Miten teillä on mahdollisuus lähteä nyt pakoon ulkomaille
Millä aiotte elää siellä? Voitteko vain jättää työpaikkanne?
Missä asutte?
Vai onko kaikki jotain rikkaita osakesijoittajia, joilla on asuntoja useissa maissa (tyhjillään)?
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ulkosuomalainen ja ensimmäisenä tulisi mieleen, että miten MÄ PÄÄSEN täältä Suomeen auttamaan.
💙💙💙
Vierailija kirjoitti:
Niillä on kaksoiselämä ulkomailla. Sen kun hyppää koneeseen ja rauhallinen elämä jatkuu toisaalla.
Nillä joilla kaksoiskansalisuus voi matkustaa vaikka heti,ilman loma matkoja.Kun sukua muissa maissa heidän nurkin asumaan. Nillä joilla ei kuin Suomen kansalisuus, Ei puolisoa, Ei puolison rahoja.ei perintö rahoja, ei vanhempia,ei lesken-eläke:.Pysyvät Suomessa!
Suomalainen ei pakene, suomalainen puolustaa isänmaata.
Puolustan isoisäni rakentamaa taloa. Hänellä oli kokemusta sodasta.
Äitini on ehdottanut Viroa, mies läntisempää Eurooppaa.
Suomeen on tulossa enemmän porukkaa kuin lähtemässä. 2015 väkeä ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut käsityksen, että tällainen pako on meneillään?
No ei tartte kun vähän selata tätä palstaa.
Siis ajattelet palstan "mihin lähtisit pakoon" -ketjujen olevan todiste siitä, että ihmisiä pakenee tällä hetkellä Suomesta?
Kuinka monta paennutta tunnet itse? Saa laskea kaikki työkaverin serkut ja veljen kaverin entiset tyttöystävät.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole lähdössä Suomesta pakoon ulkomaille, vaikka trolliarmeija kuinka siitä fantasioi.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on kaksoiselämä ulkomailla. Sen kun hyppää koneeseen ja rauhallinen elämä jatkuu toisaalla.
Nillä joilla kaksoiskansalisuus voi matkustaa vaikka heti,ilman loma matkoja.Kun sukua muissa maissa heidän nurkin asumaan. Nillä joilla ei kuin Suomen kansalisuus, Ei puolisoa, Ei puolison rahoja.ei perintö rahoja, ei vanhempia,ei lesken-eläke:.Pysyvät Suomessa!
Muissakin maissa maksetaan palkkaa, kun menee töihin. Esimerkiksi EU-maissa toisen EU-maan kansalainen saa asua ja tehdä töitä ihan vapaasti ilman mitään lupia.
Vierailija kirjoitti:
Minkähäntaustaisilla on sukulaisia noin...:DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäremme asuu ulkomailla, joten meidän on helppo mennä sinne milloin tahansa. Teemme työt nytkin etänä, ihan sama missä me ne teemme. Lisäksi saamme sijoituksista noin 3 tonnia kuussa.
Ainoa ongelma on nuorimman lapsen koulunkäynti, mutta osaa kyllä englantia hyvin, joten eiköhän sekin järjesty.
Ja kyseinen maa siis ottaa ulkomaalaisia asumaan ihan tuosta vaan, kun vain menee?
Jos on EU maa niin vapaa liikkuvuus.
Ja englanniksi käydään koulut? Irlanti sitten varmaan.
Pelkurit lähtee. Mutta mitäpä hyötyä niistä olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähäntaustaisilla on sukulaisia noin...:DD
Mitä sukulaisia???
Mietipä sitä. Ne jotka tajusivat vuosia sitten tämän tapahtuvan ovat toki varustautuneet siihen.
Olen ajanut vanhalla autolla ja hakenut vaatteeni kirpparilta mutta samaan aikaan siirtänyt kaikki liikenevät varani ulkomaisen osakevälittäjän huomaan, lähinnä US/CAN-osakkeisiin.
Ei ole uusinta luuria eikä muodikasta kampausta mutta merkittävä joka kuukausi rahaa tuottava puskuri ulkomailla.
Kohta menee kämppä myyntiin ja nekin rahat samalle välittäjälle. Jatkossa asumme Suomessa vuokralla. Eipä jää kiinteää omaisuutta vanjalle.
Käteistä on irrottaa nopealla aikataululla, ollaan hyvässä asemassa siinä suhteessa. Tämä riittää kivasti jonkin aikaa ja saamme töitä myös ulkomailta. Kiinnostaa enemmän henki kuin työpaikat suoraan sanottuna. Suunnitelma on valmiina jos tilanteet tästä etenevät.
Pakenijoille on ihan hyvä sana olemassa. Käpykaartilaiset.
Ulkomaan asunnon arvo korostuu tällä hetkellä. Hyvin pärjäämme täällä taloudellisesti vuoden. Suomen asunnon kun vielä myy niin ei ole hätäpäivää. Aika näyttää kannattaako suomeen palata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäremme asuu ulkomailla, joten meidän on helppo mennä sinne milloin tahansa. Teemme työt nytkin etänä, ihan sama missä me ne teemme. Lisäksi saamme sijoituksista noin 3 tonnia kuussa.
Ainoa ongelma on nuorimman lapsen koulunkäynti, mutta osaa kyllä englantia hyvin, joten eiköhän sekin järjesty.
Ja kyseinen maa siis ottaa ulkomaalaisia asumaan ihan tuosta vaan, kun vain menee?
EU-maa, emmekä kuormita yhteiskuntaa, päinvastoin.
No hyvä. Mikä maa kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Minä en lähe mihinkään kotimaastani. Tänne olen syntynyt ja täällä aion kuolla.
Sama täällä.
Jos on EU maa niin vapaa liikkuvuus.