Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten toimin.. Pakko laihtua!

Vierailija
30.07.2015 |

Olen niin huono tässä. Nyt mä otan itseäni niskasta kiinni, ja teen sen. Pääsen irti sokerikoukusta ja napostelusta! Kertokaa mulle suoraan, miten syön, kuinka usein jne, että teen sen oikein. Minkä verran tulee liikkua, mikä on liikaa? Pyöräilen väh. 3 päivänä viikossa työmatkat 12km, mitä lisäksi ja minkä verran. Salille ei toistaiseksi ole mahdollista päästä. Painoa mulla on 68kg ja pituutta 165cm.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa viikossa älä syö mitään. Muuten syö ihan normaalisti. Älä siis syö varastoon ennen paastopäivää tai ylensyö paastopäivän jälkeen. Toimi mulla! =) Kohtuullinen liikuntamäärä on pysynyt samana kuin ennenkin, mutta paino on tippunut helposti.

Vierailija
2/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 22:56"]

Kaksi kertaa viikossa älä syö mitään. Muuten syö ihan normaalisti. Älä siis syö varastoon ennen paastopäivää tai ylensyö paastopäivän jälkeen. Toimi mulla! =) Kohtuullinen liikuntamäärä on pysynyt samana kuin ennenkin, mutta paino on tippunut helposti.

[/quote]

http://yle.fi/uutiset/tutkimus_52-dieetti_toimii/7249987

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos pidän viikossa kaksi paastopäivää, miten se käytännössä toimii? Päivän aikana kuitenkin tulee pakollista liikuntaa ja työkin on sekä henkisesti että fyysisesti vaativaa, miten pystyy/jaksaa keskittyä 9 tunnin työpäivän ja vielä pyöräillä matkat, jos ei syö mitään koko vuorokauden aikana? AP

Vierailija
4/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei käytännössä mitenkään. Toimii varmaan joillakin sohvalla makaajilla... 

Vierailija
5/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon artikkeöin vasta nyt, en huomannut sitä ennen aiempaa viestiäni. Voisiko joku kertoa omakohtaisia kokemuksia tuosta dieetistä, miten liikunta ym. onnistuu paastopäivinä? Ja mikä on sitten ns. normaalin päivän ruokavalio? Entä dieetin lopettamisen jälkeen, palaako kilot takaisin? AP

Vierailija
6/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sokerikoukku" tarkoittaa usein sitä ettei saa tarpeeksi glukoosia ruoastaan. Korvaa turhat rasvat hiilihydraateilla niin huomaat ettet enää kaipaakaan niitä karkkeja. Myös pyöräillessä lihakset tarvitsevat hiilihydraatteja. 

Vierailija
7/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, mitkä sitten ovat niitä oikeita hiilareiden lähteitä? Joinakin päivinä minulla tulee ensin lenkkeilyä 10km ja sitten pyöräilystä tuo 12 km, ja kun yritän lukea netistä laihdutusohjeita, käsketään jättämään pois leivä, perunat, pastat, riisit, hedelmät.. Vitsit kun joku vaan sanois suoraan mitä kannattaa, ja mitä ei kannata OIKEASTI syödä.. AP

Vierailija
8/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:13"]

7, mitkä sitten ovat niitä oikeita hiilareiden lähteitä? Joinakin päivinä minulla tulee ensin lenkkeilyä 10km ja sitten pyöräilystä tuo 12 km, ja kun yritän lukea netistä laihdutusohjeita, käsketään jättämään pois leivä, perunat, pastat, riisit, hedelmät.. Vitsit kun joku vaan sanois suoraan mitä kannattaa, ja mitä ei kannata OIKEASTI syödä.. AP

[/quote]

No netistä nyt löytää kaikenlaista. Mutta nimenomaan riisi, pasta, peruna ja hedelmät ovat oivallisia glukoosinlähteitä. Tuossa nyt ensimmäinen suht selkeä lähde, mutta näitä on useampiakin. 

http://www.nutritionjrnl.com/article/S0899-9007(14)00423-7/abstract?cc=y

Vierailija
9/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:13"]

[/quote]

No netistä nyt löytää kaikenlaista. Mutta nimenomaan riisi, pasta, peruna ja hedelmät ovat oivallisia glukoosinlähteitä. Tuossa nyt ensimmäinen suht selkeä lähde, mutta näitä on useampiakin. 

http://www.nutritionjrnl.com/article/S0899-9007(14)00423-7/abstract?cc=y

[/quote]

http://www.medicaldaily.com/vegans-eat-carbs-and-still-lose-weight-why-you-should-give-diet-shot-310106 

Tai tuosta jos et halua maksaa.

Vierailija
10/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:03"]

Luin tuon artikkeöin vasta nyt, en huomannut sitä ennen aiempaa viestiäni. Voisiko joku kertoa omakohtaisia kokemuksia tuosta dieetistä, miten liikunta ym. onnistuu paastopäivinä? Ja mikä on sitten ns. normaalin päivän ruokavalio? Entä dieetin lopettamisen jälkeen, palaako kilot takaisin? AP

[/quote]

Paastopäivänä tulee nälkä, sehän on ihan selvä. Näläntunne ei kuitenkaan ole mitään vaarallista, ei se kroppa mitenkään rikki mene jos ei syö yhtenä päivänä. Näläntunne on vaan päässä, kun verensokeri laskee ja se veri kiertää aivoissa missä sitä verensokeria mitataan. Kun arvot on matalalla, niin aivot sitten lähettää näläntunteen koko kroppaan, jotta ihminen söisi.

Siis, sitä näläntunnetta pitää vaan oppia kestämään. Itsekin tuskailin pari kertaa alussa, mutta nyt ne paastopäivät menee ihan hyvin. Joskus on usko koetuksella, mutta seuraavana päivä on hyvä tunne, kun en antanut nälälle periksi.. =)

Siis ihan normaalia määriä voi syödä muulloin ja ihan normaalia ruokia. Eli sitä jääkaapin sisältöä ei tartte laittaa uusiksi, vaan voi pysyä niissä ruuissa mistä on oppinut tykkäämään.

Kaikki on tietysti yksilöllistä ja joitakin voi huimata jos ei syö. Ehkä silloin tää 5:2 ei sovi kaikille. Itse ainakin toimin paastopäivinä kuten muulloinkin, en jätä ulkoilulenkkejäkään välistä sen takia.

Juomista ei tietenkään saa jättää paastopäivinä, vettä pitää juoda. Sitä meneekin sitten aika paljon, ainakin mulla. Ja kahviakin vähän normaalia enemmän.

Mun mielestä paastopäivän jälkeen olo on aina jotenkin kevyempi, vaikka se ei vaa´lla ihan just heti näykään. Enkä mielestäni kiukuttelekaan silloin yhtään normaalia enempää.. =)

Vierailija
11/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 22:44"]

Olen niin huono tässä. Nyt mä otan itseäni niskasta kiinni, ja teen sen. Pääsen irti sokerikoukusta ja napostelusta! Kertokaa mulle suoraan, miten syön, kuinka usein jne, että teen sen oikein. Minkä verran tulee liikkua, mikä on liikaa? Pyöräilen väh. 3 päivänä viikossa työmatkat 12km, mitä lisäksi ja minkä verran. Salille ei toistaiseksi ole mahdollista päästä. Painoa mulla on 68kg ja pituutta 165cm.

[/quote]

Et ota ja et tee, etkä pääse irti. Syy on yksinkertaisesti se, että sulla ei ole tarpeeksi tahdonvoimaa ja halua. Sellainen ihminen joka oikeasti päättää tehdä asian eteen jotakin, ottaa itseään ihan oikeasti niskasta kiinni, eikä kysele netissä, että mitä mä teen.

Sinun avauksesta ja vastauksista hohkaa läpi, että sinä yrität keksiä oikotietä onneen ja yrität päästä siitä mistä aita on matalin. Älä sysää muiden harteille tiedon etsintää, vaan todista itsellesi, että sinä oikeasti haluat muutosta ja rupea itse etsimään tietoa, sitä kun on pilvin pimein saatavilla, kunhan viitsit itse nähdä asian eteen vaivaa.

Itse tuon päätöksen muutama vuosi sitten tein ja tutkin, pähkäilin ja vertailin. Sitten kun oli itselleni kristallisoitunut mitä haluan ja millä tavalla, niin tartuin toimeen. Kaikki hörhödieetit  feidasin sivuun ensimmäisenä ja lopputulos oli aika lähellä perusterveellistä monipuolista ruokavaliota josta oli jätetty kaikki makea pois ja tietysti runsaalla liikunnalla höystettynä. Itselleni laitoin tavoitteeksi 13 kiloa puolessa vuodessa, mutta vaikka söin mielestäni suht runsaasti ja usein, niin silti nuo 13 kiloa lähti kahdessa kuukaudessa. Missään kohtaa ei ollut nälkä, eikä päänsärystä ollut tietoakaan.

Vierailija
12/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälän tunnetta täytyy laihduttamisessa sietää, oli laihtumisen menetelmä mikä tahansa. Jos on tottunut syömään liikaa (=lihonut), elimistö on myös tottunut siihen että energiaa tulee yli tarpeen, eikä elimistö halua luopua tästä "saavutetusta edusta". Kestää siis hetken ennen kuin helpottaa. Nälkä on myös hyvä tunne, ei turhaan sanota että nälkä on paras mauste. Kun on tottunut jatkuvaan naposteluun, ei tunne oikeaa nälän tunnetta, vaan jatkuvaa makean himoa, mikä on eri asia. Kun itse paastosin, niin hämmästyin kuinka ruoka tuoksui ja maistui paljon voimakkaammin ja paremmalta. Tuli myös luontainen halu panostaa ruuan laatuun, sen sijaan että olisi mättänyt vain sitä, mistä nopeasti saa energiaa. Oppi myös paremmin tuntemaan milloin oli kylläinen.

Tuosta 5:2 dietistä sanoisin, että itsellä ei toiminut ollenkaan, mutta kun paastosin 16:8 menetelmällä, niin paino putosi noin kilon viikossa. Eli kannattaa kokeilla mikä itselle sopii.

Vierailija
13/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sokeri. Se on helvetin vaikeaa, mutta tuottaa tulosta.

T ennen söin jokapvä 200g karkkia

Vierailija
14/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tämän ketjun eka vastaus on saanut 20 alapeukkua ja toka vastaus 0 alapeukkua, vaikka kummassakin kerrotaan sama asia?

Onko niin, että vasta kun mammat lukee jonkin asian saaneen virallisia tutkimustuloksia, sitä asiaa aletaan vasta sitten uskoa..?

Vierailija
15/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ole pakko laihtua. Mutta jos väkisin haluat, niin kokeile kuntopiirityylistä treeniä, eli nykytermein HIIT:iä. Jos ei sillä fläsä saa kyytiä, niin et vain tee tarpeeksi kovaa.

Vierailija
16/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:59"]Ei sun ole pakko laihtua. Mutta jos väkisin haluat, niin kokeile kuntopiirityylistä treeniä, eli nykytermein HIIT:iä. Jos ei sillä fläsä saa kyytiä, niin et vain tee tarpeeksi kovaa.
[/quote]

Niin, äläkä nyy perkele pidä mitään paastopäiviä, niillä saa vain systeemin sekaisin. Syö normaalisti ja jos haluat nopeuttaa prosessia, niin pyöräile vaikka töihin.

Vierailija
17/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 02:02"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:59"]Ei sun ole pakko laihtua. Mutta jos väkisin haluat, niin kokeile kuntopiirityylistä treeniä, eli nykytermein HIIT:iä. Jos ei sillä fläsä saa kyytiä, niin et vain tee tarpeeksi kovaa.
[/quote]

Niin, äläkä nyy perkele pidä mitään paastopäiviä, niillä saa vain systeemin sekaisin. Syö normaalisti ja jos haluat nopeuttaa prosessia, niin pyöräile vaikka töihin.
[/quote]

Niin ja tietenkim esim. limsa kannattaa vaihtaa heti maitoon ja unohtaa ne karkit, yhden, max. kaksi karkkipäivää viikossa. Normaalia ruokaa, ei näännytystä.

Vierailija
18/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 02:05"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 02:02"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:59"]Ei sun ole pakko laihtua. Mutta jos väkisin haluat, niin kokeile kuntopiirityylistä treeniä, eli nykytermein HIIT:iä. Jos ei sillä fläsä saa kyytiä, niin et vain tee tarpeeksi kovaa.
[/quote]

[/quote]

Niin ja tietenkim esim. limsa kannattaa vaihtaa heti maitoon ja unohtaa ne karkit, yhden, max. kaksi karkkipäivää viikossa. Normaalia ruokaa, ei näännytystä.
[/quote]

Ja voinen vielä vielä luvata, että tuossa intervallireenissä keho muokkauttuu todella luonnollisen näköiseksi, koska siinä yhdistyy lihaskunto -ja aerobinen treeni. Lisäksi suoritus onnistuu kotona lähes minimaalisessa tilassa, jopa ilman mitään apuvälineitä.

Vierailija
19/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Russian gymnast diet.

Vierailija
20/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti nro 12, nimenomaan sitä mä olen yrittänyt tässä viimeiset puoli vuotta tehdä, mutta kun niitä erilaisia ohjeita ja suosituksia on niin satamäärin, että kokeilen yhtä tapaa pari viikkoa, sitten jossain lukee että niin ei saa tehdä > vaihdan tapaa jne ja lopputulos se että ruokahalu on huono, kroppa on sekaisin, ummettaa, pahoinvointia ja heikotusta. Alkutilanteesta kiloja on tippunut 3, jotka ei ole tulleet takaisin, mut tähän se on jäänytkin. Voin jatkuvasti pahoin, mitään ruokaa ei tee mieli > napostelu. Siksi tulinkin kysymään OIKEIDEN ihmisten OIKEITA henkikökohtaisesti hyviksi kokemia neuvoja laidutukseen. Kiitos kaikille vastanneille! AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän