Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varattujen naisten vittuilu sinkuille

eifuckbuddyille
02.03.2022 |

Kertokaapas miksi parisuhteessa olevien naisten pitää jatkuvasti vittuilla sinkkunaisille sinkkuudesta? Jos kävelen kadulla seurustelevan/naimisissa olevan naiskaverini kanssa ja vastaan kävelee mies, miksi tämän naisen on pakko tokaista minulle, että tossa on sulle mies. Siis mit vit? Karkauspäivänä kysellään työpaikalla tökerönä, että no saitkos rukkaset? Koska (hah-hah) karkauspäivä on AINUT päivä, kun nainen voi kosia. Joo, keskiajalla ehkä. Jos puhutaan jostain julkisuuden henkilöstä varattujen naisten kanssa (esim. Esko Eerikäinen) alkaa heti kommentointi, että siinähän on sulle mies. Sekin on sinkku.

Jotkut ihmiset alkavat täysin pyytämättä neuvoa miten se mies kalastetaan. Kato, älä oo niin vaativa, vaatimaton, ujo, suulas, saamaton, laiska, yksinviihtyvä, liian hyvin ystävien parissa viihtyvä, urakeskeinen, kunnianhimoton jne. Ei saisi olla oikein minkäänlainen, kun se on este miehen saamiselle. Ja iästä tämä ei johdu, olen 51 vuotta ja edelleen saan näitä typeriä neuvoja. Olen eronnut 5 vuotta sitten enkä ole seurustelevaa tyyppiä. Minulla ei ole tarvetta hankkia poikaystävää vain näön vuoksi. Nautin yksin asumisesta enkä tarvitse väkisin ketään. Tunnen tusinoittain ihmisiä, joiden on vaikea olla yksin ja joille kelpaa "ihan kiva" mies. Onhan se tyhjää parempi. Itse en ole sellainen. Olen fyysisesti viehättävä, että kyse ei ole siitäkään, etten "saisi" miestä.

Mistä ihmeestä tämä käytös johtuu? Miksi varattujen naisten on niin vaikea niellä sitä, että joku ei ole parisuhteessa? Tämä pöyristyttävä ja ylimielinen käytös vaivaa siis vain varattuja naisia, ei miehiä. Onko taustalla kateus vai mikä ihme? Onko sanottava rumasti takaisin, että aletaan nähdä tuollainen käytös sellaisena, mitä se on: loukkaavana ja alentavana.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

avioliitossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittävät saada onnellisen sinkun samaan lankaan kuin ovat itse joutuneet. Eli kateus.

Vitutt. Sinkkunainen, joka ei saa miestä, on surkimusten surkimus.

Miksi ihmeessä luulet että kaikki naiset haluaa miehen? Kun luen näiden ressukkamiesten ulinaa täällä en ihmettele yhtään jos naiset päättää olla sinkkuja.

M52

Vauvapalstan ulkopuolella on myös elämää, ihan tiedoksi vaan.

Vierailija
42/113 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen tota, eikä takana ole vettuilu eikä kateus. Kunhan vaan leikittelen, joka minusta on ihan vaan hauskaa, sellaista pikku pilailua.

En ajatellut, kuinka paljon hiekkaa ja kuinka vähän huumorintajua ihmisillä on.

Joskus näen vaikka hienon luksusauton ja sanon, että tossa ois kiva auto sinulle. Ei mitään syvempää merkitystä. En ajattele, että hän ostaisi sen tai hänen kuuluisi ostaa se tai edes haaveilee autosta.

Odotan noihin heittoihin ihan vaan huumori vastauksia tyyliin, ”no niin olisi”, ”mulla on jo” tai ”Esko on liian vanha, ajattelin enemmän Jason Momoa” tai ”jos sillä on Porsche voisi toimiakin”.

Joskus toivoisin, että ihmiset vain lähtisivät mukaan noihin vitseihin. Mutta kuten sanottua toiset ovat niin huumorintajuttomia ja ottavat kaiken itseensä ja tietenkin pahalla.

Joten ei, kerran vielä, kyseessä ei ole kateus vaan ihan vaan leikittely.

Minä en näkisi tuota pahana, jos joku tosiaan ajattelisi että minulla olisi mahiksia johonkin suht komeaan ja kivaan mieheen.

Mutta minä olen niitä joiden läheiset kai ajattelevat etten kelpaisi kuitenkaan kellekään, tai minun tulisi "parantua mt-ongelmistani ennen kuin edes yritän".

Joten kukaan ei ehdottele tai vitsaile mitään, olen menetetty tapaus. Varmaan kyllä tietävät kuinka kovasti olen toivonut löytäväni rakkaan.

Läheiset ihmiset, jotka välittävät, eivät kiusoittele asioista, joiden tietävät olevan kipeitä. Ei liity siihen, uskooko joku sinun olevan muka menetetty tapaus. En itsekään kiusoittele sisartani lapsettomuudesta, ei tulisi mieleenikään. Jos tietää, että sinkkuus on toiselle ok, eikä yksinäisyys vaivaa, silloin voi heittääkin ehkä vitsiä sopivista sulhasehdokkaista. Todellisuudessa tuttavat ovat harvoin tahallaan ilkeitä, he ovat vain huomaamattaan tökeröjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen tota, eikä takana ole vettuilu eikä kateus. Kunhan vaan leikittelen, joka minusta on ihan vaan hauskaa, sellaista pikku pilailua.

Joskus näen vaikka hienon luksusauton ja sanon, että tossa ois kiva auto sinulle. Ei mitään syvempää merkitystä. En ajattele, että hän ostaisi sen tai hänen kuuluisi ostaa se tai edes haaveilee autosta.

Odotan noihin heittoihin ihan vaan huumori vastauksia tyyliin, ”no niin olisi”, ”mulla on jo” tai ”Esko on liian vanha, ajattelin enemmän Jason Momoa” tai ”jos sillä on Porsche voisi toimiakin”.

Joskus toivoisin, että ihmiset vain lähtisivät mukaan noihin vitseihin. Mutta kuten sanottua toiset ovat niin huumorintajuttomia ja ottavat kaiken itseensä ja tietenkin pahalla.

Minä en näkisi tuota pahana, jos joku tosiaan ajattelisi että minulla olisi mahiksia johonkin suht komeaan ja kivaan mieheen.

Mutta minä olen niitä joiden läheiset kai ajattelevat etten kelpaisi kuitenkaan kellekään, tai minun tulisi "parantua mt-ongelmistani ennen kuin edes yritän".

Joten kukaan ei ehdottele tai vitsaile mitään, olen menetetty tapaus. Varmaan kyllä tietävät kuinka kovasti olen toivonut löytäväni rakkaan.

Läheiset ihmiset, jotka välittävät, eivät kiusoittele asioista, joiden tietävät olevan kipeitä. Ei liity siihen, uskooko joku sinun olevan muka menetetty tapaus. En itsekään kiusoittele sisartani lapsettomuudesta, ei tulisi mieleenikään. Jos tietää, että sinkkuus on toiselle ok, eikä yksinäisyys vaivaa, silloin voi heittääkin ehkä vitsiä sopivista sulhasehdokkaista. Todellisuudessa tuttavat ovat harvoin tahallaan ilkeitä, he ovat vain huomaamattaan tökeröjä. 

Sillä ei mielestäni ole väliä, onko lapsettomuus/sinkkuus/ tms. asia asianomaiselle kipeä vai ei, vaan se, että "huumorin" kautta pilkataan toista ihmistä. Vanha sanonta "totta toinen puoli" pitää kyllä paikkansa. Mukana "vitsissä" on usein ylenkatsetta, joka johtuu kyvyttömyydestä ymmärtää eri tavalla elävää ihmistä. Ja vitsin avulla on helpompaa piikitellä toiselle. Jos vitsi ei mene perille, todetaan että onpa huumoritajuton ihminen. Vaikka lapseton olisi sujut oman lapsettomuutensa kanssa, pidän mauttomana vitsailla kyseiselle ihmiselle lapsettomuudesta. Itse vitsailen yleisellä tasolla ja yleisistä asioista sekä harrastan paljon tilannekomiikkaa. 

Vierailija
44/113 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikkei se sinkkuus edes olisi mitenkään kipeä asia, niin on se nyt typerää antaa ymmärtää, että sinkussa olisi jotain vikaa, siis jotain mitä pitäisi kehittää/tehdä toisin, että KELPAISI jollekin. Siis jotenkin parisuhteissa olevat eivät muka ymmärrä, että on loukkaavaa jauhaa siitä, ettei toinen ole saanut ketään. Ja vaikkei tämä olisikaan mitenkään syvästi loukkaavaa tai kipeetä ko. sinkulle, niin ärsyttävää se on joka tapauksessa ja antaa kyllä parisuhteessa olevasta todella omahyväisen kuvan (hänhän siinä vain korostaa sitä, että hänellä on kyllä joku, voivoi, kun sulla ei ole).

Vierailija
45/113 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiks yks hyvätuloisen miehensä rahoilla elävä pienituloinen nainen tekee tuota sellaisille sinkkunaisille, jotka tienaavat saman verran kuin hänen miehensä. On varmasti vain todella kateellinen itsenäisille, vahvoille, menestyneille sinkkunaisille ja todellisuudessa häpeää, kun itse on vain pienituloinen ja elää miehensä siivellä. Siinä sitten alkaa se sinkkuudesta kettuilu, kun ainoa, mitä tuo nainen on saavuttanut, on se, että on saanut miehen.

Vierailija
46/113 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua! Mulle on kettuiltu todella huonossa henkisessäkin jamassa, että liittyisti Tinderiin ja etsisiti jonkun seuralaisen piristämään oloasi ja elämääsi. Mietin jaksanko edes elää, ja yhdet tuputtivat vaan tindereitä ja muuta p***aa.

Yksi lapsellinen kaveri kuittaili esim. eikö ole kamalaa tulla tyhjään, hiljaiseen kotiin(no useimmiten ei!:), kyllä hänellä on nyt hyvä, kun on mini-me kotonaan...Kertoi myös, että olisi itsekin jo tehnyt ns. harakirin, muta nyt kun on the Äiti, ei enää voi(jos olisin samalla tavalla ilkeä kettuilija itse, olisin kysynyt pokkana, ai mikset?! onhan sillä lapsella toinenkin vanhempi (joka ei ehkä perusta koko elämäänsä vain lapsensa varaan ja tee lasta vain keksiäkseen olemassaololleen oikeutuksen siten)ja osalla lapisista toinen vanhempi kupsahtaakin jo pikkulapsiaikana jne. )

No, paremmin voituani jätin nämä siat "neuvomaan"toisiaan keskenään, nyt ne itkevät perääni, tosin vain saadakseen takaisin oksennussankon ja kynnysmaton josta tuo ahdinkokin pitkäti johtui. 

Haluavat vaan pönkittää itseään ja ovat todelaakin kateellisisa itsenäisestä ja vapaasta elämästä, mutta varjopuolia eivät ilmeisesti tajua miettiä/muistella lyhyiltä sinkkuajoiltaan kateuksissaan nämä läheisriippuvaiset sarjaseurustelijat jotka eivät pärjää kahta tuntia pidempään yksinään. Silloinkin whatsppit ja muut laulavat, kun se lyhytkin yksinäisyys on vain niiden nupille liiikaa.

Ihmiset on kyllä oikeita ilkeitä, julmia v***upäitä suurin osa, suurimman osan ajastaan/elämästään:( No, ainakaan sota ei minua mm. näillä ja paljon pahemmillakin kokemuksillani huoleta!

Vierailija
47/113 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua! Mulle on kettuiltu todella huonossa henkisessäkin jamassa, että liittyisti Tinderiin ja etsisiti jonkun seuralaisen piristämään oloasi ja elämääsi. Mietin jaksanko edes elää, ja yhdet tuputtivat vaan tindereitä ja muuta p***aa.

Yksi lapsellinen kaveri kuittaili esim. eikö ole kamalaa tulla tyhjään, hiljaiseen kotiin(no useimmiten ei!:), kyllä hänellä on nyt hyvä, kun on mini-me kotonaan...Kertoi myös, että olisi itsekin jo tehnyt ns. harakirin, muta nyt kun on the Äiti, ei enää voi(jos olisin samalla tavalla ilkeä kettuilija itse, olisin kysynyt pokkana, ai mikset?! onhan sillä lapsella toinenkin vanhempi (joka ei ehkä perusta koko elämäänsä vain lapsensa varaan ja tee lasta vain keksiäkseen olemassaololleen oikeutuksen siten)ja osalla lapisista toinen vanhempi kupsahtaakin jo pikkulapsiaikana jne. )

No, paremmin voituani jätin nämä siat "neuvomaan"toisiaan keskenään, nyt ne itkevät perääni, tosin vain saadakseen takaisin oksennussankon ja kynnysmaton josta tuo ahdinkokin pitkäti johtui. 

Haluavat vaan pönkittää itseään ja ovat todelaakin kateellisisa itsenäisestä ja vapaasta elämästä, mutta varjopuolia eivät ilmeisesti tajua miettiä/muistella lyhyiltä sinkkuajoiltaan kateuksissaan nämä läheisriippuvaiset sarjaseurustelijat jotka eivät pärjää kahta tuntia pidempään yksinään. Silloinkin whatsppit ja muut laulavat, kun se lyhytkin yksinäisyys on vain niiden nupille liiikaa.

Ihmiset on kyllä oikeita ilkeitä, julmia v***upäitä suurin osa, suurimman osan ajastaan/elämästään:( No, ainakaan sota ei minua mm. näillä ja paljon pahemmillakin kokemuksillani huoleta!

Mä uskon, että ne, jotka tätä tekee, hyvinkin muistavat ne omat sinkkuaikansa ja varsinkin sen riittämättömyyden tunteen, koska halusivat parisuhteen. Tietävät, että se ei ole kivaa ja käyttävät sen 100% hyväkseen nostaakseen itseään sillä, että "minä olen jo päässyt tuosta tilasta ja saanut miehen, tuo toinen ei". Ja todellisuudessa nämä, jotka tätä tekee, ovat kaikinpuolin epävarmoja reppanoita, jotka eivät todella pärjäisi sekuntiakaan yksin. Normaali, tasapainoinen ihminen - oli sitten sinkku tai parisuhteessa - ei koskaan alkaisi puuttumaan toisen parisuhdestatukseen jatkuvasti tuolla tavoin.

Vierailija
48/113 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mutta samaa olen huomannut.

Vierailija
49/113 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin ystävälleni mustasukkaiseksi ja kontrolloivaksi osoittautuneesta treffikaverista. Lopetin siis tapailun ja halusin kertoa tästä hämmentäväksi paljastuneesta kokemuksesta ystävälleni. Ystävä alkoi pyytämättä ladella neuvoja miten treffailla miehiä ja mitä virheitä olen hänen mielestään tehnyt treffailussa. On ollut aviossa n. 15 vuotta  -eli aivan pihalla nykyajan deittikulttuurista. Yhtä "pätevää" neuvomista on se, jos 15 vuotta samassa työpaikassa ollut alkaisi neuvoa miten työpaikkaa haetaan. Jep, mieluummin KYSYN siltä tyypiltä, joka on hakenut työpaikkaa esim. viimeisen puolen vuoden sisään. 

Tarinassa on kaksi opetusta: 1) älä neuvo PYYTÄMÄTTÄ 2) älä neuvo jos et ole oikeasti pätevä neuvomaan. 

Vierailija
50/113 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun on saatava vitsailla juuri sillä asialla, joka aiheuttaa monille pahaa mieltä? Eikö maailmasta löydy mitään muita leikittelyn ja kujeilun aiheita kuin toisen ihmisen mahdollisesti hyvinkin ei-toivottu sinkkuus? Minä puolestani joskus toivoisin, että ihmisillä olisi enemmän empatiakykyä ja kykyä miettiä asioita useammalta eri kantilta. Läheskään kaikille sinkkuus ei ole mikään kepeän vitsailun aihe.

Miksi et voi sitten ihan avoimesti sanoa, että koet ei-toivottua sinkkuutta? Ehkä asiaan suhtauduttaisiin eri tavalla. Minä haluan olla oma itseni, enkä kokoajaan kävellä varpailla, jos ehkä joskus joku ehkä loukkaantuu. Olen leikittelevän sorttia ja moni tykkää siitä ja pilailee mukana ja jos lopettaisin sen, niin monet naurut jäisi nauramatta.

