Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmiset kannattamaan monikultturismia?

Vierailija
29.07.2015 |

Itse en näe koko ilmiössä oikein mitään hyvää enkä kannattamisen arvoista, lähinnä vaan hyvinvointitappiota. Mutta mikä saa niin monet suomalaiset käyttämään aikaansa, energiaansa ja muita resurssejaan ko. asian kiihkoisaan puolustamiseen kuten vaikkapa eilinen mielenosoitus? Tuskin joku marginaalinen suklaamunan tai -piparin himo voi koko hulluutta selittää?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nuo luiskaotsaiset suklaamuna- ja piparijutut.

Vierailija
2/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:07"]

Itse en näe koko ilmiössä oikein mitään hyvää enkä kannattamisen arvoista, lähinnä vaan hyvinvointitappiota. Mutta mikä saa niin monet suomalaiset käyttämään aikaansa, energiaansa ja muita resurssejaan ko. asian kiihkoisaan puolustamiseen kuten vaikkapa eilinen mielenosoitus? Tuskin joku marginaalinen suklaamunan tai -piparin himo voi koko hulluutta selittää?

[/quote]

Ei niitä kannatakkaan normaali ihmiset. Tuo marssi olu aivan fassi vain reilut 10 000 ihmistä. Pieni osa pääkaupunkiseudun asukkaista. Vihreät ja vasurit ovat pääkannattajia. Muissa puolueissa ei juurikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko minulle mitä se suomalainen kulttuuri on? Minä ainakin join aamupalalla lattea ja söin croissantin. Luin samalla Susan Abulhawan kirjaa. Aamiaisen jälkeen katsoin Kardashianin pakolaisperheestä kertovaa ohjelmaa Samsung-merkkisestä televisiosta. Lounaan ajattelin syödä Mäkkärissä ja kun poljen Insera-merkkisellä pyörälläni syömään kuuntelen Outlandishia ja Jon Henrik Fjällgreniä iPhonestani. Illalla menen lapsen kanssa kaupunkiin katsomaan elokuvaa Kätyrit. Syömme popcornia ja juomme Coca-Colaa. Suvivirttä en koskaan laula, koska olen ateisti. Joulua juhlin, koska se on kiva.

Maassa maan tavalla.

Vierailija
4/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni edes ymmärtää mitä monikulttuurisuus on? Se ei tarkoita sitä että otetaan pakolaisia suomeen.

Vierailija
5/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma elämä liian helppoa, niin pitää väenvänkään yrittää järjestää värinää

Vierailija
6/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:08"]

Juuri nuo luiskaotsaiset suklaamuna- ja piparijutut.

[/quote]

Tuo varmaan onkin se ainoa syy. Koska ei haluta leimaantua impivaaralaiseksi juntiksi niin pitää signaloitua sitten mokumieliseksi suvakiksi. Vaikka jälkimmäinen usein edustaa paljon pahempaa junttiutta.

- AP -

Vierailija
7/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:12"]

Kuinka moni edes ymmärtää mitä monikulttuurisuus on? Se ei tarkoita sitä että otetaan pakolaisia suomeen.

[/quote]

Eikä se ole sitä, että rikoslaki joustaa sen mukaan, mistä kulttuuritaustasta rikoksen tekijä on.

Vierailija
8/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli myös rasismia vastaan. Ei tarvii tykätä somaleista, mutta rasisti ei saa olla. Aivan idioottimaista.

Vierailija
9/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismi ja viha omaa maatansa ja kansaansa kohti.

Vierailija
10/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas oli Suomessa ennen meitä? Saamelaiset joten milloin meidän muiden pitää lähteä Suomesta? 

Vierailija
11/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeys siitä, että meillä on hyvä maa, joka pitää huolen niin omista kuin hädänalaisista.

Vierailija
12/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly.

Vierailija
13/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:28"]

Kukas oli Suomessa ennen meitä? Saamelaiset joten milloin meidän muiden pitää lähteä Suomesta? 

[/quote]

Geenitutkimukset ovat osoittaneet, että Etelä-Suomen saamenpuhujat kannattivat monikulttuurisuutta niinkin paljon, että sekoittuivat muihin tulokkaisiin ja omaksuivat suomen kielen. Pohjoisen saamelaiset ovat aivan eri perimää kuin etelässä asuneet ja heidän asuinseutunsa liitettiin Suomeen vasta 1809.

Vierailija
14/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:12"]

Kertoisitko minulle mitä se suomalainen kulttuuri on? Minä ainakin join aamupalalla lattea ja söin croissantin. Luin samalla Susan Abulhawan kirjaa. Aamiaisen jälkeen katsoin Kardashianin pakolaisperheestä kertovaa ohjelmaa Samsung-merkkisestä televisiosta. Lounaan ajattelin syödä Mäkkärissä ja kun poljen Insera-merkkisellä pyörälläni syömään kuuntelen Outlandishia ja Jon Henrik Fjällgreniä iPhonestani. Illalla menen lapsen kanssa kaupunkiin katsomaan elokuvaa Kätyrit. Syömme popcornia ja juomme Coca-Colaa. Suvivirttä en koskaan laula, koska olen ateisti. Joulua juhlin, koska se on kiva.

Maassa maan tavalla.

[/quote]

Minulle suomalainen kulttuuri on sitä että saan puhua omaa kieltäni ja myös lukea sillä kielellä, oli kirjailija mistä tahansa. Saan kulkea rauhassa kaupungilla vaikka alusvaatteet päällä jos huvittaa. Saan sanoa mielipiteeni ilman julkista lynkkaamista. Sauna, kesäilta, jopa se suvivirsi ja enkeli taivaan (vaikka en edes kuulu kirkkoon) ovat mielestäni suomalaista kulttuuria. Musiikki, teatteri, taide ja lukemattomat muut asiat, jääkiekon mm ja yleisurheilu.

Mutta ethän sä tajua sitä että joku oikeasti pitää omasta maastaan eikä halua tänne vieraita ihmisiä jotka vaan haluavat kaikkea mutta itse eivät anna juuri mitään.

Ja kyllä, tiedän että Suomessa on ulkomaalaisia taiteentekijöitä, toimittajia ja urheilijoita. He ovatkin sopeutuneet, osaavat kielen ja tuntevat tavat. Heidän kaltaisensa ovatkin tervetulleita.

Vierailija
15/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:35"]

Minulle suomalainen kulttuuri on sitä että saan puhua omaa kieltäni ja myös lukea sillä kielellä, oli kirjailija mistä tahansa. Saan kulkea rauhassa kaupungilla vaikka alusvaatteet päällä jos huvittaa. Saan sanoa mielipiteeni ilman julkista lynkkaamista. Sauna, kesäilta, jopa se suvivirsi ja enkeli taivaan (vaikka en edes kuulu kirkkoon) ovat mielestäni suomalaista kulttuuria. Musiikki, teatteri, taide ja lukemattomat muut asiat, jääkiekon mm ja yleisurheilu.

[/quote]

Nämä eivät ole katoamassa minnekään ulkomaalaisten toimesta. Suvivirttä ja joulukuvaelmaa vastaan ovat käyneet lähinnä vapaa-ajattelijat ja ammattihuolestujat, joille muslimit ovat hyvä veruke ajaa asiaa.

Vierailija
16/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHAN OIKEESTI. Ymmärtäkää, että 2000-luvulla mikään kulttuuri ei voi elää missään kuplassa. Vaikka ei olisikaan niitä mamuja niin kaikki kulttuurit ottavat vaikutteita toisista. Paitsi tietenkin jos mennään johonkin isismalliin ja ruvetaan ihan tosissaan sotimaan kaikkea vastaan mikä on erilaista. Ainakin sellainen kuva mulle tuli Immosenkin tekstistä kun puhui jostakin "sodasta". Hauskaa miten sellaiset puheet ovat niin pelottavia ja jyrkkiä kenen tahansa muun sanomana, mutta jos on ihan suomalainen poliitikko "puolustamassa" suomalaista kulttuuria niin sellaiselle tekstille kaikenmaailman junttieinarit runkkaavat raivoisasti.

Voisiko joku kertoa MITÄ on suomalainen kulttuuri? Ymmärrän kyllä, että puheet Suvivirren kieltämisestä saavat veren kiehumaan, mutta voisiko joku siis ihan oikeasti selventää mulle tätä. Kyllähän suomalaisetkin osaavat tämän raiskaamisen, tappamisen ja örveltämisen jalon taidon. Vituttaako suomalaisia miehiä niin paljon kun joku somali astuu heidän varpailleen? Kyllähän suomalaisella miehellä pitää olla etuoikeus saada hakata ja raiskata suomalaisia naisia ja vittu kun ne virolaisetkin tulee nakkikioskille tappelemaan? Ja suomalaisia pummeja, alkoholisteja ja narkkareita pitää tukea rahallisesti, vittu kun nekin rahat pitää jakaa sotaa pakoon tulleiden kanssa. 

Vierailija
17/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihanteenani on asua maassa, jossa erilaisuus hyväksytään ja kaikilla ihmisillä on tasavertaiset mahdollisuudet menestyä ja näin tuottaa hyvinvointia myös yhteiskunnalle. Tällainen yhteiskunta on menestyvin, eikä Suomi tule pärjäämään eläkepommista ilman ulkomaista työvoimaa ja osaamista. Kaikista negatiivisinta on se, että Suomessa vaaditaan usein täydellistä suomenkielentaitoa, mikä ei edes ole tarpeellista useissa asiantuntijatöissä, joissa jäämme vaille inhimillistä pääomaa ulkomailta. Suomen ei tule nirsoilla kun on kyse osaamisen maailmanmarkkinoista. 

Vierailija
18/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:17"]

Eikä se ole sitä, että rikoslaki joustaa sen mukaan, mistä kulttuuritaustasta rikoksen tekijä on.

[/quote]

Ei ole, ei. 

Vierailija
19/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:12"]

Maassa maan tavalla.

[/quote]

Mutta ethän sä tajua sitä että joku oikeasti pitää omasta maastaan eikä halua tänne vieraita ihmisiä jotka vaan haluavat kaikkea mutta itse eivät anna juuri mitään.

Ja kyllä, tiedän että Suomessa on ulkomaalaisia taiteentekijöitä, toimittajia ja urheilijoita. He ovatkin sopeutuneet, osaavat kielen ja tuntevat tavat. Heidän kaltaisensa ovatkin tervetulleita.
[/quote]

Nuo olivatkin monikulttuurisuuden positiivisia puolia. Monikulttuurisuus oli hyvä juttu siihen asti kunnes maahamme ruvettin rahtaamaan moniongelmaisia ja kouluttamattomia Afrikan muslimeja. Juuri se porukka on se joka on pilannut monikulttuurisuuden ja tehnyt siitä kirosanan.

Vierailija
20/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kannattaa ketkä ovat avohoidossa eivätkä ole saaneet laitospaikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi