Sinä joka et osta mitään käytettyä
Ostin kirpputorilta viltin, pesin ja laitoin sohvalle. Kehaisin sitten tutulle kun olin siitä tyytyväinen niin hän oli silminnähden vähän ällöttynyt kun oli käytettynä hankittu. Hän ei kuulemma osta mitään paitsi uutena. Olisin jo kuvitellut että tässä ajassa käytetyn tavaran ostaminen on ihan normaalia, varsinkin semmoisen jonka voi pestä. Ehkä en itsekään ostais patjaa käytettynä....
Niin jos et koskaan osta mitään käytettyä niin voitko kertoa miksi et? Kiinnostaisi kuulla.
Kommentit (96)
1 jatkaa. Mieheni tekee työkseen putkiremontteja, ja hän ei suostu ottamasn vastaan mitään käytettyä. Ludeongelma on täällä helsingissä valtava. Hän voi pahoin, kun ihmiset tonkii roskalavoja.
Mulla ei periaatteessa ole mitään käytettyä vastaan ja kannatan kierrätystä, mielestäni vain on todella vaikeaa löytää juuri sitä mitä haluan hyväkuntoisena.
Siksi että ei kiinnosta kierrellä kirppareita ja etsimässä jos sattuisi löytymään jotain jota tarvitsen toivomassani värissä, koossa tai mallissa... menee liikaa aikaa.
Ostan toki ulkomaisista antiikkiliikkeistä silloin tällöin mutta en todellakaan toisi kotiin mitään haisevista, kuppaisista kirpputoreista.
Kyllä nämä kirppikseltä ostavat tunnistaa jo kaukaa. Ja kun lähelle menee on pakko pitää nenästä.
Koska en ole koskaan löytänyt mitään tarvitsemaani hyväkuntoista käytettynä.
Olen vähissä varoissa, en siedä likaa, ja myös arka hajuille, enkä siksi ota riskiä, että hankkisin kotiini jotain haisevaa, likaista tai rikkinäistä. Olen mielummin ilman kuin ostaisin käytettyä. Auto on eri, mutta siinäkin tiukat kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
1 jatkaa. Mieheni tekee työkseen putkiremontteja, ja hän ei suostu ottamasn vastaan mitään käytettyä. Ludeongelma on täällä helsingissä valtava. Hän voi pahoin, kun ihmiset tonkii roskalavoja.
Onko niin, että jos sinä annat vanhan pöytäsi ystävällesi, siinä on luteita?
Varmaan ostat aina punalaputettua kalaa, ap, ja pakastat sen ennen myöhempää käyttöä varten 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöydässä on monta saumaa ja koloa johon ne voivat mennä.
En osta mitään käytettyä. Jotenkin inhottaa ajatus että joku toinen on pitänyt tai käyttänyt sitä.
en myöskään myy vanhoja tavaroitani vaan heitän ne roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole koskaan löytänyt mitään tarvitsemaani hyväkuntoista käytettynä.
"En ole löytänyt" viittaa siihen, että kuitenkin etsit niitä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ostat aina punalaputettua kalaa, ap, ja pakastat sen ennen myöhempää käyttöä varten 🤮
Ei punalaputetut elintarvikkeet ole käytettyjä.
Kirpputorit jo itsessään ovat niin oksettavia ja ankeita mestoja ettei tulisi mieleenkään.
Hah! Olen ostanut viimeiset pyyhkeetkin kirpparilta :D Vaatteita en enää osta, koska ovat niin huonokuntoisia, enkä pehmustettuja huonekaluja kuin talvella kovilla pakkasilla, jolloin jätän ne ulos pressun alle niin pitkäksi aikaa että mahdolliset elukat on kuolleet.
Käyn vain kirppareilla joihin ihmiset vievät tavaraa myyntiin, eli hyväntekeväisyyskirppareilta, en käy niillä joihin varataan itse pöytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei punalaputetut elintarvikkeet ole käytettyjä.
Ei kirppiksellä kaikki ole käytettyä.
Yksi syy on, että en tykkää kierrellä kirppareita haistelemassa epämiellyttäviä hajuja. On huomattavasti helpompaa istua tietokoneella ja tilata uutena netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöydässä on monta saumaa ja koloa johon ne voivat mennä.
Nimenomaan. Jos pöydässäsi on jo koloja ja luteita, miksi haittaisi ostaa käytetty tuoli, jossa myös on luteita?
En osta, koska en ole nähnyt mitään hyvännäköisyä kirppiksellä. Joskus antiikkiliikkeissä näkyy, mutta en kerää antiikkia. Kirppiksillä on vain jämää.
Muutenkaan en osta mitään, mitä en tarvitse. Jos tarvitsen, sitten etsin juuri tiettyä, eikä minulla ole aikaa lähteä koluamaan kirppiksiä, jotta löytäisin verhoihini sopivat burgundinpunaisen viltin, jossa on vähän sinistä. Kaupasta sen voi löytääkin.