Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektio vai alatiesynnytys??

Vierailija
24.08.2015 |

Mulle tehtiin sektio 11kk sitten vauvan perätilan ja sykkeiden laskun takia. Nyt olis tulossa uusi perheen jäsen mahassa. (Ehkäsy petti). Odotan kuitenkin pienen syntymää innolla vaikka ei ollut vielä tarkoitus hankkii toista lasta. Sektiosta on 1v7kk toisen lapsen syntyessä. Saanko synnyttää alateitae vai meneeko suoraan sektioksi. Pienen aika välin takia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:55"]

Paikat pilalle?? Tarkoitatko pillua. Itse oon synnyttänyt viis alateitse. Ja mies kehuu paikkoja nykyään. Pitää vaan jumpata lihaksia synnytysten jälkeen ja kyllä ne muutenki palautuu. Ihmisten luuloo vaan tuommonen. Huom vaikka synnyttää sektiolla paikat löystyy.Aina keho varautuu normi alatiesynnytykseen

[/quote]

Paikkojen pilaantumisella ei tarkoiteta pelkästään pillun löystymistä, vaan kaikkia repeämiä ja laskeumia, jotka oikeasti haittaavat arkipäivästä elämää

Vierailija
2/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kokeneena, sanon ehdottomasti, että alatiesynnytys! Vaikkakin oli pitkä ponnistusvaihe. Ei mitään epäselvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

alatie

Vierailija
4/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ainakin sai synnyttää toisen alateitse, vaikka ensimmäinen syntyikin sektiolla perätilan vuokse. Ja oli oikein onnistunut kokemus tämä jälkimmäinen, ja syntyi varsin nopeastikin.

Vierailija
5/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa tavoissa on puolensa. Mutta voiko muka jossain valita sektion? Minulla on käsitys että kaikki pakotetaan alakautta synnyttämään

Vierailija
6/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi myös se, että mikäli tälläkin kertaa päädytään sektioon, niin kaikki mahdolliset tulevat lapset tulevat aina syntymään sektiolla. Kahden sektion jälkeen ei saa synnyttää enää alateitse kohdun repeämisriskin vuoksi.

Vierailija
7/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa synnyttää alateitse ja itse valitsisin sen ilman muuta

Vierailija
8/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän kohtu kestää supistukset ja raskauden? Eikö suositus oo vähintään vuosi ehkästä raskauden sektion jälkeen? Eikö kahden sektioon jälkeen voi alatit synnyttää muka?

Vierailija
9/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki synnyttää alateitse, sektioarpea vähän seuraillaan synnytyksessä mutta tavallisesti se kestää ihan hyvin. Mä synnytin alakautta toisen lapseni ilman mitään ongelmia, eka tuli kiireellisellä sektiolla perätilan ja infektion vuoksi. Ikäeroa lapsilla 1v4kk. Mua mietitytti toinen synnytys tosi paljon, pelkäsin arven repeämistä ja jotain rakenteellista juttua kohdussa kun toinenkin vauva oli tosi pitkään perätilassa ja ties mitä. Kun edellinen synnytys oli sektio, tehtiin automaattisesti synnytystapa-arvio. Arvio oli hyvin nopea - koska aiempi sektio ei ollut johtunut lantion ahtaudesta, ei sitä mitenkään mittailtu, sanottiin vain ettei ole estettä alatiesynnytykselle.

Mulle alatiesynnytys oli hieno kokemus sektion jälkeen. Se, että sai vauvan heti syliinsä ja pääsi omin jaloin osastolle ilman sen suurempia vaurioita, oli tosi kivaa. Tsemppiä ap:lle synnytykseen!

Vierailija
10/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jotenkin luullut er jos sektiosta on alle 1v9kk joutuu automaattisesti sektioon. Kohdun repeämis riskin vuoksi. Kaverilla tehtiin kaks sektioo peräkkäin. Mut en kyllä oo varma miksi.

Vierailija
11/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sektiota. Ei mene paikat pilalle.

Vierailija
12/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat pilalle?? Tarkoitatko pillua. Itse oon synnyttänyt viis alateitse. Ja mies kehuu paikkoja nykyään. Pitää vaan jumpata lihaksia synnytysten jälkeen ja kyllä ne muutenki palautuu. Ihmisten luuloo vaan tuommonen. Huom vaikka synnyttää sektiolla paikat löystyy.Aina keho varautuu normi alatiesynnytykseen

Vierailija
13/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten sitä muka jumpataan edes?

Vierailija
14/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:49"]Suosittelen sektiota. Ei mene paikat pilalle.
[/quote]

Onko pakko tunkea ihan asiallisen ketjuun???

Vierailija
15/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:49"]Suosittelen sektiota. Ei mene paikat pilalle. [/quote] Onko pakko tunkea ihan asiallisen ketjuun???

[/quote]

No anteeksi. Oli vaan pakko kun olette niin hassuja.

Vierailija
16/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo ja löystyy se iän myötä vaikka et olisi koskaan raskaana ollutkaan, että ihan turha on alatiesynnytystä pelätä. :D

Vierailija
17/17 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:39"]

Molemmat kokeneena, sanon ehdottomasti, että alatiesynnytys! Vaikkakin oli pitkä ponnistusvaihe. Ei mitään epäselvää.

[/quote]

Mutta tätähän ei kukaan kysynyt! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi