Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksitkö vastauksen tähän? Olin nuorempana ulkomailla kesätöissä

Vierailija
18.07.2015 |

ja minulla oli aivan hirveä pomo. Puhui tylysti ja kohteli kuin roskaa. Antoi kaikin tavoin ymmärtää, että olen huono ja arvoton työntekijä. Kun palasin Suomeen, meni muutama kuukausi ja tämä pomo soittaa minulle! Sanoi, että tarvitsevat lisää työvoimaa ja tulisitko, he voivat maksaa lennon. Oli oikein ystävällisen kuuloinen, mutta en sitten kuitenkaan lähtenyt, kun pelkäsin että kohtelu tulisi olemaan taas ilkeää.

Tästä on jo vuosia, mutta asia palaa joskus mieleeni. Mitä hänen päässään oikein liikkui sinun mielestäsi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistipaska, joka oli karkoittanut kaikki muut työntekijät pois ja oli nyt pulassa kun ei hommat pyörineet ilman työvoimaa. Hyvä että et mennyt, saman kohtelun olisit saanut paikan päällä kuin aiemminkin. 

Vierailija
2/7 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehesi oli niin kaamea, ettei kukaan paikalla oleva suostunut töihin. Siksi hän yritti houkutella takaisin sinua, joka olit ollut hyvä työntekijä.

Olit valitettavasti tekemisissä häiriintyneen ihmisen kanssa. Hyvä, ettet lähtenyt takaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Ehkä tosiaan on niin, että pomo ei enää saanut mistään muualta työntekijöitä. Muistan, kun kaikki pelkäsivät häntä ja ilmapiiri muuttui kun pomo tuli paikalle. Kyseessä oli elämäni toinen työpaikka ja jätti pitkäksi aikaa arvet - ihmettelin, että olenko tosiaan niin huono. Onneksi ammatillinen itsetunto kasvoi muiden työpaikkojen myötä. Mietin, että onkohan nykyään paljon nuoria kesätyöläisiä, jotka joutuvat kokemaan samanlaista kohtelua - toivottavasti ei. ap

Vierailija
4/7 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Antoi ymmärtää"? Olet varmaan itse tulkinnut väärin koko tilanteen. Voit olla hyvä työntekijä, ja pomo ei silti kehu tai on tyly jos on vain sen tyyppinen persoona. Jokatapauksessa omituista vatvoa jotain tälläistä vielä vuosien jälkeen

Vierailija
5/7 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:21"]

"Antoi ymmärtää"? Olet varmaan itse tulkinnut väärin koko tilanteen. Voit olla hyvä työntekijä, ja pomo ei silti kehu tai on tyly jos on vain sen tyyppinen persoona. Jokatapauksessa omituista vatvoa jotain tälläistä vielä vuosien jälkeen

[/quote]

"Fucking retard", "You'll get sacked", "How can you be so fucking stupid?".. kyllä ne päässäni soi edelleen, ei toki päivittäin. ap

Vierailija
6/7 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:21"]

[/quote]

Ihme vähättelijä olet. Mitään asiasta tietämättä heti alat syyttelemään ap:ta. Mitä se sinusta kertoo? Myös vähätteleet sitä, että traumaattinen kokemus nuorena voi painaa vuosienkin päästä, itse normaalin empatiakyvyn omaavana en ihmettele siaa ollenkaan. Fiksut esimiehet ymmärtävät, että on firman etu että työntekijät viihtyvät työssään. Ja että nuoret, vasta työntekoa aloittavat tarvitsevat kannustusta ja ohjausta enemmän kuin jo oikeasti aikuiset, pitkään töissä olleet.

T.Esimies, joka ei ikinä vähättelisi työntekijöitään tai haukkusi heitä. Ongelmista voi keskustella myös rakentavasti eikä kukaan ole seppä syntyessään

Vierailija
7/7 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:19"]

Kiitos vastauksista. Ehkä tosiaan on niin, että pomo ei enää saanut mistään muualta työntekijöitä. Muistan, kun kaikki pelkäsivät häntä ja ilmapiiri muuttui kun pomo tuli paikalle. Kyseessä oli elämäni toinen työpaikka ja jätti pitkäksi aikaa arvet - ihmettelin, että olenko tosiaan niin huono. Onneksi ammatillinen itsetunto kasvoi muiden työpaikkojen myötä. Mietin, että onkohan nykyään paljon nuoria kesätyöläisiä, jotka joutuvat kokemaan samanlaista kohtelua - toivottavasti ei. ap

[/quote]

Et ole huono, ja hyvä et lähtenyt toiselle kierrokselle. Nyt vaan nokka kohti hänestä vapaata elämää. Yleensä tuollaiset ihmiset läikyttävät omia ongelmiaan ja keskeneräisyyksiään muiden päälle, koska heillä ei ole kykyä kohdata ja käsitellä niitä itsessään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi