Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmiset kannattamaan monikultturismia?

Vierailija
29.07.2015 |

Itse en näe koko ilmiössä oikein mitään hyvää enkä kannattamisen arvoista, lähinnä vaan hyvinvointitappiota. Mutta mikä saa niin monet suomalaiset käyttämään aikaansa, energiaansa ja muita resurssejaan ko. asian kiihkoisaan puolustamiseen kuten vaikkapa eilinen mielenosoitus? Tuskin joku marginaalinen suklaamunan tai -piparin himo voi koko hulluutta selittää?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on somalialaisia, kanadalaisia, kurdistanilaisia ja belgialaisia kavereita. Haluan, että he voivat asua ja elää Suomessa ilman pelkoa syrjinnästä ja vihasta.

Siksi.

Vierailija
22/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänuskoiset hölmöt on se ryhmä, joihin poliittinen propaganda kohdentuu helpoimmin. Kun lehdessä ja telkkarissa sanotaan jonkun julkkiksen naamalla, että monikulttuuri on nyt niin hienoa, niin epävarmat lähtevät mukaan.

Kuvitellaan, että olisi jotenkin hienoa kannattaa monikulttuuria. Sitten kun oikeasti asiat ovat sillä tolalla, ettei ongelmia voida lakaista maton alle, niin ollaan kuin ISIS, terrori, somalirikollisuus ja muut rikolliset ilmiöt eivát liittyisi mitenkään monikulttuuriin.

Kuvitellaa, että oikeus juoda lattea liittyy siihen, että maa on ensin pumpattava täyteen rikollisia terroristeja.

Somput ovat hyvin kaukana coca-colasta tai crosanteista. Mutta joidenkin äo ei vaan riitä näiden asioiden erottamiseen. Mokuttajat ovat juntteja, jotka palvovat barbaareja takapajuisia kulttuureita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:12"] Kertoisitko minulle mitä se suomalainen kulttuuri on? Minä ainakin join aamupalalla lattea ja söin croissantin. Luin samalla Susan Abulhawan kirjaa. Aamiaisen jälkeen katsoin Kardashianin pakolaisperheestä kertovaa ohjelmaa Samsung-merkkisestä televisiosta. Lounaan ajattelin syödä Mäkkärissä ja kun poljen Insera-merkkisellä pyörälläni syömään kuuntelen Outlandishia ja Jon Henrik Fjällgreniä iPhonestani. Illalla menen lapsen kanssa kaupunkiin katsomaan elokuvaa Kätyrit. Syömme popcornia ja juomme Coca-Colaa. Suvivirttä en koskaan laula, koska olen ateisti. Joulua juhlin, koska se on kiva. Maassa maan tavalla. [/quote] Minulle suomalainen kulttuuri on sitä että saan puhua omaa kieltäni ja myös lukea sillä kielellä, oli kirjailija mistä tahansa. Saan kulkea rauhassa kaupungilla vaikka alusvaatteet päällä jos huvittaa. Saan sanoa mielipiteeni ilman julkista lynkkaamista. Sauna, kesäilta, jopa se suvivirsi ja enkeli taivaan (vaikka en edes kuulu kirkkoon) ovat mielestäni suomalaista kulttuuria. Musiikki, teatteri, taide ja lukemattomat muut asiat, jääkiekon mm ja yleisurheilu. Mutta ethän sä tajua sitä että joku oikeasti pitää omasta maastaan eikä halua tänne vieraita ihmisiä jotka vaan haluavat kaikkea mutta itse eivät anna juuri mitään. Ja kyllä, tiedän että Suomessa on ulkomaalaisia taiteentekijöitä, toimittajia ja urheilijoita. He ovatkin sopeutuneet, osaavat kielen ja tuntevat tavat. Heidän kaltaisensa ovatkin tervetulleita. [/quote] Nuo olivatkin monikulttuurisuuden positiivisia puolia. Monikulttuurisuus oli hyvä juttu siihen asti kunnes maahamme ruvettin rahtaamaan moniongelmaisia ja kouluttamattomia Afrikan muslimeja. Juuri se porukka on se joka on pilannut monikulttuurisuuden ja tehnyt siitä kirosanan.

[/quote]Perussuomalaiset rasistit ovat tehneet monikulttuurisuudesta kirosanan.

Vierailija
24/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:40"]

Nuo olivatkin monikulttuurisuuden positiivisia puolia. Monikulttuurisuus oli hyvä juttu siihen asti kunnes maahamme ruvettin rahtaamaan moniongelmaisia ja kouluttamattomia Afrikan muslimeja. Juuri se porukka on se joka on pilannut monikulttuurisuuden ja tehnyt siitä kirosanan.

