Pahin moka jonka olet työssäsi tehnyt
Kommentit (186)
Kerronpa vielä ystävästäni. Tuli johtoryhmän ylimääräiseen kokoukseen viikonloppuna ja joi aamulla krapulaansa puoli pulloa koskenkorvaa. Toisen puolikkaan hörppi sitten kokouksen tauoilla. Sai seuraavana päivänä potkut.
Ilmeisesti ei enää kiinnostanut ..
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 03:52"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:03"]Olin eräässä liikkeessä töissä ja laitoin sinne musiikkia youtubesta kun mankka oli rikki. Oli ideat lopussa ja yhtäkkiä muistin että eikös tämä ollut ihan jees kun joku joskus laittoi jossain soimaan? No "tämä" olikin rasistinen punkbiisi. Ei ehtinyt soimaan montaa säettä mutta toinen kahdesta liikkeessä olevasta asiakkaasta syöksyi saman tien ulos. Ei tosin perästä kuulunut joten en tiedä lopulta johtuiko se biisivalinnasta. Mutta tuon mokan jälkeen pitäydyin sitten NRJ:ssä ihan suosiolla.
[/quote]ei vittu oliko se "pane pussi päähän ja pakene, juokse vaikka uralvuorille, täältö et tuu saamaan asuinpaikkaa..." "SUOMI SUOMALAISILLE JA NEEKERIT VERIKOIRILLE! " Meinaan jos oli niin ihan tosi paha moka. Lynkkarien laulu, löytyy youtubesta.
[/quote]
Ei ollut. Oli englanninkielinen biisi. Mutta tuo on kyllä aika paha.
Oppilas olisi halunnut kertoa, mitä jännittävää hän teki viikonloppuna. Koska lapsi on kova jaarittelemaan ja hänen selostustaitonsa vasta kehitteillä ja lisäksi olin työpäivän päätteeksi uupunut niin sanoin pienelle raukalle puhuen hänen päällensä: Nyt en ehdi kuunnella. Minun täytyy nyt mennä.
Tästä on jo aikaa kuusi vuotta, mutta vieläkin muistan pienen ekaluokkalaiseni valahtaneen ilmeen: ope ei kuunnellut häntä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 02:31"]
Oppilas olisi halunnut kertoa, mitä jännittävää hän teki viikonloppuna. Koska lapsi on kova jaarittelemaan ja hänen selostustaitonsa vasta kehitteillä ja lisäksi olin työpäivän päätteeksi uupunut niin sanoin pienelle raukalle puhuen hänen päällensä: Nyt en ehdi kuunnella. Minun täytyy nyt mennä.
Tästä on jo aikaa kuusi vuotta, mutta vieläkin muistan pienen ekaluokkalaiseni valahtaneen ilmeen: ope ei kuunnellut häntä.
[/quote]
Pieni raukka? Oletko jotenkin asennevammainen muutenkin?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:17"] Hukkasin ikkunan pesijänä pankinavaimet. Sitten kävinkin koulut ja pääsin johtoportaaseen monellekin alalle ja kas kummaa en mokannut enää koskaan. Mokia toki tapahtui mutta pystyin aina syyttämään alaisiani. Vittumoinen pomo siis olin, kaikki pomot ei oo mullakin pari hyvää ollut, molemmat naisia. T. Opistoinsinööri [/quote] Miten mulla tuli sun tekstistä mieleen että et ole johtoporrasta nähnytkään, pomo et ole koskaan ollut ja et tiedä mitä tarkoittaa opisto, saati insinööri?? [/quote] Hauskaa jos kertoisin että olen tehnyt myös oikolukijan toitä ja editoinut tunnettujenkin ihmisten juttuja ennen lehdessä julkaisemista. Ja opistoisinöörin tutkinto ei ole se viimeisin. Eli opetusalalle vaihdoin ja rehtoriksi päädyin, kunnes oikea työalkoi maittaa enemmän. Ja voin sanoa että koulumaailmassa tuli eteen jos jonkinlaista tekstiä, niin yksi minun pomo tuotti vielä karmeempaa tekstiä. Kerro vähän seikoista mistä teit nuo johtopäätöksesi. On nimittäin hauskaa kun teen tänne täysin läpinäkyvän provon niin se menee täysillä läpi. Olen sellainen rehellisyyden perikuva jota kaikki aina uskovat, paitsi jos puhun totta.
[/quote]
Olen pahoillani jos loukkasin..Sinullla on aika erikoinen tyyli kirjoittaa, ihan vain tekstisi perusteella.
[/quote]
Tunnistin rehtorin heti ensimmäisestä viestistä :D Suuresta persoonasta ja sydämestä ei voinut olla pitämättä. Kaipaan takaisin.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 02:37"]
[/quote]
[/quote]
Ei, kyllä se oli hellittelynimitys. Etkö koskaan sano lapselle, jolla on paha mieli: "Voi pientä raukkaa..."?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:03"]
Kaadoin vahindossa joskus nuorempana, tarjoilijana työskennellessäni, kahvit asiakkaan syliin.
[/quote]
Kuningatar Elisabeth sai aikoinaan tarjoilijalta kokonaisen kastikekulhollisen niskaansa Saksan vierailullaan, onnistui vähän paremmin.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 02:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 02:37"]
[/quote]
[/quote]
Ei, kyllä se oli hellittelynimitys. Etkö koskaan sano lapselle, jolla on paha mieli: "Voi pientä raukkaa..."?
[/quote]
En
Tämä oli kylläkin sukulaiseni, mutta hän nosti yhdessä sh:n kanssa sängystä potilaan, jota ei olisi saanut nostaa, ja potilas sitten ymmärtääkseni kuolla kupsahti siihen paikkaan. Koskaan eivät jääneet kiinni. Olisi mielenkiintoista kuulla miten voi olla mahdollista että potilas on tuollaisessa tilassa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:52"]Olin (ulkomailla) kahvila-baarissa töissä, kolmihenkinen perhe tuli asiakkaaksi, vanhemmat iloisesti tilasivat itselleen "alkupaloiksi" juomat, eivät tilanneet vielä muuta, juomat tuotuani kysyin sitten "mitäs tytölle laitetaan?" viitaten heidän ~4-5v. pitkäkiharaiseen lapseen. Äidin ilme meni norsunvituille ja tokaisi "kysypäs sitä Sebastianilta". Siinä vaiheessa jäädyin täysin, nolotti ihan hirveästi. Työkaverini pelasti tilanteen kehumalla "on niin mahtavat kiharat lapsella" yms. Juomat jäi heidän viimeisiksi.
[/quote]
Voi ei. Mitä heille oikein tapahtui? :(
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 03:41"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:52"]Olin (ulkomailla) kahvila-baarissa töissä, kolmihenkinen perhe tuli asiakkaaksi, vanhemmat iloisesti tilasivat itselleen "alkupaloiksi" juomat, eivät tilanneet vielä muuta, juomat tuotuani kysyin sitten "mitäs tytölle laitetaan?" viitaten heidän ~4-5v. pitkäkiharaiseen lapseen. Äidin ilme meni norsunvituille ja tokaisi "kysypäs sitä Sebastianilta". Siinä vaiheessa jäädyin täysin, nolotti ihan hirveästi. Työkaverini pelasti tilanteen kehumalla "on niin mahtavat kiharat lapsella" yms. Juomat jäi heidän viimeisiksi.
[/quote]
[/quote]
Reps
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 04:08"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 03:41"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:52"]Olin (ulkomailla) kahvila-baarissa töissä, kolmihenkinen perhe tuli asiakkaaksi, vanhemmat iloisesti tilasivat itselleen "alkupaloiksi" juomat, eivät tilanneet vielä muuta, juomat tuotuani kysyin sitten "mitäs tytölle laitetaan?" viitaten heidän ~4-5v. pitkäkiharaiseen lapseen. Äidin ilme meni norsunvituille ja tokaisi "kysypäs sitä Sebastianilta". Siinä vaiheessa jäädyin täysin, nolotti ihan hirveästi. Työkaverini pelasti tilanteen kehumalla "on niin mahtavat kiharat lapsella" yms. Juomat jäi heidän viimeisiksi. [/quote] Voi ei. Mitä heille oikein tapahtui? :( [/quote] Reps
[/quote]
Äitinä en olisi suuttunut, tuskin oli kovin ruma poika.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 03:38"]
Tämä oli kylläkin sukulaiseni, mutta hän nosti yhdessä sh:n kanssa sängystä potilaan, jota ei olisi saanut nostaa, ja potilas sitten ymmärtääkseni kuolla kupsahti siihen paikkaan. Koskaan eivät jääneet kiinni. Olisi mielenkiintoista kuulla miten voi olla mahdollista että potilas on tuollaisessa tilassa.
[/quote]
Isäni kuoli 11 vuotta takaperin. Häneltä oli leikattu aivokasvain ja kun häntä oltiin nostamassa ja avustamassa vessaan, tuli aivoverenvuoto ja hän menehtyi siihen. Olen joskus miettinyt, olisiko ilman siirtoa jäänyt henkiin. EHkä ei. Toivottavasti kyse ei ole samasta tapauksesta :(
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 03:41"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:52"]Olin (ulkomailla) kahvila-baarissa töissä, kolmihenkinen perhe tuli asiakkaaksi, vanhemmat iloisesti tilasivat itselleen "alkupaloiksi" juomat, eivät tilanneet vielä muuta, juomat tuotuani kysyin sitten "mitäs tytölle laitetaan?" viitaten heidän ~4-5v. pitkäkiharaiseen lapseen. Äidin ilme meni norsunvituille ja tokaisi "kysypäs sitä Sebastianilta". Siinä vaiheessa jäädyin täysin, nolotti ihan hirveästi. Työkaverini pelasti tilanteen kehumalla "on niin mahtavat kiharat lapsella" yms. Juomat jäi heidän viimeisiksi.
[/quote]
[/quote]
Anteeksi huono ilmaisuni, heille ei sattunut mitään pahaa, ainakaan sinä aikana, mitä nyt lähtivät vähän happamina heti juomien jälkeen (tarkoitus oli viettää pidempään) tämän minun epähuomiossa tehdyn virhearvion vuoksi, olisihan minun nyt pitänyt tietää, että heidän kultakutri Janipetterisebastian (näytti ja kuulosti tytölle), on poika. Toivon mukaan eivät kokonaan traumatisoituneet, heitä ei ainakaan enää näkynyt tapauksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 04:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 03:38"]
[/quote]
Isäni kuoli 11 vuotta takaperin. Häneltä oli leikattu aivokasvain ja kun häntä oltiin nostamassa ja avustamassa vessaan, tuli aivoverenvuoto ja hän menehtyi siihen. Olen joskus miettinyt, olisiko ilman siirtoa jäänyt henkiin. EHkä ei. Toivottavasti kyse ei ole samasta tapauksesta :(
[/quote]
Olen pahoillani. :(
Miksei leikkauspotilas saanut katetria?
Oma isoisäni meni rvauskeskukseen näyttämään ärtynyttä luomea. Lääkäri otti siitä KOEPALAN sen sijaan että olisi poistanut haittaavan luomen. No se luomi siitä ärtyi ja kun näyte tuli takaisin, selvisi että kyseessä on pahanlaatuinen melanooma. Siinä vaiheessa syöpä oli ehtinyt levitä imusolmukkeisiin. Olen itsekin miettinyt että jos luomi olisi vain poistettu, isoisä olisi hengissä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:26"]
Sanoin raivostuttavalle ja provosoivalle oppilaalle, että voi kun et olisi täällä ja turpa kiinni. :( Lapsi oli tokalla. T. alakoulun opettaja
[/quote]
Hupsistakeikkaa. Aikamoinen sammakko suusta on livahtanut.
Toimistossamme oli tehty suurempi remontti. Meitä ohjattiin, että tuuletusikkunoita ei saisi jatkossa avata, sillä koneeliinen ilmanvaihto hoitaisi asian. Oli pakkaspäivä talvella. Olin koko päivän kärsinyt päänsärystä ja ajattelin, että aukaisen kuitenkin ikkunan, josko raitis ilma helpottaisi oloa. Muutaman minuutin kuluttua alkoi kova ujellus, kun palohälyttimet alkoi soida. Arvelin kyseessä olevan jokin testaus ja jatkoin töitäni. Seuraavaksi huoneeseen ryntäsi talon turvallisuusporukkaa ja palomiehiä. Ulkoa tullut pakkasilma kytki hälytyksen päälle, kun lämpötila laski nopeasti. Komeita palomiehiä ja päänsärkykin helpotti :)
Ajattelin potilaan olevan huonona noroviruksen takia, sillä hän oli kakannut ja oksentanut alleen ja voimattomana vain krohisi sängyssä. Hoisimme potilaan vuoteeseen ja kohta selvisi, että potilas olikin kuollut sydänperäisistä syistä. Vieläkin mietin, että olisko potilas pelastunut, jos olisimme ymmärtäneet aloittaa elvytyksen.
Olin sössinyt asiakkaan lentovarauksen niin, että se oli peruuntunut. Asiakas oli joutunut ostamaan lentokentältä uuden monen tonnin lipun.
Suosittelin asiakkaalle osakkeen ostoa, joka putosi seuraavana päivänä 20%. Asiakas hävisi 20 000 euroa.