Nimesin lapseni huonosti
Annoin nimen (en kerro sitä, enkä vastaa arvailuihin), joka on myöhemmin alkanut tuntua huonolta ratkaisulta. Lapsi on vasta pieni ja itse kyllä pitää nimestään, mutta pelkään että häntä aletaan kiusata siitä vielä joskus tulevaisuudessa.
Miten tän asian kanssa pitäis elää?
Kommentit (17)
Jos hän on vielä pieni, niin miten voit tietää että hän pitää nimestään?
Mitä lapsen toinen vanhempi (onko sellaista?) on asiasta mieltä?
Voi itse hakea nimen muutos täysi ikäisenä.Viralisia papereita jos hän jossain tarvitsee pyörii mukana entinen se ja se..
Sellaista nimeä ei ole olemassakaan josta kiusaajat eivät saa väännettyä jotain ilkeää.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on vielä pieni, niin miten voit tietää että hän pitää nimestään?
Mitä lapsen toinen vanhempi (onko sellaista?) on asiasta mieltä?
Hän on siis alle kouluikäinen. Tämä oli oikeastaan isän valinta enemmänkin. Itse myönnyin tähän kun en parempaakaan keksinyt. Nimi myös tulee suvusta.
Onko hänellä toista nimeä, jota voisi käyttää kutsumaninenä?
Vierailija kirjoitti:
Onko hänellä toista nimeä, jota voisi käyttää kutsumaninenä?
On joo, mutta vaikea ainakaan tässä kohtaa sitä muuttaa.
Annoit sitten kuitenkin huonon nimen, vaikka joka päivä kävit täällä kyselemässä hyviä nimiehdotuksia?
Kuinka se on mahdollista ja miten voit jatkaa elämää tästä eteenpäin?
Tässä on nyt vakavan pohdinnan paikka.
Vaihda lapsen nimi, ota tämä nykyinen etunimi vaikka kolmanneksi.
Vierailija kirjoitti:
Annoit sitten kuitenkin huonon nimen, vaikka joka päivä kävit täällä kyselemässä hyviä nimiehdotuksia?
Oon tosissani
Lapseni vaihtoi nimensä meidän vanhempien suostumuksella 13-vuotiaana.
Miksi vaihtaisit nimen, jos lapsi on tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Niin että aivan tosissasi väität, että joku on ehdottomasti joka päivä kysynyt nimenomaan täällä nimiehdotuksia? Taidat kirjoittaa eri kyselijöistä, mutta jokin mielipide sinullakin piti sitten olla.
Kuten joku jo mainitsi, jokaisesta nimestä saa tehtyä kiusaamismielessä väännöksen. Yksikään nimi ei siis ole toista huonompi tässä mielessä eikä mikään nimi voi valitettavasti estää kiusaamista.
Auttaisiko jokin lempinimi siihen, että lapsen nimi tuntuu väärältä? Keksit jonkun kivan lempinimen (ei tarvitse olla edes oikea nimi, hellittelysanatkin tai teidän omat sisäpiirin jututkin käy) niin arjessa lapsesta käytettävä nimi tuntuisi omemmalta. Tietenkin nimen voi myös vaihtaa, mutta en lähtisi vaihtamaan jos lapsi kokee nimen omakseen.
Onpa harmillista. Vanhan sanonnan mukaan "ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä", eikä tämä tietenkään päde pelkästään miehiin.
Ei kaikesta, nimistäkään, välttämättä kiusata. Murehtiminen etukäteen ei hyödytä ketään, se on vain turhaa taakkaa itsellesi. Saat päästää siitä irti. Tehty mikä tehty.
Kuten edellä on sanottu, nimen voi vaihtaa myöhemmin, jos aivan mahdottomaksi menee. Keskity elämän hyviin puoliin ja nauti lapsestanne. Hän on ihmisenä se tärkein asia tuossa, ei hänen nimensä. Rentoudu.
Meillä ihan sama - tosin ei sen takia, että niistä kiusattaisiin. Nimet tulevat minun suvusta ja sukulaiset painostivat tosi paljon. No nyt ovat nämä sukulaiset jo kuolleetkin ja loppujen kanssa ei nyt niin paljon ole yhteyksiä, että joskus vähän harmittaa nuo nimivalinnat. Lapset saavat kyllä vaihtaa tulevaisuudessa nimensä jos eivät itse ole niihin tyytyväisiä mutta näillä mennään ainakin toistaiseksi. Ei minulla itsellänikään ole kovin kummoinen nimi
up