Se, että sinä koet esimerkiksi ei-toivottua sinkkuutta ei tarkoita, että se on haudanvakava asia. Ehkä se tekisi tosiaan hyvää oppia vitsailemaan siitä. En vitsaile koskaan sairauksista, mutta joku heitto, että Esko ois kiva mies sinulle, pitäisi kyllä olla kestettävissä olevaa leikittelyä.

Kaikki spontaanisuus katoaa, jos kokoajaan on analysoimassa mahdollisia loukkaantumisia.

Jos sanot, ettet halua olla sinkku, niin siitähän tuo vasta laukalle lähteekin. Sitten on kokoajan kyselemässä kaikilta vastaantulevilta miehiltä, että "ottaisitko sinä tämän sinkkunaisen" ja sen jälkeen ei muuta tekisikään, kuin kääntäisi sitä veistä sinkun haavassa.

Nää on yleensä sellaisia ihmisiä, että boostaavat itseään oli asia mikä vain. Vaikka kaverin työttömyydestä: "On se kyllä hyvä, että mulla on työpaikka. Etkö sä ole vieläkään saanut mitään? Ootko sä nyt varmasti osannut kirjottaa sen cv:n? Muista nyt olla ystävällinen siellä haastattelussa. On se jännä, kun sulla ei ole töitä. Minä kyllä sain oman työpaikkani todella helposti. Mutta minä tietysti teen kaiken muunkin aina täydellisesti..."

Tämän allekirjoitan! Minulle luennoi eräs ystäväni, että miten et ole vieläkään miestä löytänyt (kun en sitä juurikaan etsi) ja kehui, että katso mihin asemaan hän on päässyt. Eli siis naimisiin. Hah haa - mikähän asema nykyäään on olla rouva. Perään tuli sitten vielä luentoa mm. siitä miten hän yliopistoonkin pyrkiessään oli saanut pääsykokeista melkein täydet pisteet jne jne. Eli tämä "ystäväni" on täydellinen muiden ihmisten yläpuolelle asettunut omahyväinen mulkku. Muuttui käsitys tästä "ystävästä" täysin tämän jälkeen. Oli aina ollutkin sellainen fiilis, että katsoo minuun alaspäin. Pyyteli tämän jälkeen vielä ulkomaan reissulle, missä olis varmaan tullut lisää samankaltaista luentoa, kun nyt alkuun pääsi. En lähtenyt.

Vierailija
51/113 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla kanssa kummallisia ongelmia. En tiedä yhtäkään ihmistä joka tuntee minut joka haluaisi minun seurustelevan minkäänlaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
52/113 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun pari sukulaisnaista juttelivat minulle, että me ei ilman seksiä ainakaan haluta olla, ja räkänaurut päälle.

Vierailija
53/113 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kaverit on ääliöitä, ei siinä muusta ole kyse. Ei minun kaverit käyttäydy noin. Jos joku on sinkku niin antaa olla, ei sen rakkauselämä muille kuulu, ellei se itse ala siitä avautua. Kavereitten deittailujuttuja on hauska kuunnella, ja sinkkukavereista saa yleensä seuraa kaikenlaisiin menoihin mikä on kiva. Vaikka ei minun kavereista varatutkaan nyhjää vain miehensä kanssa. Vai oletko semmoinen sinkku joka koko ajan valittaa miehen puutettaan, ehkä sun kaverit on kyllästyneet kuuntelemaan sitä ja yrittää siksi parittaa äkkiä jollekin, että se valitus loppuisi?

Vierailija
54/113 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on tuollaisia kavereita?

Minun kaverit eivät käyttäydy noin.

Todennäköisesti näkevät sut uhkana, tai sitten ovat vaan tyhmiä. Tai siis jälkimmäinen on Ap:n kirjoittaman mukaan kyllä ihan faktakin. 

Jotain projisointia tuo on ja kateudesta kumpuavaa mekastamista. Et ole kuten muut, joten sut pitää saada laumaan mukaan. 

Vierailija
55/113 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaus kertoo vain ap:n ystäväpiiristä. En ole ikinä törmännyt vastaavaan ja olin itsekin sinkku viisikymppisenä ja pitkän aikaa myös sitä nuorempana.

Vierailija
56/113 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus leikittely on kulunutta ja yksinkertaista ollakseen hauskaa. Liian suoraviivaista, kato toi kaatu hahaha -henkistä. 

Vitsailu ja tilannekomiikka eivät ole kaikkien juttu, ja valitettavan iso osa ihmisistä ymmärtää huumorin niin, että siinä pitää aina olla kohde, pitää nauraa aina jollekin toiselle ihmiselle.Itse en tällaisesta perinteisestä jätkähuumorista välitä pätkääkään, että pitää koko ajan olla valmis nälvimään vastaan jotain mukahauskaa.  Vaikka mies olenkin. 

Tee edellinen itsestäsi se pelle aina, se on ainakin mulla toiminut, älä ota muita ton huumorisi välineeksi? 

Vierailija
57/113 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kavereita/ystäviä

täällä ihmisillä oikein on, jos niille ei voi ihan rehdisti sanoa, että nyt riittää tuo lässytys tms?

Vierailija
58/113 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun on saatava vitsailla juuri sillä asialla, joka aiheuttaa monille pahaa mieltä? Eikö maailmasta löydy mitään muita leikittelyn ja kujeilun aiheita kuin toisen ihmisen mahdollisesti hyvinkin ei-toivottu sinkkuus? Minä puolestani joskus toivoisin, että ihmisillä olisi enemmän empatiakykyä ja kykyä miettiä asioita useammalta eri kantilta. Läheskään kaikille sinkkuus ei ole mikään kepeän vitsailun aihe.

Miksi et voi sitten ihan avoimesti sanoa, että koet ei-toivottua sinkkuutta? Ehkä asiaan suhtauduttaisiin eri tavalla. Minä haluan olla oma itseni, enkä kokoajaan kävellä varpailla, jos ehkä joskus joku ehkä loukkaantuu. Olen leikittelevän sorttia ja moni tykkää siitä ja pilailee mukana ja jos lopettaisin sen, niin monet naurut jäisi nauramatta.

Se, että sinä koet esimerkiksi ei-toivottua sinkkuutta ei tarkoita, että se on haudanvakava asia. Ehkä se tekisi tosiaan hyvää oppia vitsailemaan siitä. En vitsaile koskaan sairauksista, mutta joku heitto, että Esko ois kiva mies sinulle, pitäisi kyllä olla kestettävissä olevaa leikittelyä.

Kaikki spontaanisuus katoaa, jos kokoajaan on analysoimassa mahdollisia loukkaantumisia.

Tämä ei liity itse aiheeseen mutta en ihmettele sitä, miksi kiusaamista ei saada kitkettyä lasten keskuudessa kun aikuisten asenteet ovat tällaisia. "Minä haluan olla oma itseni, enkä kokoajaan kävellä varpailla, jos ehkä joskus joku ehkä loukkaantuu." "Kaikki spontaanisuus katoaa, jos kokoajaan on analysoimassa mahdollisia loukkaantumisia." Tyypillistä huumorin varjolla kiusaamista, jossa vastuu vieritetään sen kohteelle.

Fiksu aikuinen löytää spontaaniutta ja hauskuutta muista asioista kuin toisten henkilökohtaisten asioiden rääppimisestä. Toisaalta samanhenkisessä porukassa on lupa heittää niin ronskia läppää kuin tykkää. Ei oikein voi vaatia, että kaikkien pitää ymmärtää juuri sitä omaa huumoria. Aina vika ei ole vastapuolen huumorintajuttomuudessa vaan läpänheittäjänkin on hyvä muistaa pitää tilannetajusta kiinni.

Mitä rääpimistä siinä nyt on, jos heittää jonkun läpän, kun hyvännäköinen mies tulee vastaan kadulla, että siinä olisi sulle hyvä mies? Tai kun kuuntele radioita, sanoo, että Eskosta saisit hyvän miehen?

Tietenkin on paljon loukkaavia asioita mitä toinen voi sanoa, mutta nuo esimerkit nyt eivät olleet henkilökohtaista rääpimistä, eikä loukkaavia, jos ne haluaa ottaa kevyesti. Ne siis voi täysin tulkita leikittelyksi. Sen sijaan kun loukataan se ei koskaan ole tulkittavissa edes muulla tavoin.

Eli, jos nyt sanoisin sinulle, että sinusta tulisi hyvä vaimo Eskolle, niin loukkaantuisit pahasti ja koet sen erityisen loukkaavana asiana? Mitenköhän Esko ottaisi asian, jos kuulisin sinun loukkaantuneen moisesta?

En loukkaantuisi, mutta tuo on vaan ihan pskaa huumoria. Ei millään tavalla hauskaa. Sellaista hekoheko. En minä ainakaan jaksa tuollaista typerää ja turhaa "leikittelyä". Enkä ole huumorintajuton, päin vastoin. Saattaisit kauhistua minun huumoristani, jos sinua naurattaa joku Esko Eerikäisen kauppaaminen sinkkuystäville.

Vierailija
59/113 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kaverit on ääliöitä, ei siinä muusta ole kyse. Ei minun kaverit käyttäydy noin. Jos joku on sinkku niin antaa olla, ei sen rakkauselämä muille kuulu, ellei se itse ala siitä avautua. Kavereitten deittailujuttuja on hauska kuunnella, ja sinkkukavereista saa yleensä seuraa kaikenlaisiin menoihin mikä on kiva. Vaikka ei minun kavereista varatutkaan nyhjää vain miehensä kanssa. Vai oletko semmoinen sinkku joka koko ajan valittaa miehen puutettaan, ehkä sun kaverit on kyllästyneet kuuntelemaan sitä ja yrittää siksi parittaa äkkiä jollekin, että se valitus loppuisi?

No tämähän se ihmetyksen aihe onkin, kun en koskaan itse avaudu asiasta enkä valittele miehen puutetta, kun sitä puutetta ei ole. Elän elämääni kuten aina.  Mutta tietyntyylisillä naisilla on tapana puuttua toisten asioihin. Kimmokkeeksi riittää  ihan mikä vain, esim. se karkauspäivä, joku mies tai miesseurue ilmestyy näköpiiriin, joku sinkkuihin liittyvä ohjelma tulee tv:stä jne.  Puskistahan nämä tilanteet vähän tulee, kun en itse anna niihin aihetta.  Mutta edelleen näemmä elää se käsitys, että naisen on etsittävä itselleen kumppani. Mies on aina mies, oli sinkku tai ei - mutta nainen on vajavainen ilman miestä. Helena Lindgren ihmetteli muuten jokin aika sitten täsmälleen samaa asiaa. Oli myös kyllästynyt tähän samaan ihmettelyyn.

Vierailija
60/113 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Helenan hemmetin viisaita ajatuksia:

"Ikä ja sinkkuna eläminen ovat vahvistaneet Helena Lindgrenin feminismiä. Elettyään kaksi vuosikymmentä yksin hän kysyy: miksi aina oletetaan, että naisen on löydettävä itselleen kumppani?

– Asenne oli pitkään, että voi, eikö sinulla vieläkään ole ketään. Jos minulta pyydettiin haastattelua lehteen, otsikko oli varmasti siitä, että Helena on yhä yksin. Aloin jo itsekin tuntea ylläni varjon, että olen jotenkin vajaa, kun en pysty kertomaan, että minulla olisi mies. Se oli hullua. Elämähän menee hukkaan, jos koko ajan tuntee ajattelevansa, että kaikki alkaa oikeasti vasta sitten, kun rinnalle löytyy kumppani, Helena sanoo koettuaan muutaman lyhyehkön romanssin ja asut­tuaan nyt kaksikymmentä vuotta yksin.

Hänen mielestään miehiin ei kohdistu samanlaisia paineita.

– Miehet saavat olla rauhassa. Heillä on yksin elämiseen paljon enemmän malleja kuin naisilla.

Uuden kumppanin löytämisessä Helena on kokenut vaikeaksi sen, että miehet yleensä olettavat naisen siirtyvän heidän maailmaansa.

– Siihen olen elänyt liian vahvan elämän, hän sanoo."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän