Ostin sitten 2 Euron kurkun. Pakko lopettaa vihannesten syönti tähän.
Tilasin sen verkkokaupasta joten olivatkin salaa vaihtaneet sen tuohon kalliimpaan kotimaiseen. En enää voi ostaa edes kurkkua. Liian kallista. EI kukaan maksa kurkusta leivän päällä kultaa. Antaa sitten olla!!
Kommentit (48)
Missä noin halpaa on?
S ja K sekä L kaupoissa kilohinta on jo pitkään ollut yli 4 €
Kyl on kallista, melkein 5e kilo.. en ole kattonu yhtään
Yksi kurkku maksoi juuri noin 2e. Menee 3,ssa päivässä, joten ei ihan joka päivä maistu:).
Miksi eivät nyt myy niitä käyriä yms puoleen hintaan, hyvin kävisi kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Missä noin halpaa on?
S ja K sekä L kaupoissa kilohinta on jo pitkään ollut yli 4 €
Ei yksi kurkku kilo(gramma)n painoinen ole.
Kasviksia kannattaa syödä monipuolisesti muutekin. Meillä on nyt silleen, että kurkkua voi leivän päälle siivuttaa, mutta salaattia ei tehdä. Meillä on ollut porkkanaraastetta viime aikoina usein ja lisäksi on sitten jätetty kylmät kasvislisäkkeet pois ja syöty esim. uunijuureksia. Omenat ja päärynät sekä appelsiinit on olleet siedettävän hintaisia. Me on syöty myös ihan pakastevihanneksiakin.
Punajuurtakin voi laittaa leivän päälle, jos tekee punajuurihummusta. Minä rakastan sitä ja söisin kyllä sitä lusikalla ihan sellaisenaankin :D
2 eurolla saisi useamman kilon perunoita. Kaalia kannattaa ostaa kurkun sijasta.
Vierailija kirjoitti:
2 eurolla saisi useamman kilon perunoita. Kaalia kannattaa ostaa kurkun sijasta.
Perunaa onkin kiva laittaa leivän päälle. Ihan raakanako sulla menee vai keitätkö ensin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunaa onkin kiva laittaa leivän päälle. Ihan raakanako sulla menee vai keitätkö ensin?
Muusina
Kuorellisia auringonkukan siemeniä laakeaan astiaan pienen multamäärän päälle itämään tai valkosipulin kynsiä kukkapurkkiin. Syntyy herkullisia vihreitä ituja, joita voi silputa leivän päälle.
Muitakin siemeniä voi idättää, mutta auringonkukka on makuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko sitä leivän päälle on laittaa? Pointti oli, että jos jokin on kallista, osta jotain muuta. Ja voihan siitä tehdä vaikka perunapiirakkaa tai jotain vastaavaa.
Minä ostan tuorepinaattia, 250 g pussi alle 2 euroa. Siitä pistää sekä leivälle että mm. makaronilaatikkoon. Hyvää ja terveellistä.
Tämä hintojen nousu on vasta alussa. Kannattaa nyt varautua.
Eemili kirjoitti:
Minä ostan tuorepinaattia, 250 g pussi alle 2 euroa. Siitä pistää sekä leivälle että mm. makaronilaatikkoon. Hyvää ja terveellistä.
Joten kilohinta on alle 8 euroa. Halpaa kuin naudan jauheliha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurkuissahan ei ole paljonkaan ravintoaineita, vaan ne ovat suurimmaksi osaksi vettä. Samalla hinnalla olisit saanut ainakin kilon porkkanoita, lanttuja tai punajuuria, jotka olisivat lisäksi paljon hyödyllisempiä terveyden kannalta.
En ole AP, mutta vastaan omasta puolestani, että minä haluan syödä kurkkua salaatissa ja leivän päällä. En halua laittaa juustoleivälle porkkanoita, lanttuja tai punajuuria. En myöskään halua esim. fetasalaattiini porkkanoita, lanttuja tai punajuuria.
Minä syön satunnaisesti myöskin mm. jäätelöä, pullaa, karkkia ja sipsejä vaikka vallan hyvin tiedän, että ne eivät sisällä paljoakaan ravintoaineita. Syön ruokaa myös hyvän maun takia, en pelkästään ravintoaineiden vuoksi.
Kyllästyttää teikäläiset, jotka tulette aina tyrkyttämään juureksianne. Se nyt vaan on totta, ettei kurkku ole ihan hetkeen ollut näissä hinnoissa (yli 5 €/kg), mitä se on nyt. En tiedä, mikä on tilanne muualla, mutta Tampereella ei käyttämissäni kaupoissa (Cittari, Prisma, Lidl, K-market) ole tarjolla muuta kuin kotimaista kurkkua. Aikaisempina vuosina on ollut espanjalaista kurkkua ja sitä olen ostanut talvella ihan jo pelkästään maun takia. Kauppiaat kuitenkin näemmä ovat päättäneet, että kotimaista kasvihuonetuotantoa on tuettava, oli hinta mikä hyvänsä.
Tämä maininta halvemmista juureksista liittyi ap:n lauseeseen "pakko lopettaa vihannesten syönti". Kyllä minäkin syön kurkkua, mutta minulla ei olekaan rahaongelmia.
It' s a cool, cool town
(Noin ameriklainen urheilijaystäväni sanoi kun häneltä kysyttiin miltä tuntuu olla tosi rikas, kysyjäkin oli miljonääri- veljeni. Se town on paitsi paikka myös mielentila- towne alkusanaltaan, ja kiva fiilis)!
Itse jätän kurkut ja tomaatit kauppaan ihmiskauppaepäilyjen vuoksi, en tue Närpiön veritomaatteja!
Taitaapi olla niin tämän sukupolven arki mitä eletty tähän asti,
tulee muuttumaan monella tapaa joksikin aikaa. Sen verran isoja liikkuja on nyt taloudessa ja maailmalla.
Kurkku on lähinnä vettä. Tämän vihanneksen terveydelliset arvot ovat lähes olemattomat. Kantsii varmaan ostaa jotain halvempaa ja terveellisempää vähillä rahoillaan..
Vierailija kirjoitti:
Tilasin sen verkkokaupasta joten olivatkin salaa vaihtaneet sen tuohon kalliimpaan kotimaiseen.
Jos ei ollut halvempaa, etkä ollut kieltänyt tuotteen korvaamista.
Minä kiellän aina. En halua muuta kuin tilaamaani tavaraa. Tosin ostan kotimaista.
Ostan talvella aina kotimaisia minikurkkuja. Paljon maukkaampia kuin vesilöllökurkut. Hinta kurkulle ollut koko talven euron. Syön näitä yhden viikossa lähinnä leivän päällä. Salaattiin pilkon mieluummin paprikaa.
Mikään ei enää ole niin halpaa kuin tänään.
- Mites viipalekurkut?
- Ei minun *piip* mikään pajatso ole!