G: Yleinen tapa, jota et vaan mitenkään voi ymmärtää?
Aloitan:
Päällä olleiden vaatteiden työtäminen takaisin vaatekaappiin puhtaiden sekaan. Just sain kaverilta kasan vaatteita sen vaatekaapista, ja kaikki on pakko pestä, koska osa niistä oli tahraisia ja kaikki vähän haisevia, kun ne käytety oli tyrkätty sinne kaappiin sekaan vaan...
Hyi yök. Ei nyt mitään maata kaatavaa, mutta en vaan ymmärrä.
Kommentit (403)
Mies tekee kans tätä "ei käytettyjä vaatteita puhtaiden sekaan" ja sit ne on makkarin lattialla ne vaatteet. Erittäin kiva. Hyi helvetti. Mä niitä sit heittelen pyykkikoppaan koska ei ne jumalauta siihen lattialle kuulu.
Se, että yhteisestä sopimuksesta lapsia ei hoideta puokkiin. Mies on koko katraan elättäjä ja muija saa viettää vuositolkulla enemmän aikaa lastensa kanssa.
Siisteyshysteria, johon en ole törmännyt kuin tällä palstalla. Jokin outo kuvitelma että jos et peseydy 2kertaa päivässä ja pese ja jynssää jokaista vaatetta jokaisen käyttökerran jälkeen niin olet jotenkin likainen. Hirveän paskaisia ihmisiä täällä palstailee, ilmeisesti jokin sairaus jossa räkä, hiki, kusi ja paska vaan roiskuu
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:32"]En voi ymmärtää elämäntapaa, joka nykyään kai käsiteetään ihan tavalliseksi. Otetaan valtava asuntolaina, sitten käydään autolla jossain älyttömässä duunissa sadan kilometrin päässä, perheessä on oltava kaksi autoa että molempien duunimatkat ja pentujen harrastukset hoituu, kitkutetaan siinä sitten hirveiden velkojen kanssa, suurin huvi on grillaaminen ja kersoilla trampoliinilla pomppiminen. Onko tuollainen olevinaan jotain elämää? [/quote] miten sit pitäis elää?
[/quote]
Think outside the box! ;) http://i.imgur.com/752s6.jpg
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:29"]Se, jos on vaikka jotkut synttärit/nimpparit/kahvikestit ja kutsutaan kahvipöytään niin kukaan ei inahdakaan. Kymmenen kertaa saa käydä määkimässä samaa asiaa että kahvipöytään kiitos. Vtun rasittava tapa.
[/quote]
Tämä on niiiin totta! Mutta ilmeisesti hyvin suomalainen tapa jumittaa pehva siihen sohvaan ja ettei kehtaa lähteä kahvipöytään. Kotona vanhempien tuttavaperheitä kahvittaessa todellakin saa käydä määkimässä sen kahvikutsun olkkariin sen kymmenen kertaa. Nyt oma ystäväpiiri on monikulttuurinen ja illanvietoissa on usein kenialaisia, vietnamilaisia, nepalilaisia, ghanalaisia, kiinalaisia, ranskalaisia ja ym. Kerta määkäisy riittää ja porukka melkein rynnii keittiöön tarjottavien kimppuun :D Paras hetki on ollut, kun leipomani vadelma-vanilja kakku (16 hengen kakku, 10 syöjää) tuhottiin 10 minuutissa. Vähän eri meininki :'D Epäkohteliaita siis eivät ole, vaan mielestäni on mukavaa jos vaivalla leivotut tarjottavat oikeasti kelpaa vieraille :)
N21
Vaatemytyn säilöminen muualle kuin siististi vaatekaappiin (pyykkikoria ja pyykinpesukonetta ei lasketa koska sinne ei kuulu säilöä mitään). Hyviä esimerkkejä lattia, sängyn kulma, romupöytä, tuolin selkänoja... Kaikista naurettavinta on ostaa kuntopyörä naulakoksi.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:46"] [quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:27"]Jos normaalitissinen pukee rintaliivit niin, että kiinnittää hakaset etupuolella ja sitten "kiepauttaa". Okei, kaikilla ei taipuneet kädet. [/quote] Täh? [/quote] Miten muuten rintsikat voi pukee? [/quote] Ja et tiedä??? Pukee ne ylleen ja kiinnittää hakaset selän takana, se on se normaali tapa. [/quote] Ei taivu kädet (ja ei, en ole lihava, ei vaan taivu.)
[/quote]
Joo, "armahdin" jo sen porukan siinä laittamassani viestissä ekalla sivulla :)
[/quote]
Minulla taas taipuisi kyllä kädet, mutta miksi hemmetissä tekisin rintsikoiden pukemisesta tieten tahtoen noin hankalaa?
[/quote]
Ei se kyllä ole yhtään hankalaa. Täysin automaattista ja menee noin 2 sekunttia aikaa. Paljon hankalampaa ja epämukavampaa minusta olisi pyöritellä jotain kireää pitsikaistaletta ympäri ja sitten ujuttaa käsivarsia olkainlenkkeihin. Olkaimet ensin olkapäille, sitten kupit rintojen yli ja nopsasti hakaset kiinni. Ei voi helpompaa olla. Mutta kukin tyylillään, ei ole minulta pois.
[/quote]
Minulle taas on neuvottu, että rintaliivit puetaan päälle hakaset edestä. Kun liivit käännetty oikein päin niin hieman kumarassa nostetaan liivit paikalleen niin, että rinnat asettuu hyvin kuppeihin.
Yksi yleinen tapa jota en oikein "ymmärrä" on se, että mennään naimisiin sitten kun on jo saatu lapsi tai useampi. Tulee mieleen, että se tehdään silloin vain lasten takia, muutoin kai olisi menty jo aiemmin. Ja naimisiin pitäisi minusta mennä rakkaudesta, ei lasten takia. Ja ihmisten pitäisi olla sitoutuneita toisiinsa jo ennen kuin ovat sitä lapsen kautta. Lapsen kun tulisi syntyä vanhemmille jotka ovat sitoutuneita toisiinsa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:43"]Se, että yhteisestä sopimuksesta lapsia ei hoideta puokkiin. Mies on koko katraan elättäjä ja muija saa viettää vuositolkulla enemmän aikaa lastensa kanssa.
[/quote]
Nainen on "muija" ja miten niin "lastensa" kanssa? Onhan ne miehen lapsia myös.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:12"]
Naisten tapa vuorata vessan rengas wc-paperilla pissalla käydessä jaksaa aina huvittaa. Tavan synty lienee jossain perimätiedossa, joka on omaksuttu suvun kantaäidiltä Hilmalta, joka oli Helsingissä piikana joskus 1910-luvulla, jolloin julkisista vessoista saattoi saada syfiliksen, mikäli jossain renkaalle osuvassa paikassa oli naarmu tai haava. Mikäli rengas ei ole likainen, on turha päällystää sitä millään. Mä olen huomannut, että naisilla on muutenkin tapana toistaa suvun naisten (erityisesti äitiensä) käyttäytymismalleja kyseenalaistamatta koskaan yhtään mitään. Mutta tosiaan, kyllähän nämä muinaiset piiat ja karjakot tiesivät kaiken tietämisen arvoisen ihan nykypäivääkin varten... Not.
[/quote]
Siinä renkaalla voi olla myös tuoretta/vanhaa kusta/verta/paskaa. Se on yksinkertaisesti ällöttävää, joten on mukavampi laittaa ne paperit, kuin istua jonkun eritteissä.
En ymmärrä vessassa lukemista. Paska joko tulee tai ei tule, mutta homma on molemmissa tapauksissa nopeasti hoidettu.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:02"]
Kun ei voida vastata viesteihin. Whatsapissa varsinkin näkee kuinka jengi lukee viestit muttei vastaa mitään.
[/quote]
Minä taas en ymmärrä tätä. Miksi pitää olla kännykän orja? Minä en ainakaan edes katso viestiä heti kun se tulee, koska se on vain viesti. Viesteillä hoidetaan ei-niin-kiireellisiä asioita ja sellaisia vähän turhanpäiväisiä juttuja (ja koska joku takertuu tähän, minulla on työpuhelin erikseen ja siihen tulevat viestit luen ja vastaan heti, se on kuitenkin aivan eri asia kuin siviilipuhelimeen tulevat viestit). Jos asia on tärkeä, soita. Viestit minä luen sitten kun luen ja vastaan kun siihen on sopiva tilaisuus.
[/quote]
Whatsupp on pikaviestipalvelu. Tarkoittaa siis että hyvän tavan mukaista on vastata heti viestin luettuaan. Mikään pakko ei toisaalta ole lukea viestiä heti. Tekstiviestit on eri juttu. Kukaan ei tiedä milloin olet viestin lukenut, joten on ok vastata myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:18"]Muiden seurassa piereskely, esimerkiksi sen puolison. Ei ikinä, ja olen jo 20 vuotta ollut naimisissa, että ei ole suhteen pituudesta kiinni. Pyydän anteeksi jos pääsee paukku muiden seurassa. [/quote] Et ole tosissasi? Miten minäkin IBS kärsivä edes kykenisin tuohon kun pierettää 5min välein. :D Mä taas en ymmärrä ihmisiä jotka eivät voi piereä oman kumppanin kuullen. Mikä teitä vaivaa? [/quote] P.S mun mies naureskellut exiään kuinka helvetin tyhmä voi olla nainen joka menee vessaan pieremään, laittaa vesihanan päälle ja kuvittelee ettei mies kuule. :D
[/quote]
Tunnen tällaisen ihmisen joka menee vessaan ja sieltä kuuluu sitten oikein kaiun kanssa se pörinä kun vessa ei eristä ääntä ollenkaan, päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:27"]Jos normaalitissinen pukee rintaliivit niin, että kiinnittää hakaset etupuolella ja sitten "kiepauttaa". Okei, kaikilla ei taipuneet kädet.
[/quote]
Täh?
[/quote]
Miten muuten rintsikat voi pukee?
[/quote]
No ihan vaan, että laittaa ne omilla käsillä takaa kiinni? Millainen kankimuks sä oikein oot, jos et siihen pysty? Apua!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:16"]En ymmärrä vain venäjän, kiinan tai intian kieltä sitten millään. Ja tä on melko yleinen tapa puhua maapallossa.
[/quote]
Hajosin :D
Tissivakoselfiet.
Olen itse joutunut luopumaan hyvistäkin selfieistä, jos vahingossa näkyy joku 1cm tissivakoa, koska mielestäni se on ihan todella noloa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:18"]-Lapsen nimen pitämistä lähes valtionsalaisuutena ennen ristiäisiä. Ja lehti-ilmoituksessa sit se iänikuinen virheellinen "sai kasteessa nimen".
-Tapakirkkoonkuuluminen ja ristiäiset ja rippikoulunkäymiset.
-Mansikoiden pakastaminen, menee hyvät matjat vaan pilalle. Mieluummin syön ne tuoreena kuin pakastimelta maistuvina. Mustikat ja vadelmat kestää pakastuksen paljon paremmin (tosin niitäkin ostan kaupan pakastealtaasta pitkin talvea aina kun tarvin, en poimi ja pakasta kesällä koko vuoden tarpeita).
-Risteilyllä sitä että ihmiset menee jonottamaan ulos jo puoli tuntia ennen kuin laiva on satamassa ja rynnivät siellä. Itse istun aina hytissä niin pitkään että saan kävellä rauhassa ulos ilman ruuhkaa. Samaa sarjaa kun aiemmin mainittu käytös lentokentillä ja -koneessa.
-Pönötys hää- ja lapsikuvia. Kun nykyään ois paljon kuvaajia jotka ottaa erilaisia kuvia miljöössä, tai vaikka studiossakin niin miksi joku haluaa niitä iänikuisia sinisellä taustalla olevia kuvia.
-Sitä että lapselle ostetaan ennen syntymää kamalan kokoiset YHDISTELMÄvaunut, jotka myydään koppa-ajan jälkeen pois kun ovat niin isot ja kömpelöt rattaina...
-Jouluruokien tekoa väkisin itse ja sitä että lapset pakotetaan syömään niitä (ja monet aikuiset ei itsekään niin välitä mutta syövät koska se on tapana, wtf?)
[/quote]
Mikä teidän pakastimessa on vikana kun marjat alkaa maistumaan pakastimelta ? Ei meillä ikinä käy noin..
Maistuuko ne kaupan pakastemarjat pakastimelta ? Koska nekin pakastetaan kesällä/syksyllä..
Itse en ymmärrä ihmisiä jotka ostaa marjoja kaupasta..niistä ei tiedä mistä ne on ja kuka ne on poiminu ja miten niitä on käsitelty jne.
Metsästä saa ilmaiseksi marjat ja taatusti tietää että mistä ne on..
Eikä voi olla niin avuton ettei suomessa pääse metsään.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:07"]
Alkeellisen vittu-sanan tai vituttaa-verbin jatkuva hokeminen.
[/quote]
No kylläpäs nyt oli vittumainen kommentti tuo.
Saunassa käyminen. Mökillä kököttäminen.