Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämä on naurattavaa aikuisten leikkiä

Vierailija
28.07.2015 |

Työelämä on vitsi. Kerron teille tarinani.

Joskus kun olen paikalla vasta 8:04, kun työvuoroni olisi alkanut kaksi minuuttia sitten, saan ulko-oven ja työtilan välillä paheksuvia katseita, tuhahduksia ja avoimia kelloon katse, sitten työaikarikolliseen eli minuun vähintään 3 kappaletta.

Työhuoneeseeni saapuessa kollegani eivät peittele pettymystään. Olinhan TAAS myöhässä. Vaikka lupasin esimiehelle, että viimeksi oli viimeinen kerta. Voi minua lassukkaa, kun en taaskaan oppinut. Kollegat kuiskailevat selän takana "milloinkohan se saa potkut?" "Kamalaa, miten se voi noin tehdä?!" "Vastuutonta."

Työelämän aikataulujen noudattaminen orjallisesti ei ole inhimillistä. Se on nykyajan orjuutta. On normaalia nukkua pommiin, jumittua aamuruuhkaan. Vaikka sitten jokaisena päivänä työviikosta. Koska yllättäviä tapahtumia sattuu. Joskus enemmän, joskus vähemmän.. mutta jatketaan.

Ylläolevan episodin tuhahduksien ja silmäpyöritysten jälkeen on aika aamukahvien aina niin suvaitsevien kollegoideni kanssa. Saan taas kuulla, miten koira on heittänyt viisi volttia ja aviomies on rakentanut barokkityylisen sohvan, yhdessä päivässä. "On se meidän Matti kätevä." Saatan osallistua keskusteluun ja kertoa, mitä olen itse saanut aikaiseksi.. Olisin mieluummin hiljaa kuin puhuisin tuota turhanpäiväistä lätinää, jonka asia-arvo on puhdas 0. Esitetään kiinnostunutta työimagon ylläpitämiseksi. Ja minäkin lätisen vain työimagoni vuoksi..

Työimagosta puheen ollen, se se vasta joidenkin nuppiin nouseekin.. Vapaa-ajallakin on vaikea jättäytyä siitä, jos työpäivä on täynnä vain egoilua ja omalla maineella ratsastusta..

Hoitoalanhenkilö tulee olemaan hukassa tulevien vanhustensa, ex-uraohjusten kanssa. Mahtavat olla katkeria. Kun nuoremmat ja paremmat ovat heidät syrjäyttäneet... Niinkuin mallitkin. Rakentaa nyt koko elämä ulkonäön varaan.

Johtopäätelmä: Leikkikää vain sitä leikkiänne mutta ette te siitä mitään todellista saa koska kaikki on vain illuusiota... Tulen vain töihin katsomaan sirkustanne ja nauran sisäisesti

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:30"] Siis mitä vittua, ite myöhästyt joka päivä duunista koska älykkyytesi ei ilmeisesti riitä tarvittavan ajan arviointiin, sen jälkeen avaudut tänne että yhyy kun tuli paha mieli kun mun myöhästelyä ei hyväksytä. Olethan juuri sinä niin vitun uniikki lumihiutale ja me normaalit työssäkäyvät pelkkiä lampaita :------D [/quote]   Hei vain lammas! Ei ole älykkyydestä kiinni noudattaa orjuutuslakeja. Olen itse oman elämäni ja aikataulujeni herra. Ei työnantajani. Jos minut irtisanoo, niin menettää hyvän työntekijän. Minua ei kuitenkaan irtisanota, koska olen liian hyvä työntekijä menetettäväksi. [/quote] Niinhän sä luulet. Oota kun tulee seuraavat yt:t ja lennät pihalle.

[/quote]

Minua ennen listalla olisi ainakin 10 ihmistä. Ei pelkoa.

Vierailija
42/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on ollut aina liukuva työaika. Ei tarvii miettiä onko myöhässä. Kun vielä saa nykyisin tehdä paljon etätöitä niin ei tarvitse edes rynnätä töihin ihan joka aamu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ap pystyi lapsena koulunkäyntiin, kun ajoissa ehtiminen on niin vaikeaa?  Vai joutuiko uniikki lumihiutaleemme kenties rehtorin puhutteluun myöhästelynsä vuoksi? On se kyllä tosi raju kapinallinen, myöhästelee töistä jopa minuutteja... Muut on tyhmiä lampaita, ei ne ymmärrä, miten tulisi elää.

Vierailija
44/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehee, samassa vankilassahan sää rimpuilet kuin muutkin ;-)

Vierailija
45/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:19"]

Työaikaa nyt tulee kumminkin noudattaa. Lähde aikaisemmin kotoa niin ehdit ajoissa.

[/quote]

Menehän vaikka jonnekin suuren maailman metropoliin, jossa julkiset ovat mitä ovat, eli metrot jumittavat ja bussit leviävät, eli ei auta aikaisemmin lähteminen välttämättä yhtään. Olin monta vuotta miljoonakaupungissa töissä ja sain olla aika fakiiri, että ehdin ajoissa töihin, kun liikenneruuhkat olivat huikeita.

[/quote]

Onneksi Suomessa ehtii aina, kun lähtee ajoissa... 

Vierailija
46/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:19"]

Työaikaa nyt tulee kumminkin noudattaa. Lähde aikaisemmin kotoa niin ehdit ajoissa.

[/quote]

Lammas ajattelee noin. :)

[/quote]

Ei vittu mikä luuseri olet... :)

Vierailija
47/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:20"]Miten ihmeessä ap pystyi lapsena koulunkäyntiin, kun ajoissa ehtiminen on niin vaikeaa?  Vai joutuiko uniikki lumihiutaleemme kenties rehtorin puhutteluun myöhästelynsä vuoksi? On se kyllä tosi raju kapinallinen, myöhästelee töistä jopa minuutteja... Muut on tyhmiä lampaita, ei ne ymmärrä, miten tulisi elää.
[/quote] En ole ap, mutta mä olen aina ollut viimetipan ihminen, jolla on lukupäätä. En ole koskaan ollut lintsari tai myöhästynyt niin paljon, että siihen olisi kiinnitetty mitään huomiota. Hyvät oppilaat pääsevät helpommalla ;-)

Vierailija
48/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässähän just hauskinta on se, että se on aikuisten leikkiä omilla pikku hiekkalaatikoillaan. Pitkäaikaiset työsuhteet on tähän leikkiin parhaita: tuntee muut leikkijät ja pystyy pitämään leikin jännänä projektiylläreillä, keskinäisillä liittoutumisilla ja avoimella flirtillä.

Miksi ap muuten kuvittelet, että ulkomailla työelämä olisi jotenkin aikuisempaa?

Itse en malta odottaa, että pääsen huomenna taas töihin kavereiden kanssa leikkimään.

Vierailija
49/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:20"]Miten ihmeessä ap pystyi lapsena koulunkäyntiin, kun ajoissa ehtiminen on niin vaikeaa?  Vai joutuiko uniikki lumihiutaleemme kenties rehtorin puhutteluun myöhästelynsä vuoksi? On se kyllä tosi raju kapinallinen, myöhästelee töistä jopa minuutteja... Muut on tyhmiä lampaita, ei ne ymmärrä, miten tulisi elää.
[/quote] Uniikki lumihiutale on mun inhokkisana. Mä voi kuvitella millainen kapeakatseinen hitleri käyttää tuota sanaa.

Vierailija
50/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:27"]Työelämässähän just hauskinta on se, että se on aikuisten leikkiä omilla pikku hiekkalaatikoillaan. Pitkäaikaiset työsuhteet on tähän leikkiin parhaita: tuntee muut leikkijät ja pystyy pitämään leikin jännänä projektiylläreillä, keskinäisillä liittoutumisilla ja avoimella flirtillä.

Miksi ap muuten kuvittelet, että ulkomailla työelämä olisi jotenkin aikuisempaa?

Itse en malta odottaa, että pääsen huomenna taas töihin kavereiden kanssa leikkimään.
[/quote] :D

Vierailija
51/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:00"]

Aika säälittävä avaus. 

Kato kun se työaika on työsopimuksessa, johon olet ihan itse sitoutunut! Buu-huu, sain puhuttelun kun en noudata työsuhteeni ehtoja.

Älä luule olevasi niin erikoinen, ettei työnantaja antaisi potkuja, jos tarpeeksi perseilet. Hyviä työntekijöitä on ovella jonoksi asti, aina.

[/quote]

en luule, vaan tiedän kun cv:tä ja olemustani katsoo :D

[/quote]
Vittumaiselta vaikutat.

Vierailija
52/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:24"]

9-17 järjestelmässähän ovat ne kaikista tyhmimmät ja mihinkään yksilölliseen ajattelutapaan kykenemättömät massaihmiset :)

[/quote]

Joiden verorahojen varassa ne elämän taiteiliat taiteilee. Ainakin vielä toistaiseksi.

Vierailija
53/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta virka ja kun sillähän ei ole mitään merkitystä, että mitä ollaan saatu päivän aikana aikaan, kunhan jonkun mielestä oman pään sisäiset kellonaika, meillä tehdään aina näin, tavoitteet täyttyvät.

Vierailija
54/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:30"] Siis mitä vittua, ite myöhästyt joka päivä duunista koska älykkyytesi ei ilmeisesti riitä tarvittavan ajan arviointiin, sen jälkeen avaudut tänne että yhyy kun tuli paha mieli kun mun myöhästelyä ei hyväksytä. Olethan juuri sinä niin vitun uniikki lumihiutale ja me normaalit työssäkäyvät pelkkiä lampaita :------D [/quote]   Hei vain lammas! Ei ole älykkyydestä kiinni noudattaa orjuutuslakeja. Olen itse oman elämäni ja aikataulujeni herra. Ei työnantajani. Jos minut irtisanoo, niin menettää hyvän työntekijän. Minua ei kuitenkaan irtisanota, koska olen liian hyvä työntekijä menetettäväksi. [/quote] Niinhän sä luulet. Oota kun tulee seuraavat yt:t ja lennät pihalle.

[/quote]

Ja sitten ne kellon orjat saavat jäädä! Onnea vaan teidänkin firmalle, sanoisin että pelkällä kellotaulun tuijottelulla se on pystyssä korkeintaa pari vuotta, sitten lappu luukulle.
[/quote]
Noh, meillä onkin liukuva työaika. Teillä ilmeisesti ei.

Vierailija
55/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:08"]

[/quote]

Minua ennen listalla olisi ainakin 10 ihmistä. Ei pelkoa.
[/quote]
Aika monesta firmasta lentää näinä aikoina kymmeniä tai satoja ulos. Se, että omasta mielestäsi olet vasta 11. lähtijä ei tarkoita sitä, että esimiehesi tai firmasi johto olisivat asiasta kanssasi samaa mieltä.

Vierailija
56/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:27"]

Työelämässähän just hauskinta on se, että se on aikuisten leikkiä omilla pikku hiekkalaatikoillaan. Pitkäaikaiset työsuhteet on tähän leikkiin parhaita: tuntee muut leikkijät ja pystyy pitämään leikin jännänä projektiylläreillä, keskinäisillä liittoutumisilla ja avoimella flirtillä.

[/quote]

Todella tylsää.. pillua se olla pitää, jotta jotain hauskaa oikeasti olisi. Kai nämä ovat näitä sukupuoli eroja, että naisille riittää vain se tanssiminenkin. Itse olen mielummin vaikka grillaamassa.

Vierailija
57/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:30"]

Siis mitä vittua, ite myöhästyt joka päivä duunista koska älykkyytesi ei ilmeisesti riitä tarvittavan ajan arviointiin, sen jälkeen avaudut tänne että yhyy kun tuli paha mieli kun mun myöhästelyä ei hyväksytä. Olethan juuri sinä niin vitun uniikki lumihiutale ja me normaalit työssäkäyvät pelkkiä lampaita :------D

[/quote]

Hei vain lammas! Ei ole älykkyydestä kiinni noudattaa orjuutuslakeja. Olen itse oman elämäni ja aikataulujeni herra. Ei työnantajani. Jos minut irtisanoo, niin menettää hyvän työntekijän. Minua ei kuitenkaan irtisanota, koska olen liian hyvä työntekijä menetettäväksi.

[/quote]

Siis käyt itse töissä ja huutelet toisille lammasta? Onko sulla nyt kaikki ihan kotona? :D kuvitteletko todellasi olevasi jotenkin erikoinen ja ainutlaatuinen yksilö?

[/quote]

Käyn, koska nauran siellä vain sisäisesti. Kohta odottaa komennus ulkomaille erilaisiin mielenkiintoisiin työtehtäviin. :)
[/quote]

En usko.

Vierailija
58/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:08"] [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:30"] Siis mitä vittua, ite myöhästyt joka päivä duunista koska älykkyytesi ei ilmeisesti riitä tarvittavan ajan arviointiin, sen jälkeen avaudut tänne että yhyy kun tuli paha mieli kun mun myöhästelyä ei hyväksytä. Olethan juuri sinä niin vitun uniikki lumihiutale ja me normaalit työssäkäyvät pelkkiä lampaita :------D [/quote]   Hei vain lammas! Ei ole älykkyydestä kiinni noudattaa orjuutuslakeja. Olen itse oman elämäni ja aikataulujeni herra. Ei työnantajani. Jos minut irtisanoo, niin menettää hyvän työntekijän. Minua ei kuitenkaan irtisanota, koska olen liian hyvä työntekijä menetettäväksi. [/quote] Niinhän sä luulet. Oota kun tulee seuraavat yt:t ja lennät pihalle. [/quote] Minua ennen listalla olisi ainakin 10 ihmistä. Ei pelkoa. [/quote] Aika monesta firmasta lentää näinä aikoina kymmeniä tai satoja ulos. Se, että omasta mielestäsi olet vasta 11. lähtijä ei tarkoita sitä, että esimiehesi tai firmasi johto olisivat asiasta kanssasi samaa mieltä.

[/quote]

Ihanko tosi?

Vierailija
59/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yks kerta myöhässä 2min(!!) ja mun kollega oli ehtinyt ihmetellä olenko kipeä. En ole koskaan myöhässä. Myöhästelijät ovat itsekkäitä, muista piittaamattomia, huonon organisointikyvyn omaavia ihmisiä. Ap on varmaan ihminen, jolla ei ole luottotietoja, koska vain lammas maksaa laskunsa silloin, kun laskulla on eräpäivä. Rikosrekisterikin varmasti löytyy, sillä vain lammas maksaa kaupan kassalla, ap varmasti vetää tavarat kaupassa suoraan hihaan. Ap varmasti opettaa lapsilleenkin, että vain lammas käy koulua. Nämähän ovat kaikki laissa mainittuja asioita. Aivan kuten työsopimus ja sitä kautta työaikalaki velvoittaa sinut menemään töihin sillloin, kun työnantaja on määrännyt.

Vierailija
60/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:00"]

Aika säälittävä avaus. 

Kato kun se työaika on työsopimuksessa, johon olet ihan itse sitoutunut! Buu-huu, sain puhuttelun kun en noudata työsuhteeni ehtoja.

Älä luule olevasi niin erikoinen, ettei työnantaja antaisi potkuja, jos tarpeeksi perseilet. Hyviä työntekijöitä on ovella jonoksi asti, aina.

[/quote]

en luule, vaan tiedän kun cv:tä ja olemustani katsoo :D

[/quote]
Vittumaiselta vaikutat.
[/quote] Ei välttämättä. Mä tiedän miltä ap:sta tuntuu. Kun säntin aamuvirkut istuvat työpaikan kahvitilassa klo 8:00 tuijottamassa kelloa. Samat aamuvirkut eivät enää jaksa keskittyä iltapäivällä töihin kun taas iltavirkut vasta alkavat painaa. Työelämä on Suomessa kuitenkin aamuihmisten maailma. Iltavirkku kokee olevansa jotenkin huonompi ihan niiden paheksuvien katseiden vuoksi. Mulla on onneksi tiimissäni muutama muukin viimetipan ihminen; he ovat usein aika lungeja ja luovia tyyppejä, eivät missään nimessä muita huonompia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän