Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonontaako ns. paskaduuni CV:n arvoa?

Vierailija
30.07.2015 |

Ensin haluan sanoa, että en itse henk. koht. ajattele, että jokin työ olisi huonoa paskaduunia, jolla ei ole arvoa. Käytän termiä nyt siksi, että sitä käytetään yleisesti tietynlaisista töistä.

Olen siis 4. vuotta aloitteleva yliopisto-opiskelija ja viimeiset kolme työsuhdepätkääni ovat olleet oman alan töitä. Nykyinen kesätyöni on loppumassa piakkoin, ja tilanne näyttää siltä, että syksyksi saisin nyt kaupan kassan tai siivoojan hommia. Kysymykseni kuuluukin, että näyttääkö se huonolta CV:ssä, jos on ensin saanut oman alan töitä, ja sitten tekeekin välillä väliaikaisesti vain sellaisia töitä, mitä nyt sattuu saamaan?

Minulla on siis jo välivuosiajoilta jo oikein kivasti kokemusta myyjän ja siivoojan hommista, joten ne eivät tuo enää mitään yleistä työkokemusekstraa. Tuleeko työnantajille kuva saamattomasta ihmisestä, jos on tehnyt välillä ns. alemman tason hommia kuin aiemmin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mainita Cv:ssä. Hoita hanttihommia kannattaa mainostaa vain silloin, jos ei ole muuta työkokemusta tms. Sulla on kuitenkin työkokemusta omalta alalta ja muutenkin niin ei se tuo mitään lisäarvoa.

Vierailija
22/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV on ansioluettelo. Onko siivoustyö ansio maisteriksi aikovalle? Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin noihin ns. hanttihommiin lisäksi maininnan "osa-aikatyö" tai "kesätyö", jolloin työnantaja näkee, että olet rahoittanut sillä opintosi. Se että on jotain työkokemusta opintojen päätyttyä, on aika tärkeä juttu. En kuitenkaan korostaisi hirveästi sitä työn sisältöä: voi laittaa vaikka "myynti" jolloin se voi olla mitä tahansa kaupanalalla tai yritysmaailmassa. Siivoojan sijaan voin käyttää "siistijää". Sitten kun työkokemusta karttuu, nuo opintojenaikaiset työt voi jättää yksilöimättä.

Vierailija
24/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että nuorisotyöttömyys on suomessa mitä on kun näitä viestejä lukee...Suomalaisten naisten tasainen urakehitys näyttää yleensä tälktä mitä olen läheltä seurannut:--->yliopistosta luetaan jokin täysin turha tutkinto--->Avioliitto--->300000 velkaa ja omakotitalo + Kia katumaasturi---->työttömyys (kun ei ole oman alan töitä, veronmaksajien elätti)---->2 lasta----->3 vuotta hoitovapaalla (veronmaksajien elätti)---->työttömyys (kun ei ole oman alan töitä, veronmaksajien elätti)---->lihominen---->hiusten leikkaaminen lyhyeksi---->avioero--->3kk. pätkätyö omalta alalta--->työttömyys (kun ei ole oman alan töitä, veronmaksajien elätti)--->lisää lihomista---jne jne...

Vierailija
25/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan huononna. Siitä näkee, ettet ole lorvinut joutilaana vaan tehnyt työtä, vaikkei se olisikaan ollut mitään unelmaduunia. 

Vierailija
26/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:hen ei ole pakko laittaa mitään, mitä et itse halua. Ei silti kannata jättää paskaduunia ottamatta sen takia, ettei se näyttäisi hyvältä CV:ssä, sillä tässä työllisyystilanteessa kannattaa oikeasti tarttua jokaiseen tilaisuuteen, jonka saat. Jos et valmistuttuasi heti oman alan työtä saa, on sinulla edes jalka oven välissä sinne paskaduuniin.

Itse kyllä rekryä tehneenä arvostaisin kaikkea työkokemusta, mitä ennestään on. On tullut nähtyä muutama kolmekymppinen maisteri, jolla ei ole juuri mitään työkokemusta, koska ei olla suostuttu ottamaan, kuin oman alan hommia ja papereiden perusteella kun palkkaa, niin sai jälkeenpäin huomata, ettei näillä henkilöillä ollut minkäänlaista käsitystä siitä, mitä työnteko on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi