Pelkäättekö koskaan tukehtuvanne kapseleihin/tabletteihin?
Syön kaikenlaista lisäravinnetta, magnesiumia, omega-3:sta ym. Nielen siis päivittäin monta isoa kapselia ym. Vähän alkanut pelottaa toi nieleminen, jos jokin niistä meneekin väärään kurkkuun. Ennen vetelin niitä tosi vaivattomasti, nyt aina mielessä toi kuinka lähellä kuolema periaatteessa on ja nielemisestä tullut hankalaa. Onko muilla tällaista?
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 01:45"]Olen yrittänyt tunkea ipad airin kurkustani alas mutta ei mene
[/quote]
Se onkin niin paska, että sopiikin koittaa hävittää
Pari kertaa meinannut tukehtua ja kerran vain tukehtunut, eläessäni kuitenkin söin niitä päivittäinjoten aika harvinaista tuommoinen on.
Siinä nieastessa olisi hyvä ottaa vettä jolloin kapselit menevät alasruokatorveen, eikä henkitorveen.
Muistan joskus pienenä, ööh n 6-7(?)v kun oli tilanne. piti ottaa pilleri, johon meinasin tukehtua (tai ainakin tuntui siltä sillä hetkellä), iski paniikki sen kanssa, muistan syljenneeni sen loppujen lopuksi vessan pönttöön itkien, kun äitini raivosi vieressä.
Tapauksen jälkeen tuli kamala kammo, en ottanut ainuttakaan lääkettä pillerimuodossa n. 10 vuoteen. Olen pahimmasta päässyt jo yli, mutta vieläkin tuntuu kamalalta ottaa pillerin pilleriä, varsinkin jos useampi samaan aikaan, otan jokaisen yksitellen, vaikka olisivat pieniä.. isot kapselit kauhistuttavat :D
Niin ikään myös seison ja kurotan leukaakin ylös yrittäen saada pilleri mahd lähemmäs kurkkua, että nieleminen olis helpompaa. Siitä huolimatta saatan olla vesi + pilleri suussa jonkun ajan ennen kun pystyn nielemään :D
N25
Kalaöljykapselit puraisen. Aivan tolkuttomia jöötejä jotkut valmistajat tekee kyllä kapseleista.
Kannattaa kokeilla vaikka maustamattoman jogurtin kanssa. Mulla ainakin menee paremmin alas sillä, kun vedellä.
Veden kanssa tuntuu, että kurkunpää kuristuu ja kapselit jää seikkailemaan ruokatorven puoliväliin.
Sen jälkeen, kun meinasin tukehtua merkkariin on alkanut pelottaan tablettien nieleminen. Inhottava tunne :/
Joo, ja jostain syystä mun on pakko seisoa niellessäni pillerit koska istualtaan se tuntuu vielä vaarallisemmalta :D
Ja tää pelko vielä lisääntyi kun teininä luin Valituista Paloista naisesta, jolle huonosti nielty pilleri poltti 10 senttisen reiän ruokatorveen, ugh.
Kapselit on pahimpia kun ne rupeaa kellumaan siinä nesteessä millä yrität huuhtoa niitä alas, ja jotenkin se saa mut panikoimaan
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 01:33"]Joo, ja jostain syystä mun on pakko seisoa niellessäni pillerit koska istualtaan se tuntuu vielä vaarallisemmalta :D
Ja tää pelko vielä lisääntyi kun teininä luin Valituista Paloista naisesta, jolle huonosti nielty pilleri poltti 10 senttisen reiän ruokatorveen, ugh.
[/quote]
Kiitos kun kerroit ;D
Olen yrittänyt tunkea ipad airin kurkustani alas mutta ei mene
Iphone mahtui mukavasti peräsuoleeni
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 01:42"]http://www.wikihow.com/Perform-the-Heimlich-Maneuver-on-Yourself
[/quote]
KIITOS! Mä ainakin olen sinkku nyt enkä haluisi tukehtua yksin yksiööni. :D
Kaikille teille: Tsemppiä, koitetaan pärjäillä! t.ap