Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et osta mitään käytettyä

Vierailija
03.03.2022 |

Ostin kirpputorilta viltin, pesin ja laitoin sohvalle. Kehaisin sitten tutulle kun olin siitä tyytyväinen niin hän oli silminnähden vähän ällöttynyt kun oli käytettynä hankittu. Hän ei kuulemma osta mitään paitsi uutena. Olisin jo kuvitellut että tässä ajassa käytetyn tavaran ostaminen on ihan normaalia, varsinkin semmoisen jonka voi pestä. Ehkä en itsekään ostais patjaa käytettynä....
Niin jos et koskaan osta mitään käytettyä niin voitko kertoa miksi et? Kiinnostaisi kuulla.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ostat aina punalaputettua kalaa, ap, ja pakastat sen ennen myöhempää käyttöä varten 🤮

Ei punalaputetut elintarvikkeet ole käytettyjä.

Ei kirppiksellä kaikki ole käytettyä.

Ei käytettyä mutta haisevaa kyllä. Kuten punalaputettu kala.

Vierailija
22/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrän joka kylän kirpputorit. Vaatteita en osta mutta "aarteita" joita toiset kutsuvat romuksi. Löytyy työkaluja yms. kunnossa olevaa tai kunnostus kelpoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kirpputorille viedä mitään priimaa myytäväksi. Sehän on sääntö. Sellainen tavara myydään muualla tai todellakin antiikkiliikkeistä.

Vierailija
24/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en ole koskaan löytänyt mitään tarvitsemaani hyväkuntoista käytettynä.

"En ole löytänyt" viittaa siihen, että kuitenkin etsit niitä. 

Olen toki joitakin kertoja käynyt kirppareilla kiertelemässä ja katsomassa mitä siellä on ja aikalailla kaikki on sellaista mitä en halua, joten en viitsi mennä kirppareille aikaa haaskaampaa.

Vierailija
25/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mun sukulainen ei ikinä osta mitään käytettyä, koska on varma, että kaikissa kirpputoritavaroissa on jotain ötököitä tai mitä lie taudinaiheuttajia. Nettikirppareilla tms. taas myyjät on huijareita, tavara on varastettua tai ainakin rikkinäistä. Itse hän kyllä myy tavaraa netin välityksellä...

Vierailija
26/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nähdä sitä vaivaa, että löytäisin etsimäni käytettynä. Ja kyllä minua myös etoo ajatus, etten tiedä kuka tai mikä tuotetta on käyttänyt ennen minua, jotku ihmiset kun eivät esim pese käsiään vessassa käynnin jälkeen 🤮

Vierailija
27/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perinyt niin paljon vanhaa, että en enää tarvitse mitään käytettyä.

Vierailija
28/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei periaatteessa ole mitään käytettyä vastaan ja kannatan kierrätystä, mielestäni vain on todella vaikeaa löytää juuri sitä mitä haluan hyväkuntoisena.

Ainakin netistä löytää käytettynä jo melkein kaiken jos haluaa.

Nykyään on paljon myynnissä uutenakin sellasita vanhan näköikstä tai valmiiksi kulutetulla pinnalla, esimerkiksi vaatteissa ja soittimissa, joten näitä saa vain aitona ja aidosti hyvälaatuisena käytettynä, kirppikseltä niitä on kyllä vaikea löytää mutta "aarten etsintä" on ihan hauskaa puuhaa.

ps ostin kirpparilta 3 eurolla 20 vuotta vanhan t-paidan jota olen käyttänyt nyt noin 5-6 vuotta, prisman 60e paita kesti noin 6kk ehjänä

Vierailija
29/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kirpputorille viedä mitään priimaa myytäväksi. Sehän on sääntö. Sellainen tavara myydään muualla tai todellakin antiikkiliikkeistä.

Ei ole totta. Olen ostanut priimakuntoisena vaikka mitä. Ja nimen omaan noilta hyväntekeväisyyskirppareilta. Niihin viedään mm. kuolinpesistä tavaraa joista osa on vielä pakkauksissaan. 

Vierailija
30/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilla myydään rikkinäistä ja huonoksi todettua tavaraa.

Vierailija
31/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Olen ostanut priimakuntoisena vaikka mitä. Ja nimen omaan noilta hyväntekeväisyyskirppareilta. Niihin viedään mm. kuolinpesistä tavaraa joista osa on vielä pakkauksissaan. 

No jos tykkää täyttää kotinsa muovitavaroilla…

Vierailija
32/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mielummin otan sen 1700 luvulla tehdyn stradivarius vilun kuin jonkun 2022 made in china vimpeleen jossa lukee kaiken lisäksi "valmistettu ilmastoa säästämättä".

Vierailija
33/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on kaksi todella ankeaa paikkaa: Ikea ja kirpputorit. Täynnä rumaa ja todellakin köyhille luusereille sopivaa kamaa.

Vierailija
34/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myydään kaupassakin alkoholia, mutta ei minun ole pakko juuri sitä ostaa vain koska sitä siellä myydään, vaan voin ostaa muuta. Sama koskee kirpputoreja. Huonoa ja rikkinäistä ei sieltä ole pakko ostaa.

Vierailija
35/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä mielummin otan sen 1700 luvulla tehdyn stradivarius vilun kuin jonkun 2022 made in china vimpeleen jossa lukee kaiken lisäksi "valmistettu ilmastoa säästämättä".

Ja ensimmäisiä myydään kirppareilla 😂

Vierailija
36/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten myyntipakkauksessaan oleva fiskarsin veitsisarja on muovitavaralla kodin täyttämistä?

Vierailija
37/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän rupesi joku oikein urakalla spämmäämään kirppiksenvastaisia kirjoituksiaan.  Onko tullut käsky levittää pahaa mieltä kaikkiin viattomiinkin aiheisiin?

Vierailija
38/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoriluuskat ovat ihmistyyppi johon en samaistu enkä halua samaistua.

Vierailija
39/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten myyntipakkauksessaan oleva fiskarsin veitsisarja on muovitavaralla kodin täyttämistä?

Siinä on aika paljon muovia, katsopa uudestaan.

Vierailija
40/96 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myydään kaupassakin alkoholia, mutta ei minun ole pakko juuri sitä ostaa vain koska sitä siellä myydään, vaan voin ostaa muuta. Sama koskee kirpputoreja. Huonoa ja rikkinäistä ei sieltä ole pakko ostaa.

Alapeukku, koska kirpparilta on pakko ostaa just se huono ja rikkinäinen tavara, eikä voi ostaa sitä tavaraa mikä ei ole mainitunlainen? Vai siksi ettei pääse kaupasta ulos ostamatta alkoholia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän