Ärsyttää tutut, jotka tunkevat mökillemme täysihoitoon
Meillä on mukava pikkumökki meren rannassa. No, sitten on tietysti näitä ilmaiseen täysihoitoon tunkijakavereita, jotka kutsuvat itsensä kylään, tuovat yhden viinipullon mukanaan ja odottavat koko viikonlopun täyttä ylläpitoa. Ilmeisesti ajattelevat, että kaikki tapahtuu ajatuksen voimalla: ruuat tulee itsestään pöytään, joku tiskaa jossain, leipoo pullat, grillaa. Yhdet istua töröttävät pöydässä odottaen palvelua tai iloisesti saunovat ja uivat ja juovat jääkaapin kylmät siiderit ilman kysymättä.
Jos tunnistit itsesi tällaiseksi vieraaksi tai edes sinnepäin, niin mieti ensi kerralla, kun menet toisten mökille, että voisit viedä mennessäsi ruokatarvikkeita ja olla oma-aloitteinen oman ruokasi tekemisessä. Omistajatkin haluavat viettää lomaa eikä toimia tarjoilijoina koko kesää muille.
Argh, olen puhunut. Kiitos.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:29"]
Mitä järkeä olla mökki jos ei sinne edes vieraat voi tulla? Onko niin kamalaa olla vieraanvarainen? Meille ainakin on vieraat aina olleet tervetulleita.
[/quote]
Mitä järkeä olla talo jos sinne ei edes vieraat voi tulla?
Mitä järkeä olla auto jos sillä ei viitsi muita kuskata?
Itse saan näistä ketjuista sen vinkin, että kun joskus mökki hankitaan niin siitä hankinnasta ollaan todella hiljaa. Uskomaton oletus, että muiden mökki on kaikille tutuille lomaparatiisi, johon sopii tulla miten itse lystää.
[/quote]
En vaan näe mitään järkeä vapaa-ajanviettopaikassa, jos sinne ei oteta vieraita. Keskenäänkö siellä kykitte ja pelaatte korttia? Mökit ja huvilat on kokoontumispaikkoja ystäville ja sukulaisille.
[/quote]
Sinulle on, ei kaikille. Jokainen luo pelisääntönsä itse, eikä sinulla ole kiukuttelun aihetta siihen.
Minä lassukka passasin parin serkkuni perheitä kaikki juhlapyhät. Tuntui siltä,että juuri kun sai kaikki vieraiden käyttämät petivaatteet,pyyhkeet ja vieraspatjat pestyä ja siivottua,oli taas sama poppoo passattavana. Aaargh,vituttaa muistellakin millainen vätys olin. Sit vaan yksi kaunis hetki tuli ja sanoin että ei käy,ollaan omin joukoin pääsiäinen,vappu,juhannus ja uusivuosi. 3 vuotta jankkasivat millon pääsis tulemaan ( miniöitä ja vävyjä myöden) Vastasin joka kerran että ei käy. Ja tosiaan, vastakutsua heille ei ole tullut koskaan,vaikka on kesäasunnot ja tilavat kodit.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:01"]
Mitä järkeä olla mökki jos ei sinne edes vieraat voi tulla? Onko niin kamalaa olla vieraanvarainen? Meille ainakin on vieraat aina olleet tervetulleita.
[/quote]
Itse saan näistä ketjuista sen vinkin, että kun joskus mökki hankitaan niin siitä hankinnasta ollaan todella hiljaa. Uskomaton oletus, että muiden mökki on kaikille tutuille lomaparatiisi, johon sopii tulla miten itse lystää.
[/quote]
En vaan näe mitään järkeä vapaa-ajanviettopaikassa, jos sinne ei oteta vieraita. Keskenäänkö siellä kykitte ja pelaatte korttia? Mökit ja huvilat on kokoontumispaikkoja ystäville ja sukulaisille.
[/quote]
Sinulle on, ei kaikille. Jokainen luo pelisääntönsä itse, eikä sinulla ole kiukuttelun aihetta siihen.
[/quote]
Toki toki, mutta ihmettelen sinua ja kaltaisiasi joita kiukuttaa sellainen kuin mökkivieraat.
[/quote]
[/quote]