Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et osta mitään käytettyä

Vierailija
03.03.2022 |

Ostin kirpputorilta viltin, pesin ja laitoin sohvalle. Kehaisin sitten tutulle kun olin siitä tyytyväinen niin hän oli silminnähden vähän ällöttynyt kun oli käytettynä hankittu. Hän ei kuulemma osta mitään paitsi uutena. Olisin jo kuvitellut että tässä ajassa käytetyn tavaran ostaminen on ihan normaalia, varsinkin semmoisen jonka voi pestä. Ehkä en itsekään ostais patjaa käytettynä....
Niin jos et koskaan osta mitään käytettyä niin voitko kertoa miksi et? Kiinnostaisi kuulla.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä jos haluan jotain, niin selaan tarjonnan netistä ja tilaan sieltä. Inhoan ylimääräistä tavaraa, niin miksi ihmeessä kiertäisin kirppareilla tekemässä heräteostoksia? Minä en saa tyydytystä materian hankkimisesta. Mulla on sellainen periaate, että jos jotain todella haluan, niin ostan sen. Mutta useinhan minä en halua, sillä pidän siitä, että kaapeissa ei ole ylimääräistä tavaraa. Harvemmin tulee luovuttuakaan mistään, kun niin vähän sitä ylipäänsä ostaa - ei oikein ole mitään, mistä luopua.

Voisin kyllä ostaa käytettyä, mutta kun ei tule koskaan käytyä kirppareilla. Inhoan siis shoppailua ylikaiken enkä jaksa kierrellä kirppareilla. Syy on siis se, että olen laiska kiertelemään.

62/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ostat aina punalaputettua kalaa, ap, ja pakastat sen ennen myöhempää käyttöä varten 🤮

Ei siinä mitään vikaa ole!  Jotkut on liian herkkähipiäisiä punalaputetuille tuotteille. Ennen ei ollut mitään päiväyksiä ja ihmiset eli silloinkin

Punainen lappu laitetaan, kun on vielä käyttöaikaa jäljellä. Jos se muutaman  päivää on pakkasessa, ei se miksikään muutu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain aivan tietyntyyppistä talvitakkia. En löytänyt oikein mistään tai sitten ei löytynyt kokoa.

Sattumalta kävin UFF (muistaakseni) katsomassa ja siellähän se oli! Kympillä haluamani takki, oikeassa koossa. Kaupat tuli.

Ei ollut mitään otuksia, ne olisivat varmasti jo näiden parin vuoden aikana löytyneet.

Huonekalujen ostamisen käytettynä ymmärrän sikäli että ne saa silloin valmiiksi koottuna.

Vierailija
64/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskukset ja hyväntekeväisyyspaikat ym missä joku on katsonut vähän että myyntiin menee vaan siistiä on eri asia kuin penkokirppikset.

Vierailija
65/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätyskeskukset ja hyväntekeväisyyspaikat ym missä joku on katsonut vähän että myyntiin menee vaan siistiä on eri asia kuin penkokirppikset.

Juu, no tuo takki ei ollut penkokirppikseltä, totta. Niissä joskus nuorempana tuli liikuttua, mutta aika harvoin mitään ostettua. Joitain tavaroita on löytynyt.

Vierailija
66/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini, minä ja lapseni, kaikki ostamme kirpparilta vaatteita, huonekaluja ja mitä kulloinkin tarvitaan. Syynä jokaisella pienet tulot, korkea vuokra, halu kierrättää ja löytää mukavia vaatteita ja asiallisia esim. kokopuisia huonekaluja. Vaatii vähän aikaa, kiertelyä jne. mutta kannattaa. Kaksi talvea olen käyttänyt ihanaa talvitakkia, josta maksoin 50 senttiä. :) Luteita en ole ikinä löytänyt mistään tavaroista (tutkin kaiken ostaessani) ja tekstiilit pesen ennen käyttöönottoa. En tuoksu ns. kirpparille (juu, kysyin äsken työkaverilta, jota asia nauratti) ja koti on puhdas, viihtyisä ja värikäs. Olen varmaan se "paha kirpparitantta" marimekon paidassa, punaisissa silmälaseissa ja tennarit jalassa? XD

Vierailija
67/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks mun sukulainen ei ikinä osta mitään käytettyä, koska on varma, että kaikissa kirpputoritavaroissa on jotain ötököitä tai mitä lie taudinaiheuttajia. Nettikirppareilla tms. taas myyjät on huijareita, tavara on varastettua tai ainakin rikkinäistä. Itse hän kyllä myy tavaraa netin välityksellä...

No tuo viimeinen lausehan vain kertoo, miksi hän tietää, että netissä myyvät huijarit varastettua ja/tai rikkinäistä tavaraa.

Vierailija
68/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se takkityyppi… mutta palataan aiheeseen eli käytetyn tavaran ostoon. Siinä on riskinsä. Itsekin ostan ensisijaisesti uutta. Ihan siksi, että käytetty laite voi olla täysin romu. Siitäkin on kokemusta yhden kirjoittimen kanssa.

Vierailija
69/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kirpputorille viedä mitään priimaa myytäväksi. Sehän on sääntö. Sellainen tavara myydään muualla tai todellakin antiikkiliikkeistä.

Kyllä muuten viedään. Meilläpäin on kirpputorilla eläinsuojeluporukoiden pöytä, jonne eläinrakkaat ihmiset ovat lahjoittaneet uuden veroisiakin vaatteita. En itse edes kiertele muiden pöytiä vaan käyn aina tsekkaamassa vain tuon pöydän. Tänä vuonna olen ostanut sieltä kolme laadukasta urheiluhupparia (nike, puma, adidas) yhteishintaan 15 euroa. Kaksi hupparia oli selvästikin täysin käyttämättömiä.

M37

Mikähän kommentissani sai aikaan moista alapeukuttamista?

M37

Pelko varmaan. Pelätään luteita, joita ei kotiin missään muussa tule kuin esim. sohvissa ja sängyissä, joissa on pehmusteet, ja joita ei pysty pesemään kunnolla, tai pakastamaan riittävän kauan. Toiset lieventävät pelkojaan toteamalla että hyi ja yäk, ettei niin harmittaisi kun hyvää tavaraa menee sivu suun omien pelkojen takia. Sinänsähän tämä on hyvä meille, joilla ei tällaista turhaa pelkoa ole, jääpähän se hyvä tavara meille :) ;)

Vierailija
70/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ostaneet joitakin huonekaluja Torin kautta, esimerkiksi keittiön massiivipuisen pöydän ja tuolit. Tuolit pistimme pariksi tunniksi 80 °C saunaan, pöytä meni kovaan pakkaseen yön yli ihan varmuuden vuoksi.

Lapsille olen ostanut aikoinaan mm. talviurheiluvälineitä, sillä en todellakaan viitsinyt ostaa joka vuosi uutta settiä vaikka suksia ja monoja muutaman kerran hiihtoa varten. Veimme ne sinne aikanaan myös takaisin. Lapsille ostin aikoinaan paljon myös Aku Ankan taskukirjoja Lapin automatkoille ja kierrätyskeskuksesta niitä saikin noin 2 e kappalehintaan, uudetkin.

Vierailija
71/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kirpputorille viedä mitään priimaa myytäväksi. Sehän on sääntö. Sellainen tavara myydään muualla tai todellakin antiikkiliikkeistä.

Kyllä muuten viedään. Meilläpäin on kirpputorilla eläinsuojeluporukoiden pöytä, jonne eläinrakkaat ihmiset ovat lahjoittaneet uuden veroisiakin vaatteita. En itse edes kiertele muiden pöytiä vaan käyn aina tsekkaamassa vain tuon pöydän. Tänä vuonna olen ostanut sieltä kolme laadukasta urheiluhupparia (nike, puma, adidas) yhteishintaan 15 euroa. Kaksi hupparia oli selvästikin täysin käyttämättömiä.

M37

M37

Pelko varmaan. Pelätään luteita, joita ei kotiin missään muussa tule kuin esim. sohvissa ja sängyissä, joissa on pehmusteet, ja joita ei pysty pesemään kunnolla, tai pakastamaan riittävän kauan. Toiset lieventävät pelkojaan toteamalla että hyi ja yäk, ettei niin harmittaisi kun hyvää tavaraa menee sivu suun omien pelkojen takia. Sinänsähän tämä on hyvä meille, joilla ei tällaista turhaa pelkoa ole, jääpähän se hyvä tavara meille :) ;)

Kaikilla enbole samanlaiset tarpeet ja ajatukset, sen ymmärtää normaali lapsikin. Sinun hyvä voi olla toiselle täysin turha.

Vierailija
72/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M37

M37

Kaikilla enbole samanlaiset tarpeet ja ajatukset, sen ymmärtää normaali lapsikin. Sinun hyvä voi olla toiselle täysin turha.

Sinä hienosti alleviivaat sen miten todellakin ihmiset ovat erilaisia, eivätkä ymmärrä kirjoitettua tekstiä, mutta silti osallistuvat keskusteluun. Kiitos siitä :)

Vierailija
73/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostam äärimmäisen harvoin mitään, käytettynä vielä vähemmän.

Ensi kesänä on yhdet häät.

Lainaan ystäväni mekkoa niihin.

Itse kierrätän kakken kirppiksen kautta, sen vähäisen

Vierailija
74/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta käytettyjä, mutta en nyt hirveästi shoppaile muutenkaan mitään. Just laskeskelin, että mun ulkoilukuorivaate täytti tuossa syksyllä 18 vuotta. ihan ehjä ja toimii, miksi ostamaan uutta? En myäskään vaihda siustusta kerran vuoteen: olohuoneen sohva on 17v vanha, takkahuoneen sohvat yli 20v vanhoja. Matot on samanikäisiä.  Astioita ostan tiettyjä sarjoja rikkoiutuneiden tilalle, en muuten. 

Vierailija
75/96 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se takkityyppi… mutta palataan aiheeseen eli käytetyn tavaran ostoon. Siinä on riskinsä. Itsekin ostan ensisijaisesti uutta. Ihan siksi, että käytetty laite voi olla täysin romu. Siitäkin on kokemusta yhden kirjoittimen kanssa.

Kirjoittimen?

Vierailija
76/96 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyn ostaminen on egologista

Vierailija
77/96 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin ostamaan mahdollisimman vähän mitään ja käyttämään ostamani tuotteet loppuun. Ennemmin ostan harkiten ja saan mieleisen värin tai malliin. Kun käytän tuottetta riittävän pitkään, niin uskon tapani olevan riittävän ympäristöystävällinen.

Vierailija
78/96 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin viime kesänä käydä kirpparilla. Lapsella oli vähän ongelmia kunnioittaa tavaroitaan ja ajateltiin ihan opetusmielessä käydä kirpparilla esittelemässä, mitä saa jos homma jatkuu. Lapset olivat siellä innoissaan, me aikuiset katseltiin kauhuissaan sitä roskikseen kelpaavan rojun määrää. Hinnatkin olivat niin kalliita, että alennusmyynneistä saa halvemmalla uutta. Mitään ei ostettu, enkä enää ikinä mene kirpparille. Hajukin kamala.

Vierailija
79/96 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa esim Torissa suoraan käytöstä sohvan, normaalista perheestä, sohva on myynnissä eron vuoksi. Miksi ihmeessä siinä olisi kirppuja sen kummemmin?

Vaattet tuleekin pestä ennen käyttöä, tai tuulettaa tai pakastaa.

Kenkiä en osta elleivät ole uudet, pohjat paljastavat kyllä ovatko olleet käytössä.

Koruja ja kirjoja joskus, kerran luettuja saa esim Punaisen ristin kirppareilta jne.

Kierrätys on ihan kiva juttu.

Vierailija
80/96 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ostaisi liinavaatteita, patjaa, sohvaa enkä kenkiä käytettynä. Sopivia vaatteita en ikinä löydä, mutta just viikonloppuna ostin merkkilaukun käytettynä eikä ollut ensimmäinen kerta. Usein ostan myös kodin tavaraa Facebook-kirppikseltä. Itsekin laitan säännöllisesti tavaraa kiertoon. Yleensä lahjoitan ilmaiseksi harvemmin viitsin alkaa myymään.

Mutta en jaksa koluta kirppiksiä, teen ostoksia kun joku tarvitsemani asia osuu silmään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän