Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen raskas lapsi vie järjen

Huono äitipuoli
02.03.2022 |

En oikeastaan tiedä, mitä haen tällä julkaisulla. Ehkä jonkunlaista vertaistukea, mutta ymmärrän, että aihe voi nostattaa myös tunteita pintaan ja olen valmis ottamaan myös vastaan kaiken kritiikin jota on tulevaksi.

En pidä mieheni lapsesta. Niin kamalalta kun se kuulostaakin, en edes siedä häntä. Ainut syy, miksi olen tässä suhteessa on mahdottoman suuri rakkaus miestäni kohtaan. Olen itse lapseton, enkä halua omia lapsia tulevaisuusessakaan. Lapsi on pian 9-vuotias, käytökseltään mielestäni lähempänä 5-vuotiaan tasoa. Lapsi ei osaa tehdä itse mitään, vaan kaikki tehdään hänen puolestaan.

”Isi anna mulle lasi kaapista!”
”Isi laita mulle hammastahna hammasharjaan!”
”Isi laita laturi mun puhelimeen kiinni!”

Ja isihän tekee. Lapsi ei kykene edes yrittämään tehdä asioita itse. Hän myös saattaa herättää meidät keskellä yötä kertoakseen että hänellä on kuuma tai jano. Lapsi ei halua pestä hampaitaan, harjata hiuksiaan tai käydä suihkussa. Perushygienia-asioista joutuu käymään taistelua jatkuvasti ja yleensä lapsi myös haisee pahalta, koska ei todennäköisesti osaa tai halua pyyhkiä vessassa käydessä itseään. Suihkussa lapsi myös vain seisoo paikallaan, ei pese mitään intiimialueitaan. Lapsi ei joka päiväisistä muistutuksista huolimatta suostu edes pesemään käsiään vessassa. Lapsi myös mässyttää, sotkee, läärää, piereskelee ja on todella ällöttävä. Minun kodissani, oksettaa.

Lapsi ei usko mitään ja saa kaiken periksi huutamalla. Jos hän haluaa jotain, hän huutaa siihen asti että saa asian periksi. Itse en haluaisi antaa periksi mutta isä taipuu tahtoon. Monesti olen asiasta sanonut mutta siihen ei tule muutosta. Lapsi myös jatkuvasti ravaa meidän makuuhuoneessa kielloistani huolimatta, koska se on ainut asia jonne en lasta halua - oma rauhallinen paikkani ilman ällöttäviä likaisia käsiä ja rääkymistä. Lapsi raivoaa muutenkin, ei osaa hallita tunteitaan. On myös aika empatiakyvytön tapaus ja todella raskas, lapsellinen lapsi ikäisekseen. Puhuu ikäisekseen todella lapsellisia asioita, eikä voi keskustella normaalisti. Välillä myös tuntuu olevan vaikeuksia selittää jotain asiaa. En tiedä onko hänellä jotain kehitysviivettä, vanhemmat ei ole kiinnostuneita tutkimaan.

En tiedä millaista lapsella on äidillään. Äiti on ainakin todella raskas tapaus myös. Raivoaa lapsen isälle usein pienistäkin asioista eikä ole kovin tasapainoisen oloinen mitä olen hänestä kuullut. Vihaa myös minua vaikkei olla koskaan juteltu - yllättävää.

Kaikista näistä tunteista huolimatta en näytä lapselle mitään vihan tunteita. Hän kyllä selittää minulle paljon asioita ja katsoo ehkä jollain tavalla ylöspäin minua, en usko siis että hän vaistoaa sen, miten paljon inhoan olla tässä tilanteessa. Katson leffoja, leikin ja ulkoilen lapsen kanssa, höpötän ja hassuttelen - vihaan jokaista hetkeä.

Tiedän että ero on aina ratkaisu tähän, olen sitä miettinyt kyllä mutta vielä rakkaus miestäni kohtaan on aina voittanut. Meillä on maailman ihaninta joka toinen viikko kun lapsi ei ole meillä, silloin olen tosi onnellinen. Lapsen tulo meille kuitenkin ahdistaa aina niin paljon, että olen kireä ja itkuinen viimeisen päivän ennen lapsen saapumista.

Haluaisin tietää, mitä mieltä olette lapsen käytöksestä? Onko tämä osaamattomuus ihan tyypillistä yli 8-vuotiaalle vai pitäisikö vanhempia yrittää vain painostaa avun piiriin? Mitä minä voin tehdä voidakseni paremmin? Otan ilolla vastaan jokaisen kommentin.

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen että teillä on todella hyvät edellytykset tasapainoiseen suhteeseen ja onnelliseen uusperhe-elämään. Suosittelen että teette vielä yhteisen lapsen tuohon.

Ap ei halua lapsia, luitko aloitusta.

Vierailija
102/196 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut, että olet kestänyt tuollaista käytöstä ja jaksat olla lapsen kanssa. Sinä olet fiksu. Alan ammattilaisena vaikuttaa siltä, että lapsella on jonkinlainen kehitysviivästymä ja mallioppimista äidiltään kun on tullut.

Mies ei tuota huomaa ja ei vain osaa muuttaa itseään.

Jos erosta ei ole pitkää aikaa, voi tuo eroahdistus olla päällä.

Jos sinulla pinna kestää, yritä voittaa lapsen luottamus.

Kokeile kehumista, vaikka kuinka pienestä syystä.

Mikähän olisi "kolikon toinen puoli" Nyt täällä on "äitipuoli" nillittämässä 8 vuotiaan lapsen käytöksestä... Tuosta nillityksestä päätellen kolikon toinen puoli voisi olla aika erilainen kertomus.... 

Nillittää?? Asiallisesti ap kertoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut, että olet kestänyt tuollaista käytöstä ja jaksat olla lapsen kanssa. Sinä olet fiksu. Alan ammattilaisena vaikuttaa siltä, että lapsella on jonkinlainen kehitysviivästymä ja mallioppimista äidiltään kun on tullut.

Mies ei tuota huomaa ja ei vain osaa muuttaa itseään.

Jos erosta ei ole pitkää aikaa, voi tuo eroahdistus olla päällä.

Jos sinulla pinna kestää, yritä voittaa lapsen luottamus.

Kokeile kehumista, vaikka kuinka pienestä syystä.

Mikähän olisi "kolikon toinen puoli" Nyt täällä on "äitipuoli" nillittämässä 8 vuotiaan lapsen käytöksestä... Tuosta nillityksestä päätellen kolikon toinen puoli voisi olla aika erilainen kertomus.... 

Nillittää?? Asiallisesti ap kertoi.

Ei todellakaan kertonu asiallisesti... Pelkkää lapsen haukkumista ja solvaamista.. Jos kyse olis sinun lapsesta ja lapsen "äiti tai isäpuoli" kirjoittaisi saman tarinan vauva palstalle niin kuinka paljon "kumppaniasi" arvostaisit? Koko juttu oli pelkkää lapsen haukkumista , miten lapsi voi kehittyä jos esikuvat on tuommosia mollaavia itsesäälissä rypeviä henkilöitä? luuletko sinä ettei lapsi huomaa kuinka paljon "äitipuoli" sitä inhoaa... Ja sitten kilvan puolustetaan kuinka äitipuolella on niin ikävää.... Kukas sitä lasta ajattelee?

Vierailija
104/196 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen että teillä on todella hyvät edellytykset tasapainoiseen suhteeseen ja onnelliseen uusperhe-elämään. Suosittelen että teette vielä yhteisen lapsen tuohon.

Ap ei halua lapsia, luitko aloitusta.

Oisko kannattanu hankkia ukko jolla ei ole lapsia? Ja kertoa ukolle kuinka paljon inhoaa ukon lasta... Eiköhän ongelma olis ratkennu itsestään ja ukko hommannu lapsiystävällisemmän emännän... Todennäköisesti lapsen käytöskin olisi eri jos sen ei tarvis kattoa "lasta vihaavaa äitipuolta"

Vierailija
105/196 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta mikähän voisi olla kolikon toinen puoli siinä, että lapsi ei osaa pitää hygieniastaan huolta ja haisee? Omalla luokalla oli tällainen ja häntä kyllä hyljeksitiin ihan porukalla. Ei sitä hajua kukaan kestänyt.

Jos 8-vuotias lapsi haisee, niin syylliset on tasan tarkkaan lapsen perheen aikuiset. 8-vuotias tarvitsee edelleen opastusta ja neuvoja ja myös muistutusta. Kuulostaa siltä että tätä lapsiparkaa ei opasta eikä neuvo kukaan. Onko ikinä opastanut?

Esim. hampaiden pesussa suositus on että aikuinen pesisi lapsen hampaat 10v asti. Aikuisen pitää se jaksaa hoitaa, joka päivä kaksi kertaa.

Minusta lapsen käytös kuulostaa aika normaalilta. Eiköhän lapsi myös tiedä että ap inhoaa häntä.. Lapsiparka.

Vierailija
106/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa jälkeenjäänyt ja viallinen ihminen tässä aloituksessa on ap itse. Todella kammottavaa, että lapsen elämässä on tuollainen käärme.

Älä aapee kuuntele tällaisia höpöhöpökommentteja ollenkaan.

Ainoat käärmeet tuossa kuviossa ovat lapsen vanhemmat, jotka mahdollistavat lapsensa jatkuvan perseilyn ja vauvashown.

Ja "äitipuoli" on ihana ihminen joka rakastaa lasta kuin omaansa? Itsekin jo myönsi että vihaa lapsen kanssa oloa ja esittää.... Että ei vissiin lapsi tuota huomaa? 

Ei hänellä ole syytä rakastaa lasta kuin omaansa. Lapsi ei ole hänen. Ap ei ole äiti, puolikas äiti eikä muutakaan, hän on isän puoliso.

Lapsesta ovat vastuussa hänen vanhempansa, eivät muut. Aapee on tuossa kuviossa ainut täyspäinen aikuinen ja se on luojan lykky lapselle. Muut esittävät etteivät huomaa kehitysviivästymää ja/tai käytöshäiriöitä. Aapee huomaa, ja potee syyttä suotta huonoa omatuntoa siitä, että hänellä menee kauhukakaraan hermot. Menee varmaan isälläkin, mutta munaton tossu kun on, ei hae apua jälkeläiselleen. Ja palsta syyllistää tästä aapeetä jollain uskomattomalla logiikalla.

Vierailija
107/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muuttaisi samaan asuntoon miehen kanssa, jolla on lapsia. Asuisin erikseen ja näkisin miestä vain silloin kun lapsi ei ole hänellä.

Vierailija
108/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa jälkeenjäänyt ja viallinen ihminen tässä aloituksessa on ap itse. Todella kammottavaa, että lapsen elämässä on tuollainen käärme.

Ainoat käärmeet tuossa kuviossa ovat lapsen vanhemmat, jotka mahdollistavat lapsensa jatkuvan perseilyn ja vauvashown.

Ja "äitipuoli" on ihana ihminen joka rakastaa lasta kuin omaansa? Itsekin jo myönsi että vihaa lapsen kanssa oloa ja esittää.... Että ei vissiin lapsi tuota huomaa? 

Ei hänellä ole syytä rakastaa lasta kuin omaansa. Lapsi ei ole hänen. Ap ei ole äiti, puolikas äiti eikä muutakaan, hän on isän puoliso.

Lapsesta ovat vastuussa hänen vanhempansa, eivät muut. Aapee on tuossa kuviossa ainut täyspäinen aikuinen ja se on luojan lykky lapselle. Muut esittävät etteivät huomaa kehitysviivästymää ja/tai käytöshäiriöitä. Aapee huomaa, ja potee syyttä suotta huonoa omatuntoa siitä, että hänellä menee kauhukakaraan hermot. Menee varmaan isälläkin, mutta munaton tossu kun on, ei hae apua jälkeläiselleen. Ja palsta syyllistää tästä aapeetä jollain uskomattomalla logiikalla.

Eikä lapsen tarvitse rakastaa 2 naamaista äitipuolta. Edessä hymyilee takana haukkuu.... Toivottavasti isi näkee viestiketjun ja saa selville mitä mieltä tuo ihana "täysipäinen" äitipuoli hänen lapsestaan on.... Jos isi ei ole täysi lapatossu niin akka menee vaihtoon.... Täällä tekopyhät ihmiset säälivät äitipuolta ja kilvan haukkuvat lasta vaikka heillä on ainoana totuutena tuo äitipuolen anonyyminä kertoma juttu... Ketään ei kiinnosta mikä olisi lapsen vastine...

Vierailija
109/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en muuttaisi samaan asuntoon miehen kanssa, jolla on lapsia. Asuisin erikseen ja näkisin miestä vain silloin kun lapsi ei ole hänellä.