[/quote]

Yritetäänkö olla sekoittamatta termejä?

Se porukka, johon yleensä vedotaan monikulttuurisuutta kritisoitaessa, eli nuoret miehet tulevat omin jaloin rajan yli turvapaikanhakijoina. Alle puolet heistä saa lopulta turvapaikan. Heitä ei siis "rahdata" Suomeen, pakolaisleireiltä valitut kiintiöpakolaiset ovat perheitä, naisia ja lapsia.

Vierailija
25/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikulttuurisuus on toki laaja ilmiö, mutta jos puhutaan pakolaisvirtojen kannattajista, niin heistä suuri osa on tietyn tyyppisiä romantikkoja. Nimenomaan kuuluisa etninen värinä vetoaa heihin: samat ihmiset huokailevat ihastuneena nähdessään ystävän etelän maan matkakuvia, joissa pari metriä kapealla kujalla kuivataan räsyisiä pyykkejä ja alapuolella köyhät mustat pojat yrittävät hankalasti potkia palloa. Nämä oman elämänsä Améliet haluavat tarkastella postikorttimaista maailmaa, ja siihen sopii niin ihanasti kaikki kurja, karu, meluisa ja värikäs. Kerjäläisten, möykkäävien mamuporukoiden ja katusoittajien läsnäolo on heistä rosoisen romanttista. Lisäksi heillä on kaino toive saada uusi mamuystävä, joka voi suurieleisesti ihailla heitä ja heidän kotimaatansa. He haluaisivat tukea mamuja sopeutumisessaan: auttaa erilaisten lomakkeiden kanssa ja lainata sokeria, ja tulla sitten juhlituksi suurisydämisenä pelastajana mamujen järjestämillä ihanan eksoottisilla illallisjuhlilla. Heidän kannaltaan on ikävää, että kanssakäymisen esteeksi nousee yleensä yhteisen kielen puuttuminen (sekä mahdollisesti ryöstöt, raiskaukset tai vääräuskoisen halveksunta mamujen puolelta). 

Vierailija
26/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:12"]

Kertoisitko minulle mitä se suomalainen kulttuuri on? Minä ainakin join aamupalalla lattea ja söin croissantin. Luin samalla Susan Abulhawan kirjaa. Aamiaisen jälkeen katsoin Kardashianin pakolaisperheestä kertovaa ohjelmaa Samsung-merkkisestä televisiosta. Lounaan ajattelin syödä Mäkkärissä ja kun poljen Insera-merkkisellä pyörälläni syömään kuuntelen Outlandishia ja Jon Henrik Fjällgreniä iPhonestani. Illalla menen lapsen kanssa kaupunkiin katsomaan elokuvaa Kätyrit. Syömme popcornia ja juomme Coca-Colaa. Suvivirttä en koskaan laula, koska olen ateisti. Joulua juhlin, koska se on kiva.

Maassa maan tavalla.

[/quote]

Suomalainen kulttuuri on muun muassa sitä, että sinä ja sinun lapsesi saatte sukupuoleen katsomatta katsella televisiosta haluamianne ohjelmia, ajaa polkupyörällä ja käydä elokuvissa. Saatte jopa ihan vapaasti syödä massiiviset määrät roskaruokaa ja sikanautapurilaisia, jos haluatte. Saatte valita puolisonne ja uranne ihan itse. Ja saatte kävellä kaupungilla sääret ja hiukset näkyvissä niin, ettei kukaan tule osoittelemaan kepillä ja uhkaile rangaistuksella. Sitten, kun äänestäjien enemmistö on primitiivistä kulttuuriaan ylläpitävää kehitysmaista tullutta joukkoa, lapsenlapsenlapsesi kesäpäivät ovat ihan erilaisia kuin sinun nyt.

Se, että sinulla on Samsung ja Mäkkärin hamppari, kertoo vain siitä, että on tehty kauppaa valtioiden välillä.

