Tein viikon ruokalistan ja mies sanoi sen olevan täyttä p*skaa.
Tekisi mieli syöttää pelkkää hernaria hra herkkuper*eelle, joka ei osaa ruokaa laittaa itse eikä edes ostaa sitä kaupasta.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Osta sille päärynöitä ja jogurttia.
Tämä. Miehen perusturvallisuuden tunne kärsii, jos ei voi luottaa että päärynää on aina tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
No, sinä teet ruokaa itsellesi juuri sitä mitä haluat ja herra hoitaa sitten itse oman ruokahuollon.😙
Näin tehdään meilläkin kun mies on tosi nirso ja syömme eri aikoihin. Tulee vaan kauppa lasku kalliimmaksi mutta se ei kuulemma mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes vilkaisisi mieheen joka ei osaa tai halua laittaa ruokaa.
Olen mies ja kaikissa suhteissani minä olen tehnyt suurimman osan ruuista. Koskaan en ole valittanut siitä kun tykkään tehdä. Yhdeltä ammatiltani olen kokki. Yksi nainen totesi että mun seurassa on suuri vaara lihoa. Kaippa tuollainen sanominen pitää ottaa kehuna. Se kun joskus saa toisen tekemää ruokaa on mulle harvinaista herkkua.
Vierailija kirjoitti:
No laitapa ruokalista tänne niin av-raati pääsee arvostelemaan.
Tässä lista.
la Jauhelihakeitto, illalla patonkia ja salaattia
su Spagettia ja kastiketta, eilistä keittoa, lämppäreitä
ma uuni lihaa, pottuja, munakas
ti eilistä lihaa, paistettuja pottuja ja makkaraa, karjalanpiirakoita
ke kinkkukiusaus ruisburgeri itse tehty
to hernekeitto, juustoleivät
pe banaaniriisiä ja kanaa, broileripiiras
la jämä broileripiiraasta, perunat ja lihakastike, lämppärit
lapsi kala allergikko, itse syön. lisukkeena juureksia, yms
Ma: Tofua ja kasviksia
Ti: Härkistä
Ke: papuja ja kasvismuhennosta
To: Falleroita ja kaalia
Pe: Seitankinkkua
La: tortillaa, nyhtökauraa, vuustoa
Su: miehen oma päivä
Ap
Laita lista tänne jos viitsit, saadaan me muutkin vinkkejä?
Ja miehelle pariksi seuraavaksi viikoksi tosiaan purkkihernaria, Prismassa näytti eilen halvin olevan 59 senttiä purkki.
Lasten asuessa kotona meillä tehtiin niin että jokainen sai toivoa viikon ruokalistalle oman suosikkinsa tavallisista kotiruuista ja kaikki sitten söivät mutisematta muitakin ruokia.
Nyt kotona enää nuorimmainen ja mieskin lähti paremman perään, kyllä on ruuanlaitto helpottunut.
Oi kiitos, ehditkin jo laittaa! t.28
No osta ( Varoitus ei ole kasvisruokaa eikä , vähärasvaista ja on vanhan aikaista)
Eli tämä: Osta kaupasta ohuita , rasvaisia lihasiivuja ( ei maustettuja) ja vieläpä sian lihasta.
Pistäppä ensin paistinpannulle ruskistuun voin kanssa ne siivut , sitten voit tipsauttaa kuorittuja ja pilkottu ja sipulia pannulle toiseen ja vehnäjauho ruskistuun missään vettä .
ÄLÄ LAITA SUOLAA
Sillä näissä läskisoosi lihasiivuissa on niin paljon suolaa, että , ihan hirvittää itse erehyin lisään suolaa ja meni Läskisoosi pilalle kun maistu liika suola.
Voi nauttia läskisoosin keitettyjen pottujen kanssa tai pottumuusia kanssa.
Tämä on sitten , rasvanen vanhan ajan ruoka .
läskisoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sinä teet ruokaa itsellesi juuri sitä mitä haluat ja herra hoitaa sitten itse oman ruokahuollon.😙
Näin tehdään meilläkin kun mies on tosi nirso ja syömme eri aikoihin. Tulee vaan kauppa lasku kalliimmaksi mutta se ei kuulemma mitään haittaa.
Mä olen lähinnä perso. Hyvin harva ruoka on sellaista mistä en tykkää. Siinä mielessä ollut tuuria että naiset keiden kanssa olen pidempään ollut eivät nekään tykänneet siskonmakkarakeitosta.
Meillä mies sanoi samaa kolme vuotta sitten ja en ole sen jälkeen hänelle enää ruokaa tehnytkään. Tehkööt omat.
Lopeta alkuunsa tuollaisen miesvauvan ruokkiminen ja passaus.
Hankkikoon ja tehköön itse ruokansa, jos sun kokkailut ei kelpaa.
Entisaikaan tuollainen yhteistyökyvytön ja metsästystaidoton yksilö olisi jätetty yhteisön ulkopuolelle ja ja yksin k*olemaan alta aikayksikön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos laittaisit sen miehen ulkoruokintaan, vai mikä on tekosyysi katsella tuollaista ?
Taitaa olla sen asunto joten tämä ei ole ratkaisu. Mutta kieltämättä tyyli oma tupa oma lupa ratkaisu alkaa viehättää, lapset kun kyllä ajankanssa poistuvat omilleen, ei aikuisteinin huolehtiminen ehkä sitten houkuta.
Vaikka olisi kuinka sen miehen asunto, niin millainen naisvätys ei kykene muuttamaan sieltä pois ?
Tarkoitin ettei ole ratkaisu heittää mies pellolle. Asunnon omistajuus on ihan yks hailee tässä suhteessa, minä kyllä pärjään mutta pois muutto ei käy noin vain työni takia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies sanoi samaa kolme vuotta sitten ja en ole sen jälkeen hänelle enää ruokaa tehnytkään. Tehkööt omat.
Oikein! ✊
Hei tässä onkin Ilta Sanomista
otettu tuo Mummon läskisoosi ohje.
Läskisoosi
(6 annosta / 1 h 15 min)
n. 1,5 kg possun kylkiviipaleita
1 dl vehnäjauhoja
1 l kuumaa lihalientä
1,5 tl suolaa
1. Leikkaa kylkiviipaleet muutaman sentin paloiksi.
2. Paista paloja paistinpannussa keskilämmöllä ja useammassa erässä siten, että niistä irtoaa rasvaa ja ne ruskistuvat kunnolla. Säästä rasvasta n. ½ dl.
3. Kun viimeiset lihat on ruskistettu ja siirretty pannulta, lisää pannulle vehnäjauhot ja n. ½ dl kyljestä sulanutta rasvaa.
4. Ruskista jauhoja koko ajan sekoitellen niin kauan, että ne ovat reilusti ruskistuneet.
5. Lisää joukkoon kuuma lihaliemi pienissä erissä ja koko ajan sekoittaen.
6. Lisää joukkoon kylkipalat ja anna hautua miedolla lämmöllä 45-60 min, kunnes lihat ovat haarukkamureita. Nauti läskisoosi keitettyjen perunoiden ja kurkkukreemin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laitapa ruokalista tänne niin av-raati pääsee arvostelemaan.
Tässä lista.
la Jauhelihakeitto, illalla patonkia ja salaattia
su Spagettia ja kastiketta, eilistä keittoa, lämppäreitä
ma uuni lihaa, pottuja, munakas
ti eilistä lihaa, paistettuja pottuja ja makkaraa, karjalanpiirakoita
ke kinkkukiusaus ruisburgeri itse tehty
to hernekeitto, juustoleivät
pe banaaniriisiä ja kanaa, broileripiiras
la jämä broileripiiraasta, perunat ja lihakastike, lämppärit
lapsi kala allergikko, itse syön. lisukkeena juureksia, yms
Juu, meilläkin tekisin nurisematta omat ruuat. Hillittömästi leipää
Ihan hyviä ruokia tuossa on, mitä mies siis haluaisi syödä?
Mun exä olisi mieluiten syönyt pelkkää lihaa ja siis todella pelkkää lihaa/makkaraa, ei perunoita tai mitään lisäkettä.
Itse olin tottunut siihen että ruuasta ei valiteta niin oli kyllä hämmästyttävää että aikuinen on niin nirso.
Pistä mies itse tekemään ruokalista, hankkimaan ainekset ja etsimään reseptit valmiiksi, sitten voitte vuoronperään kokata.
Miksi ihmeessä katsot tuollaista mieslasta?
Mä teen viikon ruokalistan samalla kun teen ruokakaupan tilauksen, kysyn mieheltä ja lapsilta sekä ruokatoiveita että mitä ne haluaa omilla vuoroillaan kokata. Jokainen saa siis viikon aikana jotain itselleen mieluista ja jokainen myös osallistuu perheen ruokahuoltoon ikätason mukaisesti. Mies on aikuinen joten se osallistuu ihan täysipainosesti.