Sinä joka et osta mitään käytettyä
Ostin kirpputorilta viltin, pesin ja laitoin sohvalle. Kehaisin sitten tutulle kun olin siitä tyytyväinen niin hän oli silminnähden vähän ällöttynyt kun oli käytettynä hankittu. Hän ei kuulemma osta mitään paitsi uutena. Olisin jo kuvitellut että tässä ajassa käytetyn tavaran ostaminen on ihan normaalia, varsinkin semmoisen jonka voi pestä. Ehkä en itsekään ostais patjaa käytettynä....
Niin jos et koskaan osta mitään käytettyä niin voitko kertoa miksi et? Kiinnostaisi kuulla.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa nähdä sitä vaivaa, että löytäisin etsimäni käytettynä. Ja kyllä minua myös etoo ajatus, etten tiedä kuka tai mikä tuotetta on käyttänyt ennen minua, jotku ihmiset kun eivät esim pese käsiään vessassa käynnin jälkeen 🤮
Tätä just en tajua, kun eihän ole mitään takeita että esim kiinalainen tavaranpakkaaja olis pessyt käsiään sen enempää kuin käytettynä ostetun tavaran edellinen omistaja. Ja varsinkin jos kyse tavarasta jonka voi pestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kirpputorille viedä mitään priimaa myytäväksi. Sehän on sääntö. Sellainen tavara myydään muualla tai todellakin antiikkiliikkeistä.
Kyllä muuten viedään. Meilläpäin on kirpputorilla eläinsuojeluporukoiden pöytä, jonne eläinrakkaat ihmiset ovat lahjoittaneet uuden veroisiakin vaatteita. En itse edes kiertele muiden pöytiä vaan käyn aina tsekkaamassa vain tuon pöydän. Tänä vuonna olen ostanut sieltä kolme laadukasta urheiluhupparia (nike, puma, adidas) yhteishintaan 15 euroa. Kaksi hupparia oli selvästikin täysin käyttämättömiä.
M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kirpputorille viedä mitään priimaa myytäväksi. Sehän on sääntö. Sellainen tavara myydään muualla tai todellakin antiikkiliikkeistä.
Ei ole totta. Olen ostanut priimakuntoisena vaikka mitä. Ja nimen omaan noilta hyväntekeväisyyskirppareilta. Niihin viedään mm. kuolinpesistä tavaraa joista osa on vielä pakkauksissaan.
No jos tykkää täyttää kotinsa muovitavaroilla…
Miten myyntipakkauksessaan oleva fiskarsin veitsisarja on muovitavaralla kodin täyttämistä?
Siinä on aika paljon muovia, katsopa uudestaan.
Vastaahan kysymykseen.
Rupesiko se korpeamaan, että ihmiset lahjoittavat tavaraa Ukrainan hyväksi?
Kirpputorit eivät ole mun juttu. En osta enää yhtään mitään. Ostan usein aletavaroita ja löydän usein just mitä tarvitsen.
En halua luteita. Ihmiset myyvät ihan pokkana tietoisesti ludekamaa.
Ostan käytettynä ainoastaan koirille nukkumapaikaksi ulkoterassille vanhoja sohvia. Sinne ne kelpaa - parin vuoden päästä, kun ovat niin homeessa/resuja, heitän roskiin ja haen taas jonkun kympin sohvan torista.
Hyi hitto, ei tulisi mieleenkään ottaa mitään huonekalua tai rättiä kotiini kaikkien luteiden ja muiden tuholaisten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei periaatteessa ole mitään käytettyä vastaan ja kannatan kierrätystä, mielestäni vain on todella vaikeaa löytää juuri sitä mitä haluan hyväkuntoisena.
Ainakin netistä löytää käytettynä jo melkein kaiken jos haluaa.
Nykyään on paljon myynnissä uutenakin sellasita vanhan näköikstä tai valmiiksi kulutetulla pinnalla, esimerkiksi vaatteissa ja soittimissa, joten näitä saa vain aitona ja aidosti hyvälaatuisena käytettynä, kirppikseltä niitä on kyllä vaikea löytää mutta "aarten etsintä" on ihan hauskaa puuhaa.
ps ostin kirpparilta 3 eurolla 20 vuotta vanhan t-paidan jota olen käyttänyt nyt noin 5-6 vuotta, prisman 60e paita kesti noin 6kk ehjänä
Ei kai Herran tähren kukaan osta Prismasta vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei periaatteessa ole mitään käytettyä vastaan ja kannatan kierrätystä, mielestäni vain on todella vaikeaa löytää juuri sitä mitä haluan hyväkuntoisena.
Nykyään on paljon myynnissä uutenakin sellasita vanhan näköikstä tai valmiiksi kulutetulla pinnalla, esimerkiksi vaatteissa ja soittimissa, joten näitä saa vain aitona ja aidosti hyvälaatuisena käytettynä, kirppikseltä niitä on kyllä vaikea löytää mutta "aarten etsintä" on ihan hauskaa puuhaa.
ps ostin kirpparilta 3 eurolla 20 vuotta vanhan t-paidan jota olen käyttänyt nyt noin 5-6 vuotta, prisman 60e paita kesti noin 6kk ehjänä
Marketing on Suomen yleisin vastteenostopaikka.
Espoon kiertätyskeskus on parempi ostospaikka, kuin moni tavaratalo. Ostin viimeeksi vaalean puhtaan näköisen villaviltin, en pessyt sitä ja nukun sillä joka ikinen yö. Päivällä myös kääriydyn siihen, kun se on niin ihanan tuntuinen.
Monenlaista tavaraa olen löytänyt sieltä vuosien varrelta. En kuitenkaan ostaisi vanhaa kangaspäällysteistä sohvaa 🪳luteiden vuoksi. En tiedä, onko sohvat otsonikäsitelty jo valmiiksi. Kenkiä en ostaisi, koska ne ovat muovautuneet ensimmäisen käyttäjänsä mukaan. Kolmipyöräiset lasten rattaat olis kyllä hakusessa, ihan ostoskärryksi, kun selkäni ei kestä vetää ostoskärryä perässä. Rattaita saisi työntää edessä.
Pöytäliinoja, lakanoita, suksia, ompelukonepöytä ym. olen hankkinut käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marketing on Suomen yleisin vastteenostopaikka.
Ja sen kyllä maaseudulla huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten viedään. Meilläpäin on kirpputorilla eläinsuojeluporukoiden pöytä, jonne eläinrakkaat ihmiset ovat lahjoittaneet uuden veroisiakin vaatteita. En itse edes kiertele muiden pöytiä vaan käyn aina tsekkaamassa vain tuon pöydän. Tänä vuonna olen ostanut sieltä kolme laadukasta urheiluhupparia (nike, puma, adidas) yhteishintaan 15 euroa. Kaksi hupparia oli selvästikin täysin käyttämättömiä.
M37
Mikähän kommentissani sai aikaan moista alapeukuttamista?
M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä mielummin otan sen 1700 luvulla tehdyn stradivarius vilun kuin jonkun 2022 made in china vimpeleen jossa lukee kaiken lisäksi "valmistettu ilmastoa säästämättä".
Ja ensimmäisiä myydään kirppareilla 😂
No ei kirpputori ole ainut paikka ostaa käytettyä. Se ei kai ollut tässä kriteerinä, vai oliko?
Eri
20 vuotta sitten ostin vaikka mitä kirpparilta mm. vaatteita ja huonekaluja. Nykyisin ludeongelman takia en osta mitään käytettyä.
En jaksa nähdä vaivaa käytetyn etsimiseen. Harvoin osaan ennakoida mitä tulen tarvitsemaan eli on aikaa etsiä. Ostan tarpeeseen ja silloin tuotteen on hyvä löytyä nopeasti.
Enkä pidä kirppareista koska ne ovat yleensä niin rähjäisiä. Ei niissä tee mieli viettää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä mielummin otan sen 1700 luvulla tehdyn stradivarius vilun kuin jonkun 2022 made in china vimpeleen jossa lukee kaiken lisäksi "valmistettu ilmastoa säästämättä".
Ja ensimmäisiä myydään kirppareilla 😂
No ei kirpputori ole ainut paikka ostaa käytettyä. Se ei kai ollut tässä kriteerinä, vai oliko?
Eri
AP tässä. Saahan käytettyä tavaraa tottakai muualtakun kuin kirppikseltä. FB, kierrätyskeskus, antique boutique....
Saunnaisesti ostan jotain paikalliselta fb kirppikseltä, mutta jotenkin koen, että käytettynä ostamisessa on järkeä vasta kun siitä haluaa tehdä harrastuksen. Vaatii aikaa koluta niin livekirppiksiä kuin toria ym., muodostaa käsitys hinnoista, odotella sopia tuotteita tarjolle ja tehdä osto oikealla hetkellä.
Omat ostokseni ovat poikkeuksetta menneet harhaan, laatu ei ollutkaan sitä mitä ajattelin tai koko on pikkuisen väärä. Olen vaan menettänyt rahaa.
Lapsiperheessä hankintoihin menee muutenkin niin paljon aikaa, että ei ole kiinnostusta käyttää tähän yhtään enempää. Jos joku lähipiiristä tai paikallisessa fb ryhmässä sattuu tarjoamaan sopivan kokoisia luistimia oikealla hetkellä, totta kai ostetaan ne. Mutta jos maanantaina on koulussa luistelua ja edellinen viikko on kiireinen, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin marssia urheilukauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Yks mun sukulainen ei ikinä osta mitään käytettyä, koska on varma, että kaikissa kirpputoritavaroissa on jotain ötököitä tai mitä lie taudinaiheuttajia. Nettikirppareilla tms. taas myyjät on huijareita, tavara on varastettua tai ainakin rikkinäistä. Itse hän kyllä myy tavaraa netin välityksellä...
Näillä on aika usein joitakin pelkoja, jotka eivät liity itse tavaroihin. Tiedän kaksi henkilöä, jotka eivät kehtaa ostaa mitään käytettyä ja pitävät sitä vastenmielisenä. Kummassakin tapauksessa syynä on köyhyyden pelko ja sellainen "mitä muutkin ajattelee." Molemmilta puuttuu perusturvallisuuden tunne aikalailla täysin, luultavasti sekin vaikuttaa tähän vain uutena ostamiseen.
Usein pääkaupunki setu on tarjoustuoteet kaupoissa uudet, halvempia kuin kirppu tori tuoteet valitettavasti!Some kun en ole F.B. ym. Varmasti sieltä saa helposti hyvää lahdukasta halvemalla kuin uutena ostetut aletuoteetkin liikeistä?Kenkiä esim. kirpis en ostaisi.Koskan ei tiedä onko ollut käytäjällä jalka sieni kynsissä tai sislaa jaloissa?Ne on sitten nissä jalkineissakin.Punanen Kontti ilmoitaa höyrypesee kaikki tuoteensa minkä myy .