Ihmiset on porsaita (hotelliaamiainen)
Hotelliaamiainen. Mikä helvetti siinä on, että buffet-linjastollinen ruokaa saa ihmisen heittäytymään täydeksi porsaaksi? Aikuiset ihmiset, oikeasti. Päivästä toiseen katson, kun kilokaupalla ruokaa heitetään roskiin, kun Te kippaatte sitä sille viidennelle lautasellenne niin paljon, että näykkäätte siitä ehkä sitten juuri ja juuri sen yhden kurkunsiivun. Miksi otatte liikaa ruokaa!!?? Ja vielä opetatte lapsillenne, että on ihan ok jättää koskematon lautanen pöydälle.
Ja sitten se sotku. Missä mahtaa olla se perinteinen suomalainen häpeä? Minä en nimittäin sitä ainakaan tänään nähnyt. Kananmunat ja hedelmät kuoritaan pöydälle, jätetään puoliksi juotuja mehuja ja kahveja, syömätömään puuroon sotkitaan maitoa ja suolakurkkuja, jotta se olisi mahdollisimman kuvottavan näköinen. Servetit myttyinä pitkin pöytää ja lattiaa.
Kommentit (147)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:01"]
Mä ainakin otan mitä haluan. Jos en pidä siitå, siirrän sivuun. As simple as that.
[/quote]
Aivan.. aina se laatu ei vastaa odotettua. Pitäisikö se väkisin pitkinhampain yrittää tuputtaa alas vaikka oksennusta pukkaisi.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:46"]
Paljon matkustelleena voin todeta että suomalaiset on niitä kaikista siivoimmin käyttäytyviä. Britit ja venäläiset vie voiton monessa asiassa mitä tulee huonosti käyttäytymiseen ja sikailuun.
[/quote]
Tai kiinalaiset... *puistatus*
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:49"]
Tajuatko mitään palautumisesta? Eivät varmaan ilkeyttään niitä tarvinneet.
Ex-urheilija.
[/quote]
Urheilijatkin ovat varmaan joskus kuulleet tavarataloista ja kioskeista, joista saa esimerkiksi piimätölkkejä.
[/quote]
Niin jos hotelli vain tarjoaa jääkaapin, mikä on harvinaista.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:04"]
Mä ainakin otan mitä haluan. Jos en pidä siitå, siirrän sivuun. As simple as that.
[/quote]
Aivan.. aina se laatu ei vastaa odotettua. Pitäisikö se väkisin pitkinhampain yrittää tuputtaa alas vaikka oksennusta pukkaisi.
[/quote]
Teetkö näin kotona, häissä ja kyläpaikoissakin? Lappaat lautaskaupalla ruokaa roskiin?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:24"]
[/quote]
[/quote]
Teetkö näin kotona, häissä ja kyläpaikoissakin? Lappaat lautaskaupalla ruokaa roskiin?
[/quote]
Kyläpaikat on yleensä pienempiä, joten yleensä ensin maistan että pidänkö kys. tuotteesta. Jos en pidä niin saatan laittaa kyseisen tuotteen sivuun ja sanoa ruokailun lopuksi, että ai kauheata anteeksi kun olen niin täynnä etten enää jaksa kaikkea .. tämä toimii aina ;) ..ihmiset kun ovat sellaisia, että niitä kehuja haluavat kuulla. Joskus naiset ovat tehneet esim. jotain piirakoita joissa taikina on jäänyt osittain raa-aksi tai se on muuten vain kuivaa känttyä, niin nämä käntyt viskaan roskiin tekemättä asiasta sen isompaa numeroa ja otan sitten sellaista lautaselle mistä pidän.
Jos ajattelet tällaisen ystäväpaikan tarjonnasta, niin eihän se asiaa mihinkään muuta syönkö minä väkisin jotain mistä en pidä. Aivan sama raha niiden tekemiseen on mennyt, olivat ne sitten hyvin onnistuneet tai eivät. Ei se laske kustannuksia/harmia epäonnistuneista tuotteista mitenkään, että minä väkisin ne pistelen vaikka oksennus meinaisi tulla.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:04"]
Hotelliaamiainen. Mikä helvetti siinä on, että buffet-linjastollinen ruokaa saa ihmisen heittäytymään täydeksi porsaaksi? Aikuiset ihmiset, oikeasti. Päivästä toiseen katson, kun kilokaupalla ruokaa heitetään roskiin, kun Te kippaatte sitä sille viidennelle lautasellenne niin paljon, että näykkäätte siitä ehkä sitten juuri ja juuri sen yhden kurkunsiivun. Miksi otatte liikaa ruokaa!!?? Ja vielä opetatte lapsillenne, että on ihan ok jättää koskematon lautanen pöydälle.
Ja sitten se sotku. Missä mahtaa olla se perinteinen suomalainen häpeä? Minä en nimittäin sitä ainakaan tänään nähnyt. Kananmunat ja hedelmät kuoritaan pöydälle, jätetään puoliksi juotuja mehuja ja kahveja, syömätömään puuroon sotkitaan maitoa ja suolakurkkuja, jotta se olisi mahdollisimman kuvottavan näköinen. Servetit myttyinä pitkin pöytää ja lattiaa.
[/quote]
Onhan se ikävää työntekijän näkökulmasta. Olen kuitenkin aamiaiseni maksanu ja porsastelen juuri niin paljon kuin huvittaa.
[/quote]
Älä sitten kitise siitä miten kallista on asua hotellissa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyläpaikat on yleensä pienempiä, joten yleensä ensin maistan että pidänkö kys. tuotteesta. Jos en pidä niin saatan laittaa kyseisen tuotteen sivuun ja sanoa ruokailun lopuksi, että ai kauheata anteeksi kun olen niin täynnä etten enää jaksa kaikkea .. tämä toimii aina ;) ..ihmiset kun ovat sellaisia, että niitä kehuja haluavat kuulla. Joskus naiset ovat tehneet esim. jotain piirakoita joissa taikina on jäänyt osittain raa-aksi tai se on muuten vain kuivaa känttyä, niin nämä käntyt viskaan roskiin tekemättä asiasta sen isompaa numeroa ja otan sitten sellaista lautaselle mistä pidän.
Jos ajattelet tällaisen ystäväpaikan tarjonnasta, niin eihän se asiaa mihinkään muuta syönkö minä väkisin jotain mistä en pidä. Aivan sama raha niiden tekemiseen on mennyt, olivat ne sitten hyvin onnistuneet tai eivät. Ei se laske kustannuksia/harmia epäonnistuneista tuotteista mitenkään, että minä väkisin ne pistelen vaikka oksennus meinaisi tulla.
[/quote]
Pitää vielä lisätä siis tuohon kyläpaikkojen pienuuteen, että ei sitä sataametriä viitsi buffassa rampata koko ajan hakemaan yhtä tuotetta. Sitä otetaan sitten useampi, ja jos laatu on kuraa, niin kyllä se lautaselle jää tai menee roskiin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:47"]
Mua häiritsee ne jotka ottaa liikaa kaikkea - niin että muille ei jää tarpeeksi. :/
[/quote]
Varsinkin kesäisin huomaa tämän esim. lasten pöydissä. Tuodaan pakillinen pieniä lettuja/pannukakkuja hauteeseen. Aikuinen isokokoinen mies huomaa tämän ja rynnistää saman tien hakemaan omalle lautaselleen tyyliin kaikki letut mitä sinne on äkkiä saatu paistettua (se kuitenkin ottaa oman aikansa, että tuotteet saadaan paistettua lämpimiksi). Takana odottaa 5 vuotiaita lapsia, jotka pillahtavat itkemään, koska omalla vuorollaan huomaavat, että lettu-pakki on tyhjä kun aikuinen mies rohmusi itselleen kaikki lasten letut. Sitten tulevat vanhemmat huutamaan ja mesoamaan miten on paska aamupala kun KAIKKI(!!!!) on loppu eikä hänen lapset saaneet lettuja..
[/quote]
Kaikki ovat maksaneet saman hinnan, joten letut kuuluvat siinä miehille, kuin lapsillekin!
[/quote]
Lue viestini uudestaan ja ajatuksen kanssa. Kyse EI ole siitä etteikö niitä saisi myös aikuiset syödä vaan siitä, että rohmutaan itselle KAIKKI ja jätetään esim. pienet lapset ilman, joille tuo pöytä varsinaisesti pääasiassa on tarkoitettu. Tämän huipuksi jätetään vielä puolet syömättä siitä mitä on rohmuttu sille omalle lautaselle. Mietippä tätä sitten kun itse jäät buffassa ilman jotain herkkua tai kun lohdutat omaa lastasi ja yrität kertoa miksi hän ei saa tänään lettuja aamiaiseksi, mutta naapuripöydän lapset sai ja naapuripöydän mies, joka jätti letut kuitenkin lautaselleen syömättä.
Ei oteta liikaa. Ei jätetä muruakaan.
Tällaiset pienet asiat on ne, mitkä tehdään niin, että voi kunnioittaa itseään.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pitää vielä lisätä siis tuohon kyläpaikkojen pienuuteen, että ei sitä sataametriä viitsi buffassa rampata koko ajan hakemaan yhtä tuotetta. Sitä otetaan sitten useampi, ja jos laatu on kuraa, niin kyllä se lautaselle jää tai menee roskiin.
[/quote]
No just joo. Kertoo hyvin nykymaailman minä-minä-asenteesta. Kuraa, roskaa, roskiin, buffasta paljon kuraa, oksennus kurkussa... Parempi kun otat vaan omat eväät jos ei ruoka kelpaa.
Oikeasti, missä olette viimeksi saanut niin pahaa ruokaa että "oksu tulee"?
Jos olen maksanut hotellihuoneestani aamiaisella 150 euroa, oletan, että saan sillä rahalla hamstrata ja jättää syömättä aamiaisen kuten haluan. Ja pöydän siivoamisestakin maksan hotellilaskussani. Mielestäni siis näin.
Olen monesti pyytänyt henkilökunnalta harjaa ja rikkalapiota, että voin siivota pienen lapsen sotkut pöydän alta, hän kun vielä opettelee eikä osaa ihan täydellisen siististi syödä. Kertaakaan en ole saanut. :) Muuten emme kyllä sotke ja lapsi viedään pois jos alkaa riehua.
Nuorena olin hotelli-ravintolassa töissä. Pahimmat ruokahamsterit aamiaisella oli saksalaiset turistiryhmät. Tekivät eväitä mukaansa, ei niille kukaan mitään mahtanut.
Kun tiedossa oli saksalaisia turistiryhmiä varauduttiin suuremmalla ruokamäärällä mitä muutoin olsi tarvinnut.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:47"]
Mua häiritsee ne jotka ottaa liikaa kaikkea - niin että muille ei jää tarpeeksi. :/
[/quote]
Varsinkin kesäisin huomaa tämän esim. lasten pöydissä. Tuodaan pakillinen pieniä lettuja/pannukakkuja hauteeseen. Aikuinen isokokoinen mies huomaa tämän ja rynnistää saman tien hakemaan omalle lautaselleen tyyliin kaikki letut mitä sinne on äkkiä saatu paistettua (se kuitenkin ottaa oman aikansa, että tuotteet saadaan paistettua lämpimiksi). Takana odottaa 5 vuotiaita lapsia, jotka pillahtavat itkemään, koska omalla vuorollaan huomaavat, että lettu-pakki on tyhjä kun aikuinen mies rohmusi itselleen kaikki lasten letut. Sitten tulevat vanhemmat huutamaan ja mesoamaan miten on paska aamupala kun KAIKKI(!!!!) on loppu eikä hänen lapset saaneet lettuja..
[/quote]
Joo tää on tuttu ilmiö :D Lapsia varten katettu kesätarjonta, mm. miniletut ja angry bird -keksit ja sitten joutuu seuraamaan kun aikuiset lappaa niitä lautasilleen isot kasat.
Pahimpia sikoja on kyllä olleet venäläiset jääkiekkoilijat, sotkivat ja lisäksi veivät mukanaan mm. piimätölkit :P Nyt jo huvittaa, silloin töissä ollessa ei.
Sika on siisti eläin, valitse joku muu vaihtoehto, jos haluat verrata ihmistä epäsiististi käyttäytyvään eläimeen.
Hotelliaamiaisella olen nähnyt lähes poikkeuksetta erään toisen maan kansalaisten käyttäytyvän aloittajan kuvaamalla tavalla. Tietysti näin kesällä ja halpojen hotellitarjousten aikaan hotelleissa on monenlaista sukankuluttajaa; kerran oli jäädä itsellänikin suu hämmästyksestä auki, kun eräs perhe marssi aamiaiselle tyylikkäästi yövaatteissa. Olikohan tämä tapaus se kuuluisa av-mamma pesueineen hotellilomalla?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:17"]
Tajuat varmaan että 90% hotelliaamiaisella kävijöistä on vielä joko kännissä/krapulassa? Jos sun duuni on olla siellä töissä ja duunata paikat kuntoon niin se in sun elämänvalintasi. Kristus vittu mitä valitusta. Ei hirveesti persettä kutita miten käyttäydyn paikassa, jossa viivyn vain yhden yön.
[/quote]
90% säälittävistä juopoista uskottelevat itselleen, että 90% normaaleistakin ihmisistä muka ryyppäisivät samaan tapaan kuin he itse.
Lukee niissä josain että tässä on lasten letut? Jos ei niin kyllä ne letut on aikuisillekin. Ja yhtä hyvin letut on aina aikuisille maistunut kun lapsille. Itse häpeämättä haen kaikkea mitä mieli tekee buffassa oli ne sitten angry birds keksejä tahi lettuja. Olen niistä maksanut joten syön mikä maistuu. Ja jos teidän napero alkaa siitä huutamaan kun ei saanut lettuja aamupalaksi niin pitäisikö ne lapsen kasvattaa paremmin ja opettaa että aina ei saa mitä haluaa?
Harvalla suomalaisella on mitään tapoja. Nää köyhät jotka kerran elämässä pääsee buffettiin, sotkee kun siat.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:27"]Miksi aikuiset syövät lasten ruoat?
[/quote]
Koska niitä on tarjolla niissä ei lue "vain lapsille"
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:04"]
[/quote]
Onhan se ikävää työntekijän näkökulmasta. Olen kuitenkin aamiaiseni maksanu ja porsastelen juuri niin paljon kuin huvittaa.