Vierailija
27/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:47"]

Monikulttuurisuus on toki laaja ilmiö, mutta jos puhutaan pakolaisvirtojen kannattajista, niin heistä suuri osa on tietyn tyyppisiä romantikkoja. Nimenomaan kuuluisa etninen värinä vetoaa heihin: samat ihmiset huokailevat ihastuneena nähdessään ystävän etelän maan matkakuvia, joissa pari metriä kapealla kujalla kuivataan räsyisiä pyykkejä ja alapuolella köyhät mustat pojat yrittävät hankalasti potkia palloa. Nämä oman elämänsä Améliet haluavat tarkastella postikorttimaista maailmaa, ja siihen sopii niin ihanasti kaikki kurja, karu, meluisa ja värikäs. Kerjäläisten, möykkäävien mamuporukoiden ja katusoittajien läsnäolo on heistä rosoisen romanttista. Lisäksi heillä on kaino toive saada uusi mamuystävä, joka voi suurieleisesti ihailla heitä ja heidän kotimaatansa. He haluaisivat tukea mamuja sopeutumisessaan: auttaa erilaisten lomakkeiden kanssa ja lainata sokeria, ja tulla sitten juhlituksi suurisydämisenä pelastajana mamujen järjestämillä ihanan eksoottisilla illallisjuhlilla. Heidän kannaltaan on ikävää, että kanssakäymisen esteeksi nousee yleensä yhteisen kielen puuttuminen (sekä mahdollisesti ryöstöt, raiskaukset tai vääräuskoisen halveksunta mamujen puolelta). 

[/quote]

Olipa hyvin kiteytetty. Lainataan sokeria ja autetaan lomakkeissa juuri siksi, että muut näkevät, ja vain silloin, kun muut näkevät. Siitä tulee niin pyhä olo.

Vierailija
28/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:29"]

Ylpeys siitä, että meillä on hyvä maa, joka pitää huolen niin omista kuin hädänalaisista.

[/quote]

Meillä on siis niin hyvä maa, että se ottaa jatkuvasti enemmän velkaa maksaakseen tätä touhua. Onnea kaikille lapsille jotka saavat maksaa niitä takaisin samaan aikaan kun kasvava määrä ihmisistä jää eläkkeelle ja silti töistä on pulaa kun kukaan ei suomeen sijoita. Nythän on hyvä hetki auttaa kaikkia maailman ihmisiä.

Vierailija
29/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:12"]

Kertoisitko minulle mitä se suomalainen kulttuuri on? Minä ainakin join aamupalalla lattea ja söin croissantin. Luin samalla Susan Abulhawan kirjaa. Aamiaisen jälkeen katsoin Kardashianin pakolaisperheestä kertovaa ohjelmaa Samsung-merkkisestä televisiosta. Lounaan ajattelin syödä Mäkkärissä ja kun poljen Insera-merkkisellä pyörälläni syömään kuuntelen Outlandishia ja Jon Henrik Fjällgreniä iPhonestani. Illalla menen lapsen kanssa kaupunkiin katsomaan elokuvaa Kätyrit. Syömme popcornia ja juomme Coca-Colaa. Suvivirttä en koskaan laula, koska olen ateisti. Joulua juhlin, koska se on kiva.

Maassa maan tavalla.

[/quote]

Suomalainen kulttuuri on muun muassa sitä, että sinä ja sinun lapsesi saatte sukupuoleen katsomatta katsella televisiosta haluamianne ohjelmia, ajaa polkupyörällä ja käydä elokuvissa. Saatte jopa ihan vapaasti syödä massiiviset määrät roskaruokaa ja sikanautapurilaisia, jos haluatte. Saatte valita puolisonne ja uranne ihan itse. Ja saatte kävellä kaupungilla sääret ja hiukset näkyvissä niin, ettei kukaan tule osoittelemaan kepillä ja uhkaile rangaistuksella. Sitten, kun äänestäjien enemmistö on primitiivistä kulttuuriaan ylläpitävää kehitysmaista tullutta joukkoa, lapsenlapsenlapsesi kesäpäivät ovat ihan erilaisia kuin sinun nyt.

Se, että sinulla on Samsung ja Mäkkärin hamppari, kertoo vain siitä, että on tehty kauppaa valtioiden välillä.
[/quote]

TÄMÄ!! Suomalaisen kulttuurin tulisi olla sitä, että voi kulkea kadulla ilman pelkoa tappouhkauksista. Viimeviikolla asiakaspalvelutyössäni kohtelin mamuja samoilla säännöillä ja sain kuulla kuinka rasisti sen vuoksi olen. Ja sitten kehotettiin katsomaan olan yli kun töistä pääsen.

Maassa maan tavalla! Jos ei eletä suomalaisten sääntöjen mukaan, voi palata sinne mistä tulikin! Tämä koskee myös niitä raiskaajia! Tänne lappaa porukkaa, joka luulee voivansa tehdä mitä hyvittaa. Ja niinhän he voivatkin.

Vierailija
30/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:12"]

Maassa maan tavalla.

[/quote]

Minulle suomalainen kulttuuri on sitä että saan puhua omaa kieltäni ja myös lukea sillä kielellä, oli kirjailija mistä tahansa. Saan kulkea rauhassa kaupungilla vaikka alusvaatteet päällä jos huvittaa. Saan sanoa mielipiteeni ilman julkista lynkkaamista. Sauna, kesäilta, jopa se suvivirsi ja enkeli taivaan (vaikka en edes kuulu kirkkoon) ovat mielestäni suomalaista kulttuuria. Musiikki, teatteri, taide ja lukemattomat muut asiat, jääkiekon mm ja yleisurheilu.

Mutta ethän sä tajua sitä että joku oikeasti pitää omasta maastaan eikä halua tänne vieraita ihmisiä jotka vaan haluavat kaikkea mutta itse eivät anna juuri mitään.

Ja kyllä, tiedän että Suomessa on ulkomaalaisia taiteentekijöitä, toimittajia ja urheilijoita. He ovatkin sopeutuneet, osaavat kielen ja tuntevat tavat. Heidän kaltaisensa ovatkin tervetulleita.[/quote]

Melko vainoharhaista ajattelua, että "monikulttuurisuus" estää lukemasta suomenkielistä kirjallisuutta.

Omakohtaisena kokemuksena voin todeta, ettei monikulttuurisuus (mitä se ikinä tarkoittaakin) ole tähän mennessä estänyt saunomista tai viettämästä kesäiltaa grillaillen ja pieniä virvokkeita nauttien. Jouluhartaustilaisuudessa kerran vuodessa olen saanut laulaa Enkeli taivaan-taivaan ja ollut todistamassa, kun suvirttä on laulettu kevätjuhlissa ja suurin osa oppilaista ja vanhemmista ei kuitenkaan ymmärrä laulamalla tukea tätä uhanalaista suomalaisen kulttuurin huipentumaa. 

Jääkiekkomaajoukkueessa mamutus on vähäistä (lähinnä tulee mieleen Barkov ja Komarov), mutta kauhulla ajattelen tilannetta, jossa jalkapallomaajoukkueen avauksen ei-toivotut ainekset menisivät lakkoon tai heitä kiellettäsiin pelammasta maajuokkueessa. Kusessa oltaisiin nykyistä pahemmin.  

Ei monikulttuurisuutta tarvitse erikseen "kannattaa". Riittää, että vaalii ja elää oman kulttuuriansa mukaan ja antaa muiden vaalia omaansa.

Vierailija
31/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Miten suomalaiset eivät osaa yhtään keskustella järkevästi maahanmuutosta?

Vierailija
32/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.s. Sauna sana on suomalainen. Sauna keksintönä ei!

Vierailija
33/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:22"]

Se oli myös rasismia vastaan. Ei tarvii tykätä somaleista, mutta rasisti ei saa olla. Aivan idioottimaista.

[/quote]

Valitettavasti tässä on aika paha ristiriita, ne Suomen pahimmat rasistit kun ovat nimenomaan Afrikasta saapuneita muslimeja.

Vierailija
34/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:45"]

Minulla on somalialaisia, kanadalaisia, kurdistanilaisia ja belgialaisia kavereita. Haluan, että he voivat asua ja elää Suomessa ilman pelkoa syrjinnästä ja vihasta.

Siksi.

[/quote]Voisiko joku alapeukuttajista kertoa, miksi hän kannattaa syrjintää ja vihaa ulkomaalaistaustaisia kohtaan?

Vierailija
35/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN minä ainakaan, en halua kotinurkilleni savolaisia, en pohjalaisia enkä muitakaan eri kulttuurista tulleita, he eivät vaan sopeudu paikallisiin oloihin, puhuvat idioottimaisia murtetitaan, leipovat karjalanpiirakoita jne.

Kyllä Suomen pitäisi olla mahdollisimman yksikulttuurinen, ei mitää poikkeavaa missään nimessä, sekö olisi ap:n kannalta ihanne Suomi?

Vierailija
36/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:45"]

Siksi.

[/quote]Voisiko joku alapeukuttajista kertoa, miksi hän kannattaa syrjintää ja vihaa ulkomaalaistaustaisia kohtaan?

[/quote]Tunnen kaksi thaimaalaista,kaksi vietnamilaista ja yhden kiinalaisnaisen olen erittäin suvaitsevainen heitä kohtaan mutta ei se tarkoita että haluaisin tänne afrikkalaisia tai arabeja

Vierailija
37/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:31"]

P.s. Sauna sana on suomalainen. Sauna keksintönä ei!

[/quote]

Suomalainen sauna on suomalaisten tarpeisiin kehitelty versio kuumasta kylpypaikasta. Samankaltainen kuin rajantakaisen saunat mutta hyvin erilainen kuin saunoiksikin kutsutut ulkomaiden höyrykylpylät ja hikimajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi