Pelottavinta, mitä sinulle on tapahtunut yksin ollessasi?
"Pelkäättekö omakotitalossa"-keskustelun innoittamana! Pelottavinta mitä teille on tapahtunut yksin ollessanne?
Kommentit (1779)
Vierailija kirjoitti:
Olin yksin kotona. Päivää aiemmin oli kerrottu lehdessä poliisin toimesta, että asuinalueellamme on nyt liikkunut hiippareita ja asukkaita pyydetiin olemaan valppaana, sekä pitämään ovet lukossa silloinkin, kun ollaan itse kotona (ok-taloalue). Olin tullut työmatkalta ja aika väsynyt, joten kotiintultua menin päiväunille ensin ruokittuani koirat ja käytettyä niitä ulkona.
Koirat lähtivät sitten keskenään touhumaan jotain: yleensä kuljettavat lenkin jälkeen reimuissaan palloa ja toinen yrittää sitten jahdata sitä pallonkuljettajaa, jonka jälkeen käyvät päiväunille. Kuulin, että talo hiljeni ja toinen koirista huokaisi ja kävi makaamaan eteiseen, makuuhuoneeni oviaukon lähelle. Nukahdin ja pian heräsin siihen, että toinen koirista tökki minua kuonollaan ja silmät olivat sellaiset, että jotain outoa on tapahtumassa.
Olin unenpöpperössä, joten rapsutin vähän koiraa toivoen, että se siitä rauhoittuisi. Sitten aloin kuulla
Oletko varma ettei asunnossasi kummittele? Eläimet vaistoavat ja näkevät mitä me emme. Minun asunnossani nuoruudessa kummitteli, kuulin kylpyhuoneesta kolinaa ja näin hämärässä kuinka kissani oli noussut seisomaan vieressäni sängyllä hyvin jännittyneenä, karvat pystyssä sähisten, katsoen kylppärin suuntaan. Olen täysin varma, ettei äänet kuuluneet seinänaapurista, missä asui lapsiperhe. Menin jonkin ajan kuluttua katsomaan, eikä siellä ollut ketään. Kämpässä oli asunut aiemmin mm. laitapuolen kulkija, sekä muutama muukin asukas. Nykyisessä asunnossa kissani heitteli kärttyisästi muutaman kerran häntäänsä kuin jokin olisi koskenut siihen, oikein sävähti ja ilme oli hämmentynyt, sama kissa myös nousi portaita pari askelta ja tuijotti ja kuulosteli yläkertaa.
Olin uhohtanut sulkea makuuhuoneen oven ettei kissa pääse herättämään minua. Kissani kulkee luukun kautta itsekseen ulos. Niin sinäkin yönä ja toi tuleessaan jonkin muhkean rotan joka virkosi kssan hypätessä sänkyyni. Rotta pujahti peiton alle karkuun kissalta ja heräsin siihen.
Hyvä etten saanut sydäriä tai juossut ovenkarmia päin kun kiljuen karkasin pois makkarista.
Oli pakko lukita makkarin ovi ja kissa sekä rotta sinne ja odottaa aamua jolloin saatoin kutsua apuvoimia. Silloin olin kyllä on pitkällä aamulenkillä ja pääsin kotiin vasta kun rotta oli pyydystetty.
Ja ei , kissa ei ollut tappanut sitä.
Olin unohtanut sulkea makuuhuoneen oven ettei kissa pääse herättämään minua. Kissani kulkee luukun kautta itsekseen ulos. Niin sinäkin yönä ja toi tuleessaan jonkin muhkean rotan joka virkosi kssan hypätessä sänkyyni. Rotta pujahti peiton alle karkuun kissalta ja heräsin siihen.
Hyvä etten saanut sydäriä tai juossut ovenkarmia päin kun kiljuen karkasin pois makkarista.
Oli pakko lukita makkarin ovi ja kissa sekä rotta sinne ja odottaa aamua jolloin saatoin kutsua apuvoimia. Silloin olin kyllä jo pitkällä aamulenkillä ja pääsin kotiin vasta kun rotta oli pyydystetty.
Ja ei , kissa ei ollut tappanut sitä.
Telkkari meni toisessa huoneessa itsekseen päälle. Sammutin talousvaa'an 3 kertaa, kun aina meni itsekseen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Olin parikymppisenä nätti. Aattoiltana kävelin poikakaverilleni kahden kilometrin päähän kun se laiska pas""a ei voinut tulla hakemaan (komea se oli ja iso muna,siksi sen kanssa jaksoin seukata melkein vuoden).
Oli hämärää,lunta satoi eikä ihmisiä likkunut missään. Liukastelin siinä korkeissa nahkasaappaissa,minimekossa ja lyhyess' villakangastakissa (siinä iässä ei voinut kuvitellakaan pukevansa jotain toppahousuja), rööki suussa ja kiroilin kun autosta huusi vieras,joulupukiksi pukeutunut mies että "mitä sää tyttö siinä horjut,hyppää kyytiin niin vien siut kotia!" Olin tarttumassa tarjoukseen mutta jokin miehessä nosti karvat pystyyn ja valehtelin että asuin kerrostalossa kadun päässä. Mies ei luovuttanut ja puhetyyli muuttui täysin " hel"in lumppu, kyytiin nyt sieltä kuulekko". Juoksin taloon jossa väitin asuvani ja onneksi alaovi oli vielä auki! Soitin poikakaverille että alkaa kävellä vastaan tai hakee autolla,
Mainiosti kirjoitettu!
Kissa, joka oli kilometrien päässä hoidossa,"asettui" vatsani päälle kerälle.
Havahduin lattialta tajunnan menetettyäni
Asuimme exäni kanssa vuokralla talossa ns. keskellä ei mitään. Ex oli reissussa ja minä yksin kotona,olin saanut lääkäristä lihasrelaksantteja selkääni (olikohan merkki Sirlaklud) eikä minulla ollut aiempaa kokemusta niistä. Otin yhden noin klo 20 ja kävelin jyrkkää polkua alas lammen (pieni,uimakelvoton) rantaan tupakalle pelkkä aamutakki päällä ja crocsit jaloissa.
Ja sitten äkkiä tuntui,että nyt lähtee jalat alta! Oli iltapimeä ja luulin näkeväni outoa,vihreää hohdetta puiden välissä.Nyt ymmärrän että se oli lääkkeen aiheuttama harha mutta silloin pelästyin pahoin että ufo tai joku maahinen hyökkää. Kirjaimellisesti ryömin takaisin talolle ja heräsin seuraavana iltapäivänä klo 15 sohvalta. Polkuun oli jäänyt jäljet konttaamisestani ja myös kengät. Olin vetänyt itseäni eteenpäin kuin haavoittunut sotilas,.
Tein loppusiivousta vuokra-asunnossa josta olin muuttamassa pois ja näin miten uunin luukku avautui hitaasti.
Keräsin tavarat ja lähdin samantien,maksoin laskun huonosti tehdystä siivousjäljestä.
Asunnossa oli aina ollut outo fiiilis ja kuulunut outoja ääniä,mutta pisti ne naapurien syyksi.
Tuolloin ekan ja vikan kerran näin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Tein loppusiivousta vuokra-asunnossa josta olin muuttamassa pois ja näin miten uunin luukku avautui hitaasti.
Keräsin tavarat ja lähdin samantien,maksoin laskun huonosti tehdystä siivousjäljestä.
Asunnossa oli aina ollut outo fiiilis ja kuulunut outoja ääniä,mutta pisti ne naapurien syyksi.
Mun ex työkaveri kertoi että sen yksiössä tapahtui outoja asioita. Valot sammuivat ja menivät päälle itsestään, kuului kolinaa ja töminää kylppäristä (asui yksin). Herätyskello mennyt itsestään pois päältä yms.
Vierailija kirjoitti:
Olin yksin kotona. Päivää aiemmin oli kerrottu lehdessä poliisin toimesta, että asuinalueellamme on nyt liikkunut hiippareita ja asukkaita pyydetiin olemaan valppaana, sekä pitämään ovet lukossa silloinkin, kun ollaan itse kotona (ok-taloalue). Olin tullut työmatkalta ja aika väsynyt, joten kotiintultua menin päiväunille ensin ruokittuani koirat ja käytettyä niitä ulkona.
Koirat lähtivät sitten keskenään touhumaan jotain: yleensä kuljettavat lenkin jälkeen reimuissaan palloa ja toinen yrittää sitten jahdata sitä pallonkuljettajaa, jonka jälkeen käyvät päiväunille. Kuulin, että talo hiljeni ja toinen koirista huokaisi ja kävi makaamaan eteiseen, makuuhuoneeni oviaukon lähelle. Nukahdin ja pian heräsin siihen, että toinen koirista tökki minua kuonollaan ja silmät olivat sellaiset, että jotain outoa on tapahtumassa.
Olin unenpöpperössä, joten rapsutin vähän koiraa toivoen, että se siitä rauhoittuisi. Sitten aloin kuulla
Minulla on kissa useamman kerran saanut television itse päälle kaukosäätimen päälle hyppäämällä. Kerran oli telkku päällä kun tulin kotiin.
Olin noin 12 vuotiaana omassa huoneessa ovi kiinni, käytävällä oli vaatehuone jonka ovi oli kiinni. Mutta kuulin kuinka vaatehuoneen ovi aukesi ja heti perään minun huoneen ovi aukesi. Silloin pelotti niin paljon että meni hetki ennen kuin uskalsin juosta alakertaan, eteiseen asti, odottelemaan että joku muu tulisi myös kotiin
Eniten säikäyttävä tapaus oli kun en ollut edes yksin, vanhempien omakotitalossa kylässä ja yhtä-äkkiä jostain katolta kuului kova rysähdyksen ja ryminän kaltainen ääni, ehkä sekunnin-pari kesti.
Katsottiin jo ikkunasta pihalle että mikä hajosi, mutta ei siellä mitään ollut eikä katollakaan ollut mitään jälkiä tms. Äänelle ei löytynyt mitään selitystä, tosin ullakkoa ei tullut käytyä katsomassa, ehkä joku hiiri tms. aiheutti jonkun tavaran putoamisen jostain tms. kun nyt ajattelen tätä tapausta.
Talossa oli peltikatto. Tuli nyt vielä mieleen yksi teoreettinen mahdollisuus, voikohan olla lentokoneesta ollut peräisin, dumpannut polttoainetta tai joku vuoto? Rankkasadekin pitää peltikatolla melko melua, mutta sää oli aurinkoinen kesäpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex työkaveri kertoi että sen yksiössä tapahtui outoja asioita. Valot sammuivat ja menivät päälle itsestään, kuului kolinaa ja töminää kylppäristä (asui yksin). Herätyskello mennyt itsestään pois päältä yms.
Ettei olisi ollut juuri minun yksiöni?! Valot eivät tosin ikinä sammuneet itsekseen, mutta kerran aamulla olivat keittiössä päällä ja just noita kolahteluja ja tömähtelyjä milloin mistäkin nurkasta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:48"]Olen kertonut tämän toiseenkin ketjuun. Oli aamuyö ja muu perhe nukkumassa. En saanut unta, joten katsoin elokuvaa. Yhtäkkiä ulko-oven ripa painetaan voimalla alas ja päästetään rämähtämään takaisin ylös. Pieni tauko ja sama toistuu useamman kerran. Sydän kurkussa mietin humalaista tai loukkaantunutta ihmistä makaamassa meidän kuistilla kurotellen oven kahvaan. Ikkunoista ei näe etuovelle, joten kävin herättämässä miehen. Hän pelästyi myös kertomaani, mutta uskalsi kuitenkin avata oven. Meidän kissa se sieltä sitten puikahti helpottuneena sisälle syömään ja nukkumaan. [/quote] Anteeksi. Näen sielunisilmin nälkiintyneen kissan makaamassa kuistilla kurotellen oven kahvaa. :D
Johtiko tuo reikä siis ulos? Että ulkoa joku talossa asumatonkin olisi voinut päästä taloon? Ja jos niin miten ihmeessä tuollaista ei korjata!