Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen juo hyvän ruoan kanssa MAITOA?

Vierailija
28.07.2015 |

Tunnetteko ketään noin junttia?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:09"] No esim. yksi Helsingin yliopiston proffa tässä juuri viime viikolla otti maitoa gourmet-ruuan kanssa.  Ei koulutus takaa kyllä mitään. Vähän nolotti koko seurueen puolesta tietysti. Vähän kuin olisi pyytänyt pillimehua.  [/quote] Wt-meininkiä nämä alapueukutukset taas.  Onko teistä sitten ok syödä luksuspaikassa pihvi lusikalla tms.? Käytöstapoihin nyt kuuluu, ettei ravintolassa aikuinen tilaa maitoa... mutta maalaisiahan täälä kaikista aloituksista pääosa.  [/quote] Mitä pitäisi sitten juoda jos alkoholi ei maistu ruuan kanssa?

[/quote]

Oletko kuullut vedestä? Miksi ruoan makuja pitää sotkea ison märehtijän tissieritteellä?

[/quote]

Miksi ruoan maku pitää pilata rypäleestä puristetulla kusella?
[/quote]

Ei pidäkään, vaan pitää sen verran tuntea viinejä että osaa valita sen ruoan makua korostavaa tai tukevaa viiniä. Vaihtoehtoisesti voi pyytää henkilökunnalta suosituksen jos ei itse ole varma. Vesi tai vissy on myös aina hyvä vaihtoehto.

Mausteisten ruokien kanssa ottaisin maidon sijaan vaikka minttu-lassin. En oikeastaan keksi mitään tilannetta ravintolassa jossa maidon tilaaminen olisi "oikein", paitsi kahvin joukkoon.

Vierailija
42/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas maksaa. Asiakas määrää. Olen nähnyt eräässä Berliinin hienoimmista ravintoloista, kun yhdessä konferenssissa sittrmmin nobel ehdokas joi tilasi maitoa ruuan kanssa. Kukaan ei ollut moksiskaan. Ehkä tällainen väittärin väsääjä ei vain ymmärrä että omasta eroavat maut tulisivat kieltää lailla. Erityisesti kaiken muun kuin veden juominen pääruuan kanssa. :D :D ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:40"]Ravintolassa on niin noloa kun näkee että joku syö pihvin ja sitten juomana on coca cola.tää jos mikä kertoo junttiudesta.olis edes kivennäisvesi jos viini ei käy mutta limu,niin wt.
[/quote]No voi vitun Ääliö!
Moni maailmanluokan kokki on pitänyt Coca-Colaa yhtenä parhaista ruokajuomista. Myös Harri Syrjänen on maininnut asian.
[/quote]

En ole tuo jolle vastasit, mutta jos joku oikeasti pitää colaa "yhtenä parhaista ruokajuomista", niin kyseenalaistan hänen makuaistinsa. Kas kun ei jotain yrttilikööriä. Ihan eri juttu jos krapulapizzan kanssa vetää cokista kuin jos haluaisi sitä kuhafileen ja parsan kanssa.
[/quote]Itseasiassa Coca-Cola on loistava ruokajuoma makunsa puolesta.

Vierailija
44/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häviäjä joka tekee niin kuin eliitti käskee.

Vierailija
45/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä. Tilaa sitä helvatan " maituansa" ollaan missä tahansa. Tosin olen saanut hiukan oppimaan että voisi juoda vaikka kivennäisvettä tai viiniä lasin pihvin kanssa. Tosin liian hienoihin ja erikoisiin paikkoihin ei kyllä syömäänkään uskalla.

Vierailija
46/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:31"]

Käytöstapoihin nyt kuuluu, ettei ravintolassa aikuinen tilaa maitoa... mutta maalaisiahan täälä kaikista aloituksista pääosa. 

[/quote]

Oma ulosantisi ja mielipiteesi eivät kyllä vakuuta hienosta taustastasi.

Toki on hyvä osata oikeat ruokailutavat, mutta mitä tekemistä tilatulla ruoalla on käytöstapojen kanssa?

"Tässä seurueessa ei sitten tilata jälkiruokia, ne ovat lapsille! Ehkä nyt seurueen nuorin saa tuon vadelmasorbetin tilata, mutta noita pannareita ei missään nimessä, ei aikuinen ihminen tilaa pannareita ravintolassa. Eikä mitään vettä juomaksi, se on nössöille. Maitoakaan ei saa tilata, vaikka se onkin virheellisesti listattuna tässä menussa."

Vierailija
47/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset taitaa juoda. Minustakaan aikuisen ihmisen ei sovi juoda maitoa, ei ainakaan julkisilla paikoilla. Jos on pakko juoda, niin kotona voi sitten vetää. Ja minäkään en tarkoita sitä että ois pakko juoda viiniä, vesi on hyvä ja fiksu juoma.

Vierailija
48/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä vaivaa tätä hiton maitokansaa :D Luulette että on terveellistä juoda litra maitoa päivässä. Ja lisäksi tietysti juustoa ja jugurttia, kasvisrasvalevitettä ja light-colaa. Suola ja rasva tappaa!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
49/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan pysty juomaan vettä, saatikka vissyä, ruuan kanssa. En ainakaan jos ei ole aivan pakkotilanne. No eipä tuota tuu ravintoloissakaan käytyä. En oo muuten ikinä tajunnu nuita kivennäisvesiä, aivan kaameita. Ja yllätys yllätys, juon ruoalla maitoa ;)

Vierailija
50/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:16"]

Vaikka minä. Vatsahappojen kanssa ongelmia, maito jotenkin neutraloi tilannetta. Tai ainakin oma havainto on, että kun juon maitoa, en saa vatsanväänteitä vahvoista mausteista.

[/quote]

Samoin. Tuntuu myös siltä että maidon jättäneet viininlipittäjäystävät kärsivät nyt jo alle keski-ikäisinä kaiken maailman luunmurtumista, kun vähänkin johonkin tömähtävät. Lonkkamurtumapotilaiden luvattu sukupolvi.

Vierailija
51/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen absolutisti, joten minä juon maitova se on minun herkkuva

Vierailija
52/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi suomijuntit.tsekatkaas mitä muualla Euroopassa juodaan ravintolassa hyvän ruoan kanssa..ei ainakaan maitoa eikä limua.

Vierailija
53/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:34"] [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:32"] [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:09"] No esim. yksi Helsingin yliopiston proffa tässä juuri viime viikolla otti maitoa gourmet-ruuan kanssa.  Ei koulutus takaa kyllä mitään. Vähän nolotti koko seurueen puolesta tietysti. Vähän kuin olisi pyytänyt pillimehua.  [/quote] Wt-meininkiä nämä alapueukutukset taas.  Onko teistä sitten ok syödä luksuspaikassa pihvi lusikalla tms.? Käytöstapoihin nyt kuuluu, ettei ravintolassa aikuinen tilaa maitoa... mutta maalaisiahan täälä kaikista aloituksista pääosa.  [/quote] Mitä pitäisi sitten juoda jos alkoholi ei maistu ruuan kanssa? [/quote] Oletko kuullut vedestä? Miksi ruoan makuja pitää sotkea ison märehtijän tissieritteellä? [/quote] Miksi ruoan maku pitää pilata rypäleestä puristetulla kusella? [/quote] Ei pidäkään, vaan pitää sen verran tuntea viinejä että osaa valita sen ruoan makua korostavaa tai tukevaa viiniä. Vaihtoehtoisesti voi pyytää henkilökunnalta suosituksen jos ei itse ole varma. Vesi tai vissy on myös aina hyvä vaihtoehto. Mausteisten ruokien kanssa ottaisin maidon sijaan vaikka minttu-lassin. En oikeastaan keksi mitään tilannetta ravintolassa jossa maidon tilaaminen olisi "oikein", paitsi kahvin joukkoon.

[/quote]Entä jos suosituksista huolimatta viini ei vain maistu hyvälle? Eihän kaikkia voi pakottaa pitämään salmiakista tai homejuustostakaan. Miksi viinistä olisi pakko oppia pitämään? Jos siihen pitää oikein erikseen opetella, eikö se todista vain sen, että viini ei ole luonnostaan kovin hyvää. Joku on vain keksinyt, että siitä on pakko pitää.

Vierailija
54/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää ruokaa saa muualtakin, kun ravintolasta. Kannattaisiko teidänkin, jotka maidon juontia ja juojia haukutte, opetella laittamaan ruokaa, kerran koko ajan täytyy sitä ravintolaa hokea.

Tiedoksenne vielä, pelkkä sana ravintola ei sitä paitsi automaattisesti tarkoita hyvää ruokaa. Liian monta grilliruokaa tarjoavaa, itseänsä ravintolaksi tituleeraavaa olen nähnyt.

Vierailija
55/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär 5 v

Vierailija
56/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. yksi Helsingin yliopiston proffa tässä juuri viime viikolla otti maitoa gourmet-ruuan kanssa. 

Ei koulutus takaa kyllä mitään. Vähän nolotti koko seurueen puolesta tietysti. Vähän kuin olisi pyytänyt pillimehua. 

Vierailija
57/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka tykkäävät maidosta.

Vierailija
58/110 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:09"]

Kaikki, jotka tykkäävät maidosta.

[/quote]