöttää pelkkää hernaria hra herkkuper*eelle, joka ei osaa ruokaa laittaa itse eikä edes ostaa sitä kaupasta.
Kommentit (80)
Lähetä mies kauppaan tekemään ruokaostoksensa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos laittaisit sen miehen ulkoruokintaan, vai mikä on tekosyysi katsella tuollaista ?
Taitaa olla sen asunto joten tämä ei ole ratkaisu. Mutta kieltämättä tyyli oma tupa oma lupa ratkaisu alkaa viehättää, lapset kun kyllä ajankanssa poistuvat omilleen, ei aikuisteinin huolehtiminen ehkä sitten houkuta.
Vaikka olisi kuinka sen miehen asunto, niin millainen naisvätys ei kykene muuttamaan sieltä pois ?
Tarkoitin ettei ole ratkaisu heittää mies pellolle. Asunnon omistajuus on ihan yks hailee tässä suhteessa, minä kyllä pärjään mutta pois muutto ei käy noin vain työni takia.
Olet siis töissä kotona ? hankit oman kämpän ja siirryt tekemään niitä töitäsi sinne sitten. Vai mitä muuta meinaat sillä, että ei voi työn takia muuttaa ? Tuskin teidän kotinne, on ainoa kämppä paikkakunnalla. Eli ihan tekosyitä luettelet. Sivusta
Vienkö elukatkin sinne kunnan asuntoo?
Oletko jotenkin uusavuton ? Vai etkö ymmärrä, että voit hankkia ihan itsellesi asunnon, johon mahtuu ne elukatkin ? Toki jos on satapäinen lehmälauma, niin vaatii jo jotain . Teet ilmeisesti miehellesi siis töitä? Vai majaileeko sinun omistamasi elukat miehen omistamissa tiloissa ? Mitään perustetta et kuitenkaan ole esittänyt miksi et voi oikeasti lähteä. Suomessa ei ole pakko olla kenenkään kanssa ei mistään syystä. On sitten vain omia valintoja, kun ei jaksa nähdä vaivaa muuttaa tilannetta. Silloin voikin pistää suun suppuun ja katsoa sinne peiliin.
Kyllä minä teen töitä ihan itselleni. Muutakin kotieläin pitoa väliltä Kaksi kissaa-sata lehmää, ja tuontantoeläin tilojen hankkiminen ei ole yksinkertainen juttu. Siinä kun pelkästään ei paina se mihin itse voisi viedä, vaan onko säädösten mukaiset. Tästä en sen enempää. Tietenkin vika on minussa kun painan raskasta työtä, hoidan huushollin ja saan haukkuja. Toisen tehdessä vajaa päiväistä viikkoa ja viettävän vapaa-ajat ihan muualla kuin kotona, puhumattakaan taloudellisesta panostuksesta yhteisiin asioihin. Mutta kiitos kannustuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Hei tässä onkin Ilta Sanomista
otettu tuo Mummon läskisoosi ohje.
Läskisoosi
(6 annosta / 1 h 15 min)n. 1,5 kg possun kylkiviipaleita
1 dl vehnäjauhoja
1 l kuumaa lihalientä
1,5 tl suolaa
1. Leikkaa kylkiviipaleet muutaman sentin paloiksi.
2. Paista paloja paistinpannussa keskilämmöllä ja useammassa erässä siten, että niistä irtoaa rasvaa ja ne ruskistuvat kunnolla. Säästä rasvasta n. ½ dl.
3. Kun viimeiset lihat on ruskistettu ja siirretty pannulta, lisää pannulle vehnäjauhot ja n. ½ dl kyljestä sulanutta rasvaa.
4. Ruskista jauhoja koko ajan sekoitellen niin kauan, että ne ovat reilusti ruskistuneet.
5. Lisää joukkoon kuuma lihaliemi pienissä erissä ja koko ajan sekoittaen.
6. Lisää joukkoon kylkipalat ja anna hautua miedolla lämmöllä 45-60 min, kunnes lihat ovat haarukkamureita. Nauti läskisoosi keitettyjen perunoiden ja kurkkukreemin kanssa.
Mummo tuskin on lihalientä käyttänyt, muuten hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskisoosi
1 dl vehnäjauhoja
1 l kuumaa lihalientä
1,5 tl suolaa
2. Paista paloja paistinpannussa keskilämmöllä ja useammassa erässä siten, että niistä irtoaa rasvaa ja ne ruskistuvat kunnolla. Säästä rasvasta n. ½ dl.
3. Kun viimeiset lihat on ruskistettu ja siirretty pannulta, lisää pannulle vehnäjauhot ja n. ½ dl kyljestä sulanutta rasvaa.
4. Ruskista jauhoja koko ajan sekoitellen niin kauan, että ne ovat reilusti ruskistuneet.
6. Lisää joukkoon kylkipalat ja anna hautua miedolla lämmöllä 45-60 min, kunnes lihat ovat haarukkamureita. Nauti läskisoosi keitettyjen perunoiden ja kurkkukreemin kanssa.
Miksei mummo olisi käyttänyt itsekeitettyä lihalientä? Tai nykykaikainen mummo ihan kuutioita/fondejakin tms.
Kysy mieheltä että mitä hän haluaisi syödä, eikö se ole ihan normaalia että yhdessä päätetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos laittaisit sen miehen ulkoruokintaan, vai mikä on tekosyysi katsella tuollaista ?
Taitaa olla sen asunto joten tämä ei ole ratkaisu. Mutta kieltämättä tyyli oma tupa oma lupa ratkaisu alkaa viehättää, lapset kun kyllä ajankanssa poistuvat omilleen, ei aikuisteinin huolehtiminen ehkä sitten houkuta.
Vaikka olisi kuinka sen miehen asunto, niin millainen naisvätys ei kykene muuttamaan sieltä pois ?
Tarkoitin ettei ole ratkaisu heittää mies pellolle. Asunnon omistajuus on ihan yks hailee tässä suhteessa, minä kyllä pärjään mutta pois muutto ei käy noin vain työni takia.
Olet siis töissä kotona ? hankit oman kämpän ja siirryt tekemään niitä töitäsi sinne sitten. Vai mitä muuta meinaat sillä, että ei voi työn takia muuttaa ? Tuskin teidän kotinne, on ainoa kämppä paikkakunnalla. Eli ihan tekosyitä luettelet. Sivusta
Vienkö elukatkin sinne kunnan asuntoo?
Oletko jotenkin uusavuton ? Vai etkö ymmärrä, että voit hankkia ihan itsellesi asunnon, johon mahtuu ne elukatkin ? Toki jos on satapäinen lehmälauma, niin vaatii jo jotain . Teet ilmeisesti miehellesi siis töitä? Vai majaileeko sinun omistamasi elukat miehen omistamissa tiloissa ? Mitään perustetta et kuitenkaan ole esittänyt miksi et voi oikeasti lähteä. Suomessa ei ole pakko olla kenenkään kanssa ei mistään syystä. On sitten vain omia valintoja, kun ei jaksa nähdä vaivaa muuttaa tilannetta. Silloin voikin pistää suun suppuun ja katsoa sinne peiliin.
Kyllä minä teen töitä ihan itselleni. Muutakin kotieläin pitoa väliltä Kaksi kissaa-sata lehmää, ja tuontantoeläin tilojen hankkiminen ei ole yksinkertainen juttu. Siinä kun pelkästään ei paina se mihin itse voisi viedä, vaan onko säädösten mukaiset. Tästä en sen enempää. Tietenkin vika on minussa kun painan raskasta työtä, hoidan huushollin ja saan haukkuja. Toisen tehdessä vajaa päiväistä viikkoa ja viettävän vapaa-ajat ihan muualla kuin kotona, puhumattakaan taloudellisesta panostuksesta yhteisiin asioihin. Mutta kiitos kannustuksesta.
Olet ihan itse vankilasi rakentanut, joten ihan itse sinä sietä pois pääset. Kirpaisee kyllä jättää kaikki taakse ja aloittaa nollasta, mutta joskus kannattaa ajatella enemmän itseään ja vähemmän materiaa. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltä että mitä hän haluaisi syödä, eikö se ole ihan normaalia että yhdessä päätetään?
Vastaus "kuha jotai on" tai kolmen tunnin paasaus kun söi jossain jotain joka oli ihan hel*in hyvää, mutta "ei sitä kyllä kukaa kai pysty tekee kotona" Kukaan=minä, äitinsä ehkä osaisi, muttei kehtaa pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Ma: Tofua ja kasviksia
Ti: Härkistä
Ke: papuja ja kasvismuhennosta
To: Falleroita ja kaalia
Pe: Seitankinkkua
La: tortillaa, nyhtökauraa, vuustoa
Su: miehen oma päiväAp
Siis valitettavasti naisena ja äitinä olen samaa mieltä, jos ylläoleva on aloittajan ruokalista...missä on normi ruoka-aineet kuten liha, kala...ellei sit kyseessä ole kasvissyöjä perhe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskisoosi
1 dl vehnäjauhoja
1 l kuumaa lihalientä
1,5 tl suolaa
Miksei mummo olisi käyttänyt itsekeitettyä lihalientä? Tai nykykaikainen mummo ihan kuutioita/fondejakin tms.
Ei siihen tarvita itsekään keitettyä lientä, koska se hyvä maku tulee jo siitä lihasta ja läskistä.
Edes nykyaikainen mummo ei pilaa mitään ruokaa lihaliemikuutioilla.
Tuollaiset uikuttajat laitetaan ruotuun 2viikko joutuu tekee ruuan itse tein lapsille ja itselleni sen jälkeen mukisematta söi 20v nyt saa pas.. läjä syödä. vaikka sitä ihteensä.
Vierailija kirjoitti:
Oma mies vastaa kysyttäessä "perunaa ja jotain kastiketta tai makaronia ja jotain kastiketta". Ei ihan hirveän paljon helpota.
Minun 1. mies oli kans ruuasta valittaja.
Ei tehnyt koskaan ruokaostoksia eikä ruokaa yhteisten vuosien aikana. Ei tehnyt kyllä muutakaan 13 vuoden aikana.
Jos olin illan poissa kotoa, niin omaan suuhun kyllä sai tungettua ruokaa, muttei lapsille antanut mitään.
Lapset valitti kotiin tullessa nälkää.
Annoin vätykselle lähtöpassin.
Nyksä on IHAN eri maata. Kaikki ruuat kelpaa. Käy myös ruokaostoksilla. Tekee myös itse esim. keittoja. Osaa aamupuuron valmistaa ja leipääkin. Lisäksi on taitava remontoija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, sitä aikaa, kun lapset alkaa olla siinä iässä, että alkaa tulla toiveruokia :D
Toiveruokaa kuten "ihan sama", "eos*, *emt", jne. Ei nimittäin tuu tapahtuun. Nyt odottelen että kuopuskin muuttaa pois niin voi olla ihan vaan tekemättä ruokaa.
Tämä! Sitten kun asun yksin, elän voileivillä ja noutoruualla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tehnyt koskaan ruokaostoksia eikä ruokaa yhteisten vuosien aikana. Ei tehnyt kyllä muutakaan 13 vuoden aikana.
Jos olin illan poissa kotoa, niin omaan suuhun kyllä sai tungettua ruokaa, muttei lapsille antanut mitään.
Lapset valitti kotiin tullessa nälkää.Annoin vätykselle lähtöpassin.
Nyksä on IHAN eri maata. Kaikki ruuat kelpaa. Käy myös ruokaostoksilla. Tekee myös itse esim. keittoja. Osaa aamupuuron valmistaa ja leipääkin. Lisäksi on taitava remontoija.
Kai tämä tyyppi on palkittu pokaalilla...
Kuka tuon miehen sinulle valitsi?
Ai mutta, anna kun arvaan: mies oli ennen Michelin.tason kokki ja valmisti, osin itse kasvatetuista raaka-aineista, omin käsin sinulle aterioita. Sitten vuosien saatossa kaikki muuttui ja nyt hän ei enää osaa laittaa ruokaa. Ilmeni että hän vain näytteli kokkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset valitti kotiin tullessa nälkää.Annoin vätykselle lähtöpassin.
Kai tämä tyyppi on palkittu pokaalilla...
On niin ihana minun nyksä, että kehumalla olen palkinnut.
Viittasin puuron keittämiseen siksi, kun exä ei pitänyt puuroa ruokana ollenkaan. Nyxä tekee oma-aloitteisesti puuroa aamuisin, eikä vollota, että se ei ole ruokaa. Se ero on niin suuri, koska 1. mies ei tehnyt mitään ruokaa koskaan.
Siksi olen suorastaan ylpeä hänestä. 🏆🥇
Ihan hyvä, mutta tarkennan vielä, että lihaliemi ei ole mitään kuutio"lihalientä"