Pelottavinta, mitä sinulle on tapahtunut yksin ollessasi?
"Pelkäättekö omakotitalossa"-keskustelun innoittamana! Pelottavinta mitä teille on tapahtunut yksin ollessanne?
Kommentit (1816)
Vierailija kirjoitti:
Kun juttelee vartijoiden ja muiden kanssa, jotka joutuvat kulkemaan öisin tyhjissä halleissa ja tiloissa niin kuulee paljon juttuja paikoista, joissa mm. liikkeentunnistimet menevät päälle itsestään ja kuuluu ääniä. Se duuni ei sovi herkille.
Exäni sanoi samaa. Pitää olla lujat hermot ettei juokse paniikissa ulos,kun liiketunnistin ilmoittaa liikettä huoneessa jonka oli juuri todenut tyhjäksi
Kuulemma ihan rentoa duunia muuten
Vierailija kirjoitti:
Edesmennyt kissani kummittelee, mutta se ei ole pelottavaa. Kuulen sen askeleet ja tajuan, että elävät kissat ova näköetäisyydellä eri suunnalla. Minusta tämä on vain ihanaa. Kissavieras sateenkaarisillalta.
Mulla on sama, joskus olen myös tuntenut kuolleen kissan hieraisevan pohjettani, tuntuu siis ihana turkin kosketus, kun kissa ohikulkiessaan puskee.
Olin yksin kotona ja loikoilin sängyssä kun yhtäkkiä mikrouunin ovi pamahti auki itsekseen ja samaan aikaan palovaroitin alkoi huutamaan, kyllä pelästyin. Mitään selitystä en keksi miksi näin kävi.
Lapsena tulin koulusta kotiin ja koetin mennä vessaan mutta ovella iski naamalle ihan hirveä teinihien ja kakan hajucoctail,rakas isoveli oli käynyt vessassa ennen häipymistä johonkin. Sain sitten kuningasidean,noin 9v lapsi kun olin että menen pissaamaan kylppärin suihkukoppiin! Asetuin kyykkyyn pylly kopin puolella ja lorotin menemään.Samassa minulta meni tasapaino ja lensin selälleni iskien pään,lujaa. Olin kai hetken tajuton. En kehdannut kellekään sanoa mitään vaan itkuisena painoin päätä villalapasella,kuten mummo oli aina tehnyt.Tuli kananmunankokoinen kuhmu.
Olikohan se Netflixin Nightstalker-dokkari tms. jota olin katsomassa joskus puolenyön jälkeen ja muistin, että pitää vielä lähteä käyttämään koiria ulkona. Mielikuvitus vähän laukkasi silloin.
Olin ollut kylässä ystävän luona ja aika lensi siinä jutellessa, kello oli 23 kun sanoin että pitää lähteä kotiin. Painoin hississä "K" kun luulin sitä ekassa kerrokseksi josta pääsee ulos, mutta päädyinkin kellariin! Avasin oven ja tajusin olevani väärässä paikassa. Huomasin myös etten ollut yksin yksin vaan seinän vieressä seisoi pitkä mies musta stetson päässä ja pitkä musta takki yllä Undertaker tyyliin, huikkasin miehelle nauraen sekoilevani hissin kanssa ja kysyin tulisiko hän kyytiin. Mies ei vastannut, seisoi vain ja tuijotti. Hississä oli ikkuna ja katsottiin toisiamme kun hissi nousi. Vasta autossa alkoi kammottaa kun mietin miehen olemusta ja miksi seisoi edes seisoi keskellä yötä siellä? Ja minä tollikka huutelin tulemaan samaan hissiin!
Teinnä, ehkä noin 14vuotiaana heräilin kouluun kun muut oli jo lähteneet ja ihmettelin perheemme koiran käytöstä, se istui sänkyni vieressä kun heräsin ja tunki mukaan kun menin pissalle. Käytös oli epätyypillistä. Keittiön vieressä oli portaat alakertaan missä takkahuone ja sauna. Aloin kuulla alakerrasta musiikkia joka kuulosti joltain kauhuheviltä, vähän kuin Nighwishiä tai jotain vaikka kyseistä yhteyttä ei tuolloin (90-luvulla) ollutkaan vielä olemassa. Alakerrassa ei myöskään ollut mitään musiikkilaitteita tai telkkaria. Musiikki koveni ja seasta erottui naisen hyytäviä kirkaisuja. Nappasin reppuni ja juoksin ulos, koko koulupäivän olin koirasta huolissani sillä se oli jäänyt yksin äänen armoille. Oli helpotus kotiin palatessa nähdä koiran tulevan iloisena vastaan.
Asuin ystäväni kanssa kimpassa ja ystävä oli mennyt poikakaverilleen yöksi, minulla oli kuukautiset ja kuumetta ja kulutin lauantai-iltaa katsellen kauheleffoja. Alkoi tehdä mieli kaakaota joten pistin leffan pauselle ja kävelin ulos huoneestani.. ja huusin kurkku suorana sillä edessäni pimeässä eteisessä seisoi kammottava epämuodostunut hahmo! Vasta kun hahmo kirkaisi takaisin tajusin että kämppishän siinä oli. Omituisessa irokeesi-pipossaan ja huivi useampana kerroksena kaulan ympärillä. Oli tullut hakemaan astmapiippuaan. MUTTA: tarina ei lopu tähän. Koko loppuillan olin kuulevani asunnosta vaimeita ääniä kuin laminaatti napsahtaisi jalan alla tai kaappeja auottaisiin, kävinkin useampaan otteeseen huikkimassa huoneeni ovella "Anne? jäikö sulta taas jotain?" En saanut nukuttua koko yönä sillä olin varma että joku piilotteli asunnossa.
Nyt 20 vuotta myöhemmin tosin uskon, että kauhuflmit, kuume ja kämppiksen yllättävä ilmestyminen möhköfantin näköisenä saivat aivoni jotenkin ylivirittyneiksi.
Suihkussa vedin vahingossa nenän kautta vettä suoraan henkitorveeni, ja meinasin hukkua. Muistan vain ajatelleeni että naapurin ovea hakkaamaan mutta olen alasti... seuraavaksi seisoin parvekkeen ovella ulos tuijottaen, kun viimein sain vedettyä koristen hieman ilmaa sisääni. Hengityskyvyn palauduttua kuivailin asuntoni lattioita sieltä missä olin vaeltanut kun en saanut hengitettyä, mutta traumaattista muistoa ei saa valitettavasti pyyhittyä pois mielestään.
Poikkesin hetken mielijohteesta yksin päiväkaljalle. Baaritiskillä huomasin että joku mies tuijottaa melkein vihaisesti, ihan vieras tyyppi. Kun menin terassille tupakalle mies ilmestyi siihen myös, sytytti sikarin ja tuijotti. Ei flirttaillen, vaan kuin vihaisi minua. Kysyin tunnetaanko me, mies vain möllötti. Poltettuani lähdin kävelemään kotiin ja kohta kuulin takaana askelia, katsoin ja se sama tyyppi! Oli päiväsaika ja ihmisiä liikkui joka puolella mutta tilanne oli silti pelottava. Lähellä oli ammattikoulu jonka pihaan juoksin piiloon, kohta huomasin että mies meni rakennukseen sisään kuvitellen että olen siellä. Lähdin aika vauhdilla kotia kohti.
En tiedä luuliko mies minua joksikin muuksi vai oliko vain hul lu.
Koronaa sairastaessa mulla oli kova kurkkukipu koko ajan. Illalla laitoin pienen kurkkupastillin kielen alle sulamaan, se auttoi hengitystä. Nukahdin. Heräsin tukehtumisen tunteeseen. Tunne oli samanlainen kuin refluksitaudissa. Olin syönyt paljon juuri sitruunapastilleja kurkkukipuun ja minua närästi. Lisäksi nukkuessani olin saattanut vetää sulanutta pastillia henkeen.
Tunne oli todella paha ja pelottava, yskiessä ja henkeä haukkoessa tuli kirjaimellisesti pissatkin housuun.
Otin sitten taukoa pastilleissa ja särkylääkkeen avulla nukuin yöni paremmin.
Asuin yksin keskellä ei mitään OK talossa. Aamulla herätessäni keittelin tavalliseen tapaan kahvia ja katsoin ikkunasta ulos. Kaikki auton ovet auki. Auto oli möyritty sisältä ihan huolella.
Samaan taloon kun muutin niin ekana iltana sain pienen säikyn. Pitkän työpäivän jälkeen menin parvekkeelle istumaan pimeällä ja rauhoittumaan. Yhtäkkiä kuulen painavia askelia ja haukuntaa. Yhtäkkiä talon takaa tulee iso musta hahmo ja juoksee ohi. Otin vilttini, menin sisälle, lukitsin oven ja istuin sohvalla paniikissa että nyt ihmissusi tulee ja syö mut 😅 Sitten mulle kerrottiin että urospeurat haukkuu varsinki kiima aikana… 🙈😅
Muutimme mieheni kanssa yhteen keskelle ei mitään samalle alueelle kuin yksin asuessani ja kun asuu metsässä niin ei tietenkään lukitse mitään ovia. Aamulla olin lähdössä töihin, mies oli jo töissä, ja suutuin kun mieheni oli vienyt käteiset mun autosta. Soitin miehelle ja sanoin että olisi pyytänyt rahaa jos tarvii, mutta ei oo reilua käydä ottamassa omin luvin 100€. Mies tarkisti oman autonsa ja sieltä puuttui melkein 400€ käteistä…
Uutena vuotena mies lähti baanalle ja mä jäin kotiin meidän kahden koiran kanssa. Toinen koira on ulkona tarhassa eikä hauku ihmisille. Toinen sit taas oli sisäkoira ja täys meteli aina kun joku tulee pihalle. Raketteja ei ammuttu missään lähistöllä ja rauhassa katseltiin pimeässä telkkaria. Yhtäkkiä karvat nousee ja koko koira jännittyy ja rupee murisemaan. Katsoin pihalle ja laitoin pihavalon päälle jolloin nään jonkun hiippailevan meidän pihalla. Pienikokoisena naisena niin iski pieni paniikki. Joten hain haulikon kaapista ja nukuin sen vieressä sen yön koira kainalossa.
Olimme miehen kanssa poissa viikon verran. Kun tultiin kotiin (taas jälleen kerran ovet auki 🙄🙄) ja joku on käynyt meillä hakemassa kaljat terassilta ja sisällä nappaamassa yhtä sun toista mukaan.
Voin kertoa että on hieman turvaton olo. Varsinkin kun asuu keskellä ei mitään ja on vaikeaa saada apua paikalle ajoissa. Mutta oma vika se on jos ei lukitse omaisuuttaan. Rikosilmoitukset tehtiin mutta ei se mitään auta jos on jättäny ovet auki. Talon ovet oli sen takia auki koska meillä on yksi ovista rikki ja vain yksi avain toimivaan oveen.
Oli kyllä sikäli omituinen tarina tuo 1397, että auton ovet ja talon ovet jätettiin lukitsematta, vaikka joku hiippaili siellä metsässä pöllimässä rahoja ja kaljoja ja tiesmitä.
Olen itsekin maalla kasvanut, niin kyllä meillä autot oli tallissa tai pihalla lukittuina ja ovet samoin öisin, vaikka oltiin itse kotonakin.
Ja miksi ihmeessä säilyttää käteistä rahaa (400 €) autossa, jonka ovet eivät ole yöllä lukossa?? Nyt ei ihan ymmärrys riitä. Miten te muut, onko uskottava tarina?
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä sikäli omituinen tarina tuo 1397, että auton ovet ja talon ovet jätettiin lukitsematta, vaikka joku hiippaili siellä metsässä pöllimässä rahoja ja kaljoja ja tiesmitä.
Olen itsekin maalla kasvanut, niin kyllä meillä autot oli tallissa tai pihalla lukittuina ja ovet samoin öisin, vaikka oltiin itse kotonakin.
Ja miksi ihmeessä säilyttää käteistä rahaa (400 €) autossa, jonka ovet eivät ole yöllä lukossa?? Nyt ei ihan ymmärrys riitä. Miten te muut, onko uskottava tarina?
Ehdit ensin! On todella outo ajatus että joku säilyttäisi autossa rahaa, ainakin noin isoja summia. Uskottavampaa olisi ollut " 10 euroa viety hansikaslokerosta".
Joskus nuorena piti mennä poikakaverin kanssa leffaan mutta perui ja loukkaantuneena menin yksin, elokuva oli Poltergeist eli kunnon kauhufilmi ja sen jälkeen olin aika säikkynä. Asuin jo yksin ja kotiin päästyä keitin teetä rauhoittaakseni hermoni, kun samassa olohuoneessa pamahti! Olin hilkulla juosta kimono päällä rappuun huutamaan apua mutta terve järki voitti ja menin katsomaan,taulu oli pudonnut seinältä eikä siinä ollut mitään yliluonnollista vaan kiinnitys oli yksinkertaisesti pettänyt. Heikko koukku, painava taulu, se oli ollut vain ajan kysymys.
Aikuisena asuin ensimmäisessä omassa kodissa kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa ja tuuletin usein pitämällä parvekkeen ovea auki, olin naivi ja kuvittelin ettei kukaan sieltä nyt sisään tulisi. Kerran nukahdin tv:tä katsoessa ja herätessäni näin tv:n edessä ihmishahmon sekä kuulin käheän käskevän kuiskauksen "nuku vaan!", aloinkin nukkua uudestaan kun olin ihan tokkurassa. Aamulla luulin nähneeni unta kunnes huomasin että käsilaukkuni oli auki ja lompakko poissa, en ollutkaan uneksinut!
Vierailija kirjoitti:
Edesmennyt kissani kummittelee, mutta se ei ole pelottavaa. Kuulen sen askeleet ja tajuan, että elävät kissat ova näköetäisyydellä eri suunnalla. Minusta tämä on vain ihanaa. Kissavieras sateenkaarisillalta.
Ehkä se ei ole kummittelua, vaan sinulla on aistimaailmassasi voimakkaat muistot. Kuulet ja tunnet kissan läsnäolon, koska olit siihen tottunut.
Asuin aikoinaan omakotitalossa harvaan asutulla alueella Espoossa isäni kanssa , hän ei ollut kotona sinä aamuna kun tämä tapahtui.
Olin menossa iltavuoroon töihin ja nukuin hieman pidempään kuin normaalisti, no heräilin j ja puin vaatteita päälle kun huomasin ikkunasta jonkun miehen hiippailevan metsän reunassa ja pälyilevän ympäristöä .
Mies lähti hiljalleen tulemaan talomme kohti ja ajattelin seurata missä aikeissa hän on , mua jännitti ja olin talomme yläkerrassa kun kuulin että ovikello soi , en mennyt avaamaan vaan huivin hiljalleen alakertaan. Ovikello ei enään soinut oli hiljaista enkä nähnyt miestä ikkunoista .
Sitten huomasin että hän kiersi taloa yritti katsoa ikkunoista sisään . Meillä oli valoverhot joten hän ei nähnyt minua .
Talomme takana oli eteisen ikkuna ja yht äkkiä huomasin että mies vääntää jollain teräaseella ikkunan rakoa yrittäen saada sitä auki .
Seisoin siinä ikkunan takana katsoin miestä joka ei nähnyt minua , pelotti ja tartuin puhelimeen ja soitin poliisille ja hermona selitin murtovarkaan parhaillaan yrittävän sisään taloomme . Poliisi neuvoo pitämään meteliä että mies lopettaisi yrityksen ja aloin huutamaan ja kolistelin kattiloita niin että hän kuuli varmasti että talossa oli joku .
Näin kävikin et äijä häipyi ja odottelin että poliisi saapui paikalle .
Selitin heille tapahtumat ja toinen poliisi huomasi mies hahmon läheisellä pellolla ja he kiersivät autolla voroa vastaan . Vähän ajan kuluttua he tulivat takaisin ja pyysivät katsomaan oliko sama mies heillä autossa .
Jouduin vielä myöhemmin käymään Kilon poliisilaitoksella antamassa lausunnon tapahtuneesta ja kuulin siellä että mies oli etsintäkuulutettu useista murrosta ympäri Suomea .
Ensimmäinen päänsärytön migreenikohtaus. Luulin saavani aivohalvauksen kun alkoi näkökentässä tapahtumaan outoja.