Syitä miksi en suostu menemmän töihin
...ja siten tukemaan suomen valtiota.
1. Suomessa on edelleenkin käytössä kaikkia ihmisten perusoikeuksia täydellisesti sortava orja-armaija. En tue valtiota, joka käytännössää sallii ihmisten systemaattisen orjuuttamisen ja on silti olevinansa mukamas niin vitun sivistynyt.
2. Suomessa on muiden länsimaiden tapaan kielletty kaikki muut huumeet paitsi alkoholi ja tupakka - ja aivan puhtaasti tiettyjen isojen bisnesten suojelemiseksi. Se tarkoitaa käytännössä sitä, että ihmiseltä riistetään laillinen oikeus elää elämäänsä kuten haluavat ja sillä yritetään pakottaa kaikki ihmiset tiettyyn muottiin, tietenkin länsimaalaisten intressien ja valkoisen miehen hegemonian suojelemiseksi.
3. Suomessa törkeä ja mielivaltainen verorus. Alkoholi, tupakka, makeiset, monet virvoivtusjuomat jne. ovat paljon kalliimpia kuin niiden oikeasti pitäisi olla. Lisäksi kaikkia näitä ei edes saa kuin tiettynä vuorokauden aikana. Viinaa ei saa sunnuntaisin typerän kukkahattuilun takia.
3. Suomessa vuokrat ovat vapautettu, mikä tarkoittaa sitä, että yksityiset vuokranantajat saavat kiskoa törkeitä sikahintoja pienistäkin yksiöistä, puhumattakaan kaksioista ja kolmioista. Korkeat vuokrat puolestaan pakottavat palkkakulut ylös, koska asuminen on korkeiden vuokrien takia niin kallista. Korkeat palkkakustannukset puolestaan ajavat firmat muihin suomen ympärysmaihin, joissa asumiskulut ovat pienemmät ja siten palkkojen ei tarvitse olla niin korkeita. Suomessa pitäisi alkaa ehdottomasti säätelemään vuokratasoja uudestaan, sillä nykyinen järjestelmä nostaa vuokratasoja ja ajaa loputkin firmat halvempiin maihin.
4. Suomessa on monia valötion monopoleja sekä valtion firmoja, joita pidetään keinotekoisesti elinkelpoisina. Esim. Finnair olisi mennyt konkurssiin aikoja sitten, ellei sitä pidettäisi väkisin toimintakykyisenä verovaroilla. Siitä huolimatta finnairin palvelutaso on aivan paska ja veronmaksajat saavat maksaa törkeitä hintoja lentääkseen finskillä. Luffella ja ryanairilla pääsee paljon halvemmalla. Lisäksi Suomessa myös junaliikenne, alko ja veikkaus ovat valtion monopoleja eli jälleen kansa joutuu maksamaan enemmän ja saa vähemmän takaisin. Onneksi nettiaikakausi tekee sentään Veikkauksen mobnopolista merkityksettömän.
Luettelen lisää syitä sitä mukaan kun tulee mieleen.
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:47"]
orja-armeijan maksamia veroja
[/quote]
Kerrotko vielä kuinka suomen valtion pakottamat puolustusvoimein orjat tuottavat valtiolle verovaroja? Mun käsittääksenmi menee reilusti perseneton puolelle.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:43"]
Työntekemistä ei voi järjellä selittää: suostus sopimussuhteeseen, jossa tarjoat itsesi toiselle rahaa vastaan. Voiko mikään rahamäärä milloinkaan olla itsensä myymisen arvoista? Tällöin sinulla ei voi olla muuta loogista lopputulemaa kuin työttömyys ja sinulle luontaisesti valtion jäsenenä länsimaissa kuuluva peruselanto. Ongelma logiikassasi on ettei sitä voida yleistää. Voit sallia sääntösi vain itsellesi, sillä yleiseksi moraalisäännöksi laajennettuna se tarkoittaisi sitä ettei kukaan saisi mitään.
Tästä yksinkertaisesti moraalifilosofisesta päätelmästä käsin koko listasi on täysin järjetön. Lopputulema päätelmistäsi on täysin kestämätön eikä millään tavoin edes oman etusi mukainen. Miten kummassa voit ajatella, että toimimalla kuvaamallasi tavalla et samalla tule vahingoittaneeksi omaa asemaasi. Toki voit ajatella ei-utilitaarisesti, mutta tällöinhän sinun tulisi ehkä kieltäytyä kaikesta rahasta tai asettaa arvostelmiesi lähtökohdaksi jokin deontologinen perusarvo, jota et ole valmis uhraamaan mistään hinnasta. Nykyisellään sinulla ei tällaista ole vaan arvostelmasi perustuu johonkin alkeelliseen hyödyn kalkyyliin.
Ehkä kannattaisi vaikka mennä kouluun ja opetella ajattelemaan. Yhteiskunnassamme on paljon ongelmia, mutta ne eivät ratkea sillä että ihmiset jotka eivät osaa ajatella ajattelevat. Jos kuvittelet että kyse on mielipiteestä olet väärässä siinäkin, koska esittämäsi on väite eikä mielipide. Muutoinkin koet hieman epämääräisten asioiden vaikuttavan omaan toimintaasi. Mikäli perustat oman ajattelusi sille miten muut toimivat, et koskaan voi toimia millään tavalla (tai vaihtoehtoisesti sinun tulee sallia itsellesi kaikki). Taidat olla enemmän noita itsellesi kaiken sallivia figuureja, joita maailmankirjallisuus on pullollaan. Olet siis vain tylsä klise 1700-luvulta. Harmittaisi olla sinä, ah, tiedostava aatos tyhjyyden kammareista.
[/quote]
Hohhoijaa. Kyllä kyse on ihan vuorovaikutuksesta.
Miksi pitäisi tukea valiota, joka yrittää pakottaa mut osaksi orja-armeijaansa? Mennen niin pitkälle, että pitäisi suostua tämän orjavaltion takia tykinruuaksikin?
Miksi tukea valtiota, joka yritä kontroilloida mitä teen vapaa-aikanani? Se on mun moraalikäsityksen ihan mun om asia mitä aineita mä käytän vapaa-aikanani (pääasiassa alkoa) enkä todellakaan tue valtiota joka haluaa tämän vapauden riistää.
Samaten en tue valtiota, joka haluaa päättää, minkä firman kulkupeleiltä mun on kuljettava jos haluan kulkea. Valitsen ihan periaatteesta Norwegianin, Luffen tai Ryanairin, jos haluan matkustaa. Finnairilla en matkusta ihan periaatteesta.
[/quote]
Miksi et muuta Norjaan, Saksaan tai Irlantiin? rajat on auki. Vai eikö näiden maiden sossutuki kelpaa?
Yksi syy mikä unohtui mainita on hihhulien päästäminen poliittisiin tai päättäviin tehtäviin. Kansanedustajan sekä virkailijan pääsyvaatimuksena pitäisi ehdottomasti olla ateismi. Jälki on välillä tavallisen kansalaisen kannalta hirveää kun hihhulit päästetään päättäviin tehtäviin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:53"]
syitä miksi en suostu menemään töihin
[/quote]
Saat valtiolta rahaa ilmankin ja se riittää. Pikkuisen kalvaa takaraivossa kuitenkin olla elättinä, niin keksit itsellesi pseudo-intellektuallisia syitä, jotta olisi hieman parempi olo loisiessa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:55"]
Pikkuisen kalvaa takaraivossa kuitenkin olla elättinä, niin keksit itsellesi pseudo-intellektuallisia syitä, jotta olisi hieman parempi olo loisiessa.
[/quote]
Ei lainkaan kalva. Olen tyytyväinen, jos pystyn omalla toiminnallani auttamaan nykymuotoisen suomen tuhoutumista.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:50"]
Työntekemistä ei voi järjellä selittää: suostus sopimussuhteeseen, jossa tarjoat itsesi toiselle rahaa vastaan. Voiko mikään rahamäärä milloinkaan olla itsensä myymisen arvoista? Tällöin sinulla ei voi olla muuta loogista lopputulemaa kuin työttömyys ja sinulle luontaisesti valtion jäsenenä länsimaissa kuuluva peruselanto. Ongelma logiikassasi on ettei sitä voida yleistää. Voit sallia sääntösi vain itsellesi, sillä yleiseksi moraalisäännöksi laajennettuna se tarkoittaisi sitä ettei kukaan saisi mitään.
Tästä yksinkertaisesti moraalifilosofisesta päätelmästä käsin koko listasi on täysin järjetön. Lopputulema päätelmistäsi on täysin kestämätön eikä millään tavoin edes oman etusi mukainen. Miten kummassa voit ajatella, että toimimalla kuvaamallasi tavalla et samalla tule vahingoittaneeksi omaa asemaasi. Toki voit ajatella ei-utilitaarisesti, mutta tällöinhän sinun tulisi ehkä kieltäytyä kaikesta rahasta tai asettaa arvostelmiesi lähtökohdaksi jokin deontologinen perusarvo, jota et ole valmis uhraamaan mistään hinnasta. Nykyisellään sinulla ei tällaista ole vaan arvostelmasi perustuu johonkin alkeelliseen hyödyn kalkyyliin.
Ehkä kannattaisi vaikka mennä kouluun ja opetella ajattelemaan. Yhteiskunnassamme on paljon ongelmia, mutta ne eivät ratkea sillä että ihmiset jotka eivät osaa ajatella ajattelevat. Jos kuvittelet että kyse on mielipiteestä olet väärässä siinäkin, koska esittämäsi on väite eikä mielipide. Muutoinkin koet hieman epämääräisten asioiden vaikuttavan omaan toimintaasi. Mikäli perustat oman ajattelusi sille miten muut toimivat, et koskaan voi toimia millään tavalla (tai vaihtoehtoisesti sinun tulee sallia itsellesi kaikki). Taidat olla enemmän noita itsellesi kaiken sallivia figuureja, joita maailmankirjallisuus on pullollaan. Olet siis vain tylsä klise 1700-luvulta. Harmittaisi olla sinä, ah, tiedostava aatos tyhjyyden kammareista.
[/quote]
Miksi pitäisi tukea valiota, joka yrittää pakottaa mut osaksi orja-armeijaansa? Mennen niin pitkälle, että pitäisi suostua tämän orjavaltion takia tykinruuaksikin?
Miksi tukea valtiota, joka yritä kontroilloida mitä teen vapaa-aikanani? Se on mun moraalikäsityksen ihan mun om asia mitä aineita mä käytän vapaa-aikanani (pääasiassa alkoa) enkä todellakaan tue valtiota joka haluaa tämän vapauden riistää.
Samaten en tue valtiota, joka haluaa päättää, minkä firman kulkupeleiltä mun on kuljettava jos haluan kulkea. Valitsen ihan periaatteesta Norwegianin, Luffen tai Ryanairin, jos haluan matkustaa. Finnairilla en matkusta ihan periaatteesta.
[/quote]Täh? Armeijaan ei ole pakko mennä. Voi mennä sivariksi. Totaalikieltäytyminen on toki miehelle vaikeaa, mutta jos ei pikku linnareissu haittaa, niin sekin onnistuu. Muuten mä en tajua mitä puhut. Haukut koneistoa joka ruokkii sinut. Ketään tässä maassa EI kiinnosta minkä yhtiön koneella lentelet, enemmän mua risoo se, jos joku joka on valinnut kupata meitä veronmaksajia vielämatkusteleekin niillä verovaroista maksetuilla tuilla. Au. Miksi sinusta sinulla on oikeus olla osallistumatta sen yhteiskunnan kuluihin jonka hyväntahtoisuudesta hyödyt?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:58"]
Voi mennä sivariksi. Totaalikieltäytyminen on toki miehelle vaikeaa, mutta jos ei pikku linnareissu haittaa, niin sekin onnistuu.
[/quote]
Nämä ovat vain orjuutuksen muita muotoja, jotka ovat lisäksi selkeästi rangaistuksenomaisia. Vastustan kaikkkia kolmea.
Mielestäni Suomessa voitaisiin siirtyä Pohjois-Amerikkalaiseen yhteiskuntamalliin. Jos ei työ maistu niin voit kaikin mokomin elää kadulla ja dyykata. Tukia et ansaitse.
Mua kiinnostaa että millainen olisi ihanneyhteiskuntasi? Kaikki olisi sallittua, heikommista ei pidettäisi huolta, maanpuolustusta ei olisi, kuitenkaan työn orjana ei tarvitsi olla että saisi paljon vapaa-aikaa... Millä ihmiset eläisi, kuka hautaisi kaikki hoidon ja huolenpidon puutteeseen kuolleet, mitä sitten kun suomi valloitettaisiin?
1. Miksi asut vielä Suomessa?
2. Miksi et pyri vaikuttamaan mainitsemiisi asioihin lainsäädännön kautta?
3. Korkea alkoholivero säästää valtiolle selvää rahaa, ei "kuluta miljardeja".
AP on taas yksi syy kannattaa niin pieniä tukia ettei yksin niillä elä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:33"]
Korkea alkoholivero säästää valtiolle selvää rahaa, ei "kuluta miljardeja".
[/quote]
Vironralli väittää päinvastaista. Sama pätee tupakkaveroon.
heikommista ei pidettäisi huolta
[/quote]
Johan mä sanoin, että kannatan sosiaaliturvaa.
Orja-armejaan pakottamimen on taas aivan puhdas ihmisoikeusrikos ei muuksi muuti selittelyillä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:40"]
[/quote]
Orja-armejaan pakottamimen on taas aivan puhdas ihmisoikeusrikos ei muuksi muuti selittelyillä.
[/quote]
Mistä siihen sosiaaliturvaan otettaisiin rahat, jos kaikki vain nautiskelisivat oloneuvoksena olemisesta eikä kukaan tekisi töitä?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:33"]
Korkea alkoholivero säästää valtiolle selvää rahaa, ei "kuluta miljardeja".
[/quote]
Vironralli väittää päinvastaista. Sama pätee tupakkaveroon.
[/quote]
Tarkistapa mitä tapahtui alkon aiheuttamille sairauksille ja tapaturmille kun alkoveroa nostettiin, ja mitä vastaavasti tapahtui kun sitä taas laskettiin.
Kerro toki, miksi asut vielä Suomessa ja miksi et yritä muuttaa näitä ongelmia?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:41"]
Mistä siihen sosiaaliturvaan otettaisiin rahat, jos kaikki vain nautiskelisivat oloneuvoksena olemisesta eikä kukaan tekisi töitä?
[/quote]
Suostun auttamaan sosiaaliturvaa sitten kun ihmisoikeuksia rikkova orja-armeija lakkautetaan. Se on ehdottomasti suurin syy kieltäytyä tukemasta suomen valtiota.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:40"]
[/quote]
[/quote]Niin millä niistä heikommista pidettäisiin huolta, kun kukaan ei suostuisi orja-armeijaan, ei tekisi töitä, ei saisi palkkaa eikä siis maksaisi niitä veroja joilla ne sosiaalietuudet kustannetaan?
Mikä ihmeen orja-armeija? :D Ap, oot selkeesti epäonnistunut elämässäs. Ja kaikenlisäksi pahasti kujalla. Otapa ensin selvää miten valtio toimii ja sitten muutat vaikka Kiinaan. Ai niin, ei sun tukirahat taida riittää :/
Miksi ihmeessä et muuta Suomesta ulkomaille töihin? En ollenkaan ymmärrä. Jos nuo ovat syysi kieltäytyä töistä eli ilmeisesti sinulle kuitenkin työ maistuisi, kun haluttomuutta työntekoon ei löydy tuosta listastasi... Eikö se olisi parempi sinulle ja Suomen valtiolle?
[/quote]