suomalaisnaisten pakkomielle värjätä hiuksia
Miksi oi miksi vaaleat naiset haluaa värjätä hiuksensa mustiksi? Tänäänkin kaupungilla tuli ihan kamalan näköisiä nuoria naisia vastaan, yhdelläkään oli 3 sentin vaalea juurikasvu pikimustassa tukassa. Hyi!
Miksi jotkut ei tajua ollenkaan miettiä mikä hiusväri todella sopisi itselle? Mikä pakko niitä hiuksia on edes värjätä? Luonnollinen väri sopii varmasti kaikille ja meikillä on mahdollista korostaa niitä parhaimpia puoliaan jos on pakko jotain keinotekoista olla.
Kommentit (33)
Moni nainen (tai kampaajakaan) ei oikeasti tiedä mikä hänelle sopii.
Jos tumma tukka sopii paremmin kuin vaalea, niin tummanruskea on luonnollisempi vaihtoehto kuin musta (gootit ovat sitten oma lukunsa erikseen). Ja jos haluaa värjätä päänsä kannattaisi:
1. Tutustua omaan värityyppiinsä esim. Vaalea kesä, Lämmin syksy, Kirkas kevät, Tumma talvi.
2. Värjätä vain muutaman asteen eri sävyllä kuin oma luonnollinen väri.
3. Käyttää mieluiten turvallisia ja luonnollisia värejä kuten luonnon hennaa tai yrttivärejä.
Itselleni sopii tummanruskea tukka, koska olen värityypiltäni kirkas (kevät). Ihoni on hyvin vaalea, mutta lämminsävyinen, silmät todella tumman siniset, joissa hiukan hopeisia "säteitä" ja keskellä pupillen reunoilla hiukan kultaa. Kulmakarvat minulla on vaaleanruskeat. Kasvoissani on luonnostaan runsaasti kontrastia (vaalea, kirkas iso, kirkkaat silmänvalkuaiset, hyvin tummat mutta selkeän väriset iirikset ja tumma tukka). Luonnollinen hiusvärini on harmahtava, joten sävytän sen tummanruskeaksi henna-indigolla. Ihmiset luulevat, että se on oma värini.
P.s. Jos tarvitset meikkiä, jotta hiusvärisi olisi balanssissa kasvojesi värityksen kanssa, väri on omaan luonnolliseen väritykseesi liian voimakas. Paras hiussävy näyttää luonnolliselta myös ilman meikkiä.
Joo, Suomessa liikutaan kyllä ääripäissä näissä värjäysjutuissa. Liian tummaa (usein mustaa), liian vaaleaa (usein keltaista) tai sitten liian punaista. Pitäisi ottaa mm. ihon sävy ja silmien sävy huomioon, kun värjätään tukkaa. Niin ja kauheinta on se, kun tukka on värjätty mutta kulmakarvat ovat sitten joko hailakan vaaleat tai harmaat, eivätkä ne sovi ollenkaan yhteen hiusten kanssa. Onneksi viime vuosina on alettu arvostaa enemmän luonnollisia sävyjä ja tajuttu, että se "tylsä suomalainen maantienharmaa" onkin maailmalla haluttu tuhkanvaalea tai tuhkanruskea.
Tää nyt tulee ehkä yllätyksenä mutta ei kaikki värjää hiuksia ym. kohentaakseen ulkonäköä/näyttääkseen viehättävältä muiden silmissä. Ei ne mieti että mikä väri passaa parhaiten vaan jos omaa silmää miellyttää musta/punanen/pinkki ja siitä tykkää niin se on ihan sama että sopiiko se ihonsävyyn vai ei. Ja te jotka valitatte että "hirveintä on kun on kulmakarvatki eri sävyä, iho ihan kalpea ja mustat hiukset" ja muuta paskaa niin onko se niin vaikea ymmärtää että kauneusihanteita on erilaisia? Jonkun mielestä mustat kulmat + blondi tukka on hirveää ja toisesta kaunista. Ei se teidän kauneusihanne ole se yksi ja ainoa oikea
Hei älkääpäs yleistäkö! Mun tyttö on nappisilmäblondi ja ihan aito sellainen oikein tummanruskeat silmät ja todella vaalea tukka melkein hopeinen ja ikää 9 vuotta. Kauniin ja luonnolisen näköinen kun se on luonnostaan sellainen. Toinen tyttö myös blondi, mutta hänellä ei niin tumman ruskeat silmät.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:30"]
Kaiken huippu, ne kauniit aidot punaiset hiukset värjätään tummaksi, ei sovi alkuunkaan vaalean ihon ja söpöjen pisamien kanssa.
[/quote]
Jep!! Ja käyttävät vielä harmaita ja mustia vaatteita, ei sovi! t.10
[/quote]
Aina ja kaikkialla mustat vaatteet oli kesä tai talvi.
Samasta syystä ku latinot vaalentaa
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:37"]Hei älkääpäs yleistäkö! Mun tyttö on nappisilmäblondi ja ihan aito sellainen oikein tummanruskeat silmät ja todella vaalea tukka melkein hopeinen ja ikää 9 vuotta. Kauniin ja luonnolisen näköinen kun se on luonnostaan sellainen. Toinen tyttö myös blondi, mutta hänellä ei niin tumman ruskeat silmät.
[/quote]
Kas kummaa että 9v ei vielä värjää hiuksiaan! Eiköhän tässä puhuttu aikuisista.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:37"]Hei älkääpäs yleistäkö! Mun tyttö on nappisilmäblondi ja ihan aito sellainen oikein tummanruskeat silmät ja todella vaalea tukka melkein hopeinen ja ikää 9 vuotta. Kauniin ja luonnolisen näköinen kun se on luonnostaan sellainen. Toinen tyttö myös blondi, mutta hänellä ei niin tumman ruskeat silmät. [/quote] Kas kummaa että 9v ei vielä värjää hiuksiaan! Eiköhän tässä puhuttu aikuisista.
[/quote
No eh..ehkäpä tarkoitinkin että vaalea hiusväri voi olla hyvä ruskeasilmäisilläkin.
No itse olen vaalea kevät ja löytyy pisamia ja vaaleat haituvat. Itse en pidä kellertävästä yleissävystä, joten värjään tai oikeastaan raidoitan tuhkan sävyisiksi hiuksia ja käytän hopea tuotteita. Minusta kellertävä iho+ kellertävät hiukset on jo vähän liikaa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:30"]
Kaiken huippu, ne kauniit aidot punaiset hiukset värjätään tummaksi, ei sovi alkuunkaan vaalean ihon ja söpöjen pisamien kanssa.
[/quote]
Jep!! Ja käyttävät vielä harmaita ja mustia vaatteita, ei sovi! t.10
[/quote]
Aina ja kaikkialla mustat vaatteet oli kesä tai talvi.
[/quote]
No anteeksi! Pidän mustasta ja on vaikea pukea päälle jotain, mikä ei tunnu oikealta, vaikka tiedän, että mulle sopisi paremmin joku natural kei kuin synkistely.
Niinpä paljon näkee naisia joilla tumma tukka ja ei kulmakarvoja tosin typerän näköistä.
Kai se on se ajatus että jos värjätään niin värjätään. Itsellä vaaleanruskea tukka johon tulee kesäisin todella vaaleita raitoja, ihan ok väri mutta ei kovin jännä. Tuntuisi ihan turhalta värjätä joksikin tylsän tummanruskeaksi.
Onkohan 3-8 sentin juurikasvu nykyisin muotia, kun sitä näkee niin paljon? On vaaleaa tummissa hiuksissa ja tummaa vaaleissa ja kaikkia muita mahdollisia värejä. Usein on myös keskelle päätä vedetty, hieman rasvaisen näköinen jakaus, joka on kuin opetustarkoituksissa esille tuotu älä-tee-näin -esimerkki. Tätä näkee katukuvan lisäksi myös televisiossa, johon jokaisen luulisi laittautuvan, kun sen yhden kerran pääsee studiovieraaksi tai keskusteluun.
Samanlainen ihmettelyn aihe minulle ovat ne kosmetologit, kokit ja muut, jotka tietävät, että käsistä otetaan lähikuvia mutta jotka eivät tee mitään repaleisille, kynteen kuivuneille kynsinauhoilleen ja pahimillaan pieneksi läntiksi keskelle kutakin kynttä jämähtäneen värikkään kynsilakan? Kynsien pureskelun ymmärrän, mutta tätä en.
Onkohan viime vuosina ollut vallalla trendi, jonka mukaan huolittelematon ja vähän suttuinen ulkonäkö ei enää olekaan mikään tyylivirhe?