Mitä tekisin mansikasta?
5kg mansikkaa pitäis saada tuhottua. Osan tietenkin pakastan ja hilloakin vois tehdä purkin. Mutta mihin käyttäisin tuoreita mansikoita kuin vain pelkästään syömiseen? Ja kuinka kauan ne säilyy jääkaapissa?
Kommentit (16)
Mä oon tänä kesänä varmaan jo syönyt sen 5kg, ihan parhaita just sellaisenaan, en tekis niistä yhtään mitään. :p
Mä ostin eilen 2 litraa mansikoita ja tein tänään tosi hyvää mansikkakakkua nam nam!! :) mies tykkäs kans tosi paljon ja ottaa huomenna töihinki mukaan.. :)
Itse mietin juuri samaa. Mansikkakakun jo tein. Jokin mansikkamargarita vois olla kans, tai jotain juomaa ylipäätään. Salaattiin sopii myös leipäjuuston kanssa, balsamicoa päälle
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:10"]Mä ostin eilen 2 litraa mansikoita ja tein tänään tosi hyvää mansikkakakkua nam nam!! :) mies tykkäs kans tosi paljon ja ottaa huomenna töihinki mukaan.. :)
[/quote]
Vahinkoalapeukku, mansikkakakku on just nam nam, kesän ihan paras ykkösherkku!
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:12"]Itse mietin juuri samaa. Mansikkakakun jo tein. Jokin mansikkamargarita vois olla kans, tai jotain juomaa ylipäätään. Salaattiin sopii myös leipäjuuston kanssa, balsamicoa päälle
[/quote]
Tämä on totta, vähän rucolaa sekaan niin on täydellistä!
Mä en pelkästä mansikasta suostu paljon mitään tekemään, rahasta kyllä. :/
Smoothiet, pirtelöt, kotitekoinen jäätelö, kakku, kääretorttu, piirakka, salaattiin, hedelmäsalaattiin, lettujen ja vispin kans, sorbetti, kerrosjälkiruoka, mansikka-raparperimehu...
Jaa mansikasta? Laita se hatun koristeeksi.
Mä olen tehnyt mansikoista ja raparpereista simaa. Tuli todella hyvää ja on raikasta.
Syö mahdollisimman paljon. Muuten, miksi mansikka nostattaa seksihimon?
Mansikkabritakakku tai mansikkajuustokakku tai ihan vaan mansikat vaniljakastikkeella!
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:39"]
Mansikkapavlova!
[/quote]
Mmmmmmmmmmmmm.... mansikkapavlova vie kielen mennessään!
Mansikka ei säily jääkaapissakaan paria päivää kauempaa vaan alkaa homehtua. Tee vaikka rahkaa, kakkua, piirakkaa tai kiisseliä.
Yhdestä mansikasta voisin tehdä pienen palveluksen.. halata keittää kahvit jne. Jos tarjoat enemmän mansikoita niin voin tehdä enemmän töitäkin.
Miksi et laita pakkaseen enempää?