Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset on porsaita (hotelliaamiainen)

Vierailija
28.07.2015 |

Hotelliaamiainen. Mikä helvetti siinä on, että buffet-linjastollinen ruokaa saa ihmisen heittäytymään täydeksi porsaaksi? Aikuiset ihmiset, oikeasti. Päivästä toiseen katson, kun kilokaupalla ruokaa heitetään roskiin, kun Te kippaatte sitä sille viidennelle lautasellenne niin paljon, että näykkäätte siitä ehkä sitten juuri ja juuri sen yhden kurkunsiivun. Miksi otatte liikaa ruokaa!!?? Ja vielä opetatte lapsillenne, että on ihan ok jättää koskematon lautanen pöydälle. 

Ja sitten se sotku. Missä mahtaa olla se perinteinen suomalainen häpeä? Minä en nimittäin sitä ainakaan tänään nähnyt. Kananmunat ja hedelmät kuoritaan pöydälle, jätetään puoliksi juotuja mehuja ja kahveja, syömätömään puuroon sotkitaan maitoa ja suolakurkkuja, jotta se olisi mahdollisimman kuvottavan näköinen. Servetit myttyinä pitkin pöytää ja lattiaa. 

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tilattiin eräässä ulkomaan hotellissa aamiainen huoneeseen koska ajattelimme välttää aamiaishuoneen edellisen aamun hälinän ja metelin, ja se ruoka odotti käytävällä vaunuissa (emme olleet ilmeisesti kuulleet koputusta muutamaa minuuttia aiemmin kun olimme terassilla ihmettelemässä säätä) ja kaikille niille lautasille oli laitettu semmoiset metalliset kuvut päälle. Kun mies meni katsomaan että onko ruoka tullut käytävälle meidän oven taakse niin näki miten venäläisperhe seisoi sen meille tarkoitetun vaunun ympärillä siinä ihan meidän oven takana ja vanhemmat nosteli niitä kupuja ja lapset työnsivät käsiään lautasille!!!

Mieheni katsoi heihin vihaisesti ja nämä lähtivät liukkaasti liikkeelle nokat pystyssä, eivät pyytäneet edes anteeksi. Mieheni soitti respaan ja sanoi että meidän ruuat oli käpälöityjä että toisitteko uudet. Joten muistakaa että huoneeseen tuodut aamiaisetkin saattaa olla valmiiksi muiden koskettelemia :(

Vierailija
122/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:54"]

Missä luteiden valloittamassa roska-hotellissa oikein yövyt? Itse olen yöpynyt pääosin ketjuhotelleissa (Hilton, Sokos Hotels, Scandic, Cumulus, Rantasipi, Best Western, Holiday Inn, Four Seasons...), ja vaikka kaikki eivät loistohotelleja olekaan, on JOKAISESSA ollut lasten pöytä aamiaisella erikseen, jossa lukenut ERIKSEEN, ttä LAPSILLE. Olen todistanut monen kaltaisesi porsaan saaneen kunnon kurinpalautuksen hotellin väeltä, kun ottivat lasten letut, ja jättivät monta lasta itkemään.

[/quote]

Joo, aivan varmasti taas.

Mä voin oikein kuvitella miten four seasons hotellissa läksytetään asiakkaita lasten letuista, samalla, kun pikkulapset itkee :D

Jos joku ei tajua mikä tässä on hauskaa, niin googlettakaa four seasonsin hotellit ja miettikää siellä miljonäärejä läksyttevänä lasten letuista.

Jotain rajaa noihin teidän aivopieruihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 10:28"]

Missä luteiden valloittamassa roska-hotellissa oikein yövyt? Itse olen yöpynyt pääosin ketjuhotelleissa (Hilton, Sokos Hotels, Scandic, Cumulus, Rantasipi, Best Western, Holiday Inn, Four Seasons...), ja vaikka kaikki eivät loistohotelleja olekaan, on JOKAISESSA ollut lasten pöytä aamiaisella erikseen, jossa lukenut ERIKSEEN, ttä LAPSILLE. Olen todistanut monen kaltaisesi porsaan saaneen kunnon kurinpalautuksen hotellin väeltä, kun ottivat lasten letut, ja jättivät monta lasta itkemään.

[/quote]

Mä voin oikein kuvitella miten four seasons hotellissa läksytetään asiakkaita lasten letuista, samalla, kun pikkulapset itkee :D

Jos joku ei tajua mikä tässä on hauskaa, niin googlettakaa four seasonsin hotellit ja miettikää siellä miljonäärejä läksyttevänä lasten letuista.

[/quote]

Ei kai Four Seasons edes ota ketään alle 16v hotellivieraita...? :D Tai ainakaan valtaosa niistä.

Vierailija
124/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 10:41"]

[/quote]

[/quote]

Ei kai Four Seasons edes ota ketään alle 16v hotellivieraita...? :D Tai ainakaan valtaosa niistä.

[/quote]

Jotkut kaupunkihotellit kai ottaa, mutta ne ei kyllä tosiaankaan ole mitään "lasten lettupöytä" paikkoja.

Mun mielestä resortit, niin kuin se thaimaan kuuluisa, ei kai ota?

Tässä on kuva esim. geneven four seasonsin aamiasesta, näyttää just rajulta lettuläksytys paikalta....

http://travelogged.com/wp-content/uploads/2013/09/four_seasons_geneva_breakfast.jpg

Vierailija
125/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minähän lampsautan lautaseni niin täyteen kun haluan.. ja sinä ap olet itse työsi  valinnut ja siihen nyt vaan kuuluu porsaiden jälkien siivoaminen.

Take it or leave it.

Vierailija
126/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Et olisi juonut sitä ainoaa aivosoluasi, niin ymmärtäisit lukemasi...

Väitinkö minä että nimenomaan Four Seasonseissa olisi läksytetty? En. En edes tarkentanut että missä noista ketjuista olen tuota havainnut. Joten hyppää suosiolla katolta, et sinä opi ymmärtämään lukemaasi.

Vierailija
127/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävintä mitä kaveri nähnyt vähän aikaa sitten suomalaisessa marketissa:

Joltain "wt-tyyliseltä siiderimammalta" oli karannut taapero joka meni sinne karkkipömpelin luokse, nosti kantta ja nappasi karkin suuhun. Arviolta 2-3v. Tuo mamma laahusti lapsen luokse, ärähti että "ei me osteta karkkia tänään", kaivoi sen karkin lapsen suusta ja HEITTI SEN LIMAISEN KARKIN TAKAISIN sinne karkkipömpeliin!!!

Miten noin ällöjä ihmisiä voi olla!? Olisi edes antanut lapsen pitää sen karkin suussa, ja tehnyt selväksi myöhemmin että miksi kaupan karkkia ei saa ottaa ilman lupaa.

PS. Ihmisen suussa on enemmän bakteereja kuin ihmisen virtsassa, ihan vaan faktatietona teille muillekin.

Vierailija
128/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 10:47"]

Ällöttävintä mitä kaveri nähnyt vähän aikaa sitten suomalaisessa marketissa:

Joltain "wt-tyyliseltä siiderimammalta" oli karannut taapero joka meni sinne karkkipömpelin luokse, nosti kantta ja nappasi karkin suuhun. Arviolta 2-3v. Tuo mamma laahusti lapsen luokse, ärähti että "ei me osteta karkkia tänään", kaivoi sen karkin lapsen suusta ja HEITTI SEN LIMAISEN KARKIN TAKAISIN sinne karkkipömpeliin!!!

Miten noin ällöjä ihmisiä voi olla!? Olisi edes antanut lapsen pitää sen karkin suussa, ja tehnyt selväksi myöhemmin että miksi kaupan karkkia ei saa ottaa ilman lupaa.

PS. Ihmisen suussa on enemmän bakteereja kuin ihmisen virtsassa, ihan vaan faktatietona teille muillekin.

[/quote]

Olen nähnyt useita kertoja, kun lapset lähmivät paskaisilla käsillään irtokarkkeja ja laittavat sitten takaisin astiaan. Suusta en sentään ole nähnyt takaisin laitettavan, mutta uskon kyllä että sitäkin tapahtuu. On sanomattakin selvää, etten ole enää vuosiin ostanut kauppojen irtokarkkeja.

Vierailija
129/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:17"]Tajuat varmaan että 90% hotelliaamiaisella kävijöistä on vielä joko kännissä/krapulassa? Jos sun duuni on olla siellä töissä ja duunata paikat kuntoon niin se in sun elämänvalintasi. Kristus vittu mitä valitusta. Ei hirveesti persettä kutita miten käyttäydyn paikassa, jossa viivyn vain yhden yön.
[/quote]

Me oltiinkin kaksi yötä samassa hotellissa ja siksi ei tullu mieleenkään sikailla. Ko. paikassa oli myös paljon venäläisiä, mutta ap:n kuvailemaa toimintaa en kyllä nähny. Toki siellä buffet-aamiainen tarjoiltiin kolmelta linjastolta, jokaisen alussa lautaspino. Jos nyt edes kahdesta linjastosta haki syötävää, ni pienillä järjestelyillä sai lautasen myös niille roskille. Salissa oli myös koko ajan vähintään kaksi tarjoilijaa korjaamassa likaisia astioita ja roskia pois..

Vierailija
130/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset on oikeasti pahimpia! Ovat ensimmäisenä aamiaissaleissa, tyhjentävät kaikki buffet-tarjoilut omille lautasilleen ja jättävät 90% syömättä. Pöytänsä on kuin ruokapommin jäljiltä. Henkilökunta stressaantuu aina näiden läsnäollessa kun kaikki muut tulevat paikalle ja ihmettelevät kun tarjolla ei enää ole juuri mitään.

Laivalla venäläiset käy mm. varastamassa toisten viinipullot ja drinkit, minä ja mies tilattiin kuoharia, mentiin tanssimaan hetkeksi ja sillä välin nämä kävivät kantamassa meidän kuoharipullon coolerieineen siitä meidän pöydästä ihan pokalla omaan pöytäänsä. Kaikki ympärillä olijat näkivät tämän ja sanoivat että nuo vei teidän pullot ja jääastiat. Minulla oli vielä päällystakki siinä paikalla merkkinä siitä että paikka oli varattu ja tarjoilija toi sen kuoharin silloin kun mentiin hetkeksi pois siitä pöydästä.

Vierailija
131/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:15"]

Ulkomaamatkoilla sitä sikailua vasta näkeekin hotelliaamiaisella. Suomalaiset käyttäytyvät yleensä suht siivosti, mutta tietyillä kansallisuuksilla ei tunnu olevan minkaanlaisia rajoitteita. Pari päivää sitten aamiaisella nähtyä:

- Otetaan sämpyläkorista useampi sämpylä käteen, puristellaan ja hierotaan niitä, ja laitetaan takaisin

- Täytetään kahden litran tyhjä juomapullo hotellin mehuhanasta ja laitetaan laukkuun

- Tehdään useita kappaleita evässämpylöitä kaikkine täytteineen ja laitetaan laukkuun

- Otetaan litran mineraalivesipullo kylmäaltaasta sellaisenaan (altaassa oli niitä 3 kpl) ja laitetaan laukkuun

Kaikki tämä aamiaispöydästä, jonka yllä lukee suurin kirjaimin "Eat all you can, but PLEASE DO NOT TAKE ANY FOOD WITH YOU". Luonnollisesti em. henkilöt myös söivät ja sikailivat paikan päälläkin ns. koko rahalla.

[/quote]

Aaah, olet ollut samassa hotellissa naapurin vanjan kanssa. Tuttua menoa, harashoo.

Vierailija
132/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:03"]

Jos olen maksanut hotellihuoneestani aamiaisella 150 euroa, oletan, että saan sillä rahalla hamstrata ja jättää syömättä aamiaisen kuten haluan. Ja pöydän siivoamisestakin maksan hotellilaskussani. Mielestäni siis näin.

[/quote]

Jaahas. Tällä logiikalla jätät varmaan yöksi hotellihuoneeseen valot ja vesihanan päälle.

Kulutetaan nyt koko rahan edestä, mielestäsi siis näin.

Vierailija
133/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:49"] 

Tajuatko mitään palautumisesta? Eivät varmaan ilkeyttään niitä tarvinneet.

Ex-urheilija.

[/quote]

Urheilijatkin ovat varmaan joskus kuulleet tavarataloista ja kioskeista, joista saa esimerkiksi piimätölkkejä.
[/quote]

Niillä urheilijoilla on varmaan aikaa mennä jonnekin ärrälle tai alepaan ostaan piimää...

Vierailija
134/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin otan mitä haluan. Jos en pidä siitå, siirrän sivuun. As simple as that.

Vierailija
135/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:01"]

Mä ainakin otan mitä haluan. Jos en pidä siitå, siirrän sivuun. As simple as that.

[/quote]

Jaahas, aito wt-perheen kasvatti on puhunut.

Vierailija
136/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:15"]

Ulkomaamatkoilla sitä sikailua vasta näkeekin hotelliaamiaisella. Suomalaiset käyttäytyvät yleensä suht siivosti, mutta tietyillä kansallisuuksilla ei tunnu olevan minkaanlaisia rajoitteita. Pari päivää sitten aamiaisella nähtyä:

- Otetaan sämpyläkorista useampi sämpylä käteen, puristellaan ja hierotaan niitä, ja laitetaan takaisin

- Täytetään kahden litran tyhjä juomapullo hotellin mehuhanasta ja laitetaan laukkuun

- Tehdään useita kappaleita evässämpylöitä kaikkine täytteineen ja laitetaan laukkuun

- Otetaan litran mineraalivesipullo kylmäaltaasta sellaisenaan (altaassa oli niitä 3 kpl) ja laitetaan laukkuun

Kaikki tämä aamiaispöydästä, jonka yllä lukee suurin kirjaimin "Eat all you can, but PLEASE DO NOT TAKE ANY FOOD WITH YOU". Luonnollisesti em. henkilöt myös söivät ja sikailivat paikan päälläkin ns. koko rahalla.

[/quote]

Aaah, olet ollut samassa hotellissa naapurin vanjan kanssa. Tuttua menoa, harashoo.
[/quote]

Kuulostaa saksalaisilta! Etenkin tuo eväiden teko..

Vierailija
137/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan tuttua silloin kun vielä olin hotellissa töissä. Aamiasen aikana yleensä vedin kestohymyn naamalle ja haukuin päässäni kaikki sikailevat asiakkaat. Pahimpia oman kokemuksen mukaan olivat perheet, venäläiset tai keski-ikäiset paljon alkoholia edellisiltana nauttineet ihmiset.

Oksettavin kokemus oli kyllä se, kun eräs nainen alkoi oksentaa limaa kesken aamiaisen. Oli siis antibioottikuurilla ja oli tosi pahoillaan, kaikki sympatiat hänelle. Oli ulkomaalainen joten uskallan ehkä täällä kertoa. Sitä vesimäistä oksennusta, missä oli ruuanpaloja ja limaklimppejä seassa, oli PALJON. Valui naisen leulta, lautanen oli täynnä oksennusta, pöydällä oli oksennusta, josta se valui hiljalleen pöydän reunalta lattialle. Siinä sitten siivottiin oksennus kurkussa. En muistele kyllä pahalla, eipä sillä.

Mutta asiaan, oikeasti v*tutti siivota tiettyjen perheiden jäljiltä aamiassalia. Pöydällä oli lautasia, täysiä laseja ja kahvikuppeja, likaisia lautasliinoja kasoittain. Lapset heittäneet ruokaa yms roskaa lattialle. Ja se syömättömän ruuan määrä oli ihan käsittämätöntä. On tullut törmättyä siihenkin, että vanhemmat haluavat syödä pitkän kaavan mukaan ja pikku Jannica ei viihdy, joten haetaan sille jotain lihapullia joita voi muussata sormin ja heitellä että viihtyy. Samoin jos ravintolasalissa on apupöydällä esim viini- ja kuohuviinilaseja, pihviveitsiä yms niitä haetaan pöytään syystä x (en edelleenkään tiedä miksi), jätetään käyttämättä ja lasit on tietenkin pakko pestä uudestaan.

Samoin nämä "krapulaiset". Joskus asiakkaina on ollut keski-ikäistä Peraa, joista näkyy kilometrin päähän että viina maistuu. Aamiaiselle tullaan edelleen humalassa, OMAT KALJAT MUKANA. Eräskin asiakas avasi kaljan pöydässä, kävi hakemassa aamiaista. Kävin kaatamassa kaljan pois, otti uuden, hain pois. Sen jälkeen ei enää ottanut uutta kaljaa, mutta syötyään meni nukkumaan hotellin aulan sohvalle. Käskin nousemaan ylös ja menemään huoneeseensa nukkumaan. P*skan marjat, vaihtoi vaan nukkumapaikkaa. Olin vielä yksin töissä ja kiire aamu, joten ei ehtinyt vahtimaan AIKUISTA MIESTÄ kokoaikaa. Kerkesi varmaan 5min kuorsata kovaäänisesti siinä sohvalla. 

Vaikka ei tästä uskoisi, olin oikeasti hyvä työssäni ja sain kiitosta asiakkailta hyvästä palvelusta. Oli silti pakko lopettaa työt, koska en enää kestänyt niitä idiootteja asiakkaita. Iso osa oli toki mukavia, mutta kun sekaan mahtuu mielensäpahoittaja-pikkuasioista nillittäjä-valittaja-maailmannapoja. En enää nauttinut niiden mukavienkaan asiakkaiden kanssa työskentelystä, koska olin niin leipääntynyt noihin idiootteihin. Parempi siis kaikille että vaihdoin töitä suosiolla. Toki aina kohtelin asiakkaita hyvin, olin mukava, ystävällinen ja iloinen enkä näyttänyt ulospäin mitään huonoja tunteita. 

Ja voin kertoa, että pahimpia valittajia ja sotkijoita olivat ne asiakkaat, jotka tulivat jollain kesätarjouksella halvalla hinnalla yöpymään. Silloin kaikki oli ihan p*rseestä, ruoka pahaa, aamiainen huono (tosin sitä syötiin silti kuin 10 päinen norsulauma). 

Ystävällisin terveisin,

Ei enää ikinä hotelliin töihin.

Vierailija
138/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:11"]

Mitäs pyydätte niistä niin hirveää hintaa. Koko rahan edestä.

[/quote]

Oot varmaan just niitä, jotka jättää Hesessä sen kerrosaterian roskat pöydälle ja hieroo vielä ketsupit sohvaan "koko rahan edestä".

[/quote]

Oot varmaan just niitä jotka ei tyhmyyttään muualle ole töihin päässeet kun sinne Heseen ja nyt ulisee kun pitäisi tehdä työnsä eikä asiakas niitä sun puolestas teekkään? Ja kyllä, se tarjottimen pöydästä pois kantaminen kuuluu sun työhös, ei maksavalle asiakkaalle.
[/quote]

Ei kuulu. Olen itse töissä pikaruokapaikassa (elätän itseäni niillä töillä opintojen ohessa), ja voin kertoa, että ei, roskien poisvienti ei oikeastaan ole minun tehtäväni. Minulla ei ole siihen aikaa. Mikäli työtehtäviimme olisi laskettu tarjottimien kerääminen, tarvitsisimme moniin vuoroihin ylimääräisen ihmisen tekemään sitä. Jos normaalin vilkkaana päivänä kaikki jättäisivät tarjottimensa pöytään ja minä rupeaisin niitä kantamaan, jonojen purkaminen hidastuisi huomattavasti. Sitäkö sinä haluat?

Ihmettelen myös sitä asennetta, että "Siivoo mun ketsupit tuolilta, se on sun duuni". Kenen normaalipäisen mielestä on jotenkin nautinnollista aiheuttaa ylimääräistä sotkua ympäristöönsä? Onko idea juuri siinä, että tuntuu hyvältä kun joku toinen ihminen joutuu siivoamaan? Miten pieni ihminen voi olla?

Vierailija
139/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 10:56"]

Venäläiset on oikeasti pahimpia! Ovat ensimmäisenä aamiaissaleissa, tyhjentävät kaikki buffet-tarjoilut omille lautasilleen ja jättävät 90% syömättä. Pöytänsä on kuin ruokapommin jäljiltä. Henkilökunta stressaantuu aina näiden läsnäollessa kun kaikki muut tulevat paikalle ja ihmettelevät kun tarjolla ei enää ole juuri mitään.

Laivalla venäläiset käy mm. varastamassa toisten viinipullot ja drinkit, minä ja mies tilattiin kuoharia, mentiin tanssimaan hetkeksi ja sillä välin nämä kävivät kantamassa meidän kuoharipullon coolerieineen siitä meidän pöydästä ihan pokalla omaan pöytäänsä. Kaikki ympärillä olijat näkivät tämän ja sanoivat että nuo vei teidän pullot ja jääastiat. Minulla oli vielä päällystakki siinä paikalla merkkinä siitä että paikka oli varattu ja tarjoilija toi sen kuoharin silloin kun mentiin hetkeksi pois siitä pöydästä.

[/quote]

Itse en uskaltaisi edes jättää juomiani valvomatta pöytään, ties mitä sieltä löytää kun tulee takaisin.

Vierailija
140/147 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:04"]

Missä mahtaa olla se perinteinen suomalainen häpeä? Minä en nimittäin sitä ainakaan tänään nähnyt. Kananmunat ja hedelmät kuoritaan pöydälle, jätetään puoliksi juotuja mehuja ja kahveja[/quote] Muistakaapa juoda lasit ja kupit tyhjäksi, ettette aivan porsaita ole. Röh röh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän