Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran on rahaa +/- 20-vuotiaalla?

Vierailija
28.07.2015 |

Olen itse tällä hetkellä 20v. ja nyt kun on pitänyt syksyn tullen pyöritellä raha-asioita - opintolainaa, tukia, töitä yms. - niin olen miettinyt myös yleisesti, millainen taloudellinen tilanne ihmisillä yleensä on n.parikymppisenä? Itselläni on käyttötilillä n. 5000e ja loppu"varallisuus" n. 30k€ säästötileillä/sijoituksissa. Koen olevani opintolainaa tarvitseva ja ihan perustilanteessa, mutta ehdottomasti ennemmin köyhä kuin rikas..siihen on matkaa muutama nolla :D

Kommentit (191)

Vierailija
1/191 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan jokaisella käsitys köyhyydestä.
Olen 23v eikä minulla ole säästöjä eikä omaisuutta ollenkaan.

Vierailija
2/191 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 19v. ja käynyt töissä pari viime vuotta. Tilillä "vakiosumma" n. 2000e ja muuta ei sitten löydykkään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/191 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinä aloittaja olet ehdottomasti köyhä. Mieti, miten pitkä matka sinulla onkaan esim. omistusasuntoon ja sitten tilit näyttää sen myötä 0 :D

Vierailija
4/191 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla pois molemmista summista, niin ollaan aika lähellä todellisuutta.

Vierailija
5/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 19 v tytär, hänelle varallisuutta n. 60 000 e. Ei ole päivääkään ollut töissä :)

Vierailija
6/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottajalle kivasti satanut taas alapeukkuja... Itselläni lähes vastaava tilanne, n.50k€ yhteensä kaikki ja ikää 22. Olen asunut n. 600e itsemaksamassa vuokra-asunnossa viimeiset 3 vuotta, opiskellut, tehnyt töitä n. 20k€ edestä/vuosi ja "alkutilanteessa" pohjaa ollut muutama tonni rippi- / yo-lahjoja yms. Teininä en halunnut ostaa skootteria, en ole koskaan käynyt missään festareilla ja matkustan sillon tällöin - kohtuu säästeliästä elämää siis. Onko tässäkin joku niin väärin??

Vierailija
7/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen +/- 20 euroa.

Vierailija
8/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

19vN olen ja 20tuhatta säästössä, asun omillaan ja ammatti löytyy, tietenkin

Vierailija
9/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää, miten päätyy tilanteeseen, jossa tilin saldo on kuun lopussa lähellä nollaa? Onko pienet tulot vai isot menot. Itselläni jää käyttötililleni pyörimään n. 200e /kuussa, mutta välillä tulee lähdettyä matkalle tjtn, jolloin "säästöt" karisevat pois.

Vierailija
10/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri niin sanoinkin! :D Asia on tiedostettu erittäin hyvin, kun kaveriporukassa ajellaan kavereiden omilla Audeilla ja istutaan iltaa millon missäkin hienoilla alueilla..ei mun varoilla :D [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:59"]

Mielestäni sinä aloittaja olet ehdottomasti köyhä. Mieti, miten pitkä matka sinulla onkaan esim. omistusasuntoon ja sitten tilit näyttää sen myötä 0 :D

[/quote]

Vierailija
11/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 21-v poika asuu omassa velattomassa omistusasunnossaan, käy töissä ja sen osakesalkun arvo on jotain 600 000€. Siitä saa kiittää mummuaan joka kultaisella 1960-luvulla osti kumisaapastehtaan ja hissifirman osakkeita koska se nyt vaan oli kunnon suomalaisen velvollisuus.

Vierailija
12/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:57"]No, onhan jokaisella käsitys köyhyydestä.
[/quote]häh, ei säästöjä ollenkaan???

Vierailija
13/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hieman vanhempi, jo valmistunut ktm. Mulla oli makaroonilinja ja 0-saldoinen tili erittäin hyviä tuttuja vielä muutama vuosi sitten, kunnes menin lopulta oikeisiin töihin valmistuttuani Siihen loppui elämä ja rahaa, jota tilille tuli ei tullut käytettyä ollenkaan, kun aikaa ei ollut. Siinä vaiheessa, kun burnout lähenteli, tajusin onneksi valita elämänsuunnan uudelleen. Osaan nauttia nykyään niin monista maksuttomista asioista ja lähinnä säälin uraputkessa olevia ihmisiä :)

Vierailija
14/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 25-vuotias lähihoitaja. Asun Helsingissä vuokralla, kantakaupungissa eli asumiseen menee suurin osa rahoistani. Palkkaa saan reilut 2100€ kuukaudessa sekä mahdolliset ilta-ja viikonloppulisät. Mulla menee tasan kaikki mikä tuleekin. Ihan perus elämiseen, johon lasken kaikki huvittelut, ulkona syömiset yms. Lisäksi mulla kissa mutta en ole koskaan osannut ajatella sen tuovan lisää menoja. Mutta en valita, haluan todellakin ELÄÄ, jos muuttaisin elämäntyyliäni ja olisin työajan ulkopuolella koko ajan kotona niin jäisi toki rahaa säästöönkin. Kukin tyylillään.

Vierailija
15/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:57"]No, onhan jokaisella käsitys köyhyydestä.
[/quote]häh, ei säästöjä ollenkaan???
[/quote]
Olen ollut sairaslomalla 18vuotiaasta lähtien. Näillä rahoilla ei säästöön euroja saada. Valitettavasti. :(

Vierailija
16/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 9 kuukautena vuodessa opintotukea 500 e. Kesällä teen töitä, josta saan 100-1600 e/kk riippuen, kuinka paljon teen töitä. Lisäksi voin ottaa tarvittaessa opintolainaa.

Tilillä on nyt n. 800 e, äitini on velkaa 200 e, edellinen vuokranantaja on velkaa 1200 e ja itselläni on opintovelkaa 3600 e.

Olen 21-vuotias.

Vierailija
17/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nuorena ei oikeasti kuulukkaan säästää, toki ei myöskään tuhlata turhuuksiin, vaan elää! Jos tavoitteena on elää aikuisena varakkaasti, niin sen ehtii kyllä saavuttaa, kunhan ensin kouluttautuu. Kun olet se ylilääkäri tai toimari, niin naurat ja itket sille kituutuselämälle, kun tavoitteenasi on ollut säästää 100k€ ennen 25v..tulevaisuudessa se on sinun muutaman kuukauden palkka ja siinä vaiheessa ne nuoruuden säästöt on ihan mitättömiä :) AP:lle siis vinkkinä, pura ne säästösopimukset ja toteuta unelmiasi vielä kun on vapautta ja aikaa !

Vierailija
18/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40-v eikä mulla ole ollenkaan säästöjä. Tilillä on aina vaan palkan verran, tilipäivänä. Silti en ole mielestäni köyhä, kaiken saan minkä tarvitsen. Mihin mä säästäisin? Saatan kuolla huomenna. Mieluummin elän nyt ja laitan rahan kiertämään. Mitään perintöä en aio jättää. Mulle riittää, että lapseni saavat elätettyä itsensä samalla lailla kuin mä.

Pakko muuten todeta, 5 vuotta sitten mulle sanottiin tällä palstalla, että olen kusessa asuntolainani kanssa, eikä mun missään nimessä kannata vaihtaa asuntoa. Etten pystyisi millään maksamaan laskujani. No, nyt 5 vuotta olen asunut uudessa asunnossa, eikä mitään hätää ole ollut :) Ei lähelläkään. Kaikki on hoitunut hienosti ja olen todella tyytyväinen elämääni :)

Vierailija
19/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh moi vaan alottaja...itselläni 10k€ laina pankkiin, lainoja vanhemmille vajaa kymppitonni ja tulot vajaa tonni kuussa, joka menee kokonaisuudessaan elämiseen...että ihan hyvältä kuulostaa sun tilanne, onnea

Vierailija
20/191 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija , rahaa noin 4500€säästössä . Suoraan lukiosta tulin yliopistoon, joten töihin kokopäiväisesti en vielä ole kerennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi