Mikä kylässä syömäsi tarjottava sai oksennuksen nousemaan kurkkuusi?
Mikä tarjottava näytti päälle päin paremmalta, mitä se oikeasti oli?
Kommentit (316)
Appi tarjosi kerran savustettuja nahkiaisia. Ei siinä mitään mut ku ne oli pakastettu ja sulatettu tarjoamista varten. Hyi SAATANA että oli karseeta. Ei se kyllä itekään voinu niitä syödä.
Eräissä häissä oli hääkakkuna jotain hyytelökakkua. Niitä oli kaksi, toinen vihreä ja toinen oranssi(?!). Näyttivät juustokakuilta, maku oli... Siis no maistuivat kermalta, jota oli jatkettu vedellä.
Muuten oli oikein hyvät tarjoilut.
Ei ole mitään suoranaisesti oksettavaa koskaan osunut vastaan, enkä ole kovin nirsokaan, mutta äidilleni on tullut vanhemmiten pahenevassa määrin joku fobia siitä, että liha jää liian raa'aksi. Jotkin pienet naudanlihasta tehdyt lihapullat paistaa 250-asteisessa uunissa vähintään puoli tuntia ja sitten ihmetellään, miten ne ovat niin kuivia ja kivikovia. Sama pätee kyllä muihinkin ruokiin ja niitä kärähtäneitä tuotoksia saa vähän aikaa pyöritellä suussaan, ennen kuin ne saa menemään alas.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:08"]
Mikä tarjottava näytti päälle päin paremmalta, mitä se oikeasti oli?
[/quote]
Maksa. Tosin haisee kuolemalle ja kuselle.
"1. Mummon spesiaali: karjalanpaistia ja joukossa kusenmakuisia munuaisia."
Joo JUURI tällaisia "mukavia" ylläreitä. Ylipäätään piiloteltuja sisäelimiä, kuten sitä maksaa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:53"]
Voi helvetin nirppanokat. Ihan oksu kurkussa? YHYYYYYY!
Teille tekisi oikein hyvää nähdä pari viikkoa nälkää.
[/quote]
Tuo on niin 80 lukulaista.. kun enää ei eletä puussa, niin miksi pitäisi väkisin syödä jotain mistä ei pidä?
Lisää herkkuja: nahkiaisia kokonaisina savustettuna. Siis kaikki paska sisällä mitä se raadonsyöjä on sisäänsä tunkenut.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:41"]
Ohis, mutta voisitteko kiltit av-mammat kiinnittää huomiota yhdyssanoihin. Ei yhdys sanoihin. Tosin tämä sama ongelma on iltapäivälehtien kesätoimittajilla? Eikö äikäntunnilla opeteta niitä enää? Itse opin jo kansakoulussa. Harmittaa lukea....ggrrrrrrr
[/quote]
Väärä ketju. Tämä kuuluu sinne maailman suurimpien huolien ketjuun.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:56"]
Meidän mummun ystävä tarjosi kahvilla jäätelöä. Sanoi sitten kesken herkuttelun, että "rotta oli vähän pureskellut jätskipaketin kulmasta, mutta leikkasin röpelöt kohdat pois!" :x
Myös ihan mummuni itse sanoi joskus lättyjä paistettuaan, että "jauhot oli pari vuotta vanhoja, mutta ne oli Sunnuntaita, niin ei ne siitä pahane!".
Pula-ajan kasvatit <3
[/quote]
Jauhot eivät mene pilalle kahdessa vuodessa. Kesämökillä tulee leivottua joskus parikin vuotta vanhoista jauhoista, eikä kukaan huomaa mitään eroa maussa. Ihmiset on niin aivopesty viimeinen myyntipäivä-merkinnöillä ja noudattavat näitä hysteerisinä ja heittävät hyvää ruokaa hukkaan täysin turhaan.
[/quote]
Mulla oli joskus kaapissa jauhoja jotka olivat vanhentuneet useampi vuosi aikaisemmin. Käyttelin niitä ja aivan hyvää oli. Ei mitään vikaa. Sitten tietenkin kun huomasin päiväyksen, niin lensivät roskiin ja ostin uudet.
Ei tullut leivottua kovin usein.
Musta ei yleensä nirsoa saa tekemälläkään, oon syönyt kaikenlaista siansuolista oliiveihin. Hyvin tehty ruoka on aina herkullista oli raaka-aineet mitä vain. Mutta mun kauhuni on voileipäkakku, tuo suomalaisten pitojen suosikki. Miehen suvun juhlissa sitä on AINA ja usein ainoa suolainen syötävä. Miehen veljen vaimon voileipäkakkua aina kehutaan kilpaa, mutta musta se maistuu lähinnä märältä leivältä uitettuna majoneesissa ja voissa. Tämä on ainoa ruoka, jonka minä jätän kiltisti ottamatta.
Väärin tehty valkokastike joka maistuu oksennukselle, ja ne munanpalaset siihen päälle ovat tajunnanräjäyttäviä. Tuntuu kuin oksennusta söisi. EI kiitos! Sama homma väärin tehdyn kesäkeiton kanssa.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:32"]
Minulle tarjottiin (lue; väkisin tuputettiin) herkkusieni-koskenlaskija-pekoni ja herkkusieni-aurajuusto-pekoni rullia, siis niitä, missä sienen sisälle tungetaan juusto ja ympärille pyöräytetään pekoni. Meinasi oksennus tulla heti kun puraisin ensimmäisen kerran. Vedet silmissä söin loppuun asti, kun en kehdannut poiskaan sylkäistä. :X
[/quote]
Nam.. kuullostaa erinomaisen hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:37"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:30"]Miten te ette tykkää vuohenjuustosta? :o voisin syödä koko paketin kerralla. [/quote] Maistuu siltä, miltä vuohi haisee. Eli vuohenkarvalle, eli pahalle.
[/quote]Jep. Lapsuuden naapurissa oli vuohia. Ällöttäviä, haisevia, joka paikkaan paskovia eläimiä. Vuohenjuusto haisee samalta kuin vuohitalli ja vuohen ulosteet.
[/quote]
Sitä kutsutaan maanläheisyydeksi. Paras pizza mitä olen koskaan syönyt oli vuohenjuusto pizza. Siis ei mitään tuollaista höttö juustoa mitä nuo salaattijuustot ovat, vaan kunnollista vuoristojuustoa tehtynä vuohenmaidosta ja sitä reilusti koko pizzan päällä. Vieläkin tulee vesi kielelle.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:30"]
Pinaattikeitto on järkyttävää. Kaikki kasvissosekeitot ovat myös käsittämättömän pahoja. Söin erään kasvissyöjäkaverini luona juustokeittoa ja piti pidättää hengitystä etten haistanut sitä ja laatta meinasi lentää. Vihaan myös sitä kun suolaiseen ruokaan laitetaan joukkoon jotain makeaa, esim. ananasta pizzaan.
[/quote]
Eilen söin pinaattikeittoa :) Yksi lapsuuden lempiruokia ja on edelleen. Hihi.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:51"]
Ranskassa pihvi pippurisoosissa haisi ja maistui järkyttävälle. Jollekin vanhalle lehmälle. Pari palaa söin. Heräsi kysymys, yritettiinkö soosilla peittää vanhan lihan maku. Mies söi tyytyväisenä minunkin pihvin. Hyi ällötys sitä löyhkää.
[/quote]
Joskus olen saanut maanläheisen pihvin kaupastakin. Ilmeisesti se riippuu mistä osasta se on leikattu. Jos se on lähempänä jotain osaa joka "antaa" makua. Tosin sen muutaman pihvin syötyäni en olisi uusia syönyt ainakaan viikkoon kahteen. Tarpeeksi maanläheisyyttä kerta viikkoon ;)
Liivtteella hyydytetty kakku, jossa liivate oli jäänyt kokkareiseksi.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 02:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:06"]Pienenä inhosin ja kammosin kaupan valmis omenamehua (en tosin vieläkään juo sitä ellei ole pakko) ja kaverin luona join sitä ja oksennusta pidätellen join koko lasin tyhjäksi kun en tietenkään uskaltanut sanoa mitään... :D [/quote] Hei apua, mulla on sama!! En ole _koskaan_ 23 vuoden aikana tavannut ketään muuta joka vihaisi kyseistä mehua, ihanaa vihdoin "löytää" edes yksi! :D eikä kukaan tunnu ymmärtävän mua, kun kerron juovani paljon mielummin vettä. En tiedä mikä siinä maussa on, mutta melkein kakoen pitää vetää alas. Hyi.
[/quote]
Mä ymmärrän kanssa kun joskus on mökillä unohtunut omenamehut aurinkoon, niin se on järkyttävää lämpöisenä ja haisevana.
Mutta jääkylmän raikkaana taas lapsuuden herkkua ..
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:32"]
Minulle tarjottiin (lue; väkisin tuputettiin) herkkusieni-koskenlaskija-pekoni ja herkkusieni-aurajuusto-pekoni rullia, siis niitä, missä sienen sisälle tungetaan juusto ja ympärille pyöräytetään pekoni. Meinasi oksennus tulla heti kun puraisin ensimmäisen kerran. Vedet silmissä söin loppuun asti, kun en kehdannut poiskaan sylkäistä. :X
[/quote]
Mulla on aivan sama kokemus! Olin kavereilla grillaamassa ja kukaan ei kertonut mitä siellä sisällä on. Yritin vedet silmissä nieleskellä sitä vaikka maku oli jotain aivan kauheaa. En saanut sitä millään alas ja ennen kuin tajusin mitä tapahtui, oksensin sen kaverin pihalle. Onneksi kaverit eivät loukkaantuneet, ja olivat enemmänkin noloina kun niille selvisi, että vihaan vain kahta ruokaa: sieniä ja homejuustoja.
[/quote]
Helvetin ruokavammaset.....
Olen kasvissyöjä mutta tätini ei sitä hyväksynyt koskaan. Eräissä juhlissa missä istuimme vastakkain hän toi minulle croisantin ja sanoi että syö vaan, ei siellä ole mitään sisässä. Ajattelin että tätini on huomaavainen kun toi sen minulle. Haukkasin palan siitä ja kappas, täytteenä oli jotain lihaa. Täti huudahti että eikö se olekin herkullista. Sylkäisin suustani sen palan tätini päälle ja heitin croisantin hänen naamalleen. Jep, emme ole olleet tekemisissä sen jälkeen :D