Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämä on naurattavaa aikuisten leikkiä

Vierailija
28.07.2015 |

Työelämä on vitsi. Kerron teille tarinani.

Joskus kun olen paikalla vasta 8:04, kun työvuoroni olisi alkanut kaksi minuuttia sitten, saan ulko-oven ja työtilan välillä paheksuvia katseita, tuhahduksia ja avoimia kelloon katse, sitten työaikarikolliseen eli minuun vähintään 3 kappaletta.

Työhuoneeseeni saapuessa kollegani eivät peittele pettymystään. Olinhan TAAS myöhässä. Vaikka lupasin esimiehelle, että viimeksi oli viimeinen kerta. Voi minua lassukkaa, kun en taaskaan oppinut. Kollegat kuiskailevat selän takana "milloinkohan se saa potkut?" "Kamalaa, miten se voi noin tehdä?!" "Vastuutonta."

Työelämän aikataulujen noudattaminen orjallisesti ei ole inhimillistä. Se on nykyajan orjuutta. On normaalia nukkua pommiin, jumittua aamuruuhkaan. Vaikka sitten jokaisena päivänä työviikosta. Koska yllättäviä tapahtumia sattuu. Joskus enemmän, joskus vähemmän.. mutta jatketaan.

Ylläolevan episodin tuhahduksien ja silmäpyöritysten jälkeen on aika aamukahvien aina niin suvaitsevien kollegoideni kanssa. Saan taas kuulla, miten koira on heittänyt viisi volttia ja aviomies on rakentanut barokkityylisen sohvan, yhdessä päivässä. "On se meidän Matti kätevä." Saatan osallistua keskusteluun ja kertoa, mitä olen itse saanut aikaiseksi.. Olisin mieluummin hiljaa kuin puhuisin tuota turhanpäiväistä lätinää, jonka asia-arvo on puhdas 0. Esitetään kiinnostunutta työimagon ylläpitämiseksi. Ja minäkin lätisen vain työimagoni vuoksi..

Työimagosta puheen ollen, se se vasta joidenkin nuppiin nouseekin.. Vapaa-ajallakin on vaikea jättäytyä siitä, jos työpäivä on täynnä vain egoilua ja omalla maineella ratsastusta..

Hoitoalanhenkilö tulee olemaan hukassa tulevien vanhustensa, ex-uraohjusten kanssa. Mahtavat olla katkeria. Kun nuoremmat ja paremmat ovat heidät syrjäyttäneet... Niinkuin mallitkin. Rakentaa nyt koko elämä ulkonäön varaan.

Johtopäätelmä: Leikkikää vain sitä leikkiänne mutta ette te siitä mitään todellista saa koska kaikki on vain illuusiota... Tulen vain töihin katsomaan sirkustanne ja nauran sisäisesti

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:30"]

Siis mitä vittua, ite myöhästyt joka päivä duunista koska älykkyytesi ei ilmeisesti riitä tarvittavan ajan arviointiin, sen jälkeen avaudut tänne että yhyy kun tuli paha mieli kun mun myöhästelyä ei hyväksytä. Olethan juuri sinä niin vitun uniikki lumihiutale ja me normaalit työssäkäyvät pelkkiä lampaita :------D

[/quote]

Hei vain lammas! Ei ole älykkyydestä kiinni noudattaa orjuutuslakeja. Olen itse oman elämäni ja aikataulujeni herra. Ei työnantajani. Jos minut irtisanoo, niin menettää hyvän työntekijän. Minua ei kuitenkaan irtisanota, koska olen liian hyvä työntekijä menetettäväksi.

[/quote]

Siis käyt itse töissä ja huutelet toisille lammasta? Onko sulla nyt kaikki ihan kotona? :D kuvitteletko todellasi olevasi jotenkin erikoinen ja ainutlaatuinen yksilö?

Vierailija
22/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpö ap, oppinut uuden sanan kun lammasta niin innoissaan viljellään :')

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei siellä töissä voi olla ajoissa? En ymmärrä? Millä oikein liikut jos joka päivä jäät liikenteeseen jumiin?

Vierailija
24/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:30"]

Siis mitä vittua, ite myöhästyt joka päivä duunista koska älykkyytesi ei ilmeisesti riitä tarvittavan ajan arviointiin, sen jälkeen avaudut tänne että yhyy kun tuli paha mieli kun mun myöhästelyä ei hyväksytä. Olethan juuri sinä niin vitun uniikki lumihiutale ja me normaalit työssäkäyvät pelkkiä lampaita :------D

[/quote]

Hei vain lammas! Ei ole älykkyydestä kiinni noudattaa orjuutuslakeja. Olen itse oman elämäni ja aikataulujeni herra. Ei työnantajani. Jos minut irtisanoo, niin menettää hyvän työntekijän. Minua ei kuitenkaan irtisanota, koska olen liian hyvä työntekijä menetettäväksi.

[/quote]

Siis käyt itse töissä ja huutelet toisille lammasta? Onko sulla nyt kaikki ihan kotona? :D kuvitteletko todellasi olevasi jotenkin erikoinen ja ainutlaatuinen yksilö?

[/quote]

Käyn, koska nauran siellä vain sisäisesti. Kohta odottaa komennus ulkomaille erilaisiin mielenkiintoisiin työtehtäviin. :)

Vierailija
25/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:19"]

Työaikaa nyt tulee kumminkin noudattaa. Lähde aikaisemmin kotoa niin ehdit ajoissa.

[/quote]

Menehän vaikka jonnekin suuren maailman metropoliin, jossa julkiset ovat mitä ovat, eli metrot jumittavat ja bussit leviävät, eli ei auta aikaisemmin lähteminen välttämättä yhtään. Olin monta vuotta miljoonakaupungissa töissä ja sain olla aika fakiiri, että ehdin ajoissa töihin, kun liikenneruuhkat olivat huikeita.
[/quote]Jos liikenteessä on ongelmia, muuta työpaikkasi viereen tai vaihda duunia. Ainahan saat uuden paikan kun olet miljoonametropolin kuningas.

Vierailija
26/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos duunissa minuutilleen ajallaan oleminen vaikuttaa suoraan jonkun toisen elämään, tai jos on töissä asiakaspalvelupuhelimessa, joka aukeaa tietyllä minuutilla. Muussa tapauksessa en voi käsittää, miten kenenkään elämänlaatu voi olla viidestä minuutista kiinni. Itse olen jääräpäisesti myöhässä vain, koska kellonkyylääjät rasittavat. Samasta syystä pidän puhelinta kiinni/äänettömällä, koska ihmiset, joiden mielestä pitää aina olla tavoitettavissa, ovat rasittavia. Välillä on ihanaa olla tehoton ja epätäsmällinen, tulen siitä onnelliseksi.

Vierailija
27/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:46"]

Ymmärrän, jos duunissa minuutilleen ajallaan oleminen vaikuttaa suoraan jonkun toisen elämään, tai jos on töissä asiakaspalvelupuhelimessa, joka aukeaa tietyllä minuutilla. Muussa tapauksessa en voi käsittää, miten kenenkään elämänlaatu voi olla viidestä minuutista kiinni. Itse olen jääräpäisesti myöhässä vain, koska kellonkyylääjät rasittavat. Samasta syystä pidän puhelinta kiinni/äänettömällä, koska ihmiset, joiden mielestä pitää aina olla tavoitettavissa, ovat rasittavia. Välillä on ihanaa olla tehoton ja epätäsmällinen, tulen siitä onnelliseksi.

[/quote]

en ole sellaisessa työssä

-ap

Vierailija
28/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut myöhässä ihan lapsesta saakka, en ymmärtänyt kotiintuloaikojen merkitystä. En myöskään tajua niitä ihmisiä, joiden mielestä pitää olla minuutilleen ajoissa. Meillä on onneksi rento kulttuuri työpaikalla, jotkut tulevat paikalle puolikin tuntia liukumarajan jälkeen. Kukaan ei tuhahtele, koska kaikki luottaa siihen, että duunit tulee tehtyä.

Vierailija
29/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:54"]

Oon ollut myöhässä ihan lapsesta saakka, en ymmärtänyt kotiintuloaikojen merkitystä. En myöskään tajua niitä ihmisiä, joiden mielestä pitää olla minuutilleen ajoissa. Meillä on onneksi rento kulttuuri työpaikalla, jotkut tulevat paikalle puolikin tuntia liukumarajan jälkeen. Kukaan ei tuhahtele, koska kaikki luottaa siihen, että duunit tulee tehtyä.

[/quote]

Consider yourself lucky. Näin sen pitäisikin olla.

Vierailija
30/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittävä avaus. 

Kato kun se työaika on työsopimuksessa, johon olet ihan itse sitoutunut! Buu-huu, sain puhuttelun kun en noudata työsuhteeni ehtoja.

Älä luule olevasi niin erikoinen, ettei työnantaja antaisi potkuja, jos tarpeeksi perseilet. Hyviä työntekijöitä on ovella jonoksi asti, aina.

Vierailija
31/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajantajun häviäminen on todistetusti yhteydessä mielenterveysongelmiin. Nauttikaa skitsofreniastanne.

Vierailija
32/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä taas sellaisia sankareita muutama ketjuun kommaava persreikä. Pitäkää toki se illuusionne siitä "hyvän työntekijän" leimasta, se että te orjallisesti saavutte sinne työpaikalle käkikellon tarkkuudella ei tarkoita että olisitte jotenkin tuottavia yksilöitä. Liukuhihnahommat kuuluvat roboteille.

Vierailija
33/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:05"]

On kyllä taas sellaisia sankareita muutama ketjuun kommaava persreikä. Pitäkää toki se illuusionne siitä "hyvän työntekijän" leimasta, se että te orjallisesti saavutte sinne työpaikalle käkikellon tarkkuudella ei tarkoita että olisitte jotenkin tuottavia yksilöitä. Liukuhihnahommat kuuluvat roboteille.

[/quote]

samaa mieltä.

-ap

Vierailija
34/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:30"]

[/quote]

[/quote]
Niinhän sä luulet. Oota kun tulee seuraavat yt:t ja lennät pihalle.

Vierailija
35/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:00"]

Aika säälittävä avaus. 

Kato kun se työaika on työsopimuksessa, johon olet ihan itse sitoutunut! Buu-huu, sain puhuttelun kun en noudata työsuhteeni ehtoja.

Älä luule olevasi niin erikoinen, ettei työnantaja antaisi potkuja, jos tarpeeksi perseilet. Hyviä työntekijöitä on ovella jonoksi asti, aina.

[/quote]

en luule, vaan tiedän kun cv:tä ja olemustani katsoo :D

Vierailija
36/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:05"]

[/quote]

Työaikaa noudattava = persreikä. Nyt on hyvää trollia.

Vierailija
37/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työaja ulkopuolella pitäisi osallistua tiimi-oltoihin ja tykytapahtumiin. Kehittää yhteishenkeä. Ei vähempää voisi kiinnostaa.

Vierailija
38/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:30"] Siis mitä vittua, ite myöhästyt joka päivä duunista koska älykkyytesi ei ilmeisesti riitä tarvittavan ajan arviointiin, sen jälkeen avaudut tänne että yhyy kun tuli paha mieli kun mun myöhästelyä ei hyväksytä. Olethan juuri sinä niin vitun uniikki lumihiutale ja me normaalit työssäkäyvät pelkkiä lampaita :------D [/quote]   Hei vain lammas! Ei ole älykkyydestä kiinni noudattaa orjuutuslakeja. Olen itse oman elämäni ja aikataulujeni herra. Ei työnantajani. Jos minut irtisanoo, niin menettää hyvän työntekijän. Minua ei kuitenkaan irtisanota, koska olen liian hyvä työntekijä menetettäväksi. [/quote] Niinhän sä luulet. Oota kun tulee seuraavat yt:t ja lennät pihalle.

[/quote]

Ja sitten ne kellon orjat saavat jäädä! Onnea vaan teidänkin firmalle, sanoisin että pelkällä kellotaulun tuijottelulla se on pystyssä korkeintaa pari vuotta, sitten lappu luukulle.

Vierailija
39/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:00"]

Aika säälittävä avaus. 

[/quote]

en luule, vaan tiedän kun cv:tä ja olemustani katsoo :D

[/quote]

Jos oletniin speciaali ap niin herää kysymys miksi olet työpaikassa jossa on noin tiukat työajat? Asiantuntijat ja arvostetut tekevät työnsä joko liukumien puitteissa tai kenenkään kyttäämättä.

Vierailija
40/69 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yo:lla tottuu akateemiseen varttiin, niin työpaikan klo 8:00 aamukyttäys tuntuu oudolle. Ymmärrän sua ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi