Ostin sitten 2 Euron kurkun. Pakko lopettaa vihannesten syönti tähän.
Tilasin sen verkkokaupasta joten olivatkin salaa vaihtaneet sen tuohon kalliimpaan kotimaiseen. En enää voi ostaa edes kurkkua. Liian kallista. EI kukaan maksa kurkusta leivän päällä kultaa. Antaa sitten olla!!
Kommentit (48)
Jo menee nuukaksi, kun ei ole varaa kahden euron kurkkuun. Kyllä mulla vaan on. Olen työtön. Jätän ne kalliit einesruuat ostamatta.
Porkkanat on vielä edullisia. Kohta tulee se aika vuodesta, kun nekin loppuu.
Käy sieltä kaupasta omin jaloin hakemassa, niin säästyy kuljetuskulut ja on varaa siihen kurkkuun.
Mä olen miettinyt että eikö kurkkuja saisi mitenkään kasvatettua kotona sisällä talvella. Mitä se vaatisi?
Ei todellakaan ole varaa ostaa kaupasta talvella.
Vai salaa vaihtaneet :D
Paljon oli kilohinta?
Kurkku melkein pelkkää vettä , samoin salaatti . Ravintoarvot minimissään .
En osta kotimaista kurkkua talvella, ihan hullua hommaa. Vettähän se on suurimmaksi osaksi ja älytön kilohinta. Sama juttu tomaatin kanssa. Ei ole kyse mistään nuukailusta, en vaan halua maksaa mauttomasta tavarasta ylihintaa, vaan ostan muuta heviä mielummin.
Kurkuissahan ei ole paljonkaan ravintoaineita, vaan ne ovat suurimmaksi osaksi vettä. Samalla hinnalla olisit saanut ainakin kilon porkkanoita, lanttuja tai punajuuria, jotka olisivat lisäksi paljon hyödyllisempiä terveyden kannalta.
Appelsiinienkin satokausi alkaa olla jo lopuillaan.
Salaa vaihtaneet? Oon kerran tilannut ruokaa verkkokaupasta ja ainakin silloin sai valita, että ei halua korvaavaa tuotetta jos tilaamani tuote on loppunut.
Jätä kotimaiset kurkut ja tomaatit suosiolla kauppaan talvella. Kokeile leivän päällä vaikka omenaa, sillä ne ovat talvellakin edullisia kurkkuun verrattuna - juuri ostin Ida Red -omenoita 49 sentin kilohintaan Cittarista.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt että eikö kurkkuja saisi mitenkään kasvatettua kotona sisällä talvella. Mitä se vaatisi?
Ei todellakaan ole varaa ostaa kaupasta talvella.
Energiaa, joka nykyisillä hinnoilla tulee maksamaan aika paljon enemmän kuin sen kaksi euroa per sadoksi saamasi kurkku.
Pakastealtaassa on paljon vihanneksia, joiden kilohinta on halvempi.
Pakastevihannekset ovat halpoja. Porkkanapussit maksoi tänään k kaupassa euron kg, sanoin banaanit.
Vertaa hintoja
Vierailija kirjoitti:
Kurkuissahan ei ole paljonkaan ravintoaineita, vaan ne ovat suurimmaksi osaksi vettä. Samalla hinnalla olisit saanut ainakin kilon porkkanoita, lanttuja tai punajuuria, jotka olisivat lisäksi paljon hyödyllisempiä terveyden kannalta.
En ole AP, mutta vastaan omasta puolestani, että minä haluan syödä kurkkua salaatissa ja leivän päällä. En halua laittaa juustoleivälle porkkanoita, lanttuja tai punajuuria. En myöskään halua esim. fetasalaattiini porkkanoita, lanttuja tai punajuuria.
Minä syön satunnaisesti myöskin mm. jäätelöä, pullaa, karkkia ja sipsejä vaikka vallan hyvin tiedän, että ne eivät sisällä paljoakaan ravintoaineita. Syön ruokaa myös hyvän maun takia, en pelkästään ravintoaineiden vuoksi.
Kyllästyttää teikäläiset, jotka tulette aina tyrkyttämään juureksianne. Se nyt vaan on totta, ettei kurkku ole ihan hetkeen ollut näissä hinnoissa (yli 5 €/kg), mitä se on nyt. En tiedä, mikä on tilanne muualla, mutta Tampereella ei käyttämissäni kaupoissa (Cittari, Prisma, Lidl, K-market) ole tarjolla muuta kuin kotimaista kurkkua. Aikaisempina vuosina on ollut espanjalaista kurkkua ja sitä olen ostanut talvella ihan jo pelkästään maun takia. Kauppiaat kuitenkin näemmä ovat päättäneet, että kotimaista kasvihuonetuotantoa on tuettava, oli hinta mikä hyvänsä.
Jaa, tietty jos sitä mahdottoman paljon käyttää. Mulla menee 1 kurkku viikossa leivän päällä, ei haittaa parin euron hinta. Viikon aikana ostan paljon turhempaakin, kuten herkkuja. Niistä on helpompi ja parempi päästä eroon ja hintavaikutuskin on isompi.
Niin ja ei kurkun hinnan takia kannata jättää kaikkia vihanneksia ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole AP, mutta vastaan omasta puolestani, että minä haluan syödä kurkkua salaatissa ja leivän päällä. En halua laittaa juustoleivälle porkkanoita, lanttuja tai punajuuria. En myöskään halua esim. fetasalaattiini porkkanoita, lanttuja tai punajuuria.
Minä syön satunnaisesti myöskin mm. jäätelöä, pullaa, karkkia ja sipsejä vaikka vallan hyvin tiedän, että ne eivät sisällä paljoakaan ravintoaineita. Syön ruokaa myös hyvän maun takia, en pelkästään ravintoaineiden vuoksi.
Kyllästyttää teikäläiset, jotka tulette aina tyrkyttämään juureksianne. Se nyt vaan on totta, ettei kurkku ole ihan hetkeen ollut näissä hinnoissa (yli 5 €/kg), mitä se on nyt. En tiedä, mikä on tilanne muualla, mutta Tampereella ei käyttämissäni kaupoissa (Cittari, Prisma, Lidl, K-market) ole tarjolla muuta kuin kotimaista kurkkua. Aikaisempina vuosina on ollut espanjalaista kurkkua ja sitä olen ostanut talvella ihan jo pelkästään maun takia. Kauppiaat kuitenkin näemmä ovat päättäneet, että kotimaista kasvihuonetuotantoa on tuettava, oli hinta mikä hyvänsä.
Tämä maininta halvemmista juureksista liittyi ap:n lauseeseen "pakko lopettaa vihannesten syönti". Kyllä minäkin syön kurkkua, mutta minulla ei olekaan rahaongelmia.
Pakko syödä halvempaa ja vähän huonompaa . Eli vihannekset turhan kalliita ja moni muukin .