Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä viehättää Emmaljungissa?

Vierailija
31.07.2015 |

Siis ihan järkyttävän näköisiä kärryjä!
Jotkut Scooterit ja Ozonet, niissä on vaan liikaa kaikkea! Ja ne leatherettet, hyi! Tavarakorit joissa lukee emmaljunga kissankokoisin kirjaimin ja super vikingit! Rumempia tuplia ei voi olla ja yksösvaunuina varsinkin ratasistuimen kanssa näyttävät aivan epäsuhtaisilta.
http://www.lastentarvike.fi/kotisivu/Emmaljunga-Super-Viking.html

mikä se on mikä näissä kammotuksissa ihmisiä viehättää? Laatu ei kelpaa vastaukseksi, samaa ellei parempaakin laatua saa vähintään samaan hintaan ja huomattavasti tyylikkäämmän näköisenä.
Ps: miksi kaikki suomalaiset lyhentää Emmaljungan EJ. Se on EL!

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:36"] [quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:34"]Mistä vaunuista ap tykkää? [/quote] Esim: Brio(Britax) Go ja Smile, Bugaboo Buffalo ja Cameleon, Teutonia Fun yms yms. Monet vaunut omistaneena käyttömukavuuskin on ihan eri kun raskailla Emmaljungilla. [/quote] No mä olen omistanut vain yhdet vaunut/rattaat, koska olen niillä kaikista arjen tilanteista selvinnyt, ja autoonkin ovat mahtuneet. Vähän painavammat rattaat rullaavat paremmin kuin ihan kevyet, kaveri on bugiksiensa kanssa ihan pulassa kun polulla tulee juurakko vastaan. Samoin seisomalauta vaatii vaunuilta vähän massaa. Eli emmaljungat, koska elän aktiivista elämää, eikä ole aikaa tai intoa harrastaa eri vaunujen shoppailua. [/quote] Jos kulkee juurakkoisilla poluilla niin ehkä ne camit ei sinne olekaan oikea vaihtoehto :D Sama kun kulkea EL tai muiden kömpelöiden hyökkäysvaunujen kanssa kaupoilla tai kaupungilla... Ihan yhtä epäkäytännöllistä.

[/quote]

Mun mielestä on kyllä ihan yyber-epäkäytännöllistä jos pitää olla eteisen täytteenä eri vaunut joka tarpeeeen. Ihan hyvin olen siellä kaupoissakin liikkunut omilla emmaljungillani, joissa muuten leveys täsmälleen sama kuin bugaboon cameleoneissa.

Vierailija
22/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsin metallisen tavarakorin (ei painorajoitusta -periaatteessa- kai sillä joku raja oli, mutta jopa 15kg koiranruokaa on alaritilässä kulkenut) koska vaunut on samalla meidän kauppakassi. Prisma on tuossa 200m päässä, eli autolla ei sinne todellakaan kuljeta. Ollaan vissiin epätavallisia Espoolaisia, mutta ollaankin "junan tuomia" ;)

Ja ISOT renkaat oli kanssa oltava, koska perheen koirillakin kokoa. En tahdo että vaunut on puskassa heti ensimmäisen oravan bongauksen jälkeen. Tätä vaaraa ei tosin ole ikinä ollut. Vanhat koiramme kulkivat alusta asti vaunujen vieressä, kuin olisivat koko elämänsä olleet lapsiperheessä, vaikka eivät todellakaan ole.

Muuten sitten tykkäsin vain keinonahkaisesta ulkoasusta. Lastakin ajatellen kaikki tarpeellinen löytyy. Mondial duo combi lyö tyylikkyydellään esim. Bukaboot (vai miten se hedelmäkori nyt kirjoitetaan) mennen ja tullen.
Ja millähän merkillä ne ihmeen avaruudesta tippuneet mopinvarsi vaunut oli...? Kamalat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:36"] [quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:34"]Mistä vaunuista ap tykkää? [/quote] Esim: Brio(Britax) Go ja Smile, Bugaboo Buffalo ja Cameleon, Teutonia Fun yms yms. Monet vaunut omistaneena käyttömukavuuskin on ihan eri kun raskailla Emmaljungilla. [/quote] No mä olen omistanut vain yhdet vaunut/rattaat, koska olen niillä kaikista arjen tilanteista selvinnyt, ja autoonkin ovat mahtuneet. Vähän painavammat rattaat rullaavat paremmin kuin ihan kevyet, kaveri on bugiksiensa kanssa ihan pulassa kun polulla tulee juurakko vastaan. Samoin seisomalauta vaatii vaunuilta vähän massaa. Eli emmaljungat, koska elän aktiivista elämää, eikä ole aikaa tai intoa harrastaa eri vaunujen shoppailua. [/quote] Jos kulkee juurakkoisilla poluilla niin ehkä ne camit ei sinne olekaan oikea vaihtoehto :D Sama kun kulkea EL tai muiden kömpelöiden hyökkäysvaunujen kanssa kaupoilla tai kaupungilla... Ihan yhtä epäkäytännöllistä.

[/quote]

Mun mielestä on kyllä ihan yyber-epäkäytännöllistä jos pitää olla eteisen täytteenä eri vaunut joka tarpeeeen. Ihan hyvin olen siellä kaupoissakin liikkunut omilla emmaljungillani, joissa muuten leveys täsmälleen sama kuin bugaboon cameleoneissa.
[/quote]

Et vaan tiedä paremmasta ;)

Vierailija
24/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:03"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:01"]Tuliskohan aloittajalle parempi mieli, jos myöntäisin että valitsin Emmaljungat puhtaasti ulkonäön takia, ja minustakin ne ovat aivan saakelin rumat. Kun ei mitkään käyttöominaisuuksiin tai eettisyyteen liittyvät argumentit kelpaa... [/quote] Mikä käyttöominaisuus niissä on parempi kuin muissa kärryissä? Sano ihan oikea esimerkki eikä mitään että laatu (kun se monissa halvemmankin hintaluokan kärryissä on parempi), myös takuu on huomattavasti parempi esim. Babyjoggereissa.

[/quote]

No kuten sanottua, en ole muita vaunuja ostanut, enkä haluakaan harrastaa vaunushoppailua. Mutta hyvin ovat kulkeneet todella erilaisissa oloissa, sieltä metsäpoluilta kauppakeskuksiin. Kaverin bugikset tökkivät aina. Seisomalauta toimii loistavasti, siskonistuin saatavilla, täysin kallistettava selkänoja, huoltopalvelut omassa kaupungissa, noin muutamia mainitakseni.

Vierailija
25/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:06"]Tarvitsin metallisen tavarakorin (ei painorajoitusta -periaatteessa- kai sillä joku raja oli, mutta jopa 15kg koiranruokaa on alaritilässä kulkenut) koska vaunut on samalla meidän kauppakassi. Prisma on tuossa 200m päässä, eli autolla ei sinne todellakaan kuljeta. Ollaan vissiin epätavallisia Espoolaisia, mutta ollaankin "junan tuomia" ;)

Ja ISOT renkaat oli kanssa oltava, koska perheen koirillakin kokoa. En tahdo että vaunut on puskassa heti ensimmäisen oravan bongauksen jälkeen. Tätä vaaraa ei tosin ole ikinä ollut. Vanhat koiramme kulkivat alusta asti vaunujen vieressä, kuin olisivat koko elämänsä olleet lapsiperheessä, vaikka eivät todellakaan ole.

Muuten sitten tykkäsin vain keinonahkaisesta ulkoasusta. Lastakin ajatellen kaikki tarpeellinen löytyy. Mondial duo combi lyö tyylikkyydellään esim. Bukaboot (vai miten se hedelmäkori nyt kirjoitetaan) mennen ja tullen.
Ja millähän merkillä ne ihmeen avaruudesta tippuneet mopinvarsi vaunut oli...? Kamalat.
[/quote]

Stokke?
Mondial Duo Combi on kyllä kaukana tyylikkyydestä, varsinkin keinonahkaisena oikein junttikärryt.

Vierailija
26/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:38"]Mä valitsin Emmaljungat, koska tarvitsin kohtuuhintaiset, monessa maastossa liikkuvat, nelipyöräiset perusyhdistelmät, joita ei ole tehnyt lapsen käsi Kiinassa. Ei siinä monta vahtoehtoa jäänyt.
[/quote]

Ulkonäkö ei merkannut mitään?
Ja arvaa mitä, ne osat tekee samat lapset kiinassa ja ne vaan yhdistetään Ruotsissa :(
[/quote]
Saman tyyppiset isorenkaiset vaunut on saman näköisiä muidenkin valmistamina.

Meillä oli Emmaljungan yhdistelmät lähes joka päivä käytössä kahdeksan vuoden ajan ilman että mikään hajosi. Ihme on jos vastaavaa laatua saa muiltakin.

Vierailija
27/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:01"] [quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:36"] [quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:34"]Mistä vaunuista ap tykkää? [/quote] Esim: Brio(Britax) Go ja Smile, Bugaboo Buffalo ja Cameleon, Teutonia Fun yms yms. Monet vaunut omistaneena käyttömukavuuskin on ihan eri kun raskailla Emmaljungilla. [/quote] No mä olen omistanut vain yhdet vaunut/rattaat, koska olen niillä kaikista arjen tilanteista selvinnyt, ja autoonkin ovat mahtuneet. Vähän painavammat rattaat rullaavat paremmin kuin ihan kevyet, kaveri on bugiksiensa kanssa ihan pulassa kun polulla tulee juurakko vastaan. Samoin seisomalauta vaatii vaunuilta vähän massaa. Eli emmaljungat, koska elän aktiivista elämää, eikä ole aikaa tai intoa harrastaa eri vaunujen shoppailua. [/quote] Jos kulkee juurakkoisilla poluilla niin ehkä ne camit ei sinne olekaan oikea vaihtoehto :D Sama kun kulkea EL tai muiden kömpelöiden hyökkäysvaunujen kanssa kaupoilla tai kaupungilla... Ihan yhtä epäkäytännöllistä. [/quote] Mun mielestä on kyllä ihan yyber-epäkäytännöllistä jos pitää olla eteisen täytteenä eri vaunut joka tarpeeeen. Ihan hyvin olen siellä kaupoissakin liikkunut omilla emmaljungillani, joissa muuten leveys täsmälleen sama kuin bugaboon cameleoneissa. [/quote] Et vaan tiedä paremmasta ;)

[/quote]

Sovitaan näin. Hei sulta unohtui alapeukku.

Vierailija
28/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes harkinnut mitään ruotsinlaivan kokoisia Emmaljungia. Me asutaan kaupungissa, joten juurakoiden yli ei tarvi ajella. Halusin näppärät, kevyet ja silmää miellyttävät yhdistelmät ja päädyin Brio Go vaunuihin. Eikä ole pahaa sanottavaa :o). 

Vierailija
29/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:01"]Tuliskohan aloittajalle parempi mieli, jos myöntäisin että valitsin Emmaljungat puhtaasti ulkonäön takia, ja minustakin ne ovat aivan saakelin rumat. Kun ei mitkään käyttöominaisuuksiin tai eettisyyteen liittyvät argumentit kelpaa...
[/quote]

Mikä käyttöominaisuus niissä on parempi kuin muissa kärryissä? Sano ihan oikea esimerkki eikä mitään että laatu (kun se monissa halvemmankin hintaluokan kärryissä on parempi), myös takuu on huomattavasti parempi esim. Babyjoggereissa.
[/quote]
Ainut, missä emmaljunga mielestäni hakkaa muut valmistajat tällä hetkellä, on tuo viking-konsepti. Onhan se nyt ihan hullun kätevää kahden eri ikäisen lapsen kanssa, että double viking -vaunujen osat sopii suoraan myös yksöis-viikkareihin. Tällaista ei taida olla millään muulla tällä hetkellä. Joo, bugan tuplat tietty saa kavennettua vaan yhdelle, mutta leveyttä on silloin 7cm enemmän, mitä yksöis-vikingissä. Siitä huolimatta ottaisin kyllä silti mieluummin bugaboot... ;D mutta on silti kätevää!

Jos mulla olis nyt vaunuille tarve, ja sais mitkä vaan, niin miettimättä valitsisin Stokken Trailzit <3 niissä vaunuissa kaikki kohdallaan. Harmi vaan et tyyliin markkinoiden kalleimmat.. :/

Vierailija
30/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:01"]Tuliskohan aloittajalle parempi mieli, jos myöntäisin että valitsin Emmaljungat puhtaasti ulkonäön takia, ja minustakin ne ovat aivan saakelin rumat. Kun ei mitkään käyttöominaisuuksiin tai eettisyyteen liittyvät argumentit kelpaa...
[/quote]

Mikä käyttöominaisuus niissä on parempi kuin muissa kärryissä? Sano ihan oikea esimerkki eikä mitään että laatu (kun se monissa halvemmankin hintaluokan kärryissä on parempi), myös takuu on huomattavasti parempi esim. Babyjoggereissa.
[/quote]
Ainut, missä emmaljunga mielestäni hakkaa muut valmistajat tällä hetkellä, on tuo viking-konsepti. Onhan se nyt ihan hullun kätevää kahden eri ikäisen lapsen kanssa, että double viking -vaunujen osat sopii suoraan myös yksöis-viikkareihin. Tällaista ei taida olla millään muulla tällä hetkellä. Joo, bugan tuplat tietty saa kavennettua vaan yhdelle, mutta leveyttä on silloin 7cm enemmän, mitä yksöis-vikingissä. Siitä huolimatta ottaisin kyllä silti mieluummin bugaboot... ;D mutta on silti kätevää!

Jos mulla olis nyt vaunuille tarve, ja sais mitkä vaan, niin miettimättä valitsisin Stokken Trailzit <3 niissä vaunuissa kaikki kohdallaan. Harmi vaan et tyyliin markkinoiden kalleimmat.. :/
[/quote]

Baby Jogger (city select tms?) ja Phil&Teds esim. Eivätkä näytä niin epäsuhtaisilta yksösvaunuina!

Vierailija
31/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:01"]Tuliskohan aloittajalle parempi mieli, jos myöntäisin että valitsin Emmaljungat puhtaasti ulkonäön takia, ja minustakin ne ovat aivan saakelin rumat. Kun ei mitkään käyttöominaisuuksiin tai eettisyyteen liittyvät argumentit kelpaa...
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Baby Jogger (city select tms?) ja Phil&Teds esim. Eivätkä näytä niin epäsuhtaisilta yksösvaunuina!
[/quote]

Double Viking on vierekkäin istuttava malli.

Vierailija
32/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:01"]Tuliskohan aloittajalle parempi mieli, jos myöntäisin että valitsin Emmaljungat puhtaasti ulkonäön takia, ja minustakin ne ovat aivan saakelin rumat. Kun ei mitkään käyttöominaisuuksiin tai eettisyyteen liittyvät argumentit kelpaa...
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Double Viking on vierekkäin istuttava malli.
[/quote]
Ainiin, sori!

Vierailija
33/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:11"]

Mä en edes harkinnut mitään ruotsinlaivan kokoisia Emmaljungia. Me asutaan kaupungissa, joten juurakoiden yli ei tarvi ajella. Halusin näppärät, kevyet ja silmää miellyttävät yhdistelmät ja päädyin Brio Go vaunuihin. Eikä ole pahaa sanottavaa :o). 

[/quote]

Toivottavasti sulla on merikapteenin tutkinto, nuohan näyttävät olevan mitoiltaan isommat vaunut kuin vaikka Emmaljungan City Crossit. Joo kyllä mä tiedän, mielikuvistahan tässä keskustelussa on kyse eikä faktoista.

Mäkin asun kaupungissa, mutta metsissä olen silti tehnyt vaunulenkkejä. Kun on isompia lapsia, niissä kaupoissa roikkuminen käy vähän tylsäksi.

Vierailija
34/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:11"]

[/quote]

Toivottavasti sulla on merikapteenin tutkinto, nuohan näyttävät olevan mitoiltaan isommat vaunut kuin vaikka Emmaljungan City Crossit. Joo kyllä mä tiedän, mielikuvistahan tässä keskustelussa on kyse eikä faktoista.

Mäkin asun kaupungissa, mutta metsissä olen silti tehnyt vaunulenkkejä. Kun on isompia lapsia, niissä kaupoissa roikkuminen käy vähän tylsäksi.
[/quote]

Ai vitsi sä ootkin pro kun sulla on isompiakin lapsia.

Vierailija
35/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista ei voi kiistellä ;) meillä on täällä hetkellä emmaljunga super Viking kahdella istuimella. Se on meille paras vaihtoehto nyt. Toinen vois olla baby jogger city select, mutta ei miellytä silmää. Jos olis tarve pienille kaupunkirattaille, niin ostaisin ehdottomasti jotkut muut kuin emmaljungat. Eli tarpeen mukaan ovat melkein mitkä rattaat tahansa hyvät! :)

Vierailija
36/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä 15 vuotta vanhat Emmaljungat. Sain nämä sukulaisilta jo kun odotin esikoista ha ajattelin että ostan sitten paremmat\muodikkaammat kun jaksan. Näillä pärjätty hyvin ja rullattu kätevästi paikasta toiseen. Toimii niin metsäpoluilla ja kauppareissuilla. Eihän nämä kyllä kauniit ole ja hankala ohjata jos kolme kauppakassia sullottu tavarakoriin mutta toimii meidän perheessä erinomaisesti. Ystävällä on paljon uudemmat Emmaljungat ja niistä puhjennut kumi pariin otteeseen ja käyttäneet huollossakin kun joku osa hajonnut. Ehkä tämä vanhempi malli yksinkertaisempi kun on niin hyvin kasassa pysynyt. En vaihda!

Vierailija
37/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa vähän ihmiset jotka tekeevaunujen hankkimisesta elämää suuremman jutun. Etsin käytettyjä vaunuja ja eksyin facebookissa noihin ryhmiin. Jeesus sentään, siellä tuntuu vaunut olevan monelle elämän pääsisältö. Jonkin tietyn värisen makuupussin löytymisestä on tullut elämän ja kuoleman kysymys. Huvittavinta oli marina siitä että kärryjen renkaat kuluu rumasti. :)))

Vierailija
38/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:11"] Mä en edes harkinnut mitään ruotsinlaivan kokoisia Emmaljungia. Me asutaan kaupungissa, joten juurakoiden yli ei tarvi ajella. Halusin näppärät, kevyet ja silmää miellyttävät yhdistelmät ja päädyin Brio Go vaunuihin. Eikä ole pahaa sanottavaa :o).  [/quote] Toivottavasti sulla on merikapteenin tutkinto, nuohan näyttävät olevan mitoiltaan isommat vaunut kuin vaikka Emmaljungan City Crossit. Joo kyllä mä tiedän, mielikuvistahan tässä keskustelussa on kyse eikä faktoista. Mäkin asun kaupungissa, mutta metsissä olen silti tehnyt vaunulenkkejä. Kun on isompia lapsia, niissä kaupoissa roikkuminen käy vähän tylsäksi. [/quote] Ai vitsi sä ootkin pro kun sulla on isompiakin lapsia.

[/quote]

Ehkä se on sitten tavattoman "pro" käydä joskus metsäpolulla lastenvaunujen kanssa. Mutta täällä puhutaan emmaljungista, ei minun persoonastani. Kiitos kaikille keskustelijoille. Ulkoilkaahan tekin, niin tulee iloinen mieli.

Vierailija
39/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:09"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:06"]Tarvitsin metallisen tavarakorin (ei painorajoitusta -periaatteessa- kai sillä joku raja oli, mutta jopa 15kg koiranruokaa on alaritilässä kulkenut) koska vaunut on samalla meidän kauppakassi. Prisma on tuossa 200m päässä, eli autolla ei sinne todellakaan kuljeta. Ollaan vissiin epätavallisia Espoolaisia, mutta ollaankin "junan tuomia" ;)

[/quote]

Stokke?
Mondial Duo Combi on kyllä kaukana tyylikkyydestä, varsinkin keinonahkaisena oikein junttikärryt.
[/quote]

Joo, oli näköjään stokke. Onko ne jonkun mielestä oikeasti hienot? :D

Omaa silmää miellyttää perusvaunut. Krominen runko jne. Voisin hyvin hassahtaa johonkin 20-30 vuotta vanhoihin vaunuihin, jollaisissa meitä on lapsena lykitty. Pahimmat kasarikuosit ehkä tuunaisin pois, mutta muuten olen näitä kyllä käytössä joillakin ihaillut. Yhdelläkin pariskunnalla näyttivät aivan uusilta. Mutta en usko, että olivat, kun mikään valmistaja ei taida sellaisia enää tehdä.
Käyttömukavuus vanhoissa vaunuissa vain ei taida olla nykyiselle mallilleen mietitty, joten ei kasari vaunuja meille :/

On emmaljungissa se miinuskin, että kaupunkioloissa eivät ole ne näppärimmät. Paitsi, kun poistutaan Suomesta jonnekin, missä katujen huolto on toista luokkaa. Latviassa katselin säälien niitä "näppäriä" cityvaunuja, jotka juuttuivat raitiovaunukiskoihin ja rakoilevaan asfalttiin. Emmaljungat puski yli vaikka mistä.

Meillä ei saa autoa pysäköidyksi oven eteen, joten monesti lastataan vaunut niin täyteen tavaraa kuin saadaan ja viedään niillä autolle. Tämäkään ei tietysti ole vaunujen käyttötarkoitus, eikä kukaan valmistaja varmaan moista suosittele. Mutta kyllä ne vain senkin ovat meillä vuodesta toiseen kestäneet.

Miksi jotakuta hiertää se, että olemme löytäneet epätasaista maastoa ja kovaa käyttöä kestävät vaunut, jotka sopii meidän käyttöömme? Ne ei ole kätevimmät kaupungissa, mutta liikkuu aivan tarpeeksi hyvin sielläkin. Kaupunki ominaisuudet muutenkin listalla viimeisenä tässä perheessä. :)

Vierailija
40/67 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltais ostettu bugaboon tuplat mutta testattiin niitä ja tosi paljon ne lenkkasi nivelistä, ja liian paljon muoviosia. Ostettiin double vikingit ja on ollut tosi hyvät. Ei muita vierekkäin istuttavia oikein ollut. Carenat ym haalistuu, eikä muutenkaan ruukata ostaa muuta kuin laatua.

Minusta näissä ei voi oikein kiistellä, jokainen ostaa tarpeensa mukaan. Ei täällä maalla mitään edes stokkilla tai bugiksilla tee. Eri jos asuttais kaupungissa. Meilläkin on kauppakärryt erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi