Mikä viehättää Emmaljungissa?
Siis ihan järkyttävän näköisiä kärryjä!
Jotkut Scooterit ja Ozonet, niissä on vaan liikaa kaikkea! Ja ne leatherettet, hyi! Tavarakorit joissa lukee emmaljunga kissankokoisin kirjaimin ja super vikingit! Rumempia tuplia ei voi olla ja yksösvaunuina varsinkin ratasistuimen kanssa näyttävät aivan epäsuhtaisilta.
http://www.lastentarvike.fi/kotisivu/Emmaljunga-Super-Viking.html
mikä se on mikä näissä kammotuksissa ihmisiä viehättää? Laatu ei kelpaa vastaukseksi, samaa ellei parempaakin laatua saa vähintään samaan hintaan ja huomattavasti tyylikkäämmän näköisenä.
Ps: miksi kaikki suomalaiset lyhentää Emmaljungan EJ. Se on EL!
Kommentit (67)
En jaksa lainata pitkää viestiketjua, mutta se joka ihmetteli Stokken vaunujen rumuutta, niin tarkennatko vielä, mitä mallia tarkoitit? Niillä on neljä mallia, ja yksi niistä tosiaan muistuttaa vähän toimistotuolia, mutta loput musta tosi nättejä.
Meillä suomalaisempi vaihtoehto: Ora. Kulkee maastossa kun maastossa ja tuulessa ja tyiskeessa, vakaat ja näppärän kokoiset, hyvät varusteet. Ja kohtuu hintaiset!
Meillä oli aikoinaan Emmaljuhgan Duo Edget, erinomaiset ja laadukkaat vaunut/rattaat. Plussanaa se että rattaissa lapsen sai istumaan joko katse eteenpäin tai katse vanhempaan päin, meillä oli käytössä tuo jälkimmäinen.
Meillä oli käytössä teleskooppiaisa jonka avulla sai helposti säädettyä vaunut sekä isän (188 cm) että äidin 181 cm) työnnettäviksi. Monet vaunut olivat meille liian matalalla. Hyvä käytettävyys säässä kuin säässä, umpihangessa tarpominenkin onnistui hyvin, kun kadun auraus oli joksus myöhässä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:51"]En jaksa lainata pitkää viestiketjua, mutta se joka ihmetteli Stokken vaunujen rumuutta, niin tarkennatko vielä, mitä mallia tarkoitit? Niillä on neljä mallia, ja yksi niistä tosiaan muistuttaa vähän toimistotuolia, mutta loput musta tosi nättejä.
[/quote]
Nimenomaan se kummallinen yhdestä varresta ohjattava on minusta kammotus. Joku mainitsi täällä myös mallin, joka pikaisella googletuksella oli varustettu tavallisella työntöaisalla. Se jo menetteli. Mutta minun makuuni ihan liian pelkistetty ja tylsä. Yksityiskohdat karsittu minimiin, mutta toisaalta jotakin mittasuhteita paisuteltu, kuten rungon paksuutta joissakin osissa. En tykkää. Tykätköön muut :)
Meillä käytössä Emmaljungan Scooterit. Suurin asia miksi ne ostin on, että tästä kaupungissa ei ole kuin yksi lastentarvikeliike. Tämä liike myy Emmaljungaa, ei Brioa tai muutakaan asiallista merkkiä.
Brion rattaita mietin, mutta ne olisi pitänyt tilata. Ja jos ei olisi väri miellyttänyt tai olisi hajonneet, olisi ollut aika vaivalloista alkaa rattaita lähettelemään postissa edestakaisin.
Olen ollut tyytyväinen rattaisiini merkistä huolimatta :) On tilavat ja toimivat jopa lumihangessa tarpoessa. Sen sijaan olen nähnyt vastaavat Brion rattaat ohimennen ja ovat aika lelun oloiset. Olen tyytyväinen, etten ostanut sikaa säkissä ja tilannut niitä netistä.
Itselläni on emmaljungan nitrot ja olen ollut todella tyytyväinen. Halusin pohjoismaisiin olosuhteisiin suunnitellut rattaat ja emmaljungiin sai valittua erikoiskankaan, joka suojaa tuulelta ja tuiskulta. Meren vieressä asuessa tämä ominaisuus on ollut kullan arvoinen. Lapsia tulee olemaan enemmän kuin yksi ja halusin olla varma että rattaat kestävät aktiivisessa käytössä usean vuoden.
Nää kolmipyöräiset ja missä on kääntyvät etupyörät on ihan helvetin rumia vaunuja. Mä en taas ymmärrä, et joku haluu sellaset.
Me valittiin emmaljunga duo egdet. Siitä syystä että ne on kotimaiset (asutaan Ruotsissa). Toisekseen halusin sen vauvakopan olevan tarpeeksi iso että vauva mahtuu pidempäänkin kuin ekat 3kk. (Ja on osoittautunut hyväksi sillä lapset on pitkiä jo syntyessään. :) ) Esim.brioissa on tosi ahdas koppa.
Aisan korkeys säädettävissä -> mieskin voi työntää vaunuja olematta selkä kyyryssä. Heittoaisa myös plussaa.
Renkaat loistavat, leveät ja rullaa hyvin täällä pohjoisen lumimäärässä ja metikössä.
Ulkonäkö miellytti ja miellyttää edelleen 8v jälkeen. Kankaat ei oo kulahtanu ollenkaan, ja vaunut näyttää edelleen kuin uusilta vaikka niitä on 5 lapselle käytetty.
Iso peukku emmaljungille.
Me haluttii kotimaista laatua niin hankittiin Jovi Air yhdistelmävaunut ja ei ole ollut tarve kokea pettymystä. Talvellakin meni paksussakin lumessa, eikä olleet raskaat työntää mitä lukenut muiden mielipiteitä ja kesälläkin toodella hyvät. Tällä hetkellä tuplat Emman Z-Linet, kun tarvittiin kun kuopus syntyi. Näissäkään ei ole ollut moitittavaa ollenkaan, liikkuvat sulavasti. Matkarattaaksi hankittikn Gracon Miraget ja muuten hyvät mutta painon myötä tulee raskaaksi ja ei käänny sinne minne haluisi. Ei aina tarvitse olla EL:t vaan näillä yleensä halutaan pönkittää omaa egoaan muille.
T. Mies
Siksi että ne on Made in Sweden eikä pikkukätösin kasattu kiinassa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:11"]
Mä en edes harkinnut mitään ruotsinlaivan kokoisia Emmaljungia. Me asutaan kaupungissa, joten juurakoiden yli ei tarvi ajella. Halusin näppärät, kevyet ja silmää miellyttävät yhdistelmät ja päädyin Brio Go vaunuihin. Eikä ole pahaa sanottavaa :o).
[/quote]
Niin täälläkin. Asutaan kaupungissa, joten eipä tuu pahemmin metsäpolkuja tms. tarvottua. :) Meillä Brion Smilet ja olen ihan ihastunut niihin kaiken suhteen. :)
Meillä on erillinen varastorakennus, jossa on tilaa viidellekymmenelle erilaiselle vaunulle käyttötarpeen mukaan. Kivoimpia malleja on yleensä kolmessa eri värissä, koska haluan niiden mätsäävän omaan pukeutumiseeni.
Olen luullut, että kaikilla muillakin on näin. Ainakin omassa kaveripiirissä on ihan luonnollista palkata arkkitehti suunnittelemaan sellainen varasto.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:19"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:11"]
Mä en edes harkinnut mitään ruotsinlaivan kokoisia Emmaljungia. Me asutaan kaupungissa, joten juurakoiden yli ei tarvi ajella. Halusin näppärät, kevyet ja silmää miellyttävät yhdistelmät ja päädyin Brio Go vaunuihin. Eikä ole pahaa sanottavaa :o).
[/quote]
Toivottavasti sulla on merikapteenin tutkinto, nuohan näyttävät olevan mitoiltaan isommat vaunut kuin vaikka Emmaljungan City Crossit. Joo kyllä mä tiedän, mielikuvistahan tässä keskustelussa on kyse eikä faktoista.
Mäkin asun kaupungissa, mutta metsissä olen silti tehnyt vaunulenkkejä. Kun on isompia lapsia, niissä kaupoissa roikkuminen käy vähän tylsäksi.
[/quote]
En kyllä edelleenkään ymmärrä mitä järkeä on metsäpolulle lähteä vaunujen kanssa? Me laitetaan poika kantoreppuun eikä tarvi taaskaan mennä juurien yli. Hiekkateillä/pururadalla nuo Got kulkee mainiosti. Eikä todellakaan roikuta kaupoissa vaan ihan vainulenkkeillään ulkona. Viimeksi viime viikolla vähän säälin juurikin sellaisten isojen EL vaunujen omistaa, kun mentiin sattumalta vähän matkaa peräkkäin ruokakaupassa. Joka kulmassa joutui painamaan etupyöriltä painon pois, että sai käännettyä vaunut (toisessa kädessä oli ostoskori, joten näytti oikeasti hankalalta yhdellä kädellä). Mullakin oli kädessä kori, mutta vaunut kääntyi ihan lykkäämällä, kun oli ne kääntyvät etupyörät... Meninkin sitten ohi, kun kyllästyin hidasteluun :o).
Koska olen nivelongelmainen ja Emmaljungat ovat kuitenkin käytössä kaiken kaikkiaan parhaat. Enimmäkseen mennään suoraa baanaa, suojatien yli jne. ja vähemmän pyöritään jossain tosi tiukoissa paikoissa. Isopyöräiset Emmaljugat saa vaikka yhdellä kädellä tuuppimalla ratikkakiskojen ja korokkeiden yli, siinä missä vieruskaveri punnertaa kiesejään taas yhden rootvallin reunan yli. Käyttömukavuus ratkaisee tässä, ehdottomasti. Plus se iso metallinen alakori on ihan paras, ei repeä eikä kerää kiviä ja soraa, plus sinne saa tungettua kamaa kummaltakin puolelta. Tässä asiassa en anna ulkonäön olla määräävä tekijä. Piste.
Ozonet ja vikingit on on kivat, kapeammat kuin camit ja istuinosa pidempi (mahtuu se 3v kuomun alle). City crossit ja Smart duot oli viikon, sitten myin ne pois. Nyt on brion go:t ja camit vauvalle, mutta go:t on jotenkin pitkä siitä aisan mallista johtuen, ja vauvakopan kanssa en voi käydä cameilla ruokakaupassa kun sinne tavarakoriin ei saa mitenkään yhtä kassillista ruokaa. Toisaalta ne on näppärät kaupungissa kun asutaan, aina mahtuu bussiin, helppo työnnellä yhdellä kädellä ja ilmakumit..
Meillä on pelkästään Cameleonit. Ei ole ollut tarvetta muille: talvipyörillä nuokin kulkevat maastossa, ja kasattuna mahtuvat hyvin pieneenkin autoon. Niin meillä kaikilla on erilaisia toiveita. :)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:40"]Minua miellyttää emmaljungien klassinen ilme ja isot renkaat. Minulla oli vauvana emmaljungat, molemmilla siskoillani oli ja ostin omalle lapsellenikin aikoinaan. Siskonikin osti omalle vauvalleen emmaljungat. Ulkoisten ominaisuuksien lisäksi on hyvä että niissä on takuu ja varaosia löytyy helposti ja itse voi korjata. Johan se suosiokin kertoo jotain laadusta. ;) t. Maria
[/quote]
Laatu ja laatu. Missään muissa vaunuissa ei esim. jarrujen kanssa ole niin paljon ongelmia kuin Emmaljungissa. Ja kuka niitä oikeasti huoltaa ja rasvaa joka kk? Muissa kärryissä ei edes tarvetta.
[/quote]
Ei meillä ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa. En oikeasti edes tiedä miten niitä pitää huoltaa mutta mies kyllä niitä sääti. Kiristi jotain ja pumppaili renkaita. Muistaakseni jarruja ja niitä jotain niveliä joskus kiristi kun ne kuulema löystyvät käytössä. Ei niissä ollut mitään ongelmia ja ahkerassa käytössä olivat kolme vuotta. Isot renkaat oli hyvät kun niillä pääsi ihan umpihangellakin. Aamulla kun ei aina ollut aurattu. Ja jopa metsäpoluilla työntelimme niitä. T. Maria
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:36"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:34"]Mistä vaunuista ap tykkää? [/quote] Esim: Brio(Britax) Go ja Smile, Bugaboo Buffalo ja Cameleon, Teutonia Fun yms yms. Monet vaunut omistaneena käyttömukavuuskin on ihan eri kun raskailla Emmaljungilla.
[/quote]
No mä olen omistanut vain yhdet vaunut/rattaat, koska olen niillä kaikista arjen tilanteista selvinnyt, ja autoonkin ovat mahtuneet. Vähän painavammat rattaat rullaavat paremmin kuin ihan kevyet, kaveri on bugiksiensa kanssa ihan pulassa kun polulla tulee juurakko vastaan. Samoin seisomalauta vaatii vaunuilta vähän massaa. Eli emmaljungat, koska elän aktiivista elämää, eikä ole aikaa tai intoa harrastaa eri vaunujen shoppailua.
[/quote]
Sama! Mutta tätähän eivät ymmärrä nuo mammat jotka viettävät päivänsä ostoskeskuksissa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:40"]Minua miellyttää emmaljungien klassinen ilme ja isot renkaat. Minulla oli vauvana emmaljungat, molemmilla siskoillani oli ja ostin omalle lapsellenikin aikoinaan. Siskonikin osti omalle vauvalleen emmaljungat. Ulkoisten ominaisuuksien lisäksi on hyvä että niissä on takuu ja varaosia löytyy helposti ja itse voi korjata. Johan se suosiokin kertoo jotain laadusta. ;) t. Maria
[/quote]
Laatu ja laatu. Missään muissa vaunuissa ei esim. jarrujen kanssa ole niin paljon ongelmia kuin Emmaljungissa. Ja kuka niitä oikeasti huoltaa ja rasvaa joka kk? Muissa kärryissä ei edes tarvetta.
[/quote]
Ei meillä ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa. En oikeasti edes tiedä miten niitä pitää huoltaa mutta mies kyllä niitä sääti. Kiristi jotain ja pumppaili renkaita. Muistaakseni jarruja ja niitä jotain niveliä joskus kiristi kun ne kuulema löystyvät käytössä. Ei niissä ollut mitään ongelmia ja ahkerassa käytössä olivat kolme vuotta. Isot renkaat oli hyvät kun niillä pääsi ihan umpihangellakin. Aamulla kun ei aina ollut aurattu. Ja jopa metsäpoluilla työntelimme niitä. T. Maria
[/quote]
Pakko lisätä vielä että säädettävä työntöaisa oli ihan mahtava! Lisäksi vielä se että emmaljungissa kaikki rungot, kopat ja ratasosat käyvät yhteen. Meillä tosin tarvetta ei ollut muokkailla mutta siskoni kehui tätä. T. Maria
Brio nitisee ja natisee. Joku ostaa Fordin ja toinen Volkkarin. Kumpikin ajaa asiansa. Kolmas avoauton. On pienet ongelmat elämässä kun jaksaa toisten valintoja miettiä. Itsetunto taitaa olla nollissa jos pönkittää omaa egoaan valinnoillaan.