Ja silloin ei tuommoista ongelmaa edes tulisikaan.... Sinun ei tarvisi nähdä lasta jos et sitä halua eikä lapsikaan olisi pakotettu näkemään sinua. Isi voisi olla isi lapselle ja ukko sinulle. Ja kaikki olisi tyytyväisiä. Ei täydellinen ratkaisu mutta taatusti parempi ku se jossa joku esittää hymyilevää edessä ja haukkuu takana.... Kenenkään ei tarvisi olla 2-naamanen... Nyt tilanne on se että kaiken tuon keskellä lapsi jolla on ongelmia pitäisi kehittyä ja päästä ongelmistaan eroon... Ei välttämättä kovinkaan helppo tehtävä varsinkin jos talossa on henkilö samaan aikaan joka inhoaa lasta... Kyllä lapsi inhon aistii vaikka sen peittää hymyn taakse...

Vierailija
110/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Paitsi että lapsi oli ikäisensä tasolla oleva 13v, isä vaan passasi. Ero tuli, vaikka kihloissa oltiin ja tunteet suunnattomat. Ei voinut toimia, kun en pystynyt hyväksymään tilannetta. Sekä minulta että mieheltä meni henkinen hyvinvointi luoviessa. Oikein pahan olon takaumat nousi pintaan aloitusta lukiessa. Tsemppiä, kyllä homman on mahdollista toimia mutta vaatinee ennen kaikkea pitkää pinnaa ja hyväksyntää... ole itsellesi rehellinen siinä, onko suhde sitä, mitä siedät ja haluat.

Vierailija
111/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastava vanhempi passaa mielellään omaa lasta vaikka hän olisi kuinka vanha. Sääliksi käy lapsi, joka joutuu vieraan naisen haukuttavaksi seläntakana tai suoraan.

Vierailija
112/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat elää miehen kanssa samassa taloudessa, teidän on pakko löytää yhteinen linja lapsen kasvattamiseen. Onko mies valmis keskustelemaan asiasta? Sinä voit asettaa ehdot, joiden mukaan kodissasi eletään. Vanhempana mies tekee päätöksen, onko hänen ja lapsen koti sinun luona. 

Vierailija
113/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä lapsen tarvitse rakastaa 2 naamaista äitipuolta. Edessä hymyilee takana haukkuu.... Toivottavasti isi näkee viestiketjun ja saa selville mitä mieltä tuo ihana "täysipäinen" äitipuoli hänen lapsestaan on.... Jos isi ei ole täysi lapatossu niin akka menee vaihtoon.... Täällä tekopyhät ihmiset säälivät äitipuolta ja kilvan haukkuvat lasta vaikka heillä on ainoana totuutena tuo äitipuolen anonyyminä kertoma juttu... Ketään ei kiinnosta mikä olisi lapsen vastine...

Lopeta jo, sekopää.

Pitäisikö aapeen näyttää tunteensa lapselle päin naamaa vai mikä on neuvosi? Hänhän on toiminut ritarillisesti olemalla lapsen läsnäollessa ystävällinen ja osallistuva hoitaja.

Itse en todellakaan saisi pidettyä (tosin en näkisi syytä edes yrittää) mölyjä mahassani, jos kotonani pörräisi kolmasluokkalainen sormet ja per se pas kassa vaatimassa palveluksia.

Eikä pitäisi muidenkaan joutua sietämään moista.

Vierailija
114/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille osapuolille ap:n on parasta poistua takavasemmalle. Lasta vihaava äitipuoli ei voi saada mitään hyvää aikaan perheessä. Oletteko erimieltä?

Vierailija
115/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo, sekopää.

Pitäisikö aapeen näyttää tunteensa lapselle päin naamaa vai mikä on neuvosi? Hänhän on toiminut ritarillisesti olemalla lapsen läsnäollessa ystävällinen ja osallistuva hoitaja.

Itse en todellakaan saisi pidettyä (tosin en näkisi syytä edes yrittää) mölyjä mahassani, jos kotonani pörräisi kolmasluokkalainen sormet ja per se pas kassa vaatimassa palveluksia.

Tekopyhä henkilö puolustaa 2-naamaista äitipuolta..... Et sinä voi tietää mikä totuus on... Enkä minä... Vai tunnetko henkilökohtaisesti äitipuolen??? Jos et niin ottaisit huomioon että katkera henkilö harvoin kertoo puhtaan totuuden.... Ainoastaan väritetyn tarinan juuri sellaisen mikä on höystetty omalle kohdalle toimivaksi... Kuka se on sekopää? Pitäisi ottaa huomioon että mitäs jos isi kertoisikin oman tarinansa ja se olisikin erilainen tai lapsi... Mutta eihän se mene sinulle jakeluun... 

Vierailija
116/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille osapuolille ap:n on parasta poistua takavasemmalle. Lasta vihaava äitipuoli ei voi saada mitään hyvää aikaan perheessä. Oletteko erimieltä?

Täysin samaa mieltä!

Vierailija
117/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänkö on menty tänä päivänä, että aikuisen ihmisen tarvitsee sietää mitä tahansa, lapsen käytöksestä kasvattamiseen tai kasvattamatta jättämiseen? Mun mielestäni "lapsi edellä" ei tarkoita sitä, että huonosti käyttäytyvä lapsi nostetaan jalustalle ja aikuisten täytyy suostua kaikkeen.

Vierailija
118/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänkö on menty tänä päivänä, että aikuisen ihmisen tarvitsee sietää mitä tahansa, lapsen käytöksestä kasvattamiseen tai kasvattamatta jättämiseen? Mun mielestäni "lapsi edellä" ei tarkoita sitä, että huonosti käyttäytyvä lapsi nostetaan jalustalle ja aikuisten täytyy suostua kaikkeen.

Joo.. Mutta isin vastine asiaan on mikä? mitäs jos isin kertomus tarinaan olisikin eri? Nyt sinulla on faktana asiasta esittää mitä? yhden katkeran henkilön kertomus.... Hyvin helppo mustamaalata joku henkilö anonyyminä.... Joka tapauksessa lapsi on lapsi.... Jos se haisee paskalta niin syy on kyllä kotona... Jos lapsi köyritään alulle niin vastuu lapsen hygieniasta on vanhemmilla... Ei se lapsi ole syyllinen tuohon... Kyse on apua tarvitsevasta pienestä lapsesta... Auttaako se lapsen tilanteeseen jos itketään omaa oloa vauva palstalla... Jos aloittajan tarina lapsesta on 100% tosi. Niin silloinhan ei ole ongelmaa että isi tekee oman vastineen... Silloin on 2 henkilön näkökulma... Vai olisiko sittenkin niin. Että jos isi näkisi äitipuolen kirjoitukset niin hän olisi asioiden kulusta eri mieltä? Tähänkö on menty että lapsi haukutaan vammaiseksi ilman ainoaakaan todistetta?

Vierailija
119/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo, sekopää.

Tekopyhä henkilö puolustaa 2-naamaista äitipuolta..... Et sinä voi tietää mikä totuus on... Enkä minä... Vai tunnetko henkilökohtaisesti äitipuolen??? Jos et niin ottaisit huomioon että katkera henkilö harvoin kertoo puhtaan totuuden.... Ainoastaan väritetyn tarinan juuri sellaisen mikä on höystetty omalle kohdalle toimivaksi... Kuka se on sekopää? Pitäisi ottaa huomioon että mitäs jos isi kertoisikin oman tarinansa ja se olisikin erilainen tai lapsi... Mutta eihän se mene sinulle jakeluun... 

Ei herranjumala nyt. Tämä on keskustelupalsta. Täällä keskustellaan asioista niillä tiedoilla mitä kullakin on. Ymmärrätkö, ettei sinun logiikallasi mistään voi koskaan puhua, ellei tee ensin jotain tapaustutkimusperustaista väitöskirjaa aiheesta?

Aloituksen perusteella voi sanoa, että lapsi on kammottava kauhukakara joka tarvitsisi ammattiapua, ja hänen vanhempansa nössöjä lapasia jotka vain mahdollistavat häiriökäytöstä eivätkä hanki sitä apua. Muuta emme voi tietää, mutta keskustella voimme silti. Voihan koko juttu olla keksittykin, mutta keskustelua se herättää.

Vierailija
120/196 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo, sekopää.

Ei herranjumala nyt. Tämä on keskustelupalsta. Täällä keskustellaan asioista niillä tiedoilla mitä kullakin on. Ymmärrätkö, ettei sinun logiikallasi mistään voi koskaan puhua, ellei tee ensin jotain tapaustutkimusperustaista väitöskirjaa aiheesta?

Aloituksen perusteella voi sanoa, että lapsi on kammottava kauhukakara joka tarvitsisi ammattiapua, ja hänen vanhempansa nössöjä lapasia jotka vain mahdollistavat häiriökäytöstä eivätkä hanki sitä apua. Muuta emme voi tietää, mutta keskustella voimme silti. Voihan koko juttu olla keksittykin, mutta keskustelua se herättää.

Herättää varmasti joo... mutta kuten huomioit itsekin... "voihan juttu olla keksittykin" Aivan oikein! En minä vaa kehtaisi puolison lasta samalla lailla haukkua.... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme