Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoiset lapset, miksi?

Vierailija
01.08.2015 |

Ja heti suljen TODELLISET sairaudet pois.

Miksi syötätte rakkaat mammat lapsenne ylipainoisiksi? Tämä on ihan päivänselvää ja nähtävissä joka päivä! Olimme vaikkas eilen Lintsillä ja katselin ympärilleni todella surullisena. Ylipaino on todellinen kansanterveydellinen ongelma. Miksi, miksi? Meillä on kaikki mahdollisuudet ja puitteet terveelliseen ja hyvään ravintoon. Miksi teette karhunpalveluksen lapsillenne? Usan ja UK:n tie? Kääk, olen surullinen:(.

Ja ei tod. ole rahasta kiinni! Kotimaiset juurekset jne tosi edullisia.

Lapsille toivon kaikkea terveyttä, vanhemmat HERÄTKÄÄ!!!

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:28"]Meillä on 2 alipainoista lasta 170cm/48kg ja 185/60kg ja sitten yksi normaalikokoinen ja yksi pullea lapsi. Kaikki syö samaa ruokaa. Pullea kaikista vähiten. Toinen alipainoisista ei harrasta liikuntaa vaan erilaisia taidejuttuja. Pullea käy treeneissä 3-4x viikossa puoltoista tuntia kerrallaan. Lisäksi liikkuu muuten arjessa. Minä (äiti) olen ylipainoinen, mun vanhemmat alipainoisia. Mies normaalipainoinen, miehen äiti ylipainoinen.

[/quote]

Se pullea syö salaa :(

Vierailija
62/70 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:28"]Meillä on 2 alipainoista lasta 170cm/48kg ja 185/60kg ja sitten yksi normaalikokoinen ja yksi pullea lapsi. Kaikki syö samaa ruokaa. Pullea kaikista vähiten. Toinen alipainoisista ei harrasta liikuntaa vaan erilaisia taidejuttuja. Pullea käy treeneissä 3-4x viikossa puoltoista tuntia kerrallaan. Lisäksi liikkuu muuten arjessa. Minä (äiti) olen ylipainoinen, mun vanhemmat alipainoisia. Mies normaalipainoinen, miehen äiti ylipainoinen.

[/quote]

Se pullea syö salaa :(
[/quote]
Kotona ei oo herkkuja ja on niin allerginen ettei voi kavereilla syödä, ku korkeintaan leipää. Oksentaa samantien jos saa jotain mille allerginen. Eikä ole rahaa käytössä eli kaupasta ei saa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:28"]

Meillä on 2 alipainoista lasta 170cm/48kg ja 185/60kg ja sitten yksi normaalikokoinen ja yksi pullea lapsi. Kaikki syö samaa ruokaa. Pullea kaikista vähiten. Toinen alipainoisista ei harrasta liikuntaa vaan erilaisia taidejuttuja. Pullea käy treeneissä 3-4x viikossa puoltoista tuntia kerrallaan. Lisäksi liikkuu muuten arjessa. Minä (äiti) olen ylipainoinen, mun vanhemmat alipainoisia. Mies normaalipainoinen, miehen äiti ylipainoinen.

[/quote]

Eikös olisi viisasta tehdä niin. että kaikki eivät söisi samaa ruokaa?

Vierailija
64/70 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:25"]

Mutta miten toimia jos samassa perheessä yhtä lasta pitäisi laihduttaa ja toista lihottaa? Meillä

on tämä tilanne, ja koen kyllä hiukan hankalana. Se pulleampi, jonka paino huolestuttavasti nousee, on liikunnallinen luonnostaan, mutta myös ruokahalu on hyvä. Perheemme ruokailut ovat kyllä kunnossa, joten en oikein tiedä miten toimia?

[/quote]

No, eihän teidän ruokailut ole kunnossa, jos lapsi lihoo.

[/quote]

Yksi lapsi lihoo. Neljä ei. Noista neljästä kaksi keikkuu alipainon rajalla ja juuri keväällä tuli toiselle terveydenhoitajalta ohjeita rasvalisästä ja ruuan määrän lisäämisestä jne. 

Ruokailut on kunnossa siinä mielessä että on säännölliset ruoka-ajat, kunnollista ruokaa, kasviksia, herkkuja harvoin. Joten en kyllä nyt yhtään tiedä mihin suuntaan näitä perheen ruokailija pitäisi rukata?

[/quote]

Vaikea tilanne tietenkin. Tosin uskot kaikki, mitä sulle sanotaan. Rasvalisällä et lapsen painoa saa lisättyä. Rasva kun ei lihota, vaan sokeri.

[/quote]

Meinaat siis että alipainoisille kannattaisi syöttää sokeria?

Ja missä kerroin mitä uskon ja mitä en? Kerroin vain että th:lta tuli tällaisia ohjeita.

Vierailija
65/70 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta. Vähiten syövä oli lihava 4-vuotiaana, mutta ei enää 6-vuotiaana. Oli pakko ruveta todella rankasti rajoittamaan syömistä. Hän on nyt jo melkein aikuinen, ja tottunut siihen, että ei voi syödä yhtä paljon kuin muut perheenjäsenet. Liikuntaa harrastaa ja on aina harrastanut. Tasan eivät käy genetiikan lahjat painoasioissa. Mutta terve ja kaunis nainen hänestä on kavamassa.

Vierailija
66/70 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, kuinka mä vihaan teitä jeesustelijoita ja toisten tuomitsijoita. Kukaan ihminen ei ole tahallaan lihava tai syötä lastaan tahallaan lihavaksi. Olen siitä aivan 100% varma. Ärsyttää niin vietävästä, että ihmiset, jotka ovat luonnostaan hoikkia eivätkä koskaan ole joutuneet tarkkailemaan syömisiään, tulevat tänne mesoamaan, kuinka laihana pysyminen on ihan helppoa, kunhan vaan syö normaalia kunnollista ruokaa ja blaa blaa blaa. Ikään kuin heidän oma hoikkuutensa olisi heidän itsensä ansiota. Kuulkaa nyt ääliöt, se ei ole niin. Joku toinen lapsi tai aikuinen lihoo ihan samoilla syömisillä, millä toinen pysyy hoikkana. Jokaisen lihavan lapsen vanhemmat tekevät sen mitä kykenevät ja osaavat. Ihan varmasti. Te ette voi tietää mistä jonkun vastaan tulevan lapsen lihavuus johtuu, joten lakatkaa nyt hyvät ihmiset kyttäämistä toisten ruokaostoksia ja hankkikaa oma elämä. 

Vierailija
67/70 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden perheen, jos kaikki lapset lihavia. Aikuiset normaalipainoisia. Ruokana makaroonia, raskalaisia yms halpaa. Vanhemmat rikkaita, mutta pihejä. Lasten ruokaan ei tuhlata. Kasviksia lapset ei ole tottuneet syömään.

Vierailija
68/70 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 14:25"]

Mutta miten toimia jos samassa perheessä yhtä lasta pitäisi laihduttaa ja toista lihottaa? Meillä

on tämä tilanne, ja koen kyllä hiukan hankalana. Se pulleampi, jonka paino huolestuttavasti nousee, on liikunnallinen luonnostaan, mutta myös ruokahalu on hyvä. Perheemme ruokailut ovat kyllä kunnossa, joten en oikein tiedä miten toimia?

[/quote]

No, eihän teidän ruokailut ole kunnossa, jos lapsi lihoo.

[/quote]

Yksi lapsi lihoo. Neljä ei. Noista neljästä kaksi keikkuu alipainon rajalla ja juuri keväällä tuli toiselle terveydenhoitajalta ohjeita rasvalisästä ja ruuan määrän lisäämisestä jne. 

Ruokailut on kunnossa siinä mielessä että on säännölliset ruoka-ajat, kunnollista ruokaa, kasviksia, herkkuja harvoin. Joten en kyllä nyt yhtään tiedä mihin suuntaan näitä perheen ruokailija pitäisi rukata?

[/quote]

Meillä 12-v. ja 8-v. poika ovat molemmat normaalipainoisia, mutta silti ihmettelen, että kun samaa ruokaa syövät, on isompi varsin "ihanteellisen" näköinen, mutta nuorempi minusta tosi laihan näköinen. Hänellä on ärtynyt suoli ja voi vaikuttaa imeytymisiin, mutta oikeasti siis ahdistaa, kun kylkiluut törröttävät :( Mutta milläpäs alat "lihottamaan" terveellisesti? Nyt kesällä saa kasvimaalta salaattia, porkkanaa jne. mitä mielellään syö, ja tuntuisi hullulta alkaa jotain pullaa syöttämään. (Ei kyllä vehnää kovin hyvin siedäkään, ei sen puoleen.) Isommalla tulee joskus varmaan kasvuun liittyvää "syöpöttelyä" ja viime aikoina olen ollut huomaavinani, että myös ns. herkkuja menisi holtittomasti eli siksikään en haluaisi meille kotiin mitään rasvatarjotinta pöydälle houkuttelemaan. Herkkuja syömme itse asiassa päivittäin ja tähän asti se on esikoisellakin auttanut ehkäisemään herkkujen mättämistä, kun ei ole ns. kielletty hedelmä. Mutta sepä se, toista tarvisi vähän lihottaa, ei minusta VOI  enää käydä laihemmaksi ilman, että on jo sairasta, ja toista ei tarvisi lihottaa.

Vierailija
69/70 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset enää syö ruokaa. Suuhun tungetaan kaikenlaista ruuan korviketta ja muka-ruokaa.

Vierailija
70/70 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein siksi kun äiti itsekin on ylipainoinen ja toteuttaa laspilleen samaa ruokailutyyliä kuin itselläänkin on.

Näin esimerkiksi sukulaisperheessä jossa äiti sairaalloisen ylipainoinen ja lapset alakouluikäisiä "vasta" ylipaonoisia, mutta ei vielä sairaalloisen.

Lapset pitävät itse itseään normaalipainoisina... ei käsitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi