Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lemmikin yksilötuhkaaminen käytännössä tapahtuu?

Vierailija
02.03.2022 |

Ensimmäistä kertaa elämässäni joudun hyvästelemään rakkaan lemmikkini tämän omaksi parhaaksi. Aika eutanasialle on perjantaina. Koska en ole koskaan joutunut tällaiseen tilanteeseen, minulle valkeni surun keskellä vasta äsken että jos haluan rakkaan lemmikkini tuhkat minun tulee varmaan tehdä asialle jotain nyt. Eläinlääkärini sivuilla ei lue tuhkauspalvelusta mitään. Vilkaisin yhden tuhkauspalvelun sivuja, ja he mainitsivat että tarvitsen oman uurnan. En valitettavasti ehdi enää sellaista tilaamaan.

En kaipaisi ilkeilyä, vaan konkreettisia kokemuksia siitä miten olette asian hoitaneet. Kiitos kaikesta avusta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! Itse jouduin luopumaan kissavanhuksistani kesällä 💔 eläinlääkärissä sain valita yksilö- tai yhteistuhkauksen ja samalla uurnat kuvastosta. Moni eläinlääkäri tekee yhteistyötä tuhkaamoiden kanssa ja hoitaa kaiken puolestasi.

Vierailija
22/31 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jee sux en kris tux en pi__llu mitä täällä kysellään. Heität lähimpään biojäteastiaan !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla keramiikkaa harrastavia kavereita? Pyydä heitä hoitamaan tuhkaus keramiikkauunissa niin säästät rahaa.

Vierailija
24/31 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla keramiikkaa harrastavia kavereita? Pyydä heitä hoitamaan tuhkaus keramiikkauunissa niin säästät rahaa.

Vähän luulen että on vaikea löytää sellaista keramiikka harrastajaa joka suostuisi sotkemaan uuninsa polttamisella. Lisäksi kun keramiikkaa poltetaan uunin sisällä ei silloin ole tulenlieskoja, jotka saattaisivat vahingoittaa sitä.

Vierailija
25/31 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä lemmikin yksilötuhkaaminen on hyvin samankaltainen palvelu kuin ihmisen polttaminen krematoriossa. Eli täydellä varmuudella saa oman lemmikkinsä tuhkat.

Ja mistä sinä tiedät, mitkä tuhkat sinä sait? Kun oikein kovasti uskon ja luotan, niin se muuttuu maagisesti totuudeksi?

En ole itse kyseistä palvelua käyttänyt, mutta jos tälle linjalle lähdetään, niin voitko olla varma mitä saat ihmisten krematoriosta?

Eikös kaikki ihmisten tuhkaukset hoideta kirkon toimesta tai kirkon yhteydessä toimivan krematorion toimesta? Jotenkin luotan heidän toimivan hieman moraalisemmin, kuin lemmikkien tuhkauksen erikoistuminen firmojen. Mutta olet kyllä oikeassa, mistäpä me voimme tietää mitä sieltäkään oikeasti saa.

Vierailija
26/31 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toimi ensimmäisen koiran tuhkaus niin, että vietiin ruumis itse krematorioon, sieltä haettiin myös tuhkat krematorion pahvipurkissa. Toisella kerralla oltiin fiksumpia, ja ruumis jäi eläinlääkärille, josta se haettiin tuhkaukseen. Tuhkat haettiin eläinlääkäriltä, olivat myös krematorion pahvipurkissa.

Me toimittiin noin kuten te toisella kerralla. Otettiin tai valittiin uurna kuvastosta, joka ei ollut pahvia.

Uurna on edelleen tyttärellä.

Vierailija
27/31 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä lemmikin yksilötuhkaaminen on hyvin samankaltainen palvelu kuin ihmisen polttaminen krematoriossa. Eli täydellä varmuudella saa oman lemmikkinsä tuhkat.

Ja mistä sinä tiedät, mitkä tuhkat sinä sait? Kun oikein kovasti uskon ja luotan, niin se muuttuu maagisesti totuudeksi?

En ole itse kyseistä palvelua käyttänyt, mutta jos tälle linjalle lähdetään, niin voitko olla varma mitä saat ihmisten krematoriosta?

Eikös kaikki ihmisten tuhkaukset hoideta kirkon toimesta tai kirkon yhteydessä toimivan krematorion toimesta? Jotenkin luotan heidän toimivan hieman moraalisemmin, kuin lemmikkien tuhkauksen erikoistuminen firmojen. Mutta olet kyllä oikeassa, mistäpä me voimme tietää mitä sieltäkään oikeasti saa.

Aika äkkiä menisi yrittäjältä luottamus, jos ei tekisi asioita niin kuin lupaa.

Vierailija
28/31 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissani on kuolena oleet jo 20 v. Joten eläin läkäri asema itse kysyi haluatteko tuhkan itsellenne. Vai anateko tuhkan joukko tuhkaus ,josta kissan tuhka lähtee Espoo Olarin eläin hautausmaalle,joukko tuhkauspaikkaan.Jossa muistomerkki. Ok! Kani kuoli vanhutaan sit koti 9vuotiana ja samalle eläinlääkäri asemalle vein sen ja saman paikan meni kuin kissat vuorolaan.Tietysti jotain maksoi.Siisti varma tapa, Kun ei ole omaa tonttia,ei kesä mökkiä. Tietysti olisi voinut otaa tuhkat itselle. Autotomana olisi antanut eläinlääkäri aseman hoitaa tuhkauspuoli ja sama eläinlääkäri asema olisi paperi pussissa tuhkat sannut itselle myöhemmin takaisin ja heitää sit tuhkat mereen.

Vierailija
29/31 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika äkkiä menisi yrittäjältä luottamus, jos ei tekisi asioita niin kuin lupaa.

Ja mistä yksikään lemmikin omistaja tietää, minkä eläimen tuhkat hän sai?

Vierailija
30/31 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinklinikoilla on melkein kaikilla sopimus tuhkaamon kanssa. Sinun tarvitsee vain valita haluamasi uurna, tehdään siellä käynnillä. Tuhkat toimitetaan takaisin klinikalle mistä voit hakea ne kun saat viestin.

Terv. eläinlääkäri

Vierailija
31/31 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia kommentteja.. Ensinnäkin voimia aloittajalle. Toisekseen ystäväni eläinlääkäri kertoi että ainakin se tuhkaamo johon heiltä lähetetään polttaa yksittäin jokaisen eläimen eli vaikka olisi niin sanottu joukkotuhkaus niin ei silti tarkoita sitä että uuniin työnnetään monta eläintä kerralla eli jos jokatapauksessa tuhkataan yksittäin niin eiköhän siinä vaiheessa ole helppo katsoa että mistä eläimistä pitää kerätä tuhkat talteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan