Tarviiko etälasta ottaa mukaan etelänmatkalle?
Siinähän se tulikin. Tiedän että osan mielestä pitää varmaan raahata aina muun perheen mukana jokaiseen kissan ristiäisiin ym. mutta ihan oikeasti? Täytyykö muun perheen murjottaa kotona tekemässä jotain mahdollisimman ikävystyttävää ettei vaan tehtäisi mitään liian hauskaa etälapsen poissaollessa?
Lähdössä oltaisin minä, mies ja meidän kaksi pienempää lasta.
Kommentit (54)
Jos kyse on siitä, että isän uusi vaimo vastustaa sen isän edellisen liiton lapsen mukaanottamista, koska ei pidä lapsesta tai koska ei halua laittaa rahaa tämän matkaan, se on törkeää.
Edellä joku kertoi, miten huonosti etälapsi käyttäytyy. Ei huono käytös ole syy jättää lasta ulkopuolelle, ei omaakaan lasta voi jättää kotiin siksi, että se käyttäytyy huonosti. Lapsi on laitettava käyttäytymään kunnolla. Tuossa tapauksessa iso vika oli äidissä, joka mahdollistaa tuollaisen soittelun ja valituksen ja asettuu lapsen puolelle.
Itse miettisin sitä, pääseekö lapsi koskaan kummankaan perheen kanssa matkalle. Eli aina ei tarvitse ottaa mukaan, mutta jos toinen vanhempi ei matkusta laisinkaan, niin kyllä toisen vanhemman silloin pitää ottaa ainakin joskus mukaan.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:14"]
Itse miettisin sitä, pääseekö lapsi koskaan kummankaan perheen kanssa matkalle. Eli aina ei tarvitse ottaa mukaan, mutta jos toinen vanhempi ei matkusta laisinkaan, niin kyllä toisen vanhemman silloin pitää ottaa ainakin joskus mukaan.
[/quote]
Ei se mikään velvollisuus ole. Eipä kaikki lapset pääse koskaan matkoille joten ihme nurinaa jos ei ex vaimon pilalle paapomia tenavia haluta mukaan lomille pilaamaan muun perheen matkaa. Se on voi voi jos tulee paha mieli mutta niin tulee varmaan kaikille niillekin joiden loma on pilalla kun yks terrorisoi muiden loman.
ja minulla ei ole lapsia, enkä todellakaa ymmärrä tuommosta "kyllä on otettava" ajattelua. Vieköön äiti itse pentunsa jos on kasvattanut niin perseelleen ettei osaa lomailla siten että ottaa huomioon muutkin matkalla olevat
Ei pidä ottaa. Yksinkertaista. Aivan järkyttäviä tarinoita täällä. Ex vaimot valoja päälle nyt siin lapsen kasvatuksessa! erotatte tuolla käytöksellä lapsen vaan isästään.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:23"]
Haluaisiko etälapsi lähteä mukaan? Onko mies tekemässä jonkun reissun lapsen kanssa kahdestaan?
Minä pyrkisin kohtelemaan kaikkia lapsia tasa-arvoisesti. Saattaa nimittäin olla, että lapsi tuntee olonsa ulkopuoliseksi jos te lähdette keskenänne ja jätättä hänet kotiin.
[/quote]
Olen itse se etälapsi, joka reissasi isän kanssa kahdestaan Lontoossa, NewYorkissa, Barcelonassa... Isä ja uusi perhe teki matkoja Lanzarotelle ja Tukholmaan ja siitähän äitipuoli jaksoi aina porua nostaa, että minun ja isän matka maksoi saman verran kuin isän, äitipuolen ja 3 lapsen. Mutta isä piti päänsä - tasa-arvoinen taloudellinen kohtelu! Enkä todellakaan halunnut lapsenvahdiksi rantalomalle.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:36"]
Kannattaa kohdella etälapsia niin kuin haluaisi että omia kohdellaan.Monesti näiden uusperheiden äidit puhuvat erittäin ikävästi miehen edellisen liiton lapsista ja kohtelevat huonosti.
[/quote]
Ap lisää, että kyseessä on siis oma lapseni joka asuu isällään. Ihan mielenkiinnosta, jos kyseessä olisi miehen lapsi niin millä tavalla se estäisi minun reissailujani? eikait tarvisi silloin tällästä kysellä koska en minä ole vastuussa kun omistani. Ja oishan se jo kumma että jos miehellä ois etälapsi niin se estäisi minua lähtemästä omieni kanssa matkalla?
[/quote]Surullista että lapsia kohdellaan huonosti olivatpa sitten kenen hyvänsä. Jos perustaa perheen, oli sitten uusi tai vanha, täytyisi aikuisen ymmärtää mitä se tuo tullessaan ja mitä se vaatii kaikilta.Raskastahan se on, mutta lapset niitä valintoja ei tee.
Millainen vanhempi ottaa vain jotkut lapsensa lomalle? Varmaan kiva tunne lapselle jos et edes kysy haluaisiko mukaan.
Meillä ei ole otettu kuin joskus pienenä. Silloin siis yhteinenkin oli vasta 3 ja "etälapsi" 9. Nyt yhteinen 12 ja tämä muualla asuva lapsi jo 18-vuotias. Joskus on vähän huono omatunto asiasta, mutta oikeasti on tosi vaikea sovittaa samaan matkaan teinipoika, kaksi pienempää ja vielä löytää joku edullinen majoitus, jossa kaikki voitaisiin olla. Itse ainakin haluan poikaa sillä tavoin etäisyyttä, etten halua esim. hyppiä puolialastomana hänen edessään.
Me on paikattu tätä sillä, että mies on joskus käynyt pienempiä reissuja kaksin ja sitten on pari kertaa tarjottu reissua, että voi lähteä vai haluaisiko mielummin vaikka uuden iPhonen. Valinnut aina jonkun tavaran.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:33"]
Meillä ei ole otettu kuin joskus pienenä. Silloin siis yhteinenkin oli vasta 3 ja "etälapsi" 9. Nyt yhteinen 12 ja tämä muualla asuva lapsi jo 18-vuotias. Joskus on vähän huono omatunto asiasta, mutta oikeasti on tosi vaikea sovittaa samaan matkaan teinipoika, kaksi pienempää ja vielä löytää joku edullinen majoitus, jossa kaikki voitaisiin olla. Itse ainakin haluan poikaa sillä tavoin etäisyyttä, etten halua esim. hyppiä puolialastomana hänen edessään.
Me on paikattu tätä sillä, että mies on joskus käynyt pienempiä reissuja kaksin ja sitten on pari kertaa tarjottu reissua, että voi lähteä vai haluaisiko mielummin vaikka uuden iPhonen. Valinnut aina jonkun tavaran.
[/quote]
nojoo varsinkaan jokun teinipojan kanssa en haluaisi jakaa hotellihuonetta. Muutenkin on tullut huomattua rantalomilla että teinejä ei voi vähempää kiinnostaa vanhempien tai pikkusisarusten seura, näpräävät puhelinta jossain nurkassa ja näyttävät hapanta naamaa.Tämä tuli huomattua kesäkuussa kreetan lomalla. Kuulokkeet korvilla ja tiuskitaan vaan vanhemmille eikä kiinnosta lähteä mihinkään. Ööh kannatti maksaa 800e teinin matkasta jota ei edes kiinnosta. Musta se on ihan normaaliakin ettei teininä halua vanhempien kanssa matkalle. Voi sitä riemua kun sain jäädä 16 vuotiaana kotiin kun vanhemmat ja kaksi pikkusisarusta lähti johonkin rodokselle. Voi että miten tuuletin kun SAIN jäädä kotiin enkä JOUTUNUT tylsälle rantalomalle kuuntelemaan pikkulasten kiljumista. Siihen aikaan ei ollut edes älypuhelinta joten tylsäähän siellä oli tuon ikäisestä. Eli ei minusta edes liity mihinkään etälapsi/uusperhe asioihin. Ei tarvi ottaa mukaan velvollisuudesta yhtään ketään matkoille.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:14"]
[/quote]
Ei se mikään velvollisuus ole. Eipä kaikki lapset pääse koskaan matkoille joten ihme nurinaa jos ei ex vaimon pilalle paapomia tenavia haluta mukaan lomille pilaamaan muun perheen matkaa. Se on voi voi jos tulee paha mieli mutta niin tulee varmaan kaikille niillekin joiden loma on pilalla kun yks terrorisoi muiden loman.
ja minulla ei ole lapsia, enkä todellakaa ymmärrä tuommosta "kyllä on otettava" ajattelua. Vieköön äiti itse pentunsa jos on kasvattanut niin perseelleen ettei osaa lomailla siten että ottaa huomioon muutkin matkalla olevat
[/quote]
Jos osaisit lukea, olisit huomannut että etälapsi on ap:n oma lapsi ja asuu isällään.
Eihän sitä miestäkään tarvi ottaa! Halleluja, nyt alkoi loma!
Uusperhekuviot on kyllä ankeita. Miten te jaksatte elämäänne?
Ei? eikait tuota tartte edes kysyä. Menette sillä porukalla joka tuntuu hyvältä