Irtisanominen raskauden takia
Minulla alkaa kohta määräaikainen sopimus ja kärsin erittäin vahvasta raskauspahoinvoinnista. Mikäli se ei mene ohi, onko työnantajalla oikeus irtisanoa sopimukseni jos olisin teoriassa koko sopimusajan sairaslomalla? Minulla on koeaika. Onko vaikutusta olenko töissä ennen sairaslomaa vai ei.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:23"]
Mä soittaisin liittoon ja kysyisin neuvoa ni ei täällä tarvi arvuutella.
[/quote]
Ainoa hyvä neuvo tällä palstalla. En seuraa enää, thanks for nothing!
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 19:59"]
Koeajalla voi irtisanoa ilman syytä. Vaikka sanoisit olevasi raskaana, sinut voidaan irtisanoa, eikä perusteluita tarvitse kertoa. Eli miksi ylipäätään tunget toisten riesaksi saikuttamaan?
[/quote]
Koeajalla ei irtisanota vaan puretaan työsuhde. Sitä ei saa tehdä ilman syytä.
[/quote]
Sitä ei myöskään tarvitse perustella. Riittää kun ilmoittaa että työsuhde puretaan.
[/quote]
Ei riitä vaan syy täytyy kertoa. Mutta syyksihän riittää, että työntekijä ei ole oppinut työtään tai on liikaa poissaoloja.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:18"]
Taas joku älykääpiö vastaa. En kuule riesaksi mene töihin, vaan siksi että saan laskuni maksettua. Ja puhun teoreettisesta tilanteesta, minun nyt on vähän hankala arvioida milloin raskauspahoinvointini loppuu ja kyselen nyt jos joku tietäisi miten käy jos olen esim ensimmäisen viikon sairaslomalla, kaksi ensimmäistä, jne. Ja siis raskauspahoinvointini on osastoa 8 kertaa oksennan päivässä ja voimattomana sängyssä TÄLLÄ hetkellä. Vaikka en ole tehnyt kyseiselle työnantajalle ennen töitä niin minut tunnetaan alalla rautaisena ammattilaisena ja suositusten kautta saanut kyseisen pestin. Eli mistään lintsauksesta ei ole nyt kyse.
Ap
[/quote]
Vaikka olisit millainen ammattilainen, sut voidaan irtisanoa koeajalla ilman perusteluita.
Vai mitä olisit itse työnantajana mieltä työntekijästä joka on koeajalla koko ajan saikulla?
[/quote]
Ei voi ilman perusteluja.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:18"]
Taas joku älykääpiö vastaa. En kuule riesaksi mene töihin, vaan siksi että saan laskuni maksettua. Ja puhun teoreettisesta tilanteesta, minun nyt on vähän hankala arvioida milloin raskauspahoinvointini loppuu ja kyselen nyt jos joku tietäisi miten käy jos olen esim ensimmäisen viikon sairaslomalla, kaksi ensimmäistä, jne. Ja siis raskauspahoinvointini on osastoa 8 kertaa oksennan päivässä ja voimattomana sängyssä TÄLLÄ hetkellä. Vaikka en ole tehnyt kyseiselle työnantajalle ennen töitä niin minut tunnetaan alalla rautaisena ammattilaisena ja suositusten kautta saanut kyseisen pestin. Eli mistään lintsauksesta ei ole nyt kyse.
Ap
[/quote]
Vaikka olisit millainen ammattilainen, sut voidaan irtisanoa koeajalla ilman perusteluita.
Vai mitä olisit itse työnantajana mieltä työntekijästä joka on koeajalla koko ajan saikulla?