Olen lihonut vuodessa 40 kiloa
Lähtöpaino 40 kiloa, nykyinen paino 80 kiloa, pituus 165 cm. Olen syönyt ihan normaalia kotiruokaa sen verran että nälkä lähtee, herkuttelen melko harvoin. Limua kuluu viikonloppuisin 1,5 l, onko se paljon? Onko mahdollista lihota tuon verran tuolla määrällä limua viikossa? ++ 4 viimeisintä kuukautta olen juonut pelkästään sokeritonta limua, silti olen lihonut. Mitä mieltä olette, pitäisikö minun kääntyä lääkärin puoleen, ja käydä vaikka verikokeissa jos ei muuta? Olen ajatellut laihduttaa sitten kun kesäloma loppuu, olen nyt käynyt kuukauden säännöllisesti lenkillä ja silti vain paino kasvaa.
Kommentit (51)
Eli kirjoitin ton 15, ja siis läskit tullut pääasiassa kotiruualla kun sitä olen ahminut
-ahmiva ahdistus
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:12"]Normaalilla kotiruoallakin lihoo, jos syö yli kulutuksensa. Mikä harhaluulo joillain on, että ainoastaan herkut lihottavat tai että ei voi lihoa, kun syö vaan kotiruokaa? Sä voit lihoa vaikka söisit pelkkää salaattia, jos sä syöt sitä yli sun kulutuksen. Tai sä voit laihtua, vaikka söisit pelkkää mäkkisafkaa, jos sä vaan syöt alle kulutuksen.
Ihmeen paljon löytyy ylipainoisia, jotka levittelee käsiään ja ihmettelee, että "kun enhän mä ees ikinä herkuttele". Mutta vetää sitten kuitenkin kaksin käsin rekkamiehen annoksia sitä "terveellistä kotiruokaa". Ei ihme, jos paino nousee.
[/quote]
Syön kyllä ihan kohtuudella lautasmallin mukaisesti, harvoin otan lisää. En napostele, syön kaksi kertaa päivässä päiväruoan ja joko aamu tai sitten iltapalan. En syö mielestäni todellakaan paljoa
[/quote]
Liikuntaa en tosin juurikaan harrasta, mitä nyt kävelen kouluun. En silti ole koskaan harrastanut ja ihan normaalipainoinen olen aiemmin ollut
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:49"]
Toi masennuslääkkeet syönti selittää. Mulla nousi paino 8 kiloa vähän yli kuukaudessa kun alotin uuden masennuslääkkeen, vaikka syömisessä ja liikkumisessa ei tapahtunut mitään muutoksia. Lisäksi lääke aiheutti niin pahaa pahoinvointia, että lopetin sen käytön ja onneksi paino putosi sitten parissa viikossa 6 kiloa. Monet masennuslääkkeet kerää nestettä kehoon ja lisää myös ruokahalua..
[/quote]
Ne myös muuttavat sokeriaineenvaihduntaa.
No jos aikaisemmin painoit vaan 40 kg ja noin nopeasti olet 40 kilos lihonut, niin kannattaa varmaan käydä lääkärissä tarkistamassa kilpirauhasarvot. Tosin toi sun juoma limumäärä kuulostaa paljolta.
Oletko lapsi tai nuori? Pituuskasvu juuri pysähtynyt? Eikö terkkari, isi tai äiti ole huomannut tilannetta?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:29"]Oletko lapsi tai nuori? Pituuskasvu juuri pysähtynyt? Eikö terkkari, isi tai äiti ole huomannut tilannetta?
[/quote]
Nuori, täytän loppuvuodesta 16. Minulla on ollut masennuksen takia koulunkäynnissä katko,, olen vasta toukokuussa palannut kouluun niin minua ei ole punnittu aikoihin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:29"]Oletko lapsi tai nuori? Pituuskasvu juuri pysähtynyt? Eikö terkkari, isi tai äiti ole huomannut tilannetta?
[/quote]
Nuori, täytän loppuvuodesta 16. Minulla on ollut masennuksen takia koulunkäynnissä katko,, olen vasta toukokuussa palannut kouluun niin minua ei ole punnittu aikoihin.
[/quote]Söitkö masennuslääkkeitä?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:29"]Oletko lapsi tai nuori? Pituuskasvu juuri pysähtynyt? Eikö terkkari, isi tai äiti ole huomannut tilannetta?
[/quote]
[/quote]Söitkö masennuslääkkeitä?
[/quote]
Kyllä, olen syönyt venlafaxinia vuoden ajan. Anteeksi wttä kesti, olin kaupassa -ap
Toi masennuslääkkeet syönti selittää. Mulla nousi paino 8 kiloa vähän yli kuukaudessa kun alotin uuden masennuslääkkeen, vaikka syömisessä ja liikkumisessa ei tapahtunut mitään muutoksia. Lisäksi lääke aiheutti niin pahaa pahoinvointia, että lopetin sen käytön ja onneksi paino putosi sitten parissa viikossa 6 kiloa.
Monet masennuslääkkeet kerää nestettä kehoon ja lisää myös ruokahalua..
Mulla kanssa masennuslääkkeet lihottanut. Täytyy tehdä monta kertaa enemmän töitä painon pitämiseksi kurissa kun syö niitä. Mutta älä lopeta painon takia lääkitystä, rupea vaan tarkkailemaan sitä ruokailua ja kävisin sinuna lääkärissä kysymässä ja tarkistamassa kilpirauhasarvot ainakin
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:04"]Mulla kanssa masennuslääkkeet lihottanut. Täytyy tehdä monta kertaa enemmän töitä painon pitämiseksi kurissa kun syö niitä. Mutta älä lopeta painon takia lääkitystä, rupea vaan tarkkailemaan sitä ruokailua ja kävisin sinuna lääkärissä kysymässä ja tarkistamassa kilpirauhasarvot ainakin
[/quote]
En lopettaisi ominpäin, kerran unohdin ottaa ja vieroitusoireet olivat aivan kamalat. Onneksi en ole enää aikoihin ollut masentunut, niin pääsen lopettamaan lääkityksen nyt syksyllä. Lopettamisessa tosin kestää, sillä se kun ei käy ihan hetkessä, vaan se pitää lopettaa vähitellen. Saa nähdä rupeaisiko paino sitten putoamaan. Terkkarilta voisi myös kysyä jotain hyviä ruokavinkkejä mitä syyä niin että kaikki ravintotarpeet tulee käytettyä, mutta kaloreita ei kuitenkaan olisi
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:04"]Mulla kanssa masennuslääkkeet lihottanut. Täytyy tehdä monta kertaa enemmän töitä painon pitämiseksi kurissa kun syö niitä. Mutta älä lopeta painon takia lääkitystä, rupea vaan tarkkailemaan sitä ruokailua ja kävisin sinuna lääkärissä kysymässä ja tarkistamassa kilpirauhasarvot ainakin
[/quote]
En lopettaisi ominpäin, kerran unohdin ottaa ja vieroitusoireet olivat aivan kamalat. Onneksi en ole enää aikoihin ollut masentunut, niin pääsen lopettamaan lääkityksen nyt syksyllä. Lopettamisessa tosin kestää, sillä se kun ei käy ihan hetkessä, vaan se pitää lopettaa vähitellen. Saa nähdä rupeaisiko paino sitten putoamaan. Terkkarilta voisi myös kysyä jotain hyviä ruokavinkkejä mitä syyä niin että kaikki ravintotarpeet tulee käytettyä, mutta kaloreita ei kuitenkaan olisi
[/quote]
Ja 28 siis ap. Aina mä unohdan laittaa sen tonne loppuun :D -ap
Joo ja siis mäkään en ominpäin lopettanut lääkitystä, enkä suosittele sellaista. Oli lääkärille aika muutenkin vähän yli kuukausi lääkkeen aloituksen jälkeen ja otin asian (pahoinvointi ja lihominen) puheeksi ja lääkäri päätti että vaihdetaan lääkettä. 26
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:04"]Mulla kanssa masennuslääkkeet lihottanut. Täytyy tehdä monta kertaa enemmän töitä painon pitämiseksi kurissa kun syö niitä. Mutta älä lopeta painon takia lääkitystä, rupea vaan tarkkailemaan sitä ruokailua ja kävisin sinuna lääkärissä kysymässä ja tarkistamassa kilpirauhasarvot ainakin
[/quote]
[/quote]
Niin paljoa; unohdin kirjoittaa lopun :D -ap
Miksiköhän muuten kaikki nuo alapeukut? Ettekö taho uskoa, vai mistä oikein kiikastaa?
Jos olet lihonut noin paljon, niin kannattaa keskustella lääkärin kanssa lääkityksen vaihtamisesta!
EI voi mitenkään tulla läskiä noin paljon, joka viikko lähes kilon, on harvinaista että noin nopeasti painoa tulee edes raskaana ollessa, ja siinä sentään on se lapsi joka kasvaa. Täytyy olla nestettä, ja jos kerran ruokailutottumuksetkaan ei ole muuttuneet, eikä varmaan kulutuskaan noin paljon, ei ole normaalia, ja minä menisin kyllä jo äkkiä lääkäriin. Miettikää nyt jos joku 70 kiloinen nainen olisi vuodessa muuttunut 140 kiloiseksi vuodessa!
Aivoissa jotain vikaa!?
Mars heti lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:12"]Normaalilla kotiruoallakin lihoo, jos syö yli kulutuksensa. Mikä harhaluulo joillain on, että ainoastaan herkut lihottavat tai että ei voi lihoa, kun syö vaan kotiruokaa? Sä voit lihoa vaikka söisit pelkkää salaattia, jos sä syöt sitä yli sun kulutuksen. Tai sä voit laihtua, vaikka söisit pelkkää mäkkisafkaa, jos sä vaan syöt alle kulutuksen.
Ihmeen paljon löytyy ylipainoisia, jotka levittelee käsiään ja ihmettelee, että "kun enhän mä ees ikinä herkuttele". Mutta vetää sitten kuitenkin kaksin käsin rekkamiehen annoksia sitä "terveellistä kotiruokaa". Ei ihme, jos paino nousee.
[/quote]
Syön kyllä ihan kohtuudella lautasmallin mukaisesti, harvoin otan lisää. En napostele, syön kaksi kertaa päivässä päiväruoan ja joko aamu tai sitten iltapalan. En syö mielestäni todellakaan paljoa